Spring naar bijdragen

Sjules

UltraGod
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    5

4 Volgers

Over Sjules

Contact Methods

  • Minecraft naam
    Sjules

Recente profielbezoeken

1473 profielweergaven

Sjules's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

18

Waardering in de gemeenschap

  1. Sjules

    Vraagjes en verbeterpunten

    Beste FutureForce, Ik ben Sjules, 38 jaar en vader van een 9-jarige dochter. Tevens moderator op TorchCraft waarbij ik voornamelijk op Skyblock aanwezig ben. Een server in het leven houden kost geld en met name veel tijd. Bij voorkeur wil je er financieel wat aan overhouden zodat je wat mogelijkheden hebt om tegenvallers op te vangen of in de toekomst de server verder uit te breiden of te verbeteren. Aangezien de eigenaar van een server er heel veel tijd in stopt, is het ook niet bijzonder vreemd als hij er ook nog iets aan wil verdienen. Het is immers een echte dagtaak om een server goed draaiende te houden, gelijkwaardig aan een echte baan en daar mag best wat tegenover staan. Wil je iets verdienen aan een Minecraft server, dan zijn de mogelijkheden daartoe niet uitzonderlijk breed aanwezig. Je komt al snel uit op een differentiatie in speler ranks op de server als een van de inkomstenbronnen. Om een verschil aan te brengen tussen de diverse speler ranks, ontkom je er vervolgens niet aan om alle beschikbare Minecraft opties te verdelen over de ranks. Hoe meer opties je naar de gratis instap rank (user) brengt, hoe minder interessant de hogere ranks helaas worden. En dus ook minder stimulans om een dergelijke hogere rank aan te kopen. Je wil het 'product', in dit geval een rank, zo interessant mogelijk maken om aan te kopen, zoals winkels dat ook in het echte leven doen. Wil je iets verkopen, dan zal dat voor een speler zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt moeten worden. En die reden is er niet als een user standaard al allerlei extra functies kan, dan blijft hij lekker user. Als te veel mensen dat doen, zijn er te weinig inkomsten en zal de server ophouden te bestaan. Voor de spelers zelf is het dus ook van belang dat er een gedegen verdien model is, want zonder server houdt alles op. Ik wil overigens benadrukken dat iemand die geen rank aankoopt, volledig gratis gebruik maakt van faciliiteiten terwijl de eigenaar van de server wel de kosten heeft. Dat een user dus niet meer dan wat basale standaard mogelijkheden heeft is volledig te verdedigen, want hij maakt gratis gebruik van een server. Een donatie als dank hiervoor wordt zeer gewaardeerd, en in ruil voor die donatie geven wij dan weer een rank terug. Dat is een nette manier van met elkaar omgaan. Jij toont waardering voor de tijd en de investering die wij doen, wij bedanken jou op onze beurt weer voor die donatie. Ten aanzien van het verkrijgen van geld: in de eerste reeks challenges die een nieuwe Skyblock speler kan doen, zijn er een stuk of 6 challenges waar de speler per challenge $50 krijgt. Dat is niet uitzonderlijk veel, maar is wel voldoende om de speler een zetje in de rug te geven. De speler kan bijvoorbeeld voedsel kopen of specifieke items die in het startstadium handig zijn om te hebben. Het doel van Skyblock is echter dat je op basis van de challenges je island opbouwt en uitbouwt. NIET door allerlei items te kunnen kopen zonder verdere moeite. Dat is de easy way en de praktijk heeft uitgewezen dat de easy way vaak eindigt in de boring way omdat er te weinig uitdaging uiteindelijk was. Skyblock moet een balans zijn tussen niet al te makkelijk, en niet al te moeilijk. En wij denken die balans gevonden te hebben in de huidige opzet. Een paar puntjes op de i nagelaten, wij streven altijd verbetering na en er zijn nog wat aandachtspunten die we op het netvlies hebben. Tot slot: ik ben zelf ook als user op Skyblock begonnen en heb via ruilen en verkopen (zonder veiling, want dat bestond toen nog niet) meer dan afdoende geld verkregen. Niet om in de top 10 te komen, maar wel om mijzelf hier en daar te ondersteunen met items om het mijn leven makkelijker te maken of het island verder op weg te helpen. Pas toen mijn island al aardig groot was, ben ik mijn eerste rank gaan kopen. En in alle eerlijkheid, terugkijkend op die tijd, was dat een hele leuke tijd omdat het allemaal niet zo makkelijk toen nog was als dat sommige spelers het nu hebben met alle mogelijkheden die de (hogere) ranks nu bieden. Back to basic is vaak de leukste speel-modus gebleken, al komen spelers doorgaans pas tot die conclusie als ze veel later terugkijken op die tijd. Sjules.
  2. Sjules

    [Screenshots] Onze trots!

    Ziet er geweldig uit Xoez, top gedaan!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...