Spring naar bijdragen

Economie gaat kapot


OrigamiKillerz

Aanbevolen berichten

Ik vind dat het nu nogal uit de hand gaat lopen, en dan heb ik het over de extreem lage diamond prijs.

Als mensen diamonds (en ook andere spullen) voor bodemprijzen verkopen in de warp shops denk ik dat de economie hier aan onderdoor gaat. diamonds zijn niets meer waard. en dus zal de economie instorten.

 

dan wijs ik ook op FreedomFighter die diamonds al voor 4,50 aan bied. dit kan nu winstgevend zijn, maar wat heb je nog aan geld als de prijzen niets meer voorstellen. dan heb je toch wel genoeg aan je 10/20/25$ per uur?

 

ik denk dat menig godlike het met me eens is.

 

Ik hoop dat hiervoor richtlijnen kunnen komen.

 

Mvg,

 

OrigamiKillerz

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je hiermee bereiken?

 

Dus de hele game draait om diamanten? Alleen diamanten maken het mogelijk voor de economie?

 

ik zal het even voor je antwoorden:

 

1. ik wil bereiken dat er richtlijnen komen zodat de prijzen op een normaal niveau blijven

 

2. Ik zeg niet dat alles om diamanten draait, maar dit vormt toch een groot deel van de godlike shops. Bovendien is dit een Belangrijke grondstof om voorwerpen te maken.

 

3. ik heb het ook over andere voorwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het geen idee om aan de minecraft ID list een prijskaartje te hangen waar iedere shop eigenaar max 2 coins onder of boven mag gaan zitten? ofzo. en dan gewoon stack prijzen dus dan kunnen mensen zelf uitrekenen hoeveel dat p/s is. 

Lijkt mij helemaal niks. Dan krijg je weer dat de 1e verdieping niemand komt en er enorm weinig vrijheid in de shops is. Voorheen kwam er niemand naar me shop (zelf niet met wat reclame). Door mijn prijs zijn er nu enorm veel users die mijn shop bezoeken. Anders zou er niemand komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, jongens... Vraag zoekt aanbod. Om nou meteen een bodemprijs in te gaan stellen, lijkt me erg overdreven. Misschien is het een beter idee om het moeilijker te maken om aan geld te komen; het aantal coins per uur moet omlaag. 

 

Nog een ideetje: Als iemand stemt, krijgt hij/zij 2 diamonds. Misschien moeten we hiermee kappen en er een andere beloning tegenover zetten, op die manier zullen diamonds schaarser worden, dus zal de waarde stijgen. (of begin met een klein stapje en maak de beloning eerst 1 diamond?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, jongens... Vraag zoekt aanbod. Om nou meteen een bodemprijs in te gaan stellen, lijkt me erg overdreven. Misschien is het een beter idee om het moeilijker te maken om aan geld te komen; het aantal coins per uur moet omlaag. 

 

Nog een ideetje: Als iemand stemt, krijgt hij/zij 2 diamonds. Misschien moeten we hiermee kappen en er een andere beloning tegenover zetten, op die manier zullen diamonds schaarser worden, dus zal de waarde stijgen. (of begin met een klein stapje en maak de beloning eerst 1 diamond?)

Het tweede idee klopt. Minder aanbod, prijzen omhoog.

Het eerste idee niet. Bij een toename van de geldhoeveelheid stijgen de prijzen...inflatie. Nu dalen de prijzen. Misschien is er wel te weinig geld, of inderdaad te veel diamanten. Ik koop ook geen diamanten, met mijn lucky pickaxe gaat het best snel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben van mening dat bepaalde mensen de "economie" kapot maken, waardoor de rest gedwongen wordt om te volgen.

Zoals Edward ook al topics heeft gemaakt is het misschien beter als er een controle op de prijzen wordt uitgevoerd. hoe deze controle wordt uitgevoerd, nageleefd en eventueel bestraft wordt is nog verder te beslissen.

 

maar als bepaalde users ruim $1,5 onder de gemiddelde vraagprijs gaan zitten dan wordt de dia/emerald prijs binnenkort vastgezet op $1 per stuk, en ik neem aan dat shop owners hier niet op uit zijn / blij van worden.

 

een bepaalde controle en regulatie over de prijzen vind ik uitermate geschikt mits deze nageleefd wordt.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm ik zie het probleem niet zo hoor... mss zijn er gewoon wat teveel diamanten... maar dan zou het mss een idee zijn om nog maar 1 diamant gratis te geven bij het voten, nu kan je er twee per dag krijgen als je elke dag een vote uitbrengt en dat tikt wel aan.

 

Op zich lijkt me dat iedereen zelf moet weten wat hij voor zn spullen in de shop vraagt, als iemand teveel van iets overheeft, dan kan ik me voorstellen dat je daar goedkoop van af wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag het probleem ook niet hoor P2Paul. Godlikes hebben in 1 uur 4 stacks dia's met /fly en /spa. Als user had ik misschien maar 1/4 van een stack dia in een uur. Vandaar vond ik het een beetje oneerlijk dat de dia prijzen zo hoog waren. Maarja ik heb de prijs verandert en als het goed is blijft het de economie nu stabiel... Ik denk ook dat het aantal klanten nu enorm gaat dalen omdat niemand naar boven wilt lopen als beneden de prijzen net zo goedkoop zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben het echt eens met origamikillers de diamond prijs is echt al te laag en nu wilt freedomfightNL hem nog lager gaan brengen ik heb al menige keren gevraagt ofdat hij het naar 6 of 10 wilt zetten hij luistert gewoon totaal niet plus houdt hij helemaal geen rekening met de andere godlikes zijn emeralds en diamonds zijn echt aan de te lage kant 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ga je nou door janken?? Het is toch al opgelost....

denk je echt dat het volledig opgelost is?, serieus man, 6$ is echt maar dan ook echt gewoon, het minimum, vroeger was zelfs een shop die zijn dia's aan 30$ per stuk verkocht, vraag maar aan oma_boma, mensen die zelfs tijdens de prijzen van 10$ per dia gewoon het verkochten aan 15$ per dia, alleen maar dan ook alleen door mensen die het gigantisch verlagen, maken de economie kapot, en daarom moeten er oplossingen bedacht worden, regels, oplossingen worden alleen bedacht omwille dat er anders nog verdere ''problemen'' zouden van komen, aub denk gewoon echt na, ...

 

godlikes die zich afvragen welk idee:   http://www.torchcraft.nl/index.php?/topic/2154-hervorming-handelsvoorstel-hervorming/

 

groet

 

Edward

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste vakkels,

 

Het volgende:

 

 

1) Dia moet een vaste prijs hebben. In het echt kost een diamant echt niet $6,- of $30,- Het is een spelletje, ok, maar diamanten zijn ook in Minecraft in de minderheid t.o.v. andere ORE. Ik denk dat een vaste prijs goed zou zijn. In elke shop heeft diamant dan dezelfde prijs. Over de prijs kan ik niks zeggen, daarvoor heb ik vrijwel geen research gedaan. Want als diamant het meest waarvol is in MC, is dat een mooi ankerpunt. Zo kun je alle andere items verhoudingsgewijs gaan aanpassen. Als in een item 2 dia's zijn verwerkt, weet je dat het zoiezo de prijs moet hebben van 2 diamanten .. plus ander materiaal zoals Obsidian.

 

2) Alle items moeten eigenlijk een eigen waarde hebben en dit moet vastgelegd worden. Diamant moet een keiharde vaste prijs hebben (eigen waarde -> vast) waarbij de rest een variable prijs kan hebben, maar wel in de buurt van eigen waarde.

 

3) Shops met een lage prijs worden gepauzeerd door de admin en gebruikers kunnen er tijdelijk niet in. De eigenaar krijgt de tijd om de prijzen aan te passen (waarschuwing). Zo niet, dan wordt deze shop verwijderd.

 

 

Verder een eigen mening over de shops: Ik vind dat er shops moeten komen met eigen artikelen. Dus niet zoals nu dat iedereen van alles en nog wat verkoopt. Ik heb wel al goede voorbeelden gezien in de shops dat de ene alleen groen verkoopt en de ander hout producten. Dat is voor de klant ook veel overzichtelijker. Aan de buitenkant ook duidelijk aangeven wat de winkel verkoopt, zoals HOUT PRODUCTEN.

 

Kijk !! .. dan pas kunnen er werkelijke concurenten ontstaan! En dan worden de prijzen voor de ECHTE hout-verkopers bekend en zijn zij gespecialseerd in die artikelen! Zo hoeft niet iedereen de prijzen te weten van elk item in MC .. veel te veel zijn het er!

 

Daarnaast kan iedereen gewoon diamanten verkopen voor exact dezelfde prijs! Hetzelfde met goud! Ik vind persoonlijk dat dit ook met goud gedaan moet worden ..

 

 

Nou .. ik hoor graag of er mensen zijn die dit wel zien zitten of juist helemaal niet .. dat kan ook hè ;). En als je tegen bent, hoor ik graag je argument! En het liefst nog met een oplossing! Anders adviseer ik je om te zwijgen .. :)

 

 

 

Toedels,

Groppo

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste vakkels,

 

Het volgende:

 

 

1) Dia moet een vaste prijs hebben. In het echt kost een diamant echt niet $6,- of $30,- Het is een spelletje, ok, maar diamanten zijn ook in Minecraft in de minderheid t.o.v. andere ORE. Ik denk dat een vaste prijs goed zou zijn. In elke shop heeft diamant dan dezelfde prijs. Over de prijs kan ik niks zeggen, daarvoor heb ik vrijwel geen research gedaan. Want als diamant het meest waarvol is in MC, is dat een mooi ankerpunt. Zo kun je alle andere items verhoudingsgewijs gaan aanpassen. Als in een item 2 dia's zijn verwerkt, weet je dat het zoiezo de prijs moet hebben van 2 diamanten .. plus ander materiaal zoals Obsidian.

 

2) Alle items moeten eigenlijk een eigen waarde hebben en dit moet vastgelegd worden. Diamant moet een keiharde vaste prijs hebben (eigen waarde -> vast) waarbij de rest een variable prijs kan hebben, maar wel in de buurt van eigen waarde.

 

3) Shops met een lage prijs worden gepauzeerd door de admin en gebruikers kunnen er tijdelijk niet in. De eigenaar krijgt de tijd om de prijzen aan te passen (waarschuwing). Zo niet, dan wordt deze shop verwijderd.

 

 

Verder een eigen mening over de shops: Ik vind dat er shops moeten komen met eigen artikelen. Dus niet zoals nu dat iedereen van alles en nog wat verkoopt. Ik heb wel al goede voorbeelden gezien in de shops dat de ene alleen groen verkoopt en de ander hout producten. Dat is voor de klant ook veel overzichtelijker. Aan de buitenkant ook duidelijk aangeven wat de winkel verkoopt, zoals HOUT PRODUCTEN.

 

Kijk !! .. dan pas kunnen er werkelijke concurenten ontstaan! En dan worden de prijzen voor de ECHTE hout-verkopers bekend en zijn zij gespecialseerd in die artikelen! Zo hoeft niet iedereen de prijzen te weten van elk item in MC .. veel te veel zijn het er!

 

Daarnaast kan iedereen gewoon diamanten verkopen voor exact dezelfde prijs! Hetzelfde met goud! Ik vind persoonlijk dat dit ook met goud gedaan moet worden ..

 

 

Nou .. ik hoor graag of er mensen zijn die dit wel zien zitten of juist helemaal niet .. dat kan ook hè ;). En als je tegen bent, hoor ik graag je argument! En het liefst nog met een oplossing! Anders adviseer ik je om te zwijgen .. :)

 

 

 

Toedels,

Groppo

Mee eens ... Ik vind alleen dit geruzie ook niets ... dus binnenkort moet er duidelijkheid komen over de regels hoe en wat dat is voor iedereen fijner ;) en ik al zei er moeten ... aparte prijzen komen voor de 1ste 2de verdieping zo willen mensen graag boven zitten ... en is dat geruzie over de shops beneden ook meteen opgelost ;)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...