Spring naar bijdragen

TorchCraft te streng


Maxtobound

TorchCraft te streng?  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Vinden jullie dat TorchCraft staff zijn spelers te streng straft?

    • Ja het is veelste streng!
    • Ja maar zo leren mensen ervan.
    • Nee, je weet hoe je je moet gedragen.
    • Nee, het is goed zo.


Aanbevolen berichten

Misschien kunnen de regels net ietsje strenger worden aangepast, en wat minder mutes worden uitgedeeld. Voorbeeld: laatst zat iemand te schelden dat dit zo'n kk k*t server was! en ook in caps. Ik ging tegen hem in om te zeggen dat hij dan zijn mond moest houden en weg gaan, maar hij weigerde dat en zei constant "IK DENK EROVER NA!!!" in de chat. Na een minuut ofzo was Ronald het beu en had hem eerst een warning gegeven, en toen een ban voor ik weet mijn god niet meer hoe lang. Ik kreeg ook een warning, omdat ik het woorden k*t gebruikte uit zijn citaat, wat volkomen TERECHT was. En nu wil ik ff iets duidelijk maken. Iedereen die op deze server speelt, heeft elkaar te respecteren en met gelijke te behandelen, dus ook niet uitschelden als hij bijvoorbeeld dislecties is, en vervolgend word volgespamd met schelden zoals (weer een voorbeeldje, waar gebeurt): "haha, het kleine k*t kk kindje kan niet schrijven! Wat een grote kk h*m* is dat!" En dan mag je van Ronald, en de rest van de server, wel ff opwieberen zoals een aantal dat zo mooi zeggen!

Om een lang verhaal kot te maken: de regels mogen best iets aangescherpt worden qua uitschelden en mensen belachelijk maken, en ik weet niet of het al zo is, maar misschien kunnen jullie kijken of jullie alle /msg /tell kunnen aflezen? Want als mensen gemute zijn kunnen ze dacht ik nog in /msg praten. Bovendien krijg je meer een dichtere band tussen alle spelers, alsof er geen rank bestaat, en het word een stuk gezelliger!

Maar dit was dus even het stukje van mij, kijk wat jullie ervan vinden en of jullie het ermee eens zijn! Oh nog 1 ding wat ik ff echt kwijt moet, en dat bevat gecensureerd schelden, is dit: IK BEN ER GUTHERD***E KLAAR MEE MET DIE KLEINE K*T MENSJES DIE DE HELE BOEL VERZIEKEN MET DAT K*T GESCHELD VAN ZE!!! Zo... Dat lucht ff op ^^

Liever minder caps in je verhaal en maak hem wat duidelijker er is geen touw aan vast te knopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoho, ik heb niet gezegd dat ze hun werk niet goed doen! Ik heb het alleen over de aanpak, een 1 week ban kun je converteren in een 1 week mute. Ik probeer alleen de aanpak te bespreken dus ga het niet over een individuele persoon hebben enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen jammer dat wanneer er geen mods aanwezig zijn de schelders ongestraft hun

gang kunnen gaan, dit is me al meermaals overkomen dat ik me erger aan al het gescheld

en er niks kan worden ondernomen.

Bestaat er geen script die er kan voor zorgen als een bepaald aantal users zich

ergeren aan iemand die scheld er automatisch een /mute word uitgevoerd tot

wanneer een mod kan ingrijpen?

tubos

Het nadeel aan dat script is dat als er een groep mensen is die graag andere mensen irriteren, de halve server een mute kunnen geven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel een mute leuk is voor een klein vergrijp is het zeker geen straf voor het schelden met bijv. De be befaamde ziekte.

Aangezien er elke dag opnieuw spelers zijn die net voor het eerst even inloggen om lekker te gaan schelden is een minimale week zeker op zijn plaats, en iedereen die langer dan 2 a 3 dagen op tc speelt weten de normen en waarden al wel.

Buiten dat om zijn mutes niet geregistreerd dus ook niet bij te houden op het aantal keer deze speler al aan het schelden is geslagen...je houd zeker meer spelers...jje houd ook zeker meer rotte appels met alle gevolgen van dien.

Ook staan onze regels en een groot deel van onze straffen gewoon aangegeven op de site in het wiki die toevallig gewoon door iedereen is te bezoeken. Dus met een beetje initiatief van een speler weet hij precies wat hem te wachten staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Midrag, waarom maak je nu onderscheid? Ik heb het duidelijk over het algemeen, en je weet dat iedereen zijn/haar mening mag uiten als is diegene banned of niet.

nee dat doe ik niet, het valt me alleen op. Ik zeg ook niet dat ze dat niet mogen doen, maar tja... Het is net zoals dat jij je telkens verbannen weet te krijgen ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind TorchCraft prima hoe ze met de bans en kicks omgaan. Af en toe misschien een beetje te soft, maar over het algemeen vind ik het prima.

 

Even over dat muten: Er zijn ook gewoon mensen die op  de server komen om iets te bouwen. Die gewoon altijd de chat uit hebben staan, en af en toe eens de chat volspammen met onzin. Als je deze mensen mute, heeft het geen zin, ze kunnen nog door spelen, en eigenlijk hebben ze geen straf. Als je ze bant kunnen ze niet meer op de server, waardoor ze dus een echte straf hadden.

 

Wat wel af en toe vervelend is, is dat meestal mods op vanilla zitten, waardoor en dus minder of geen mods op de andere servers zitten.

 

Ik vind gewoon dat als je je niet behoorlijk gedraagt je lekker een tijdje met vakantie kan van TorchCraft, het is vaak genoeg dat er tegen iemand gezegt wordt in de chat dat hij zich ff normaal moet gaan gedragen, en als ik dan online ben, en ze kappen er niet mee is het gewoon screenshots ==> ticket ==> sanctie! Simpel als wat. dus muten heeft volgensmij weinig tot geen zin.

 

Jail is een ander verhaal. Jail zou wel een goede oplossing zijn, maar volgensmij kun je in de jail nog steeds praten (weet niet zeker) dus dit zal voor schelden en spammen weinig zin hebben, maar voor griefen wel.

 

 

Wat mij wel opvalt is dat het erg hard gestraft wordt als er een "buitenlands" iemand op TC komt, en die praat bijvoorbeeld Engels, dat deze mensen dan lang geband worden. Meestal weten ze simpel weg de regels niet, en moet ik met mijn Ehm.. beste Engels/Duits ehm.. weer gaan uitleggen dat er Nederlands gepraat moet worden op de server. Hiervoor zou het misscchien handig zijn om bij de spawn een bordje op te hangen met: "You have to speak Dutch on this server" Ofzoiets, weet niet of het correct engels is.  Dit zou al heel wat bans schelen.

 

Nou wat een verhaal heb ik weer getypt, maarja, ik vind dus dat er prima, af en toe te soft, en af en toe te streng wordt gestraft.

 

ska212121

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind TorchCraft prima hoe ze met de bans en kicks omgaan. Af en toe misschien een beetje te soft, maar over het algemeen vind ik het prima.

 

Even over dat muten: Er zijn ook gewoon mensen die op  de server komen om iets te bouwen. Die gewoon altijd de chat uit hebben staan, en af en toe eens de chat volspammen met onzin. Als je deze mensen mute, heeft het geen zin, ze kunnen nog door spelen, en eigenlijk hebben ze geen straf. Als je ze bant kunnen ze niet meer op de server, waardoor ze dus een echte straf hadden.

 

Wat wel af en toe vervelend is, is dat meestal mods op vanilla zitten, waardoor en dus minder of geen mods op de andere servers zitten.

 

Ik vind gewoon dat als je je niet behoorlijk gedraagt je lekker een tijdje met vakantie kan van TorchCraft, het is vaak genoeg dat er tegen iemand gezegt wordt in de chat dat hij zich ff normaal moet gaan gedragen, en als ik dan online ben, en ze kappen er niet mee is het gewoon screenshots ==> ticket ==> sanctie! Simpel als wat. dus muten heeft volgensmij weinig tot geen zin.

 

Jail is een ander verhaal. Jail zou wel een goede oplossing zijn, maar volgensmij kun je in de jail nog steeds praten (weet niet zeker) dus dit zal voor schelden en spammen weinig zin hebben, maar voor griefen wel.

 

 

Wat mij wel opvalt is dat het erg hard gestraft wordt als er een "buitenlands" iemand op TC komt, en die praat bijvoorbeeld Engels, dat deze mensen dan lang geband worden. Meestal weten ze simpel weg de regels niet, en moet ik met mijn Ehm.. beste Engels/Duits ehm.. weer gaan uitleggen dat er Nederlands gepraat moet worden op de server. Hiervoor zou het misscchien handig zijn om bij de spawn een bordje op te hangen met: "You have to speak Dutch on this server" Ofzoiets, weet niet of het correct engels is.  Dit zou al heel wat bans schelen.

 

Nou wat een verhaal heb ik weer getypt, maarja, ik vind dus dat er prima, af en toe te soft, en af en toe te streng wordt gestraft.

 

ska212121

Bart

Hier geef ik je helemaal gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten duidelijke regels zijn, soms krijg je een waarschuwing voor bijna niks. Ik heb 1 waarschuwing verkregen in de eerste week dat ik speelde, omdat ik "what the fuck" zei in plaats van wtf. Ik zie het probleem helemaal niet, en ik denk dat niemand er enig probleem mee heeft. Ik zie bij iedereen, met veel grovere taal dat ze eerst een verbale waarschuwing krijgen, dat ze moeten oppassen. Bij mij, gewoon een waarschuwing, sloeg letterlijk nergens op. Duidelijke regels is voor iedereen goed, wat mag wel en wat mag niet en de mods moeten niet zelf dingen toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen komen hier ook enkel om onrust te stoken. Voor ze je bannen krijg je al een paar waarschuwingen dus ik vind het goed zoals het nu is.

Ga je schelden dan moet je de gevolgen maar dragen.

Ik heb ze zelden mensen meteen zien bannen hiervoor.

Meestal vragen ze eerst om te stoppen.

Nadien volgen er waarschuwingen en tenslotte een ban.

Dit is dan in vele gevallen ook maar tijdelijk tenzij je koppig bent en blijft schelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten duidelijke regels zijn, soms krijg je een waarschuwing voor bijna niks. Ik heb 1 waarschuwing verkregen in de eerste week dat ik speelde, omdat ik "what the fuck" zei in plaats van wtf. Ik zie het probleem helemaal niet, en ik denk dat niemand er enig probleem mee heeft. Ik zie bij iedereen, met veel grovere taal dat ze eerst een verbale waarschuwing krijgen, dat ze moeten oppassen. Bij mij, gewoon een waarschuwing, sloeg letterlijk nergens op. Duidelijke regels is voor iedereen goed, wat mag wel en wat mag niet en de mods moeten niet zelf dingen toevoegen.

het sloeg wel degelijk op! Als je de regels naleest, zie je dat dat onder het licht schelden valt, endus een waarschuwing. Tevens door dit bericht te plaatsen kan je
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze kunnen toch moeilijk een lijst maken van de verboden woorden he?

 

Gewoon op je taal letten en dan komt het wel goed.

Trouwens 1 waarschuwing gaat je echt geen ban opleveren hoor.

Natuurlijk als je nadien gaat schelden of de mods gaat lastig vallen omwille van deze waarschuwing dan kunnen het aantal waarschuwingen oplopen of zelfs een temp ban worden.

 

Je gaat normaal toch ook geen wtf gaan zeggen op het werk of in de klas?

Dus doe het dan ook niet op de chat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook doordraaien natuurlijk. Wij hebben Nederlands als voertaal, en dat is een van de dingen waar we duidelijk voor staan. Tegelijkertijd krijg je er niet per definitie een warning/ban voor, dat ligt aan de situatie, zoals altijd.

 

Een Engelsman die om 7u 's avonds uitgebreide discussies in het Engels voert (waarbij meer mensen het gaan doen) verzoeken we soms om te kijken naar een server waar men meer Engels spreekt.

 

Zo rond middernacht ("Schijn 'N Lichtje Op Mij :)") heb ik ook wel eens Engelsen/Duitsers in de chat. Daar doe ik al een stuk minder moeilijk over. Je kunt dan een hele discussie gaan voeren en verwachten dat er Nederlands gesproken wordt, maar meestal laat ik ze gewoon gaan, aangezien men snel genoeg merkt dat het erg onhandig werkt in een Nederlandse server, waarna ze alsnog kijken naar een andere server.

 

Er zijn overigens ook situaties waarin Nederlandse spelers in (gebrekkig) Engels proberen uitgebreide gesprekken te voeren. Die kap ik wel vaak af, aangezien het er allemaal niet begrijpelijker op wordt en er gebleken is dat jonge, niet Engels sprekende spelers vertrekken hierom.

 

Verder, zoals ik al vaker schreef: Regels zijn er om geïnterpreteerd te worden. We zijn er niet om paternalistisch te betuttelen, daarvoor ga je de politiek maar in. Op rustige momenten is er meer mogelijkheid om dingen door de vingers te zien of het af te doen met een vriendelijk verzoek via de chat, terwijl dat op drukke momenten niet te doen is en voor niet-handhaafbare situaties zorgt.

 

Helaas zijn er, vooral op drukke momenten gek genoeg, mensen die na een warning als een ware Koos Spee tekeer gaan en tot in detail willen muggenziften. Daar heb ik niks op tegen, maar zoals we vaak genoeg zeggen, de public chat / PM is daar géén geschikte plek voor. Maak een ticket en bespreek het, of, als het een algemener iets is waarover je ook met spelers wilt discussiëren, maak een topic. Dat consequent doorverwijzen naar de tickets doen we overigens niet omdat we de discussie geheim willen houden, maar op drukke momenten is het praktisch onmogelijk om de aandacht bij zowel het gebruikelijke als ook nog eens een discussie over een warning te houden. Ook de shoutbox en dergelijke zijn hier niet voor geschikt. Het is erg onpraktisch en verziekt ook de sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze kunnen toch moeilijk een lijst maken van de verboden woorden he?

 

Gewoon op je taal letten en dan komt het wel goed.

Trouwens 1 waarschuwing gaat je echt geen ban opleveren hoor.

Natuurlijk als je nadien gaat schelden of de mods gaat lastig vallen omwille van deze waarschuwing dan kunnen het aantal waarschuwingen oplopen of zelfs een temp ban worden.

 

Je gaat normaal toch ook geen wtf gaan zeggen op het werk of in de klas?

Dus doe het dan ook niet op de chat.

 wtf zo zeggen mag nog wel, doe het zelf ook regelmatig in de vanilla chat, ondertussen dat een stuk of 4 mods online zijn, en of nooit een warn daarvoor gekregen. Waar je wel een warn voor kan krijgen is het woordje dat erin staat, f**k, maar dat valt dan weer onder de scheldwoorden, en is dus een heel ander verhaal 

@MysticFist, dan zou jij ook niet meer op TC mogen en ik ook. Onze namen bevatten Engelse woorden dusja...

 

In dit geval als mensen omw zeggen of afk is het toch ook geen warning waard?

net zoals link al zei, het gaat om gesprekken, niet om namen. En ik vraag me nu echt 1 ding af: waarom heb je dit topic gestart? Ik bedoel maar, ik kan wel zien waarom je torchcraft te streng vind, omdat je al meer dan 14 keer bent verbannen! 14! Dan snap ik wel dat je denkt "Tc is veel te streng", maar ik zou ook ff naar jezelf kijken wat jij doet dat je zo het zo streng vind ;)
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het eens met Midrag. Je hebt in totaal 21 bans/kicks! Dat is ongelofelijk veel. In jou aanzicht is TorchCraft streng, maar ik vind dat ze af en toe nog "soft" zijn. Jij moet gewoon leren gedragen, en de rest ook, dan hoeven de moderators geen bans meer uit te delen.

Dit vind ik, en iedereen die zich niet gedraagt, moet dat maar leren. Daarom zijn er bans en kicks.

CasBrother

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals Midrag, dit topic gaat niet over mij maar algemeen! Mijn bans voegen daar dus niks aan toe!

Hoevaak moet ik je dit nog vertellen?

Dus zo te zien oordeel jij over iemand zonder dat jij haar/hem kent..

(Je maakt alweer onderscheid)

 

Laatste waarschuwing, we gaan hier geen persoonlijke aanval openen. Volgende keer gaat het topic op slot.

bewerkt door Linkforsoad
Mod-edit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...