Spring naar bijdragen

Maribor


Milo (miloooboy)

Aanbevolen berichten

Maribor is een klein dorp gelegen op een hoog eiland in de Oceaan, dat is verbonden met het vasteland via een lange brug.
 
Stijl
De bouwstijl is naar mijn eigen zeggen niet direct te koppelen aan een bepaalde cultuur of een specifiek tijdperk; het is een vrij simpele, maar toch speelse bouwstijl. De materialen zijn gekozen op basis van waar ik in mijn tijd als user makkelijk aan kon komen, namelijk stone, sandstone en oak wood.
 
Idee
Toen ik begon met bouwen aan Maribor had ik nog werkelijk geen idee hoe of wat ik wilde gaan bouwen. Ik wist alleen dat het na een paar kleine projectjes eens tijd werd voor een groot project. Ik had al eerder een beetje geëxperimenteerd met het zelf aanleggen van eilanden, dus besloot ik dat nu ook weer te doen.
Het dorp heb ik ingevuld door eerst een lijstje te maken van welke soort gebouwen er in ieder geval in moesten, en de rest op te vullen met woonhuisjes.
 
Bouw
Ik ben als allereerst begonnen met vanaf een regionpaal een klif aan te leggen, met daarop een pad omhoog, zodat er een aanloopje zou zijn naar de grote brug die er nu staat.
Toen volgde uiteraard de brug, wat een vrij frustrerend karwei was aangezien ik nog user was en dus elke keer als ik naar beneden viel weer omhoog moest klimmen.
Na de brug ben ik begonnen met de grove omlijning van de boven- en onderkant van de klif, en heb ik deze daarna gewoon opgevuld, daarna heb ik bovenop de klif de omlijning gemaakt van de stadsmuur en daarbuiten de overige ruimte gevuld met gras en plantjes.
Toen was de stadsmuur aan de beurt, een simpel maar tijdrovend karweitje. De torens die de stad een krachtig karakter geven volgden logischerwijs hierna.
Het eerste gebouw dat in Maribor gebouwd werd, is de kathedraal. Een leuk detail is dat ik hierna pas de vloer in Maribor heb aangelegd, dus er is een tijd geweest dat je vanuit de lucht een gapend
gat zag met daarin een zwevende kerk.
De volgorde waarin ik de overige gebouwen heb neergezet weet ik niet precies meer, het duurde in ieder geval lange tijd voordat ik hiermee klaar was, aangezien ik het lastig vond om een logische indeling te vinden die ook nog eens binnen de stadsmuren paste.
 
Voltooiing
Na de voltooiing van het laatste gebouw, de Markt, kwam de aanleg van de stadsverlichting, waarna was Maribor in principe klaar was. Toen volgde een periode waarin ik veel met andere projecten bezig was, en zo nu en dan iets kleins aan Maribor veranderde.
Tot ik ineens de drang kreeg om Maribor uit te breiden met een tweede eiland, en een grote boom. Deze periode had ik tevens ook eindelijk gedoneerd voor godlike, dus verliep de bouw van het tweede eiland een stuk vlotter: het was binnen 3 dagen klaar. De boom, de haven en het schip waren ook verrassend snel klaar.
Het allerlaatste dat er daarna nog is veranderd aan Maribor, is dat ik de kliffen een wat natuurlijker uiterlijk heb gegeven door ores, gravel en dirt toe te voegen.
 
Plattegrond
Voor de users die maribor niet vanuit de lucht kunnen aanschouwen, en toch wel benieuwd zijn naar hoe de indeling van Maribor eruit zou zien, heb ik eventjes een plattegrondje in elkaar gedraaid. Enjoy!

     

19I0UwT.jpg


 
 
Dan heb ik hiermee mijn zegje wel gedaan, en hoop ik dat je gauw eens langskomt in Maribor!
 
Bedankt voor het lezen!
 
Milo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...