Spring naar bijdragen

Treetop city


Rambo

Aanbevolen berichten

pfZU8cU.jpg?1

 

Treetop city

 

Treetop city is een stad in de bomen, officieel opgericht door RAMBOtheKILLER en ZwagCalvin.

 

Op 10 Juli 2013, kwamen Rambo en Calvin voor het eerst online op Torchcraft. Meteen begonnen ze vanaf de toenmalige newestregion in een rechte lijn te lopen. Na een hele tijd kwamen ze aan bij een bijna helemaal leeg gekapte jungle aan de oceaan. Daar begonnen ze restjes hout onder de bladeren en uit de boomtoppen weg te halen, en na een tijdje hadden ze de eerste boom af. Die ene boom is nu nog steeds het middelpunt van de stad. Calvin ging offline, maar Rambo ging nog even door. Hij maakte van de boom een huis. Daar woont hij nu nog steeds in. De dag erna begon Rambo meer op te zoeken over Torchcraft. Hij kwam het forum tegen en interesseerde zich vooral op de 'projecten' sectie. Hij zag allerlei prachtige bouwwerken en dacht: "Dat wil ik ook". Treetop city was ontstaan.

 

De stad

 

Vroeger verkochten we onze boomhutten. Dit doen we nu niet meer. Dit was een rommeltje en niemand deed wat met zijn boom. We hebben nu alles voor de looks gedaan. Bijna alle bomen zijn toegankelijk en het is er veilig aangezien je allerlei positieve effecten van de beacons krijgt. Het is NIET veilig tot het punt dat er geen mobs meer spawnen. Jungles zijn donker, dus deze ook.

 

Gewoon bomen naast elkaar?

 

Deze stad is gebouwd in een compleet nagebootste jungle. Niet nagebootst van minecraft, maar nagebootst van real life. Je beweegt je traag in de stad door de vines en de leaves. Dat is ook zo in real life. Er zijn niet alleen jungle bomen. We hebben ook dark oak, oak en wat acacia. Birch en spruce groeien niet in jungle klimaat dus die zitten er niet bij. Er liggen overal leaves op de grond en het terrein is ruig. Soms groeit er een boom over de weg. Het is er donker en gevaarlijk: net als real life. Snap je? Misschien krijg ik wel geen warp omdat het gevaarlijk is. Jammer dan. Ik ga geen licht plaatsen om het niet meer realistisch te houden. Dit is gemaakt voor de lol. Niet voor een warp.

 

Hoe kom ik daar?

 

Als je de stade wilt zien moet je naar /visitregion campfire1 gaan en in noordwestelijke richting lopen. Dan duurt het niet lang en je vind de stad.

 

Trailer

 

We hebben een kleine trailer gemaakt om zoveel mogelijk te laten zien. Youtube heeft hem helaas een beetje lelijker gemaakt maar de kwaliteit is prima.

 

 

Screenshots

 

"A picture is worth a thousand words" We hebben natuurlijk een aantal plaatjes geschoten, maar helaas is de kwaliteit niet al te goed doordat ze op de pagina moesten passen. Dus raden we je aan alsnog langs te komen en het met eigen ogen te zien.

 

The Treetop temple ruins:

uaLdFRZ.png?1

 

De hangbrug:

UpyYJl7.png?1

 

De boot:

95eovST.png?1

 

Het strand (post beneden als je ideetjes hebt voor wat hier moet komen):

ig1yVl5.jpg?1

 

De vulkaan:

21mPpf3.jpg?1

 

De stad met de hangbruggen en trappen:

GgSzRn5.jpg?1CDDKuQy.jpg?1

 

En dan nog de stad zelf:

87j2GcR.jpg?1

 

Funky feitjes

 

-De naam van de tempel is bedacht door Minerniels34. Hiermee had hij een prijsvraag gewonnen

 

-We hebben een stuwmeer, maar dat is volledig nagebouwd. Eerst was daar zelfs geen heuvel.

 

-De middelste boom is niks veranderd sinds het begin van de stad en Rambo woont daar nog steeds in.

 

-Vroeger hadden we er een ravijn met water, maar nu hebben we dat weggehaald met dirt.

 

We hebben een ingevroren zombie

 

-Dit Topic bestond al eerder. Het origineel is hier terug te vinden: http://www.torchcraft.nl/index.php?/topic/2318-treetop-city-the-sky-is-the-limit/page-1

 

Ik hoop dat jullie dit project mooi vinden, en ik hoop dat jullie allemaal een kijkje komen nemen. Ik heb hier heel veel plezier mee.

 

~Rambo

  • Leuk 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer leuk project! Ben net even gaan piepen en het is awesome, doe zo verder!

bedankt :)

Ik ben nu veel bezig met gewoon het gebied opknappen en veel bomen te planten. Ik probeer ook meer dingen ondergronds te maken, dat zal binnenkort ook toegankelijk worden. Ook ben ik alle bomen een volledige remake aan het geven. Vroeger nam ik een standaard 2x2 boom en maakt ik daar een trappetje of een ladder bij en bovenin een klein hutje. Nu maak ik grote bomen met een trap binnenin.

In de tempel is het standbeeld ook eindelijk af, hoewel hij niet zo indrukwekkend is als ik gehoopt had is hij toch mooi geworden.

Bedankt voor alle support guys. Dat is de reden dat ik hier nog steeds plezier in heb. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wou zoiets op pvp maken... was nogal ver en toen in de hens gestoken omdat ik toen in geen f zat [toen wij users geen faction konden maken]

 

maar dat boeit me niks ik kan altijd hier langskomen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wou zoiets op pvp maken... was nogal ver en toen in de hens gestoken omdat ik toen in geen f zat [toen wij users geen faction konden maken]

maar dat boeit me niks ik kan altijd hier langskomen

tja, daarom hou ik meer van survival, lekker bouwen. Maar inderdaad, je kan altijd langskomen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu bezig ondergronds te werken, dit is allemaal nog niet toegankelijk. Later zul je wel zien wat er allemaal komt. Ik zou graag nog willen uitbreiden, maar heb op het moment weinig claim blokjes  :P  dus dat zal even op zich moeten wachten.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Videotrailer toegevoegd en in een spoiler gezet voor de mobiele gebruikers. Laat even weten wat je ervan vind :)

 Waarmee heb je opgenomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: ben bezig aan een nieuwe enorme boom. Deze zal voorzien worden van een aantal farms. Ook ben ik bezig aan de buite kant van bomen. Hier zullen trappen komen en alle bomen worden met hangbruggen aan elkaar verbonden. Dat zal hoop ik wel een mooi effect worden. Ik be ook bezig hangende lantaarns in de bomen te hangen omdat het 's nachts nog heel donker is. Ik doe dit vooral omdat het feit dat alle bomen hol zijn niet echt realistisch is. Dus maak ik trappe aan de buite kant. Dan heb ik ook meer ruimte voor farms binnenin de bomen (ja ik maak mijn farms in de bomen. Mn iron farm, mushroom farm en item storage zitten al in een aa tal bomen. Ben ook al bezig met een cactus farm. :P)

Binnenkort zal ik wat screens uploaden. Ook ga ik denk ik een nieuwe trailer maken die wat minder donker is. Ik vind het toch leuk om te doen :P

Rambo

PS: excuses voor typfouten, ik tik dit in op mn telefoon.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: nieuwe screenshots toegevoegd, vulkaan aan het landschap toegevoegd, verticale trappen aan de buitenkant van de meeste bomen toegevoegd, veel bomen verbonden met hangbruggen, veel bomen toegevoegd, fontein toegevoegd, hardened clay in het midden vervangen met grass, meer paadjes toegevoegd, veel bomen opgeknapt. Al met al een flinke update en de stad is er veel mooier van geworden :)

 

Rambo

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: Blacksmith toegevoegd, hier kun je binnenkort iron en gold kopen. Butcher toegevoeg, hier kun je binnenkort meerdere soorten vlees kopen. Fisherman toegevoegd, binnenkort vis en hengels te koop. Priest toegevoegd, binnenkort bookshelves, enchanting tables en xp bottles te koop. Bezig aan farmer, chemist, cleric, miner en woodsman. Ondergronds bezig met een enorm gebied uitgraven, ongeveer 10% done. Bezig aan een labyrinth onder de tempel. Ben ook nog met iets anders bezig maar dat blijft een verrasing. Wel kan ik ervan zeggen dat het nog wel even duurt voordat het komt. Wat alle nieuwe shops betreft, ik ga proberen overal een villager neer te zetten. Ben nog een beetje aan het bedenken hoe ik dat zo mooi mogelijk kan doen.

Rambo

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het mogelijk om te kunnen helpen?

Je zou kunnen helpen met het ondergrondse gebied. Dat is eigenlijk niks meer dan gewoon uithakken. Ik graaf ook op dia level en wat mij betreft mag je houden wat je vind. Voeg me toe op skype: rambo.mv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels bezig met een villager farm die ook werkt in 1.8. ze komen automatisch uit bij de trading farm, waar iedereen containertrust zal krijgen zodat je met ze kan traden. Het maakt niet echt uit als iemand ze killt aangezien er automatisch weer een nieuwe bijkomt. Ook is de chemist toegevoegd. Vanavond maak ik de villager farm af, voeg ik de farmer, miner en woodsman toe. En ik zal de kisten voor alle shops gaan plaatsen. Ik heb dit niet gebouwd voor de shops, ik heb die er gewoon bijgezet voor de lol. Daarom zijn de prijzen misschien ook niet reeel, maar er zitten geen te lage prijzen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...