Spring naar bijdragen

10 Mooie Projecten in TorchCraft Survival #2


Lex28404

Aanbevolen berichten

10 Mooie/Bijzondere Projecten #2

 

Inleiding:

Na de leuke/goed reacties op m'n vorige topic, komt hier het vervolg op het vorige bericht (link). Deze 10 projecten zijn geselecteerd op basis van stijl/grootte (xd)/originaliteit/echtheid. Sommige van de volgende projecten staan echter ook al in het eerste topic. Dat komt doordat de huidige ontwikkeling/uitbreiding van dat project zeker de moeite waard is om het over te hebben. Om de screenshots te bekijken die ik heb gemaakt kun je op de dik-gedrukte, oranje-gekleurde woorden klikken. Wat ik vertel in dit topic hoeft niet per se waarheid-gerelateerd te zijn, ik vertel alles zoals ik het zelf ervaar. Verder wens ik je veel plezier bij het lezen van dit topic, en wat ben ik blij als ik het eindelijk af heb. :)

 

Projecten:

 

Jonko1991 - Colossus - /warp colossus

Het eerste project is netzoals 'Summer Heaven' in de vorige editie van Jonko1991 en heet Colossus. Colossus is een dorp met daaromheen een grote muur. In het midden van het dorp staat een enorm gebouw dat waarschijnlijk dienst doet als vermaak. In dit gebouw zit aan de ene kant een theater met veel details en meerdere ingangen voor acteurs. Aan de andere kant is een soort van ronde arena. Behalve dit zijn er ook nog ruimtes, bijvoorbeeld onder de tribunes van het theater, die gebruikt kunnen worden als verblijfplaats. Hier zitten onder andere een zwembad, banken en veel natuur. 

Het dorp is voor het grootste deel gemaakt uit sandstone, zo zijn bijna alle muren van sandstone gemaakt. En als ik het dorp zo bekijk moet dan een grote hoeveelheid zijn geweest :P

 

Draecke - Geen Naam - Wilderness

Tweede project is de terugkeer van Draecke met hetzelfde project als dat ik eerder heb laten zien. Dit maal heeft Draecke veel uitgebreid en is er nog veel te verwachten, gezien de omvang van de uitbreiding. De uitbreiding betreft 1 nieuw gebouw met enorm veel detail en nog meerdere gebouwen in de buurt daarvan. Meest interessant is echter het grootste gebouw aan de rand van het project. Het is nog niet bekend wat het gaat worden, aangezien Draecke meestal bouwt wat er in hem opkomt en het dus alle kanten op kan gaan. Interessante dingen zijn vooral de waterraden die er zijn. Er zit namelijk de theorie achter dat het waterrad een aantal andere raden/ringen (woord kwijt :) ) in beweging brengt en deze ervoor zouden moeten zorgen dat de deur opengaat. Verder zijn er nog de glas in lood ramen boven de waterraden. Deze ramen wekken de illusie dat er water overheen stroomt, gezien de blauwe kleur ervan, het water begint echter pas onder het raam om daarna naar het waterrad te gaan.

 

Miloooboy - Isla Mística - Wilderness

Dan is er nog een terugkeer van iemand uit het eerdere topic; Miloooboy. Nu is er het project Isla Mística, dat te vergelijken is met Maribor. Isla Mística is een eiland ver in de map en zeer goed afgeschermd door water. Het eiland heeft net zoals Maribor een middeleeuwse sfeer met onder andere een zeilschip dat aangemeerd is en een vuurtoren. Leuk aan dit project is dat alles klopt met elkaar, een realistische bebouwing/belichting van het eiland en een goede afscheiding van andere bouwwerken van andere spelers. 

 

Trashyou -  De Tuinen van Botanica - /warp botanica of /visitregion campfire4

Het tweede project dat terugkeert is de tuinen van botanica. Dit maal echter uitgebreid met een groot warenhuis van Trashyou, waarin hij zijn spullen opslaat, een haven, een zepelin, en nog veel meer... De haven, voornamelijk gemaakt van wol, is levensecht te noemen, van de containers tot het schip. Voor de haven vliegt nu ook een rood/zwarte zepelin. Deze zepelin heeft een mooi uitzicht op de wolkenkrabber en het warenhuis van Botanica. Het warenhuis ligt aan de rechterkant van de zepelin. Dit gebouw is behalve een opslagplaats ook een goldfarm, waarvan ik niet weet of deze gebruikt wordt. 

Behalve deze 3 vernieuwingen is er nog veel meer (nieuws) te vinden in deze warp, en door mij wordt zeker aangeraden maar eens een kijkje te nemen.

 

Jelbo12345 - Sea Garden - Wilderness

Jelbo is de 5de die terugkeert in mijn tweede topic. Ditmaal is hij bezig aan een landgoed een beetje in de stijl van Botanica. Ik vond het daarom echter niet minder van waarde, aangezien niet alles enorm groot hoeft te zijn. Hier vind ik bijvoorbeeld het landhuis heel mooi, het klopt perfect met de omgeving, als ik aan een grote tuin denkt, dan denk ik aan een landhuis. En het landhuis van jelbo past perfect in mijn beeld van hoe het eruit zou moeten zien. Ik vind hier dus het totaalplaatje enorm mooi. En natuurlijk, het is echt niet alleen het landhuis, de tuinen zijn ook zeer mooi, en zie je zeker ook niet vaak in TorchCraft Survival.

 

__Pouky__ - Cathedraal - /visitregion seed2 

En wat zou deze lijst zijn zonder pouky? Dit maal staat haar grootste, en ook de grootste van TorchCraft Survival, erin, want ik ken niks, dat ook maar in de buurt komt van deze kerk. (toch wel, miss Greenfield - Ronaldhofmann). Maar ik zie dit als het allergrootste project, er is namelijk geen enkel gebouw, dat op zich, zo verschrikkelijk groot is en toch met zo veel detail. Het is echt een compleet ander niveau dan de rest van de Survival server. Een screenshot wordt dan opeens heel moeilijk....

Maar behalve de grootte is het ook een bijzonder mooi gebouw. De medievel stijl die overal terug te vinden is, zorgt er gewoon voor dat het 1 groot geheel is dat perfect in elkaar overloopt, van pad tot het gebouw. Ook de kleur is zo realistisch, de stone gecombineerd met sandstone en nether brick, het klopt gewoon en elke pilaar op het dak, overal consequent neergezet, ik heb er weinig woorden voor.

 

RAMBOtheKILLER - Treetop City - /visitregion campfire1 (in noordwestelijke richting lopen)

En hier is de eerste van de twee nieuwe spelers in dit topic, onlangs helaas gestopt, maar toch zeker een goede bouwer. Dit valt onder dezelfde categorie als Isla Mística van Miloooboy, namelijk; een afgezonderd eiland dat zo verschrikkelijk echt lijkt, dat het bijna schrikwekkend is, wat kan je hier nou over zeggen anders dan dat je over Isla Mística zegt.... Perfect natuur gemaakt, leuk dorp erin gemaakt, met leuke wegen erin, en de rest verteld het screenshot wel denk ik :) .

 

Miloooboy - Palace - Wilderness

En hier is het tweede project van Miloooboy, namelijk een bijzonder mooie villa die me vreemd genoeg doet denken aan de Efteling, komt waarschijnlijk door de torens van nether brick... Maar ik vind het echt een heel mooi paleis doordat ik de combinatie van quartz met netherbrick niet veelvoorkomend vindt, maar daarom ook zeker niet vreemd. Het is echt weer een gebouw dat de diversiteit symboliseert in TorchCraft, van het meeste is er wel weer iets te vinden. 

Maar verder over het gebouw, dit gebouw staat erin doordat het een groot gebouw is met een goede stijl en nog een leuke tuin erbij en alles wordt samengehouden door een fence die je zeker niet vaak ziet. 

 

TimoDeMooiboy - Geen Naam - /visitregion stone7

Nummer 9 brengt een nieuwe speler en natuurlijk ook een nieuw project. Dit project is één van de grootste quartz projecten die ik me zo kan herinneren en qua detail is het ook weer van uitzonderlijk hoog niveau. Dit was voor mij een nieuw gebouw, en wat ben ik blij dat dat het nu niet meer is, aangezien ik deze stijl helemaal geweldig vindt op de manier die het hier is toegepast, namelijk een medievel stijl gemixt met een moderne stijl. Leuk zijn ook de kleinere dingen, zoals de skins (van hoop ik Timo) die voor het hoofdgebouw staan met in de ene hand een torch, symboliserend voor TorchCraft en in de andere hand een zwaard. Ook zeer mooi is het soort van embleem dat op het middelste gebouw (screenshot) staat met daarop de 3D vleugels. Ik heb hier verder eigenlijk niet echt iets over te zeggen, dusja, TIP: /visitregion stone7

 

Trashyou - The Red Keep (Game Of Thrones) - Wilderness 

Als 10de en allerlaatst heb ik een project in ontwikkeling van Trashyou, want ik vond het te mooi om niet meer te laten zien, of op de achtergrond te laten staan. Trashyou maakt bij dit gebouw The Red Keep na uit het boek en de film Game of Thrones. Het gebouw bestaat voor het grootste gedeelte uit Sandstone en Bricks. Ik kende eerst dit gebouw niet, maar reken maar dat ik het in de gaten ga houden, want als ik de foto's op internet zie dan weet ik wel zeker dat dit iets verschrikkelijk moois gaat worden. 

 

Bonus:

Ik ben redelijk wat gebouwen tegengekomen de laatste tijd en omdat er misschien pas over een hele (hele) lange tijd een vervolg komt, heb ik hier een paar namen/screenshots van een paar projecten die ik ook zeer mooi vindt en ik graag toch ook een plekje wil geven hier.

 

xDeluxe1/Jelbo12345/Leon28409/Lex28404 (ik :rolleyes: ) - Het Vliegveld - /visitregion moon5/Shrub5

de_Romeo26 - TorchVille - Wilderness

Lobkestar - Medieval - /warp Medieval of /visitregion grass

Lizadelana23 - Villa - Wilderness

 

(en toen schrok ik me helemaal kapot toen m'n pc ff vast liep)

 

Bedankje:

Ik wil een bedankje brengen aan iedereen die me tips heeft gegeven over projecten die misschien leuk waren om hier te vermelden, dit vind ik van zeer grote waarde, aangezien de gebouwen die ik ken/vind ook opraken. Bedankt Trashyou, de_romeo26, zoisnatoer, jelbo12345, dutch_for_you en Draecke.

 

Slot:

Dit is het einde van mijn tweede, en lange topic, bedankt voor het lezen, en nice man! als je tot hier bent gekomen xd, als je project er niet bij staat, kom dan even ingame/via de site/etc.. naar me toe, er is altijd plek bij de 'Bonus' . Dit was zoals ik al eerder zei één van m'n laatste topics hierover, ik denk dat ik iedereen weer eens wat bouwtijd moet gaan geven en school begint binnenkort ook weer. Dus misschien tot de volgende keer, en anders hoor ik het wel hieronder.

 

M.v.g. Lex28404

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...