Spring naar bijdragen

Verhalen ketting!


nienke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Nienke hier,

ik zag dit een keer ergens anders en dacht dat het wel leuk zou zijn voor een topic.

Zoals je al aan de titel zag is dit een 'verhalen ketting'. Ik weet niet of het echt zo heet maar ik wist niks anders.. De bedoeling is dat we met z'n allen een verhaal schrijven. Het werkt zo:

Ik begin met een verhaal in dit topic. De volgende persoon schrijft het verhaal in de reacties verder, vanaf het punt waar ik gebleven was. De tweede persoon gaat weer verder waar de eerste gebleven was. En zo gaat het door! Je mag het verhaal een hele andere wending geven als je wil, zolang het maar aansluit. Het hoeft ook niet goed of spannend geschreven te zijn. Maar hou het wel netjes en binnen minecraft, niet schelden, anderen beledigen of wat dan ook. Natuurlijk mag je zo vaak posten als je wil en er 'gewone' reacties bij zetten.

Ik hoop dat we een heel mooi verhaal krijgen met z'n allen

(Het speelt zich nu af op torchcraft, later kan Steve natuurlijk naar single-player switchen)

Het verhaal:

De zon zakt langzaam naar beneden, de eerste nacht van Steve op torchcraft staat op het punt om aan te breken. Koortsachtig en met een halfvolle hungerbar, zoekt hij naar een plekje voor zijn huis. De region waar hij spawnde is nog leeg en stil. Eindelijk ziet hij een mooi plekje, naast een bos en bij de zee. Steve loopt het bos in - rennen kan hij al niet meer- en begint tegen een boom aan te slaan. Als hij een paar planken heeft begint hij aan zijn huisje. Nu hoeft het nog niet groot, als hij er maar kan schuilen vannacht. Brrr, Steve bibbert. Het is koud, de zon is al bijna onder en geeft niet veel warmte meer. Maar gelukkig is de eerste kamer van het huisje al af. Genoeg voor vannacht. Steve staat op het punt om naar binnen te gaan als hij ineens iets hoort. Er ritselen blaadjes achter hem, voetstappen klinken steeds dichterbij. Hij draait zich langzaam om om de andere speler te begroeten, als hij beseft dat het geen speler is. Het wezen komt dichterbij en Steve hoort hem duidelijk geluid maken. ''sssssssssss..'

(hint: het is een creeper :S)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na zijn unban loopt Steve naar zijn half-afgemaakte huisje en zet een crafting table neer. Hij maakt een wooden pixaxe en gaat op zoek naar een mine!

 

Na een aantal minuten door het bos hebben gelopen en wat hout te hebben verzameld, komt hij aan bij een dorpje. Ook hier staat een region paal en er zijn al een aantal huisjes omheen gebouwd. Er staat een mega fontein in het midden, een molen + farms en aan de rechterzijde en ook een wat groter gebouw met in koeienletters: Shop.

 

Nadat hij het dorpje beter heeft leren kennen liep hij terug het bos in. Ondertussen dacht hij na over de voordelen in het dorpje, en de voordelen van het bos. Bij het dorpje kon hij zo een lijst bedenken, maar in het bos...

 

Eenmaal aangekomen bij zijn huisje stopte hij de spullen in de chest, at hij nog wat en ging al snel slapen; morgen wordt een drukke dag, ook al weet ik nog niet wat mij te wachten staat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OMNomnomnomnom....

 

Diep in de nacht hoorde hij iets ritselen bij zijn huis. Hij stapte heel zachtjes zijn bed uit en keek uit het gat waar later nog een raam in zou moeten komen. Hij zag iemand staan met een rare skin, een... troll skin!

 

Deuren dicht, ramen dicht; snel sloot Steve alles af voordat de troller zijn tnt kon plaatsen. Maar helaas, hij was te laat! De troller heeft zijn hele huis + chesten opgeblazen..

 

[user] Steve: Help iemand heeft mijn huis opgeblazen!

 

[Moderator] ClausjeB: Steve, als ik jou was zou ik even een blik werpen op /warp protect, als je je huis claimt kan niemand het meer vernielen! ;)

 

[user] Steve: Oke erg bedankt ClausjeB!

 

Na een tijdje te hebben rondgelopen in /warp protect wist Steve hoe hij moest claimen. Hij keerde terug naar de region waar hij zijn huis had gebouwd en liep richting het bos. In de verte zag hij de grote letters van de shop in het stadje: 'Was het niet beter, nu hij toch opnieuw moest beginnen, een huis in de stad te bouwen?

 

continued...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mojang vond het goed

Steve ging naar de pvp server hij sprong van de spawn af want hij had toch geen falldamage

Hij had geen armor en hij zat nog propvol van zijn cookies oftwewel zijn magische cookies had hij niet meer

En toen kwam SvenDutch en die killde steve met zijn magical cookie

RESPAWN

TITLE SCREEN

Continued?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dit schepje was de wraak van Steve, Maar hij had het niet zo op PvP na wat er was gebeurd.
Hij besloot terug te gaan naar Survival om daar zijn huisje af te maken.
Na wat heen en weer geloop en gebouw vond Steve dat het huisje de goede basis had gekregen die hij in gedachten had.

Hij besloot een andere skin te nemen. Goed zoeken op internet en toen op de website geupload. Steve was SteveV2 geworden.
Nog voordat hij de dag wilde beëindigen met een nachtrust hoorde hij iets buiten. "Aaarghhh.." En het kwam dichterbij. Steve keek uit zijn raam en zag een zombie. Deze konden niet naar binnen want alles was geprotect.
"Gelukkig maar." Dacht hij. Dus hij ging in bed liggen en probeerde wat te slapen. Maar ondertussen kwamen er meer en meer zombies en andere monsters. Deze hielden SteveV2 wakker. Hij stapte uit bed en stond oog in oog met een..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een...wat was het eigenlijk? Het wezen was lang en zwart, paarse sparkeltjes dansten er als vuurvliegjes om heen. Aarzelend deed steve een stapje terug. Hij wendde zijn blik niet af. Langzaam maar zeker boog het wezen zich voorover, de diep paarse ogen staarden naar steve. Die wachtte geen moment langer en sloeg de deur dicht, het wezen was minstens drie blokjes hoog, die kon niet binnenkomen toch? Overtuigd van die gedachte liep steve weer naar zijn bed. Op zijn rug liggend en met gesloten ogen luisterde hij naar de monsters. Hij hoorde gegrom, het gerammel van botten, en plotseling een heel ander geluid. Het klonk een beetje als 'poef'. Steve vroeg zich af wat het zou kunnen zijn, tot er een lange, zwarte schaduw over hem viel..

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...