Spring naar bijdragen

Dwergkip

Aanbevolen berichten

Nouja,

Zoals iedereen weet is er dus de vraag of er boom/hout te kort is in survival.
Mijn antwoord is: Nee.
Ten eerste heb je zelf in de hand hoeveel hout je kapt + je kan saplings plaatsen. En deze desnoods met bonemeal laten groeien (maak meteen je eigen farm dan?)

Het kan geen kwaad om grote grasgebieden vol te zetten met bomen.
Ook is het een goed idee om Bossen niet te claimen zoals met andere grondstoffen wordt gedaan. *kuche* Red Sand *kuche*

 

Hier graag de discussie voortzetten die al een tijdje in de shoutbox staat.

Er zijn 2 dingen die we kunnen doen.
1) Plaats saplings als je een stuk bos gekapt hebt.
2) verzamel saplings en ééns of twee keer per week op zoek gaan naar een mooi gras gebied waar je saplings kan plaatsen.

Kom maar op met jullie ideeën :)

 

Groeten,

Dwergkip

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is al langer een probleem geweest. Vooral in Survival aangezien, mensen hele bossen omkappen voor hem/haar shop of project etc. Je kan gwn wat je omkapt gewoon terug planten, daar hoeven niet eens saplings voor gedoneerd te worden. Je kan het gewoon terug planten na het kappen. Btw als je dit regelt, word het na een maand vergeten en kapt iedereen het weer om. Sommige mensen zijn ook niet actief op het forum en lezen dit niet. Nouja tis altijd te proberen. Je hebt in ieder geval mijn steun...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

ik snap het probleem niet zo eerlijk gezegd.

 

1. als ik hout nodig heb, dan maak ik een farm met tig bomen en kap die

2. als ik als beginner begin, is eerste wat ik doe zooi sapplings verzamelen als ik toch al aan het kappen ben. om dan stap 1 te doen

3. er zijn GENOEG shops waar ze hout verkopen en zelfs sapplings. dus dat is nog de luie methode om aan hout te komen.

 

/randomregion

/newestregion

 

zijn goede manieren om aan hout te komen.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Exact, het nadeel is alleen dat je vaak gaat kappen, en daarna weer random je seeds neerzet.
Daarna kom je er een hele tijd niet, en misschien anderen ook niet. Waardoor de bomen alsnog niet groeien.
Als iedereen nou gewoon is een farm kon maken en de Bonemeal overal super goedkoop te krijgen was.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exact, het nadeel is alleen dat je vaak gaat kappen, en daarna weer random je seeds neerzet.

Daarna kom je er een hele tijd niet, en misschien anderen ook niet. Waardoor de bomen alsnog niet groeien.

Als iedereen nou gewoon is een farm kon maken en de Bonemeal overal super goedkoop te krijgen was.

 

Goedkoop bonemeal te verkrijgen in de goede XP farms van Klein Amsterdam.

/visitregion rubble6

 

Tevens de mogelijkheid om gebruik te maken van Enchantment Tables en Anvils.

 

- Monk -

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb dit probleem ook al een paar keer onder de aandacht gebracht.

Het zou mooi zijn als gekapte bomen automatisch herplant werden, maar dat schijnt nog steeds niet helemaal goed te werken.

 

Zelf herplanten kan idd ook, maar probleem daarbij is dat het vaak nogal lang duurt voordat er saplings uit de bomen vallen en dat er vaak ook maar weinig zijn. Veel mensen hebben geen zin om daarop te wachten. Ik weet niet of het aantal saplings in de code kan worden aangepast?

 

Een ander voorstel van mij was om nieuwe spelers standaard een stack hout mee te geven. Het zijn vaak nieuwe spelers die als eerste een nieuwe regio in gaan en daar beginnen met bomen kappen, een houten huisje bouwen en vervolgens dan vaak niet meer terugkomen. Dat is nogal een verspilling van het bomenbestand. Als je ze gratis hout meegeeft, scheelt dat een stuk denk ik.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net in klein amsterdam geweest voor bonemeel en saplings, Heb niks gevonden staat slecht aangegeven waar je dit kan vinden.

 

Stond wel pijl naar XP farm maar heb geen idee hoe dat werkt.

 

Kortom dit werkt zo niet. Vind een boomfeestdag een goed idee ik plant ook altijd bomen terug ook in NIET GECLAIMD gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...