Spring naar bijdragen

Auto-Sorter


thyraxx

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd geleden een Auto-Sorter gemaakt, hij is niet heel groot, maar doet wel precies wat het moet doen, alle belangrijke items worden gesorteerd, en de items die niet gesorteerd worden, worden in een 'rommelbak' gegooit.

 

62 blocks lang.

 

UrHdjY9.jpg

 

OLdOjff.jpg

9lRJy6O.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had op S1 vergelijkbare sorter met hout facade en 2 levels :).... best wel een puist werk... had em als User gebouwd :)...

Ik was toen ook nog user, het concept is simpel, maar was moeilijk om aan zoveel iron te komen, gelukkig had ik iemand die wel een paar stacks hoppers doneerde :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk ik wou dit ook bouwen maar 101 keer groter maar dat is gewoon onmogelijk mischien ook een filmpje hoe je hem gebouwd hebt of hie hij er uit ziet mett meer detail

Ik ben nu klein beetje bezig in survival2, misschien dat ik dan eventueel een filmpje maak, maar ik moet sowieso wachten tot dat ik aardig wat spullen heb om het te kunnne maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kylenib, deze sorter is oneindig uitbreidbaar, je kan hem net zo groot maken als je zelf wilt. (theoretisch kun je elk blok in mc sorteren)

 

IJzer was voor mij geen probleem, in zoverre ik had 2 iron farms draaien. alleen tegen het eind had ik niet meer genoeg. ik kon iets van 100 items sorteren zo uit mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn gek genoeg wat problemen met deze farm op S2 op dit moment, er zijn meerdere dingen mogelijk waardoor het komt (lag, tickrate, MC 1.8 etc.), de probleem is dat de blocks die gesorteerd moeten worden soms hun plek waar ze horen te komen gewoon overslaat, en eindigt het dus in de troep kist.

 

Ik ben op dit moment een andere ontwerp aan het maken dat hopelijk wel goed werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn gek genoeg wat problemen met deze farm op S2 op dit moment, er zijn meerdere dingen mogelijk waardoor het komt (lag, tickrate, MC 1.8 etc.), de probleem is dat de blocks die gesorteerd moeten worden soms hun plek waar ze horen te komen gewoon overslaat, en eindigt het dus in de troep kist.

 

Ik ben op dit moment een andere ontwerp aan het maken dat hopelijk wel goed werkt.

 

Stuur de onderste hopper niet rechtstreeks aan met de torch, maar met een blok ertussen. Dit kan door de torch schuin onder het blok te plaatsen waar de comperator op staat.

 

Door de tickrate is het mogelijk dat er 2 items tegelijk door een hopper worden verwerkt, dit kan je oplossen door een vertrager te maken met een dropper voordat het de sorter ingaat, om zo de doorvoer op de juiste snelheid te forceren (er moet minstens 1 hopper extra tussen de dropper en de sorteerder). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuur de onderste hopper niet rechtstreeks aan met de torch, maar met een blok ertussen. Dit kan door de torch schuin onder het blok te plaatsen waar de comperator op staat.

 

Door de tickrate is het mogelijk dat er 2 items tegelijk door een hopper worden verwerkt, dit kan je oplossen door een vertrager te maken met een dropper voordat het de sorter ingaat, om zo de doorvoer op de juiste snelheid te forceren (er moet minstens 1 hopper extra tussen de dropper en de sorteerder). 

Zou ook kunnen, maar dit ander ontwerp, heeft ook een overflow protection, dus als de kist vol zit dat het niet gelijk een hele chaos word dat je alles weer handmatig mag gaan sorteren.

de constructie blijft bijna hetzelfde ik moet nu alleen maar sticky-pistons hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

KvBWdmI.pngzNGVjyw.pngDgJi8V0.pngFswqLQn.pngh98rRV4.pngWFLdUKG.pngaEYJoM3.pngpznIfh1.pngqbwcWcY.png0kERYNo.png

 

 

Hier bij wou ik mijn sorteermachine laten zien

Meer dan 155 items dat gesorteerd worden

155 comparators (155 quart, 465 redstonedust, 465 stone, 465 sticks)

155 repeater (465 redstonedust, 465 stone, 310 sticks)

155 redstone torch ( 155 redstonedust, 155 sticks)

310 redstonedust

meer dan 480 hoppers ( 2400 iron, 480 chest ( 3840 woodenplaks (960 logs)))

 

grondstoffen schating:

2400 iron

960 logs

155 quart

1400 redstonedust

2000 stone

 

ik zit wel soms met de probleem dat de hoppers niet update

waar door sommige items de hoppers overslaan en in de verkeerde kist komen

soms wel zoeken waar het probleem zit

maar meer dan de helft van de tijd werkt hij wel

en het is makkelijk om je items terug te vinden

 

en beacon met speed 2 is handig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...