Spring naar bijdragen

Ideetje


KillerRu

Aanbevolen berichten

Hallo fellow Minecrafters...

Ik kwam recent even met het idee om een nieuw soort Moderator op te richten.
Genaamd: Wanderer

Even een korte uitleg van zijn kunnen. Deze persoon (Wat ik gerust op mij wil nemen :P) gaat vooral instaan om het rondgaan van de claims en kijken wanneer de mensen te lang afwezig zijn geweest en dan gewoon recht de claims kan verwijderen. Zonder daar eerst tickets te moeten voor starten.

Ik ben een beetje beu geraakt constant half afgewerkte gebouwen te zien verschijnen rondom... Van mensen die dan al soms 3 maand afwezig zijn.

Graag had ik toch jullie mening hier eens over willen horen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mylittlepony ik heb het enkel over verwijdering van claims binnen de normale regels dus als ze langer dan 21 dagen afwezig zijn. Niet zomaar elk half bouwwerk gaan afbreken hé.

En het is echt een probleem op sommige areas waar er echt honderden half afgewerkte woningkjes staan van mensen die maar ééns één maal gespeeld hebben maar dan toch wel geclaimd. Die zijn vaak maanden weg zonder dat er iets gebeurt.

En van dat claim verwijderen om wat te wachten? Euhm de claims waar ik het nu over heb claim ik zelf niet achteraf ik wil gewoon het een beetje ordelijk houden op survival 2.

En minimum leeftijd? Misschien wel iemand met wat ervaring, vooral geen mensen die geen gevoel hebben voor verantwoordelijkheid enzo.

Misschien ook iemand met een beetje terraforming skills, om het verwijderde stuk grond terug een beetje op orde te maken. Om het leuker te maken voor de mede spelers.

Het is allemaal maar een idee maar ik denk dat dit wel iets kan worden... We kunnen het misschien inderdaad aan de helper rank toevoegen... Maar heeft die zijn handen al niet echt vol meestal? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen goed idee, als Helpers dit kunnen, dan kun je net zo goed iedere Helper meteen Moderator maken. Helpers zijn er om de spelers te ondersteunen en niet om de Moderators te ondersteunen. Het verwijderen is een taak voor de Moderators. En zodra je een ticket aanmaakt wordt de claim heus wel verwijderd, je moet alleen geduld hebben. En stel er is een Helper van 15 die aan het bouwen is en een claim tegenkomt, dan is het niet de bedoeling dat deze gewoon verwijderd kan worden. Een Moderator is volwassen en heeft meer verantwoordelijkheid. Dit is mijn mening, die kan dus met anderen verschillen.

Greetzzz,

JordyvdBolt

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik typte het op hetzelfde moment dat jij het typte, daardoor ontstaan er verschillen. En ja er zijn Helpers van 15, de minimumleeftijd is namelijk 15 als je goed kijkt? Ik zeg niet dat JIJ onvolwassen bent, maar andere Helpers zouden het wel kunnen zijn. Maar daar doe ik verder geen uitspraak over om ergernis te voorkomen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voila, maar daarom had ik het ook over een geheel nieuwe rank.
En ik weet wel dat de beheerder zijn handen al vol heeft, maar dat mag hem niet tegenhouden nieuwe ideeën toch eens te bekijken en te horen wat hij 'r over denkt.

Deze rank (klasse) of wat we het ook noemen vergt wel wat meer verantwoordelijkheid. Het mag inderdaad niet gaan dienen om echt elk bouwwerkje dat je niet aanstaat af te gaan breken. Het word vooral gebruikt om langdurige claims (die echt al wel maanden stilstaan) mooi af te breken en terug wat te terraformen.

Dat was zowat het idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mogelijk op deze functionaliteit in een testfase bij Helpers toe te voegen, en zodra iemand misbruikt maakt meteen de Helper rank te ontnemen. Nu denk ik niet dat er personen zijn die Helper worden welke zo'n karakter hebben om deze functie te misbruiken aangezien Pixiio en de staff kritisch kijken naar de sollicitaties van de Helpers. Op langere termijn zou dit een goeie oplossing kunnen zijn. Uiteindelijk help je de speler er ook mee en daar zijn Helpers voor. Mijn excuses voor het reageren van een paar reacties terug :P

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je wel een punt hebt, er joinen veel nieuwe leden elke, die bouwen een (half) huisje, en komen vervolgens nooit meer terug. Op den duur staat de wereld dan vol. Maar om dan weer een nieuwe rank toe te voegen, dan blijf je bezig. Dan lijkt het mij verstandiger om dit aan moderator toe te voegen, die hebben zich immers al bewezen als betrouwbaar in de helper periode, daar waar helper dat nog niet heeft.

Just my 2 cents.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mogelijk op deze functionaliteit in een testfase bij Helpers toe te voegen, en zodra iemand misbruikt maakt meteen de Helper rank te ontnemen. Nu denk ik niet dat er personen zijn die Helper worden welke zo'n karakter hebben om deze functie te misbruiken aangezien Pixiio en de staff kritisch kijken naar de sollicitaties van de Helpers. Op langere termijn zou dit een goeie oplossing kunnen zijn. Uiteindelijk help je de speler er ook mee en daar zijn Helpers voor. Mijn excuses voor het reageren van een paar reacties terug :P

Als iemand het misbruikt is/kan het lastig zijn om dit terug te draaien. Denk aan tijd en lag, bij het veranderen van grote gebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voila, ze moeten zeker niet zomaar iedereen zo'n

 

Ik denk dat je wel een punt hebt, er joinen veel nieuwe leden elke, die bouwen een (half) huisje, en komen vervolgens nooit meer terug. Op den duur staat de wereld dan vol. Maar om dan weer een nieuwe rank toe te voegen, dan blijf je bezig. Dan lijkt het mij verstandiger om dit aan moderator toe te voegen, die hebben zich immers al bewezen als betrouwbaar in de helper periode, daar waar helper dat nog niet heeft.

Just my 2 cents.

Is inderdaad al weer een goede optie. Maar zoals ik eerder heb vermeld hebben die vaak handen al vol met andere zaken, aangezien deze klus wel wat tijd en moeite in beslag kan nemen... Vooral het ronddwalen is daar tijdsrovend. Dat kan al gauw wat "stress" veroorzaken bij de mods denk ik dan maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar uurtjes per week valt reuze mee, veel van dit soort bouwwerken worden gebouwd rondom regions. Dus je kan gewoon simpel de regions afgaan. Het verwijderen van zulke bouwwerken is ook niet zo lastig, er zitten tools ingebouwd waarmee je een hele chunk met een klik terug kan zetten naar de originele staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan weer handiger. Het zou inderdaad leuker zijn. Ook vooral aangenamer voor de medespelers dat je region niet bezaaid staat met zo'n half afgewerkte gebouwen. Mensen die dan wel moeite doen kunnen vaak niet aan een leuk stukje omdat er bijvoorbeeld een claim is gedaan waar twee stenen staan en de speler al 2 maand weg is.

Je kan inderdaad claims gaan verwijderen en tickets indienen... Maar geloof me na een tijd moet je elke dag tickets gaan indienen omdat je weer iets vind in je omgeving dat maanden leegstaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed idee, alleen ik ben het niet eens met dat je dan miss claims gaat verwijderen. want die mensen hebben daar miss gwn erg hun best op gedaan, en omdat ze dan een tijdje niet online zijn, word hun claim verwijderd, dat zou ik echt niet leuk vinden, aangezien ik zelf ook soms langere tijd niet on ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan weer handiger. Het zou inderdaad leuker zijn. Ook vooral aangenamer voor de medespelers dat je region niet bezaaid staat met zo'n half afgewerkte gebouwen. Mensen die dan wel moeite doen kunnen vaak niet aan een leuk stukje omdat er bijvoorbeeld een claim is gedaan waar twee stenen staan en de speler al 2 maand weg is.

Je kan inderdaad claims gaan verwijderen en tickets indienen... Maar geloof me na een tijd moet je elke dag tickets gaan indienen omdat je weer iets vind in je omgeving dat maanden leegstaat...

Volgens mij is het idéé daarachter voor als een claim in de weg staat, op een plek waar je iets wilt bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed idee, alleen ik ben het niet eens met dat je dan miss claims gaat verwijderen. want die mensen hebben daar miss gwn erg hun best op gedaan, en omdat ze dan een tijdje niet online zijn, word hun claim verwijderd, dat zou ik echt niet leuk vinden, aangezien ik zelf ook soms langere tijd niet on ben.

Claims kunnen nu ook na 22 dagen verwijderd worden, het gaat hier vooral om claims met half afgemaakte bouwwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt meer bij kijken dan alleen even een claim verwijderen. Er wordt door de mods bijgehouden wie er bijvoorbeeld op vakantie zijn, en dan zijn er nog bijzondere situaties. Ikzelf ben helper en vind dat claim verwijdering uitsluitend door mods mogen worden uitgevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat inderdaad enkel om half afgewerkte claims, nu als een bouwwerk paar maanden stilstaat... Dan moeten hier ook uitzonderingen voor worden gemaakt natuurlijk.

 

en @Monk_NL ik begrijp je punt, maar die lijst kan dan eventueel worden doorgespeeld? Ik vind 't vooral een probleem dat sommige regions echt bezaaid zijn met lege, half afgewerkte claims.

Mensen die de server niet kennen gaan al zeker geen ticket instellen om die claim te laten verwijderen, en ik laat enkel claims verwijderen momenteel als de speler langdurig afwezig was en dat het gebied mij nuttig uitkomt.

Maar voor de rest zeker niet.

Nu wil ik ook niet zeggen dat de Mods hun werk niet doen. Maar ik denk dat het efficiënter kan... Meer voorkomen dan genezen als je begrijpt wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan inderdaad gewoon die lijst ernaast houden, en als standaard voor de tijd van het verwijderen van claims een langere tijd nemen dan die 22 dagen, bijvoorbeeld twee maanden.

 

Ook zullen de spelers die een half huis maken en nooit meer terugkomen niet zeggen dat ze op vakantie zijn, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...