dennive Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Hey Torchcrafters! Misschien heb je vroeger al eens geprobeert van minecraftfilmpjes op te nemen of zelfs te streamen, maar wou het niet lukken. Goed nieuws! In dit topic bespreken we het gratis programma OBS. We geven een kort overzicht van het gebruik ervan. Als je daarna nog vragen/tips/aanvullingen hebt, dan kan je die hier zeker ook posten!Waar download ik OBS? Ga naar https://obsproject.com/download , accepteer de voorwaarden en klik op download. Vervolgens open je het gedownloade programma en installeer je het. Hoe configureer ik OBS? Ga naar https://obsproject.com/estimator en vul je computerspecificaties in. Vervolgens klik je op de "recommend settings" knop. Start daarna OBS op, klik op instellingen en geef deze instellingen in. Het is ook handig om bij broadcastinstellingen de ".flv" in het bestandspad te vervangen door ".mp4". Mp4 is een meer universeel bestandspad. Klik vervolgens op OK. OBS is nu klaar voor gebruik. De eerste opname Start Minecraft en log in op server.torchcraft.nl . Start OBS. Je ziet 2 kadertjes: Scènes en Bronnen. Klik met je rechtermuisknop in het kadertje van bronnen, klik op toevoegen en selecteer venstercapture. Voer een naam in en klik op OK. Vervolgens selecteer je in "Venster" Minecraft. Klik daarna op OK. Nu moet je nog op Opname Starten klikken en je bent aan het opnemen! Gefeliciteerd! Streamen? Als je wil streamen, moet je nog een paar extra dingen doen. Eerst en vooral heb je een twitch account nodig. Deze maak je aan op www.twitch.tv . Vervolgens zoek je daar in het dashboard van je kanaal de streamkey op. Kopieer deze streamkey. Ga vervolgens naar de broadcastinstellingen bij OBS. Daar zet je de streaming service op Twitch en plak je de streamkey in het juiste vakje. Als je vanaf nu op "stream starten" klikt, zal je automatisch LIVE gaan uitzenden. Spaghettisliert3, Rakker20, ¶FreedomFighterNL™ en 6 anderen > 9 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spaghettisliert3 Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Wow bedankt! Vroeg het me al een tijdje af, maar het was me (tot nu toe) niet gelukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BelgiumFury Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 jipee ik wou filmpjes maken mischien is er naar mij geluisterd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AppleBel Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Bedankt, ik zoek al eeuwen naar zo'n programma! Edit: jammer, maar op mijn PC gaat dit niet lukken. Ik zit voorlopig nog met een Windows XP, en daar werkt dit programma niet op. tycho012345 > 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jonas732 Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Ik heb OBS al best lang maar snapte er niets van Dit helpt vast heel erg! Bedankt Dennive Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Egonpersyn7 Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Obs gebruik ik zelf en het is een handige programma om yt video's mee te maken en mee te streamen! En het is gratis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xStrafeZx Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Niet voor Mac volgensmij ik gebruik quiktimeplayer… als het wel voor mac is zal ik er zeker naar kijken dennive! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dennive Geplaatst 23 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Niet voor Mac volgensmij ik gebruik quiktimeplayer… als het wel voor mac is zal ik er zeker naar kijken dennive! OBS is ook beschikbaar voor MAC. Download de multiplatform versie op https://obsproject.com/download#obs2_dl . Bedankt, ik zoek al eeuwen naar zo'n programma! Edit: jammer, maar op mijn PC gaat dit niet lukken. Ik zit voorlopig nog met een Windows XP, en daar werkt dit programma niet op. OBS biedt inderdaad geen ondersteuning voor XP. Ik geloof dat het pas vanaf windows vista ondersteund wordt. AppleBel > 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xStrafeZx Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Hé dat is mooi alleen 'k zit op een familie pc dus moet eerst ff vragen of het mag xd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mervin Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 yhaa! obs! ik gebruik het alleen voor mijn live streams op youtube, voor het gewone werk heb ik een gekocht programma van 90,- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Qward Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Handig! zelf gebruikte ik OBS al en lukte prima, maar voor degene die nog zochten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xStrafeZx Geplaatst 29 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2015 Mijn cpu enz staan er niet bij dennive what to do? ('K heb een imac) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WickedCyborg Geplaatst 29 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2015 Obs werkt niet voor mij, als ik record krijg ik in mijn bestanden een zwart filmpje van 5 sec te zien. Fraps is veel handiger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dennive Geplaatst 30 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Mijn cpu enz staan er niet bij dennive what to do? ('K heb een imac) Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding! Obs werkt niet voor mij, als ik record krijg ik in mijn bestanden een zwart filmpje van 5 sec te zien. Fraps is veel handiger Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xStrafeZx Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding! Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins. dennive ik bedoel bij het configureren op de OBS site :3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WickedCyborg Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Dennive, als je mij aub een keer kan helpen met alles correct instellen zou dat handig zijn. Kan je mij een prive mail sturen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pixels_Gamer Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding! Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins. Ik heb hem zelfgebouwd, en die dozen zijn nergens te bekennen... Enige tips hoe je het dan het beste kan configureren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
¶FreedomFighterNL™ Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Ik heb hem zelfgebouwd, en die dozen zijn nergens te bekennen... Enige tips hoe je het dan het beste kan configureren? Je weet toch wel wat je koopt en assembled. Maar goed, je kan het vinden door "apparaatbeheer" te openen en onder kopje processoren zie je dan welke processor je hebt. dennive > 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijker Geplaatst 8 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2017 https://obsproject.com/estimator werkt niet meer Wie heeft Nederlandse beschrijving OBS bij mij werkt het niet na download 20.0.1 Moet er iets extras bij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FinetNell05 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Hehe eindelijk!Het werkt!Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden