Spring naar bijdragen

Gratis stream/recordsoftware: OBS


dennive

Aanbevolen berichten

Hey Torchcrafters!

 

Misschien heb je vroeger al eens geprobeert van minecraftfilmpjes op te nemen of zelfs te streamen, maar wou het niet lukken. Goed nieuws! In dit topic bespreken we het gratis programma OBS. We geven een kort overzicht van het gebruik ervan. Als je daarna nog vragen/tips/aanvullingen hebt, dan kan je die hier zeker ook posten!

Waar download ik OBS?

Ga naar https://obsproject.com/download , accepteer de voorwaarden en klik op download. Vervolgens open je het gedownloade programma en installeer je het.

 

Hoe configureer ik OBS?

Ga naar https://obsproject.com/estimator en vul je computerspecificaties in. Vervolgens klik je op de "recommend settings" knop. Start daarna OBS op, klik op instellingen en geef deze instellingen in. Het is ook handig om bij broadcastinstellingen de ".flv" in het bestandspad te vervangen door ".mp4". Mp4 is een meer universeel bestandspad. Klik vervolgens op OK. OBS is nu klaar voor gebruik.

 

De eerste opname

Start Minecraft en log in op server.torchcraft.nl . Start OBS. Je ziet 2 kadertjes: Scènes en Bronnen. Klik met je rechtermuisknop in het kadertje van bronnen, klik op toevoegen en selecteer venstercapture. Voer een naam in en klik op OK. Vervolgens selecteer je in "Venster" Minecraft. Klik daarna op OK. Nu moet je nog op Opname Starten klikken en je bent aan het opnemen!

Gefeliciteerd!

 

Streamen?

Als je wil streamen, moet je nog een paar extra dingen doen. Eerst en vooral heb je een twitch account nodig. Deze maak je aan op www.twitch.tv . Vervolgens zoek je daar in het dashboard van je kanaal de streamkey op. Kopieer deze streamkey. Ga vervolgens naar de broadcastinstellingen bij OBS. Daar zet je de streaming service op Twitch en plak je de streamkey in het juiste vakje. Als je vanaf nu op "stream starten" klikt, zal je automatisch LIVE gaan uitzenden.

  • Leuk 9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet voor Mac volgensmij ik gebruik quiktimeplayer… als het wel voor mac is zal ik er zeker naar kijken dennive!

OBS is ook beschikbaar voor MAC. Download de multiplatform versie op https://obsproject.com/download#obs2_dl .

 

 

Bedankt, ik zoek al eeuwen naar zo'n programma! :)

 

Edit: jammer, maar op mijn PC gaat dit niet lukken. Ik zit voorlopig nog met een Windows XP, en daar werkt dit programma niet op.

OBS biedt inderdaad geen ondersteuning voor XP. Ik geloof dat het pas vanaf windows vista ondersteund wordt.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cpu enz staan er niet bij dennive what to do? ('K heb een imac)

Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding!

 

Obs werkt niet voor mij, als ik record krijg ik in mijn bestanden een zwart filmpje van 5 sec te zien. Fraps is veel handiger

Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding!

 

Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins.

dennive ik bedoel bij het configureren op de OBS site :3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind je normaal wel op de doos van je computer of in de handleiding!

 

Nam je op in mp4 formaat? Heb je de juiste venstercapture gebruikt? Het kan aan veel dingen liggen. Fraps is ook wel goed, maar OBS is iets flexibeler. Je kan er makkelijk extraatjes voor downloaden in de vorm van plugins.

Ik heb hem zelfgebouwd, en die dozen zijn nergens te bekennen... Enige tips hoe je het dan het beste kan configureren? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • 2 months later...
  • P2Paul unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...