Spring naar bijdragen

Game PC!


CasBrother

Aanbevolen berichten

Heya,

Zoals je ziet aan de titel van dit topic, heb ik een goede game pc nodig. Ik heb het geld er voor, maar, ik ben heel slecht in uitkiezen ervan.

Ik weet er is hier al een topic over geweest, maar, daar kon ik helaas niet veel informatie uit halen. Hieronder staan wat eisen.

  1. Maximale prijs rond de €700,-
  2. Moet makkelijk te vervoeren zijn (bijvoorbeeld een laptop, maar daar betaal je dan meteen de hoofdprijs voor)
  3. Games zoals League Of Legends moeten er (minimaal) goed speelbaar op zijn
  4. Randapparatuur: Alleen een monitor, maar ook deze moet makkelijk te vervoeren zijn (is misschien wat moeilijk maarja)
  5. Ik heb al zelf een beetje gezocht... Kwam uit op dit http://gamepc.nl/game-computers/mini-game-pc, weet niet of deze goed is, kan nog wat dingen samenstellen.

Ik hoop dat dit topic beter gaat dan het andere topic, want daar was het nou niet echt bepaald gezellig.

Groeten,

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Cas,

Toch maar is van je fluttop af?

gamepc.nl is ten eerste achterlijk duur! Dan kan je er nog beter een bij de media markt halen. :P

Paar dingen:

- Windows 10 (Snel en beter dan 7)

- Minimaal 8GB aan ram!

- 1TB hdd is ook aangeraden.

- Als je wilt kan je ook nog een ssd erbij kopen.

- Zorg voor een goede videokaart aan boord! Nvidea ofcourse!

- Ik zou zorgen voor een Intel Core i5 of i7, aangezien die aanzienlijk beter is dan een i3

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey cas,

Ik snap dat je graag een kleine pc wil om bij vrienden enzo te gamen. Persoonlijk vind ik het niet slim om een kleine behuizing te nemen. Stel je wil de PC uitbreiden dan moet je een grotere kast kopen 

Met 700€ kom je ook niet erg ver. Je kunt beter door sparen voor een betere pc. Als je dan ooit nog zwaardere games wil spelen kan dat ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey cas,

Ik snap dat je graag een kleine pc wil om bij vrienden enzo te gamen. Persoonlijk vind ik het niet slim om een kleine behuizing te nemen. Stel je wil de PC uitbreiden dan moet je een grotere kast kopen 

Met 700€ kom je ook niet erg ver. Je kunt beter door sparen voor een betere pc. Als je dan ooit nog zwaardere games wil spelen kan dat ook. 

Dat heeft er niks mee te maken, me ouders zijn gescheiden, en dus moet die pc heen en weer. ;)

Ik weet, €700,- is niet veel voor een game pc, maar, ik kom er een stuk verder mee dan het laptopje wat ik nu heb. Ik hoef trouwens ook geen zware games te spelen (GTA, COD, Battlefield etc.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel eens met LoneSurvivor hier. Goedkoop is duurkoop, laat je niet leiden door je enthousiasme maar door feiten. Koop je nu een PC  voor 700 euro, is de kans groot dat je over een paar maand spijt hebt en moet je upgraden, waardoor je uiteindelijk toch meer geld kwijt bent.

Uiteraard is het je eigen keuze, die kan niemand anders voor jou maken :)

Succes!

Groet, 

ShoozNL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel eens met LoneSurvivor hier. Goedkoop is duurkoop, laat je niet leiden door je enthousiasme maar door feiten. Koop je nu een PC  voor 700 euro, is de kans groot dat je over een paar maand spijt hebt en moet je upgraden, waardoor je uiteindelijk toch meer geld kwijt bent.

Uiteraard is het je eigen keuze, die kan niemand anders voor jou maken :)

Succes!

Groet, 

ShoozNL

That's so true mate. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga nooit meer naar gamepc.nl. De grootste afzetters van heel Nederland. Probeer pre-built pc's zoveel mogelijk te vermijden, bouw je eigen pc. Als je écht, écht een pre-built pc wil, koop dan bij sites als compustunt.nl. Wacht nog even tot Skylake available is in Nederland, en koop dan iets als een i3-6100 of een i5-6400 samen met een R9 380 4gb.

Mini ITX pc's zijn leuk, maar zeker niet aan te raden om te bouwen als het je eerste computer wordt. Pre-built mini ITX systemen zie je bijna nooit, en als je ze ziet, is het één groot drama.

Bespaar ook veel geld op je OS. Torrent je Windows of koop het voor +-30 euro op G2A.com (niet de OEM versie)

bewerkt door SvenDutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga nooit meer naar gamepc.nl. De grootste afzetters van heel Nederland. Probeer pre-built pc's zoveel mogelijk te vermijden, bouw je eigen pc. Als je écht, écht een pre-built pc wil, koop dan bij sites als compustunt.nl. Wacht nog even tot Skylake available is in Nederland, en koop dan iets als een i3-6100 of een i5-6400 samen met een R9 380 4gb.

Mini ITX pc's zijn leuk, maar zeker niet aan te raden om te bouwen als het je eerste computer wordt. Pre-built mini ITX systemen zie je bijna nooit, en als je ze ziet, is het één groot drama.

Bespaar ook veel geld op je OS. Torrent je Windows of koop het voor +-30 euro op G2A.com (niet de OEM versie)

Ja joh torrent het... Gooi hem op een KMS server waarvan je niet weet wie het is en krijg een zooi malware! :( Als je iets gewoon moet kopen is het gewoon een legale Windows versie.

bewerkt door KingDannyOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh torrent het... Gooi hem op een KMS server waarvan je niet weet wie het is en krijg een zooi malware! :( Als je iets gewoon moet kopen is het gewoon een legale Windows versie.

Je hebt nog nooit Windows getorrent? Als je gewoon common sense gebruikt krijg je niet zo heel snel malware. 100 euro voor een 'legale' versie van windows is pure onzin.

Als je van sites zoals G2A windows keys koopt, ben je niet meer dan 30 euro kwijt. Deze keys zijn volkomen legaal en als je 1 euro extra betaald krijg je al je geld terug/een nieuwe key mocht die om 1 of andere speciale reden niet werken. Deze keys zijn zo goedkoop omdat ze in hele grote aantallen worden gekocht in het buitenland, waar ze veel minder kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt nog nooit Windows getorrent? Als je gewoon common sense gebruikt krijg je niet zo heel snel malware. 100 euro voor een 'legale' versie van windows is pure onzin.

Als je van sites zoals G2A windows keys koopt, ben je niet meer dan 30 euro kwijt. Deze keys zijn volkomen legaal en als je 1 euro extra betaald krijg je al je geld terug/een nieuwe key mocht die om 1 of andere speciale reden niet werken. Deze keys zijn zo goedkoop omdat ze in hele grote aantallen worden gekocht in het buitenland, waar ze veel minder kosten.

Kijk dat is beter via G2A. Maar ik blijf bij mijn standpunt Windows moet je gewoon kopen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Ik zou zorgen voor een Intel Core i5 of i7, aangezien die aanzienlijk beter is dan een i3

Ahem! Sorry, daar komt de azijnzeikert weer

Ontopic:

 

Voor video rendering en photshop is alles vanaf een i5 2500k inderdaad beter dan alle Core i3's. Maar wat league of legends betreft, kan je met de onboard graphics van een i3 4130 al prima spelen zonder dedicated gpu. Ook een G3258 + een GTX 740 zal al genoeg zijn.

Ook maken alle Core i3's gebruik van hyperthreading. Sinds bijna alle spelletjes tegenwoordig niet meer dan 4 threads utilizen, hebben 4 'physical' cores dus weinig improvement met gamen. Prestaties in games wordt vooral beïnvloed door de kwaliteit van de cores, niet de kwantiteit. Daarom moet je ook altijd voor intel kiezen als je voor gamen gaat. "Ja, maar een FX 6300 van AMD heeft wel 6 cores!!!!!!!!!". Dat klopt. Alleen zijn de cores crappy als wat. Ik heb niks tegen AMD, hun GPUs zijn prima, maar wat CPUs betreft is het het echt niet waard om een 3-4 jaar oude chip te kopen met weinig upgrademogelijkheden.

Waarvan akte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahem! Sorry, daar komt de azijnzeikert weer

Ontopic:

 

Voor video rendering en photshop is alles vanaf een i5 2500k inderdaad beter dan alle Core i3's. Maar wat league of legends betreft, kan je met de onboard graphics van een i3 4130 al prima spelen zonder dedicated gpu. Ook een G3258 + een GTX 740 zal al genoeg zijn.

Ook maken alle Core i3's gebruik van hyperthreading. Sinds bijna alle spelletjes tegenwoordig niet meer dan 4 threads utilizen, hebben 4 'physical' cores dus weinig improvement met gamen. Prestaties in games wordt vooral beïnvloed door de kwaliteit van de cores, niet de kwantiteit. Daarom moet je ook altijd voor intel kiezen als je voor gamen gaat. "Ja, maar een FX 6300 van AMD heeft wel 6 cores!!!!!!!!!". Dat klopt. Alleen zijn de cores crappy als wat. Ik heb niks tegen AMD, hun GPUs zijn prima, maar wat CPUs betreft is het het echt niet waard om een 3-4 jaar oude chip te kopen met weinig upgrademogelijkheden.

Waarvan akte.

Tuurlijk met i3 kan je veel das waar, alleen een i5 kan je meer mee. :P

AMD heb ik slechtere ervaringen mee dus meh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk met i3 kan je veel das waar, alleen een i5 kan je meer mee. :P

AMD heb ik slechtere ervaringen mee dus meh.

*kuch* Aftermarket CPU cooler is verplicht *kuch* moederbord oververhit *kuch*

Ja..... AMD...  Achja, gelukkig zijn de GPUs goed. En het zorgt natuurlijk voor wat competitie, zodat Intel en Nvidia geen monopoly zijn

En inderdaad, met een i5 2500k/4690k/6600k kan je meer dan Core i3. Maar een i5 4440/4460/4690/6400/6500/6600 is het extra geld niet waard. i5 4670k is ook poep trouwens, overheating issues

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ervarene met dit soort dillema's is mijn advies wacht nog heel even met aanschaffen. met 800 tot 900 kun je een zeer goede gaming pc samenstellen. Mijn advies is wel koop losse onderdelen en bouw je pc zelf. Dit kost wat research maar het is het waard. Mocht je je pc zelf bouwen heb je de zelfde prestaties voor 800-900 euro dan als je een kant en klare pc koopt voor 1200 euro. Mits je het goed doet. Maar even als een pc kiezen opzich is dat je eigen keuze. ;)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ervarene met dit soort dillema's is mijn advies wacht nog heel even met aanschaffen. met 800 tot 900 kun je een zeer goede gaming pc samenstellen. Mijn advies is wel koop losse onderdelen en bouw je pc zelf. Dit kost wat research maar het is het waard. Mocht je je pc zelf bouwen heb je de zelfde prestaties voor 800-900 euro dan als je een kant en klare pc koopt voor 1200 euro. Mits je het goed doet. Maar even als een pc kiezen opzich is dat je eigen keuze. ;)

Ik ben ook een beetje aan het zoeken voor losse onderdelen, gaat steeds beter. Eerst waren heel veel pc's die ik vond met AMD, maar toen kwam ik er achter dat mijn huidige laptop dat ook heeft, en mijn laptop is heel slecht =p, bedankt voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...