Spring naar bijdragen

Economie Survival1


KhadaTom

Aanbevolen berichten

Hallo staff leden en medespelers survival1!

Het Verhaal.

Zoals sommigen hebben gemerkt is de economie niet meer wat het is geweest in survival. Voor sommigen heeft het een positief effect voor anderen een negatief effect. Bijvoorbeeld! De prijzen van eigenlijk alles zijn gedaald over een periode van een aantal weken. Dit is gunstig voor net beginnende spelers. Maar ongunstig voor die gene die het proberen te verkopen. In mijn mening is de hele warp shop geen goed idee meer. vervolgend worden er een aantal dingen veranderd binnen survival1. Zoals de pvp arena die bij elke kill 10 coins uitdeeld. Dit klinkt mooi tot je er over nadenkt. je kunt gewoon coins farmen terwijl dit door afk staan of door vis te verkopen illegaal is (Binnen de Torchcraft regelementen). Of dit word gedaan om de economie omhoog te helpen of om de pvp arena meer in trek te krijgen weet ik ook niet.

Wat kunnen we er aan doen. (In de mening van sommige spelers).

Mijn persoonlijke voorstel is om de warpshops te schrappen. Ik weet dat er veel werk en materiaal in is gestoken maar het word gewoon niet meer gebruikt en het staat inmiddels stof te vangen. Dat mensen zelf shops kunnen maken kan natuurlijk eventueel blijven. Maar in plaats van Warp shops stel ik een veiling plugin voor. Waar alle mensen kunnen verkopen wat en waarneer ze willen. Ik heb dit op verschillende andere servers gezien en het werkt prima! Ook vind ik dat als het coin farmen word aangepakt doormiddel van vis verkoop van guardian farms en afk staan te verbieden dit ook zo hoort bij het coins farmen in de pvp arena. Dan hebben we nog de minimum prijzen. Het heeft zo zijn voor en nadelen. Ik stel voor om het voor nu te laten voor wat het is. Maar een nadeel is bijvoorbeeld dat niemand er echt winst op maakt behalve als het word gewonnen uit ores (bijv diamond). Maar er is geen inkoop verkoop marge meer voor deze items. Dit is zonde aangezien het bij de duurste items gebeurd. een voordeel is dan wel weer dat die items niet minder waard worden. Er zijn namelijk altijd mensen die het goedkoper willen verkopen om de ander voor te zijn. Dus de veiling zou een grote verandering zijn, even wennen in het begin maar ik denk een goede verandering.

(Dit is niet om het economische ''systeem'' van survival in de zijk te nemen. maar bedoeld als opbouwende kritiek. Ik zeg dit omdat er altijd mensen zijn die het beter weten of een tegen argument hebben ik sta hier ook voor open en hoor graag aan wat jij te zeggen hebt over de economie.)

Met vriendelijke groet:

RodneyJohnsonNL en Ska21

 

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi geschreven RodneyJohnsonNL.

Coins "farmen" in de pvp is op verzoek niet meer mogelijk. Het idee van een veiling kan eventueel gerealiseerd worden, en tevens kunnen de ranked spelers nog steeds hun eigen "speciale" shop bouwen (dat werkt iets anders dan de shops nu). Wij staan altijd open voor vooruitgang. De argumenten die hier gepost worden kunnen besproken worden binnen de staff :)

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je het voor iedereen moet instellen. Mensen die dit niet serieus nemen gaan er rotzooi op gooien waar je niks aan hebt. Door die mensen en ook doordat iedereen iets gaat verkopen komen er lange ''wachtrijen'' voordat jou item in de chat aangeboden word. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je het voor iedereen moet instellen. Mensen die dit niet serieus nemen gaan er rotzooi op gooien waar je niks aan hebt. Door die mensen en ook doordat iedereen iets gaat verkopen komen er lange ''wachtrijen'' voordat jou item in de chat aangeboden word. 

Canastaa,

Ik snap wat je bedoeld. Maar er zijn meestal niet meer dan 40 mensen online op survival1. Dus die lange wachtrijen zijn een beetje overdreven. Plus rotzooi is relatief. Voor een UltraGod kan 1 diamond rotzooi zijn, maar voor een user goud waard. Toch word deze ''Rotzooi'' ook in de warp shops verkocht. Ik zou zeggen geef het een kans in bijvoorbeeld een test periode. En daarbij bij een daadwerkelijke veiling worden nooit alle items in 1 keer verkocht en is er inderdaad een wachtrij. Het doel van de veiling is om bepaalde items meer in trek te krijgen. Bijvoorbeeld jij wil 1 diamond kopen. ik bied 5, vervolgens denkt iemand anders ik wil ook wel 1 diamond hij bied vervolgens 6. en jij op jou beurt weer 7. Zo kan je proberen de prijzen op te krikken. Er moet sowieso wat gebeuren aan de economie. geen veilingen dan wel belasting over bepaalde items. (Hoorde ik ook al als idee). Dus geef het een kans en misschien bevalt het je wel beter dan je op het moment denkt.

Mvg Tom

bewerkt door RodneyJohnsonNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Canastaa,

Ik snap wat je bedoeld. Maar er zijn meestal niet meer dan 40 mensen online op survival1. Dus die lange wachtrijen zijn een beetje overdreven. Plus rotzooi is relatief. Voor een UltraGod kan 1 diamond rotzooi zijn, maar voor een user goud waard. Toch word deze ''Rotzooi'' ook in de warp shops verkocht. Ik zou zeggen geef het een kans in bijvoorbeeld een test periode. En daarbij bij een daadwerkelijke veiling worden nooit alle items in 1 keer verkocht en is er inderdaad een wachtrij. Het doel van de veiling is om bepaalde items meer in trek te krijgen. Bijvoorbeeld jij wil 1 diamond kopen. ik bied 5, vervolgens denkt iemand anders ik wil ook wel 1 diamond hij bied vervolgens 6. en jij op jou beurt weer 7. Zo kan je proberen de prijzen op te krikken. Er moet sowieso wat gebeuren aan de economie. geen veilingen dan wel belasting over bepaalde items. (Hoorde ik ook al als idee). Dus geef het een kans en misschien bevalt het je wel beter dan je op het moment denkt.

Mvg Tom

Persoonlijk vind ik wel dat Auctions dan vanaf User moeten komen. Zij verdienen ook is wat i.p.v. de ranks. :)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk... vind ik eerder dat de shops op warps weg moeten, en dat er dan 1 overzichtelijke plek komt voor shops zoals de /warp shops

zo hoef je niet de hele server over om shops te bezoeken, dit ook omdat dan /warp list een stuk overzichtelijker word. een paar extra minimale prijzen zou ik ook niet erg vinden. bijv voor beacons enz.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk... vind ik eerder dat de shops op warps weg moeten, en dat er dan 1 overzichtelijke plek komt voor shops zoals de /warp shops

zo hoef je niet de hele server over om shops te bezoeken, dit ook omdat dan /warp list een stuk overzichtelijker word. een paar extra minimale prijzen zou ik ook niet erg vinden. bijv voor beacons enz.

Warp shops moet idd meer aandacht krijgen. Minimale prijzen ben ik zwaar op tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auctions naast shops lijkt me inderdaad een leuk idee, maar samen met wat Saint zegt, gewoon /warp shops houden en alle shops daarheen, daarmee wordt het /warps probleem ook deels opgelost. Ben stiekem ook nog steeds voor vaste prijzen van bepaalde items, haha. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 19-10-2015 at 17:05 zei KingDannyOne:

Warp shops moet idd meer aandacht krijgen. Minimale prijzen ben ik zwaar op tegen.

Maar dan krijg je weer dat gezeik dat mensen 1 dia voor 1$ gaan verkopen, het moet gewoon voor de economie, en als het dan goed gaat, kan je er nog over denken om die minimale prijzen te schrappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is een interessante discussie, die te allen tijde onderdeel van discussie zal blijven. Primaire beginsel is namelijk het geloof of juist ongeloof in een liberaal stelsel.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat iedere economie zelfregulerend is door de verhoudingen tussen vraag en aanbod. Externe factoren zoals coins verdienen met PVP en minimale prijzen zijn mijn inziens verstorend voor een vrije marktwerking. Wel lijkt het mij een goed idee een duidelijke en goed bereikbare lijst met adviesprijzen te hanteren in bijvoorbeeld de Wiki. Dit zal ten gevolge hebben dat de prijzen als uitgangspunt worden gehanteerd tenzij de vraag beduidend groter is (waardoor de prijs zal stijgen) of juist lager is (waardoor de prijs zal dalen). 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er een weddenschap functie moet zitten je kan bv 10 wedden als je dan wint krijg je 20 en je tegenstander verliest 10.

Dit is eerlijker want dan kan je niet farmen want als jij 20 wint : je originele inzet en het geld va je tegenstander verliest je vriend er.

Ook moeten beide spelers de weddenschap accepteren

Ook zou ik een Groot gebouw maken met als naam /warp beurs

Waar alle aangeraden prijzen worden gezet maar bij grote economische veranderingen moeten deze veranderd kunnen worden door mods / admins / helpers / mischien mensen die hier verantwoordelijk gesteld zijn.

Als mark plugin kunnen we mischien dit :http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/global-market/ gebruiken

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...