Spring naar bijdragen

DDoS aanval


Pixiio

Aanbevolen berichten

Hey TorchCrafters. Ik lees regelmatig (zeg maar: zeer regelmatig) het nieuws en kwam vandaag wat tegen wat mij wel handig leek om te delen. Dit item heeft niets met TorchCraft te maken. Wij betalen overigens ook voor de beveiliging tegen dit soort aanvallen.

De laatste tijd gaat het in het nieuws steeds vaker over DDoS-aanvallen in de wereld. Een DDoS-aanval is het overmatig sturen van ''digitale pakketjes'' naar een server of persoon zodat die offline gaat. Hierdoor kan een speler of een server netwerk dus uitvallen. Zo was er laatst een aanval op Ziggo waardoor heel veel klanten niet meer online konden komen.

Sommige spelers zeggen wel eens: ik ga je DDoS'en!! Vervelend. Natuurlijk krijg je hiervoor krijg je een ban op TorchCraft. Maar wat veel spelers misschien niet beseffen is dat een aanval niet zonder gevolgen kan blijven. Zo stond dit bericht vandaag op de nieuwswebsite NOS:

Citaat

'' De daders van een DDoS-aanval kunnen worden bestraft: de politie waarschuwt jongeren dan ook dat ze geen aanval moeten opzetten. Op het uitvoeren van een DDoS-aanval staat maximaal een jaar cel. "Maar als je aanval veel schade veroorzaakt, kan dat nog verder oplopen", zegt Engelfriet.''

De tip van dit item is dus: denk even nogmaals na voordat je wat doet.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Pixiio

  • Leuk 18
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt had op het nieuws iets van gelezen over die cyber attack, ze waren toch opgepakt 4 jongens geloof ik waarvan 1 volwassenen.  En ik maar denken dat Ziggo weer lekker bezig was xD

Nou beter een stel kinderen die een cyber attack doen dan anonymous zelf :o

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Pixiio:

Natuurlijk krijg je hiervoor krijg je een ban op TorchCraft.

Normaal gesproken ben ik niet zo van het corrigeren, maar volgens mij staat hier in 'krijg' teveel..:P

Wat betreft het bericht, handig dat je dit inderdaad vermeld!

'Een gewaarschuwd mens telt voor twee!'
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor dit onderwerp 3 tips.

Tip1:

Er zullen vast wel veel mensen zijn die liever niet willen dat anderen achter hun IP kan komen via Skype. Daarom heb ik er hier een tut voor gemaakt. Zelfs gamma resolvers (de sterkste resolvers) vinden jouw IP niet.
 



1. Ga naar Skype settings.

2. Ga naar "Verbinding".

3. Verander deze instellingen.

Bij "Poort x gebruiken bij inkomende verbindingen", vul je 32535 in.
Vink "Poort 80 en 443 gebruiken voor extra inkomende verbindingen" aan.
Selecteer HTTPS in het dropdown menu.
Als host vul je 127.0.0.1 in, en als poort 40031.
Unvink "Proxyauthenticatie activeren".
Unvink "uPnP activeren".
Vink "Alleen directe verbindingen toestaan met uw contactenpersonen" aan.


Nu kunnen resolvers je IP niet meer vinden! Ik raad je wel aan een nieuw IP aan te vragen bij je ISP, want het kan zo zijn dat je IP als eens ingevuld is bij een resolver en dat ze het opslaan.

 


Tip2:

Zeg vooral NIET tegen iemand ''Ik ga je DDOS'N aangezien dit gewoon anders word opgevat dan jij denkt.
 



Tip3:

Heb je al last van DDOS aanvallen thuis? Contacteer je provider en leg het verhaal uit, hierdoor krijg je zeer waarschijnlijk een ander IP zonder enige problemen <== Tenzij je bepaalde software gebruikt via je IP van nu XD

 



Hopelijk hebben jullie er wat aan!

- Danny.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei KingDannyOne:

Ik heb voor dit onderwerp 3 tips.

Tip1:

Er zullen vast wel veel mensen zijn die liever niet willen dat anderen achter hun IP kan komen via Skype. Daarom heb ik er hier een tut voor gemaakt. Zelfs gamma resolvers (de sterkste resolvers) vinden jouw IP niet.
 



1. Ga naar Skype settings.

2. Ga naar "Verbinding".

3. Verander deze instellingen.

Bij "Poort x gebruiken bij inkomende verbindingen", vul je 32535 in.
Vink "Poort 80 en 443 gebruiken voor extra inkomende verbindingen" aan.
Selecteer HTTPS in het dropdown menu.
Als host vul je 127.0.0.1 in, en als poort 40031.
Unvink "Proxyauthenticatie activeren".
Unvink "uPnP activeren".
Vink "Alleen directe verbindingen toestaan met uw contactenpersonen" aan.


Nu kunnen resolvers je IP niet meer vinden! Ik raad je wel aan een nieuw IP aan te vragen bij je ISP, want het kan zo zijn dat je IP als eens ingevuld is bij een resolver en dat ze het opslaan.

 


Tip2:

Zeg vooral NIET tegen iemand ''Ik ga je DDOS'N aangezien dit gewoon anders word opgevat dan jij denkt.
 



Tip3:

Heb je al last van DDOS aanvallen thuis? Contacteer je provider en leg het verhaal uit, hierdoor krijg je zeer waarschijnlijk een ander IP zonder enige problemen <== Tenzij je bepaalde software gebruikt via je IP van nu XD

 



Hopelijk hebben jullie er wat aan!

- Danny.

 

 

 

 

Thanks :o 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei SvenDutch:

Goede tips, maar het beste kan je altijd nog in eerste instantie alleen mensen op skype accepteren die je werkelijk vertrouwt.

Als je deze instellingen niet hebt uitgevoerd kunnen mensen je IP al herkennen zonder je ''vriend'' te zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hoi allemaal! Ik heb helaas vernomen dat er op dit moment een aantal spelers zijn die het nodig vinden om andere spelers te DDOS'en. Daarom wil ik dit topic toch even bumpen om hier aandacht voor te vragen.

Het platleggen van andere netwerken is - zoals eerder beschreven - streng verboden bij de wet en ook niet licht bestraft, ook niet voor jongeren. En wat sommige spelers niet bedenken is dat ook medeplichtigheid illegaal is. Stel je bijvoorbeeld voor dat je in een groeps-gesprek zit met de dader(s) en erover mee praat en iemand in de call record het en deelt het? Dan ligt er dus gewoon hard bewijs op tafel. Met het bewijs kan een ouder (die je ook internetten onmogelijk maakt!) aangiften doen en dan kan je vrij de pineut zijn. Daarnaast kan bij het aanhouden van een dader ook de PC onderzocht worden waardoor je als medeplichtige ook aan het licht kan komen.

Je speelt met je toekomst, als dader maar óók als medeplichtige.

Citaat

'' De daders van een DDoS-aanval kunnen worden bestraft: de politie waarschuwt jongeren dan ook dat ze geen aanval moeten opzetten. Op het uitvoeren van een DDoS-aanval staat maximaal een jaar cel. "Maar als je aanval veel schade veroorzaakt, kan dat nog verder oplopen", zegt Engelfriet.''

- NOS

Mocht je een (groeps)gesprek hebben opgenomen waarin de dader(s) hierover praten dan ben je vrij om deze naar ons ticket systeem te sturen. Wij sturen deze dan naar de personen die dit aan ons hebben gemeld.

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Pixiio locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...