Spring naar bijdragen

widm


Thu2

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een hele goede aanwijzing die ik zag op internet:

Aflevering 5

ToetsenbordGoede hint 115 31-01-2016Toetsenbord

Bij de laatste opdracht op de brug hadden een aantal zinnen te maken met het toetsenbord. De titel van de aflevering, ‘3 al weg, 7 over’ kan een hint zijn naar Rop. De 3 letters van zijn naam staan op de bovenste rij. Haal je die letters weg, dan houd je er 7 over.

Al is deze een beetje vergezocht, dit kan nog best wel eens kloppen:

Aflevering 2

Het laatste woord IIGoede hint 598 10-01-2016Het laatste woord II

De titel “het laatste woord, letterlijk” kan verwijzen naar Klaas. In het klooster krijgen Klaas en Cécile wijsheden te horen, waarvan de laatste woorden molboek, oordeel, legenda, contra en focus zijn. De laatste letters daarvan vormen samen klaas. De eerste letters van deze 5 woorden vormen mol cf. Cf is de afkorting van het Latijnse woord conferatur, wat vergelijk betekent. Totaal wordt dit dus Mol vergelijk Klaas, oftewel Mol = Klaas.

bewerkt door Spaghettisliert3
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we hints posten? Prima, here we go! :P

Aflevering 1

Bij de opdracht met de topito (je weet wel, die grote illuminati), moesten alle kandidaten een bordje pakken. Deze moesten ze dan in een bord zetten. Maar, tussen al die bordjes, miste het bordje van Cecile! Een hint?

UIxe4a5.png

Aan het begin van deze aflevering praat Art over de kandidaten, het geld en nog meer. Zodra Art verteld over de mozaïek op de achterkant van het verzamelde geld, zegt hij het volgende: "Aan de achterkant van het geld staat een mozaïek, met daar op een foto van jouw gezicht." Op dat moment pakt Art het briefje waar Klaas op staat. 

VWOQPAk.png

Aflevering 2

De titel van deze aflevering was "Het laatste woord, letterlijk." Je kan hier verschillende hints uit halen, maar eentje die ik wel mooi vond, was deze. Het laatste woord van de aflevering is "Molletje", zou dat kunnen verwijzen naar de kleinste van de groep, Cecile? :o

JidX3ur.png

Ook de hint van Spagh had ik gevonden ;)

Aflevering 3

Daar praten ze onder andere over het patroon wat er op de achterkant van het geld. Uiteindelijk zegt Tim het volgende. "I'm on it!" zou dat betekenen dat hij er zelf op staat? 

3X3Urvw.png

Maar als we goed kijken, kan het prima op Klaas passen...

ylAl7jo.png

En uiteindelijk kon je de macht krijgen over de Test. Taeke schrijft daar iets heel bijzonders op. Je kan zien dat hij de getallen 41 opschrijft. Zou hij de hele pot hebben opgeschreven (€4150,-)? Dat zou als kandidaat alleen maar dom zijn, want je wilt er zelf natuurlijk juist meer geld in hebben. (Het kan ook zijn dat hij voor 1/10 van de pot ging, dus €410,-)

kN3vO88.png

Aflevering 4

Hee, het rare getal om macht te krijgen over de test is terug! 2345! Jaja, het wordt letterlijk gezegd door Annemieke. Bij de opdracht met code's, hoor je Annemieke de getallen 2345 zeggen! Ik vind het verdacht!

u9asmKW.png

Dit is niet de enige hint van Annemieke deze aflevering, ze zegt namelijk ook bij de opdracht met de mandjes met mooie inhoud er in "Dat is de jackpot!". En wat pakt ze mee? Juist! 3 jokers en -€500,-. Voor een mol is het juist fijn om geld uit de pot te krijgen.

AhTTtHd.png

Aflevering 5

Waarom, waarom loopt er niemand mee als Klaas het geld uit de kist gaat halen bij de 2e opdracht! WAAROM?! DIT IS WIE IS DE MOL! ER KAN GEWOON €2000,- IN DIE KIST LIGGEN EN ER MAAR €1000,- HEBBEN UITGEPAKT! Dit hebben we ook in andere seizoenen gezien namelijk!

n2n1kFB.png

En nog even naar de titel kijken, die ook dit weer slaat op Taeke. Hij zegt namelijk letterlijk in de aflevering "7 over". 

ijhxsaA.png

Dat waren alle goede hints die ik tot nu toe heb gevonden, als jullie meer hints willen geef maar een gil ^_^

Oh ja... Heb je nog 2 jokers ergens liggen... Je kan ze kopen van Cecile...

qpFtyR7.jpg Groeten,

CasBrother 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei CasBrother:

Gaan we hints posten? Prima, here we go! :P

Aflevering 1

Bij de opdracht met de topito (je weet wel, die grote illuminati), moesten alle kandidaten een bordje pakken. Deze moesten ze dan in een bord zetten. Maar, tussen al die bordjes, miste het bordje van Cecile! Een hint?

UIxe4a5.png

 Groeten,

CasBrother 

Die hint ga ik zeker weten onthouden! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdenk Klaas en Annemieke maar dit is per persoon mijn verwachting:

Klaas: Zou het heel goed kunnen zijn, bovendien is er heel lang een vervangende presentator geweest bij het programma checkpoint, wat kan betekenen dat Klaas lang in het spel zit, is hij de mol?

Annemieke: Geen idee waarom, maar is gewoon verdacht xD

Cecile: Als Cecile bij een opdracht moet gaan bergklimmen bijvoorbeeld, dan zegt ze dat ze het niet durft. Iedereen gelooft dit natuurlijk, want Cecile is een vrouw uit de modewereld en die staan niet bekend om het bergklimmen, maar niets is wat het lijkt :P

Taeke: In de eerste aflevering zei hij: 'Mensen zijn belangrijker dan geld.' Dat vind ik toch opvallend voor zo'n fanatieke sporter.

Rop: Zou het kunnen zijn, maar staat niet in mijn lijstje. Naar mijn idee kan hij niet zo goed liegen (bijvoorbeeld dat hij Annemieke verdacht, dat kon hij niet voor zich houden)

Tim: Tim doet goed mee in het spel en zet zich in, hij verdient goed geld en is een heel goede kandidaat. Maar ook hier geld: niets is wat het lijkt ;)

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Suikerspin:

Ik verdenk Klaas en Annemieke maar dit is per persoon mijn verwachting:

Klaas: Zou het heel goed kunnen zijn, bovendien is er heel lang een vervangende presentator geweest bij het programma checkpoint, wat kan betekenen dat Klaas lang in het spel zit, is hij de mol?

Annemieke: Geen idee waarom, maar is gewoon verdacht xD

Cecile: Als Cecile bij een opdracht moet gaan bergklimmen bijvoorbeeld, dan zegt ze dat ze het niet durft. Iedereen gelooft dit natuurlijk, want Cecile is een vrouw uit de modewereld en die staan niet bekend om het bergklimmen, maar niets is wat het lijkt :P

Taeke: In de eerste aflevering zei hij: 'Mensen zijn belangrijker dan geld.' Dat vind ik toch opvallend voor zo'n fanatieke sporter.

Rop: Zou het kunnen zijn, maar staat niet in mijn lijstje. Naar mijn idee kan hij niet zo goed liegen (bijvoorbeeld dat hij Annemieke verdacht, dat kon hij niet voor zich houden)

Tim: Tim doet goed mee in het spel en zet zich in, hij verdient goed geld en is een heel goede kandidaat. Maar ook hier geld: niets is wat het lijkt ;)

 

 

Iedereen is 3 weken "weg" zodat mensen niet kunnen zien van "OH HEY DIE IS TERUG BIJ DAT PROGRAMMA DUS DIE IS NIET DE MOL". Daar is over nagedacht :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, aflevering zes hebben we alweer gehad. Ik heb weer de beste hints uitgekozen en die heb ik hieronder neergezet :)

Ik begin met de voor mij meest opvallende. Terwijl de ene groep de lengte tussen de tafel en de kast aan het opmeten waren, schoof Klaas de tafel een klein beetje naar achter! 

85c5mN3.png

Tim vond ik deze aflevering erg verdacht, zo moeten blijkbaar alle schilderijen kapot

Ook vind Klaas een fantastische manier om de boeken neer te leggen, terwijl ze gewoon prima lagen...

47KKTaJ.png

Is Annemieke hier zo dom, of heeft ze de jokers gewoon niet nodig? 

0frkAZc.png Ze laat ze gewoon zien aan iedereen! 

Tim zit in de lift lekker te bellen met Taeke

rCMOxA9.png "C-U-C" "C-U-U?" "Nee, C-U-C" "Dus C-U-U?" "Neehee, C-U-C" "Okay, dus C-U-U?" Zucht....

WAAROM doet Rop hier alles?! 

Xm3QsbB.png

Taeke deed niks mis, het is allemaal de schuld van Tim

De titel van de aflevering was "Misplaatst"

MrJNGPB.png Alle borden van de kandidaten stonden mooi langs de weg, behalve die van Rop! Was hij dan "Misplaatst"?

Weet je nog dat Tim deze uitspraak deed over het geld?

3X3Urvw.png

Ja dat weet je nog wel, maar hij begon deze aflevering wéér over het geld!

rSPgIwc.png Cecile was penningmeester. Tim zei "Ze had me wel." Betekend dit dat Cecile Tim letterlijk bij zich had? Ook was hij degene die begon over dat er een nieuwe penningmeester zou moet komen en ook hij wou wéér de penningmeester worden. 

 

Ik verdenk op dit moment zelf Tim en Rop, wie verdenk jij? 

Meer hints? Klik op deze, deze, deze, deze, deze óf deze link. Geen probleem ;)

Groeten,

CasBrother

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...