Spring naar bijdragen

Vraagjes en verbeterpunten


FutureForce

Aanbevolen berichten

Beste Staf en mede skyblock spelers,

Ik zal me eerst even voorstelen.

Mijn naam is David aka FutureForce.

Ik ben 41 (volgende week 42) heb 2 kids en speel minecraft al vanaf Alfa versie (heb 2 accounts)

In het verleden ben ik admin/mod geweest op diverse servers en heb ook een tijd eigen server gehad.

Nu ben ik al enige tijd op TC en sins enkele weken verslaafd geraakt aan skyblock.

Er zijn enkele dingen die ik graag eens bespreekbaar zou willen maken (dus niet antwoord NEE maar duidelijk de voor en nadelen en waarom)

 

vraagen :

1> Waarom kunnen users geen shop of warps maken ?.

als user zit je op een bepaald moment vast er zijn geen inkomsten dus kun je niets kopen en is het spel niet meer leuk om te spelen.

er zijn enkele shops waar je spullen kunt verkopen maar geen waarde hebben dus er niets voor krijgt of dat de kisten vol zijn en je niets meer kunt verkopen.

is het misschien een optie om in spawn een verkoop shop te maken waar je ALLE items kunt verkopen voor minimaal prijs en de kisten niet vol raken.

 

2> is het als user mogelijk om een veiling te starten ?.

 

3> als user zou een warp ook handig zijn om mede users dingen op je eiland te kunnen laten zien.

 

4> kunnen bij de Challenges ook geld bedragen komen zodat er nog iets van inkomsten is ?.

 

Graag hoor ik wat van de staf en de spelers hoe jullie hier over denken.

 

Met vriendelijke groet.

 

David

aka

FutureForce

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste FutureForce,

 

Leuk om te lezen dat je al zo lang speelt en geniet van Skyblock. Ik ben ook al erg lang een fanatieke Skyblocker en deel daarom graag mijn mening met jouw vragen/initiatieven. Let op: dit is vanuit mijn opinie geschreven.

Citaat

1> Waarom kunnen users geen shop of warps maken ?.

Ik vind dat deze extra functie zo ontzettend veel plezier en voordeel geeft in de economie, dat deze optie expres vanaf de rank Godlike zit. Dit maakt de rank erg aantrekkelijk omdat je op deze manier ook offline geld kan maken. Waarom Users dit niet kunnen ligt bij de staff, maar ik snap de keuze erg goed omdat dit de rank aantrekkelijk maakt en er daardoor meer mensen doneren, waardoor de server ook weer verder kan groeien. Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar als elke User dit kon, zouden er stukken minder donateurs zijn. Ook ik was enorm blij met deze functie toen ik gedoneerd had en deze functie gaf mij een extra motivatie om de rank te kopen. Godlike was destijds ook de hoogste rank.

Citaat

2> is het als user mogelijk om een veiling te starten ?.

Nee, dit is niet mogelijk als User. Dit kun je alleen doen vanaf de rank Godlike++ en hoger. Naar mijn mening wel erg veel geld voor deze functie maar dit komt omdat de functie pas later is gekomen en ingevoerd en ook zo een extra exclusiefs geeft aan de rank. Ook als iedereen auctions zou kunnen maken zou dit veel 'spam' opleveren.

Citaat

3> als user zou een warp ook handig zijn om mede users dingen op je eiland te kunnen laten zien.

Dit is mogelijk vanaf de rank Godlike, net zoals het maken van shops. Dit is een ideale combinatie, want zonder warp kun je ook niet veel doen met een eigen shop. Dit geeft naar mijn mening ook weer iets exclusiefs aan de rank Godlike. Het zou natuurlijk wel leuk zijn voor Users om een eigen warp te krijgen, maar dit betekent dan ook dat er een functie niet meer exclusief is voor Godlikes. Ook ontneemt dit het doel van de teleportatie-functie.

Citaat

4> kunnen bij de Challenges ook geld bedragen komen zodat er nog iets van inkomsten is ?.

Bij de oude challenges was dit wel bij de meeste het geval. Er is een tijdje geweest dat de challenges overdreven veel geld opleverde, omdat er toen net overgeschakeld was naar een nieuwe plugin. Een tijd geleden zijn de challenges volledig herschreven en daar is voor zover ik weet de geldbonus uit gehaald en leveren de challenges alleen maar - in sommige gevallen exclusieve - items op. Op zich zou ik hier geen problemen mee hebben, als de challenges bonus qua geld goed worden afgestemd. Het moet niet zo zijn dat je door middel van challenges enorm rijk kunt worden, dat zou een beetje het idee van zelf verkopen verpesten. Mocht deze bonus erbij komen, dan wel het beste niet bij repeatable challenges.

 

Nog even wat extra's over de moeilijkheid met verkopen als User.
Het is zo dat je als User inderdaad minder gemakkelijk aan geld kunt komen. Ook al ben ik het daar niet helemaal mee eens, want ik ben ook als User begonnen en als je genoeg werk verricht en zorgt voor grondstoffen zoals cobblestone, stone, wood en ga zo maar door, kun je alsnog veel geld verdienen. Het is wel zo dat je geen shop kunt maken, dit simpelweg omdat dit bij een donatie zit. Het is zo dat bepaalde mensen dingen kunnen inkopen, dat is al iets extra's dan normaal, want dingen inkopen om Users te helpen is geen verplichting. Skyblock is normaal gesproken heel basic. Hoe hoger je rank, hoe gemakkelijker het spelen voor je wordt wegens de extra functies. Eigenlijk zou je ook zonder geld moeten kunnen overleven. Vroeger was Skyblock nog zonder een economie en daar werkte alles met items ruilen. Ik vind niet dat de staff meer moet gaan inkopen. Ik ben van mening dat je als User wat harder moet werken en meer moeite moet doen om dingen te verkopen.

 

Hopen je voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Groeten,
Deluxe

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote probleem met verkopen is dat bijna alle chest vol zijn en je dus helemaal niets kunt verkopen als er een admin shop was waar ik mijn spul kon verkopen en de chest niet vol raakte was er ook een betere economy.

Ik snap dat als je doneert je extra's krijg maar de verschillen zijn wel heel er groot. bv: fly items behouden als je dood bent, xp behouden afk, extra geld per uur, enz enz.

als user is er totaal geen cent te verdienen en kan er ook niets gekocht worden.

snap dat skyblock een uitdaging moet blijven maar naar mijn mening zijn de verschillen te groot.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste FutureForce,

Ik ben Sjules, 38 jaar en vader van een 9-jarige dochter. Tevens moderator op TorchCraft waarbij ik voornamelijk op Skyblock aanwezig ben.

Een server in het leven houden kost geld en met name veel tijd. Bij voorkeur wil je er financieel wat aan overhouden zodat je wat mogelijkheden hebt om tegenvallers op te vangen of in de toekomst de server verder uit te breiden of te verbeteren. Aangezien de eigenaar van een server er heel veel tijd in stopt, is het ook niet bijzonder vreemd als hij er ook nog iets aan wil verdienen. Het is immers een echte dagtaak om een server goed draaiende te houden, gelijkwaardig aan een echte baan en daar mag best wat tegenover staan.

Wil je iets verdienen aan een Minecraft server, dan zijn de mogelijkheden daartoe niet uitzonderlijk breed aanwezig. Je komt al snel uit op een differentiatie in speler ranks op de server als een van de inkomstenbronnen. Om een verschil aan te brengen tussen de diverse speler ranks, ontkom je er vervolgens niet aan om alle beschikbare Minecraft opties te verdelen over de ranks. Hoe meer opties je naar de gratis instap rank (user) brengt, hoe minder interessant de hogere ranks helaas worden. En dus ook minder stimulans om een dergelijke hogere rank aan te kopen. Je wil het 'product', in dit geval een rank, zo interessant mogelijk maken om aan te kopen, zoals winkels dat ook in het echte leven doen. Wil je iets verkopen, dan zal dat voor een speler zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt moeten worden. En die reden is er niet als een user standaard al allerlei extra functies kan, dan blijft hij lekker user. Als te veel mensen dat doen, zijn er te weinig inkomsten en zal de server ophouden te bestaan. Voor de spelers zelf is het dus ook van belang dat er een gedegen verdien model is, want zonder server houdt alles op.

Ik wil overigens benadrukken dat iemand die geen rank aankoopt, volledig gratis gebruik maakt van faciliiteiten terwijl de eigenaar van de server wel de kosten heeft. Dat een user dus niet meer dan wat basale standaard mogelijkheden heeft is volledig te verdedigen, want hij maakt gratis gebruik van een server. Een donatie als dank hiervoor wordt zeer gewaardeerd, en in ruil voor die donatie geven wij dan weer een rank terug. Dat is een nette manier van met elkaar omgaan. Jij toont waardering voor de tijd en de investering die wij doen, wij bedanken jou op onze beurt weer voor die donatie.

Ten aanzien van het verkrijgen van geld: in de eerste reeks challenges die een nieuwe Skyblock speler kan doen, zijn er een stuk of 6 challenges waar de speler per challenge $50 krijgt. Dat is niet uitzonderlijk veel, maar is wel voldoende om de speler een zetje in de rug te geven. De speler kan bijvoorbeeld voedsel kopen of specifieke items die in het startstadium handig zijn om te hebben. Het doel van Skyblock is echter dat je op basis van de challenges je island opbouwt en uitbouwt. NIET door allerlei items te kunnen kopen zonder verdere moeite. Dat is de easy way en de praktijk heeft uitgewezen dat de easy way vaak eindigt in de boring way omdat er te weinig uitdaging uiteindelijk was. Skyblock moet een balans zijn tussen niet al te makkelijk, en niet al te moeilijk. En wij denken die balans gevonden te hebben in de huidige opzet. Een paar puntjes op de i nagelaten, wij streven altijd verbetering na en er zijn nog wat aandachtspunten die we op het netvlies hebben.

Tot slot: ik ben zelf ook als user op Skyblock begonnen en heb via ruilen en verkopen (zonder veiling, want dat bestond toen nog niet) meer dan afdoende geld verkregen. Niet om in de top 10 te komen, maar wel om mijzelf hier en daar te ondersteunen met items om het mijn leven makkelijker te maken of het island verder op weg te helpen. Pas toen mijn island al aardig groot was, ben ik mijn eerste rank gaan kopen. En in alle eerlijkheid, terugkijkend op die tijd, was dat een hele leuke tijd omdat het allemaal niet zo makkelijk toen nog was als dat sommige spelers het nu hebben met alle mogelijkheden die de (hogere) ranks nu bieden. Back to basic is vaak de leukste speel-modus gebleken, al komen spelers doorgaans pas tot die conclusie als ze veel later terugkijken op die tijd.

Sjules.

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens wat betreft dat er geld moet binnen komen om de server draaiend te houden (weet er alles van heb zelf 4 jaar server gehad) en het is zeker veel werk wat ik ook zeer respecteer.

Begrijp mij niet verkeerd tot nu toe ben ik zeer tevreden met TC, helpers,mods en admins zijn vriendelijk en de enkele players waar ik wel eens mee praat zijn ook OK.

Ik ben nog niet zo heel lang op de server en dit is ook niet de enige server waar ik op speel maar kijk altijd een tijdje aan voordat ik een donatie doe.

alleen zijn bedragen best hoog voor een rank als er nu een optie was om bv een rank voor een maand of half jaar te kopen en de bedragen hierdoor een stuk lager zouden zijn dan denk ik dat er nog meer mensen zullen zijn die sneller een donatie doen.

Wat betreft skyblock begrijp ik dat het een uitdaging moet blijven maar als user kom je niet verder dan 30 coins voor het voten per dag en dan 2 coins per uur.

Verkopen is niet mogelijk want die enkele die ook een shop hebben waar je iets kan verkopen die zijn vol waardoor er dus niets te verkopen is.

bedankt in ieder geval voor de reacties.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik niet had gedoneerd als ranks per maand geldig waren. Dit aangezien je in totaal waarschijnlijk meer uit komt en dat je moeilijk ranks met geweldige functies voor bijvoorbeeld 10 euro krijgt. Zo kun je bijvoorbeeld oneindig veel in de nether hakken en de volgende maand geen rank kopen. Ook is het daar nu al te laat voor want zoiets moet beslist worden voordat de ranks er überhaupt komen.

Het verschil met het aantal coins per uur vind ik zelf ook groot. Zeker in vergelijking met de vote bonus. Vroeger waren de aantal coins per uur veel meer, dat is ook weer niet goed, maar wat mij betreft ligt de balans voor een user te laag en voor een rank weer te hoog (voor bepaalde). Dit zou beter in evenwicht gebracht kunnen worden, zeker omdat je met een rank makkelijker geld verdient.

Verkopen blijft een ding. Je kunt altijd wel spullen voor een goede prijs kwijt bij andere. Stel dat de ChestShop-plugin niet bestond, moest je het ook doen door met elkaar te handelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...