Spring naar bijdragen

Community veranderingen


BelgiumFury

Community ervaring  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik wil het idee van Helpers

  2. 2. Ik wil het idee van de unban



Aanbevolen berichten

Beste torchrafters,
Ik heb een idee voor een betere community experience,
Ik stel 2 ideen voor in de poll kunnen jullie jullie mening delen.
onderdeel 1, Ik stel voor dat de helpers deels door de community worden gekozen.
Ik bedoel dat je helper verzoeken als je de minimum leeftijd hebt op het forum moeten plaatsen en iedereen ze kan zien en vragen stelen dan kunnen de toekomstige helpers antwoorden.
Dan is er ook een poll bij om te stemmen voor ja en nee, ook de antwoorden mischien,  liever niet en maakt niet uit, zitten  bij de mogelijkheden.
Er is hier dan een puntentelling bij.
Ja is 1 punt
Mischien een half
Liever niet - 0.5
En nee -1
Maakt niet uit is nul punten.

Dan geeft de persoon / personen de staff ook punten (de personen die nu punten geven ik weet niet hoeveel dat er zijn.)
Alle punten van alle  staff telt voor 50%
En de punten van alle users ook voor 50%
Als laatste regel geld ook dat minstens 10 mensen moeten voten,  de speler die het topic maakt mag niet voten.

Als je niet aan de minimum leeftijd voldoet moet de staff het eerst goed keuren en dan het op het forum zetten om de users te laten beslissen.

Omkopen of smeken langs PRIVE mails Betekend 3 maanden Ban als dit bekend raakt (openbare campagnes voor jouw van jezelf of door iemand anders gemaakt mogen wel als je niets  geeft zoals cadeaus en ranks  en en het moet openbaar zijn)
Ook ben je omiddelijk je helper rang kwijt en kan je NOOIT meer helper worden.


Pixiio zei eens dat de helpers voor de users waren, dat kan hij nu bewijzen.
Onderdeel 2,
Bans en unbans,
Veel mensen willen eerder een unban,
En dan vallen ze de staff er mee lastig maar ik denk dat ze hier de community mee moeten lastigvallen.
Als iemand een unban wil maakt hij een post (in een speciaal forum gedeelte voor dat hiervoor gemaakt is)
Waar we ook vragen kunnen stellen aan de mod / admin die hem geband heeft
Dan is er ook een poll bij om te stemmen voor ja en nee
Ook  hier is er  dan een puntentelling bij.
Ja is 1 punt
En nee -1
Bij meer dan 65% komt hij weer vrij / vervroeging
Tussen 50% en 65 gebeurt er niets
Onder de 50 % word je straf verlengt als dat mogelijk is.
Als dit niet mogelijk is gebeurt er ook niets.

Je mag dit maximum 1 keer doen per 1.5 maanden anders word je forum account verwijderd (wegens spam)

Andere mensen mogen dit ook doen voor een user maar dit mag (voor dezelfde persoon) maximum 1 keer per 3  maand en ENKEL met goede agrumenten. (anders word het topic gewoon verwijderd o f gesloten )
Als iemand anders minder dan 50% haalt word je straf natuurlijk niet verlengd
Als je probeerd iemand om te kopen word het topic onmidelijk gestopt en als je unbanned bent word je verbannen voor altijd.

Mvg BelgiumFury

 

Ps: gelieve dit topic te verplaatsten naar Het tips onderdeel van het forum.

Ik had dit te laat gezien

bewerkt door BelgiumFury
Ps: gelieve dit topic te verplaatsten naar Het tips onderdeel van het forum. Ik had dit te laat gezien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nehiris4you_DG_:

ik vind dit niet zo een goed idee.

Het kan makkelijk fout gaan, de moderators en admins regelen dit al voor ons. Ik heb dit eerlijk gezegd liever niet.

Dat is het hem net ik vind dat wij ook een deel zelf mogen kiezen wie ons helpt snap je...
En de unban ding is vooral voor mensen die denken dat ze onrechtvaardig gestraft zijn omdatze bv geband zijn zonder reden en de mods geloven hem niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei BelgiumFury:

Dat is het hem net ik vind dat wij ook een deel zelf mogen kiezen wie ons helpt snap je...
En de unban ding is vooral voor mensen die denken dat ze onrechtvaardig gestraft zijn omdatze bv geband zijn zonder reden en de mods geloven hem niet...

Daarom word er ook alleen geband als wij heel zeker van onze zaak zijn en daar de bewijzen voor hebben :)

Want het liefst doen wij dit niet natuurlijk :P

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei SaintSDevastator:

Daarom word er ook alleen geband als wij heel zeker van onze zaak zijn en daar de bewijzen voor hebben :)

Je bent aan het zorgen dat ik niet meer in mijn eigen idee geloof (ban ding)

Maar het idee van de helpers word moeilijk om me niet in te laten geloven

bewerkt door BelgiumFury
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp... is dit een korte samenvatting van wat je wilt:

 

Onderdeel 1 'Helpers': Spelers moeten ook stemrechten bij het kiezen van een Helper. (Omkopen mag niet).

Onderdeel 2 'Unban': Spelers moeten kunnen meedenken over een ban van iemand en kunnen stemmen of diegene verbannen moet blijven of niet, indien dit persoon hiervoor een topic aanmaakt.

 

Mijn mening:

Onderdeel 1: Liever niet. Als iemand solliciteert voor Helper doet hij dit naar het staffteam en niet naar de spelers. De staff moet bepalen of dit persoon goed in het team zou passen. Bovendien zetten sommige mensen ook dingen in hun sollicitatie die ze liever privé houden.

Onderdeel 2: Absoluut niet. Een ban wordt uitgedeeld door een moderator/admin en wij spelers moeten ons daar niet mee bemoeien, net als bij onderdeel 1 is dit een taak die weggelegd is voor de moderators. Als blijkt dat het makkelijk is om op deze manier aan een unban te komen gaan mensen eerder dingen doen die niet mogen.

Bij beide onderdelen ga je waarschijnlijk last krijgen van vriendjespolitiek, waardoor er hoogstwaarschijnlijk conflicten gaan ontstaan.

Zelf vind ik het vrij apart dat je dit idee hebt want volgens mij heb je niet gekeken naar wat voor gevolgen zoiets zal hebben.

 

Spaghettisliert3

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Spaghettisliert3:

Als ik het goed begrijp... is dit een korte samenvatting van wat je wilt:

 

Onderdeel 1 'Helpers': Spelers moeten ook stemrechten bij het kiezen van een Helper. (Omkopen mag niet).

Onderdeel 2 'Unban': Spelers moeten kunnen meedenken over een ban van iemand en kunnen stemmen of diegene verbannen moet blijven of niet, indien dit persoon hiervoor een topic aanmaakt.

 

Mijn mening:

Onderdeel 1: Liever niet. Als iemand solliciteert voor Helper doet hij dit naar het staffteam en niet naar de spelers. De staff moet bepalen of dit persoon goed in het team zou passen. Bovendien zetten sommige mensen ook dingen in hun sollicitatie die ze liever privé houden.

Onderdeel 2: Absoluut niet. Een ban wordt uitgedeeld door een moderator/admin en wij spelers moeten ons daar niet mee bemoeien, net als bij onderdeel 1 is dit een taak die weggelegd is voor de moderators. Als blijkt dat het makkelijk is om op deze manier aan een unban te komen gaan mensen eerder dingen doen die niet mogen.

Bij beide onderdelen ga je waarschijnlijk last krijgen van vriendjespolitiek, waardoor er hoogstwaarschijnlijk conflicten gaan ontstaan.

Zelf vind ik het vrij apart dat je dit idee hebt want volgens mij heb je niet gekeken naar wat voor gevolgen zoiets zal hebben.

 

Spaghettisliert3

ja dat XD

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei BelgiumFury:

En vriendjes politiek op zich is niet echt erg je moet stemmen voor de mensen die je denkt competent te zijn.
Als iemand bevriend is met veel mensen is dat een positief aspect voor een helper.

Dat vriendjespolitiek geldt inderdaad meer voor punt 2, maar ook voor punt 1.

Als speler heb je uiteraard liever dat je vrienden een Helper worden, aangezien je dan 'waarschijnlijk minder snel een straf krijgt'.

Ook heb je als speler liever dat je vriend een unban krijgt, neem ik aan? En mensen die je minder mag zal je waarschijnlijk minder snel een unban gunnen.

Ook hierbij: Dit is gewoon de taak voor de moderators. Een moderator is niet partijdig en is daarom het geschikte persoon om dit soort dingen op te lossen en/of te beslissen wie er geschikt is voor Helper.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Spaghettisliert3:

Dat vriendjespolitiek geldt inderdaad meer voor punt 2, maar ook voor punt 1.

Als speler heb je uiteraard liever dat je vrienden een Helper worden, aangezien je dan 'waarschijnlijk minder snel een straf krijgt'.

Ook heb je als speler liever dat je vriend een unban krijgt, neem ik aan? En mensen die je minder mag zal je waarschijnlijk minder snel een unban gunnen.

Ook hierbij: Dit is gewoon de taak voor de moderators. Een moderator is niet partijdig en is daarom het geschikte persoon om dit soort dingen op te lossen en/of te beslissen wie er geschikt is voor Helper.

Moderators kunnen jammergenoeg ook partijdig zijn.
Zoals ik al zei 2 is inderdaad risico vol.
Maar bij 1 komt het erop neer dat als je een goede speler bent je je vrienden ook graag als helper wilt.
En er staan toch straffen op je niet goed gedragen ze kunnen er dus niet echt veel aan doen anders brengt de helper zijn positie in gevaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Spaghettisliert3:

Als jij wilt dat wij de taken van de moderators overnemen, zijn ... de moderators overbodig? :wacko:

Nee...

Nee...

Nee...

Wij nemen de Helf van 1 van hun taken over de rest is het recht van hun zij kiezen nog steeds wie geband word en wie niet...
Zij hebben ook nog 50%
Het zijn 2 votingen
Ik bedoel Helpers Helpen ons en ik denk dat wij ook mogen kunnen kiezen wie een helper word

( ik zelf heb hier geen voordeel bij want ik ben nog te jong en de helft van de community haat/ haatte  me)

bewerkt door BelgiumFury
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Nickname34:

belachelijk idee, beide. vriendjespolitiek, daar gaat het dan om draaien

Voorbeeld Punt 1: stel, je wilt helper worden. maar er is iemand die jou haat! en die zal er alles aan doen zodat jij geen helper wordt. hij zal natuurlijk al zijn vrienden vragen en hun iets beloven (wat niet komt). Bovendien zullen er altijd haters zijn. dan kun je al vrij snel 50/50 kans hebben, want de community heeft Nee gestemd en de staff heeft Ja gestemd. bovendien zullen er soms wel een Privé dingen worden uitgelekt

Mijn antwoord voor punt 1 is Nee

Voorbeeld Punt 2: Nee, ik ga niet eens de moeite doen een voorbeeld te geven. oh wacht: Vriendjespolitiek....

Mijn antwoord voor punt 2 is ook een Nee

En ik denk überhaupt niet eens dat de staff hiermee akkoord gaat

~Nickname34

Precies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...