Spring naar bijdragen

Ecenomie! Survival1


Thomaskuh

Aanbevolen berichten

Hey guys!

 

De ecenomie op survival1 Sinds Mfok Erg gezakt! daarom lijkt het me handig als we er wat aan gaan doen! Bijvoorbeeld, Toen was dia nog 25$ Per stuk nu 6$!

Gewoon leuke prijzen maken voor alles! hardend Clay rond de 6.50$ per stack blocks

Redsand wat haast niet verkoopt mag wel blijven rond deze prijs, Of beacons! Sommige mensen verkopen ze voor 300$! terwijl ze normaal eruit gaan voor 700$ Euro!

Wither skulls 250$ per skull Zo blijft de prijs in orde met beacons, Natuurlijk Bepaald ik de ecenomie niet, Dus het lijkt me handig als we er iets tegen doen met ze Alle!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei imThomaskuh1:

Hey guys!

 

De ecenomie op survival1 Sinds Mfok Erg gezakt! daarom lijkt het me handig als we er wat aan gaan doen! Bijvoorbeeld, Toen was dia nog 25$ Per stuk nu 6$!

Gewoon leuke prijzen maken voor alles! hardend Clay rond de 6.50$ per stack blocks

Redsand wat haast niet verkoopt mag wel blijven rond deze prijs, Of beacons! Sommige mensen verkopen ze voor 300$! terwijl ze normaal eruit gaan voor 700$ Euro!

Wither skulls 250$ per skull Zo blijft de prijs in orde met beacons, Natuurlijk Bepaald ik de ecenomie niet, Dus het lijkt me handig als we er iets tegen doen met ze Alle!

 

Er zijn al diverse pogingen gedaan om de economie te ''redden'', maar het is niet meer haalbaar er zijn gewoon teveel spullen in omloop dat het na mijn mening niet meer zoals mFOK! te krijgen is. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nehiris4you_DG_:

Dankzij mij is een diamond op prison heel erg gezakt in zijn waarde

vroegah-250$

nu- nog niet eens 5$

Hoe dit komt? Ik moest de goedkoopste zijn :3

Wat Nehiris zegt, veel mensen willen de goedkoopste zijn, zo zakt de prijs altijd wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Misschien een gek idee en zeker vele zullen het niet waarderen maar, de /repair functie voor de UltraGods is een grote oorzaak waarom de waarde van diamanten zo zakt. Stel deze functie word vervangen of verwijdert voor iets compleet anders? Of er een cooldown aan koppelen of iets in die trend. Spullen repareren kan altijd wel nou we een anvil hebben. Dit geeft iedereen met /repair weer een rede om naar diamanten te zoeken en of te kopen voor hogere bedragen na verloop van tijd. 
Over de inkoop sign op /spawn, 7€ per diamant. Plaats er een sign naast die diamanten verkoopt voor een belachelijke hogere prijs. Zeg 20€ per stuk. Dan word het opkopen van diamanten minder aantrekkelijk waardoor ze schaarser worden terwijl ze altijd beschikbaar blijven.
Hoe dan ook, de /repair functie heb ik bij meerdere servers zien verdwijnen mede door een economie wat in elkaar zakt. 
Ik hoop dat hier naar kan worden gekeken, stel al is het voor 1 week om te zien hoe het gaat. 

Bedankt voor het lezen en hopelijk is hier begrip voor :)

Gr.
Sheshou_zuo

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sheshou_zuo:

Misschien een gek idee en zeker vele zullen het niet waarderen maar, de /repair functie voor de UltraGods is een grote oorzaak waarom de waarde van diamanten zo zakt. Stel deze functie word vervangen of verwijdert voor iets compleet anders? Of er een cooldown aan koppelen of iets in die trend. Spullen repareren kan altijd wel nou we een anvil hebben. Dit geeft iedereen met /repair weer een rede om naar diamanten te zoeken en of te kopen voor hogere bedragen na verloop van tijd. 
Over de inkoop sign op /spawn, 7€ per diamant. Plaats er een sign naast die diamanten verkoopt voor een belachelijke hogere prijs. Zeg 20€ per stuk. Dan word het opkopen van diamanten minder aantrekkelijk waardoor ze schaarser worden terwijl ze altijd beschikbaar blijven.
Hoe dan ook, de /repair functie heb ik bij meerdere servers zien verdwijnen mede door een economie wat in elkaar zakt. 
Ik hoop dat hier naar kan worden gekeken, stel al is het voor 1 week om te zien hoe het gaat. 

Bedankt voor het lezen en hopelijk is hier begrip voor :)

Gr.
Sheshou_zuo

In prison hebben we ook een cooldown.

werkt net zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening is dit de zoveelste nutteloze post op dit sub-forum. Economie redden en meer van die shiet is al vaak geprobeerd en is alleen maar haalbaar als iedereen helpt, en aangezien nooit iedereen kan helpen is het onmogelijk.

 

-=+=-DaanHeerw 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is naar mijn mening, dat je reactie een nutteloze reactie is. Maar even echt, wat als /repair weg gaat? Volledig. No coming back. Is dat al eens geprobeerd? Misschien hoeft niet iedereen mee te helpen. Als bepaalde instellingen zo worden verandert dan word iedereen geforceerd om op de nieuwe manier te spelen wat ten goede kan komen voor de economie. Opgeven mag geen optie zijn natuurlijk! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Sheshou_zuo:

Misschien een gek idee en zeker vele zullen het niet waarderen maar, de /repair functie voor de UltraGods is een grote oorzaak waarom de waarde van diamanten zo zakt. Stel deze functie word vervangen of verwijdert voor iets compleet anders? Of er een cooldown aan koppelen of iets in die trend. Spullen repareren kan altijd wel nou we een anvil hebben. Dit geeft iedereen met /repair weer een rede om naar diamanten te zoeken en of te kopen voor hogere bedragen na verloop van tijd. 
Over de inkoop sign op /spawn, 7€ per diamant. Plaats er een sign naast die diamanten verkoopt voor een belachelijke hogere prijs. Zeg 20€ per stuk. Dan word het opkopen van diamanten minder aantrekkelijk waardoor ze schaarser worden terwijl ze altijd beschikbaar blijven.
Hoe dan ook, de /repair functie heb ik bij meerdere servers zien verdwijnen mede door een economie wat in elkaar zakt. 
Ik hoop dat hier naar kan worden gekeken, stel al is het voor 1 week om te zien hoe het gaat. 

Bedankt voor het lezen en hopelijk is hier begrip voor :)

Gr.
Sheshou_zuo

Tja, ik heb hier gemengde gevoelens over....

 

-Positief: Misschien wordt de Economie eindelijk wat en dan heb je nog echt wat aan je shops :D

 

-Negatief: Repair is een fijne command en daar kocht je (niet dat iedereen ranks koopt maarja) de rank voor! Als je die zou verwijderen dan kan je net zo goed /fly weghalen voor Vip++ Dat wordt ook niet gewaardeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kamiel:

Tja, ik heb hier gemengde gevoelens over....

 

-Positief: Misschien wordt de Economie eindelijk wat en dan heb je nog echt wat aan je shops :D

 

-Negatief: Repair is een fijne command en daar kocht je (niet dat iedereen ranks koopt maarja) de rank voor! Als je die zou verwijderen dan kan je net zo goed /fly weghalen voor Vip++ Dat wordt ook niet gewaardeerd.

Absoluut daar heb je gelijk in. Iets ervoor in de plaats terug komen bijvoorbeeld zou wel zo netjes wezen. Je vergelijking met Vip++ en fly snap ik alleen niet helemaal. Dit heeft geen invloed op de economie lijkt me. 
Een hoge speciale rank met extra functies is natuurlijk leuker. Maar als de server eronder te lijden heeft, dan is het toch niet verstandig lijkt mij om af te wachten totdat straks iedereen /repair kan doen? De waarde van een Diamant zal dat zeker niet ten goede komen. 
Na een paar maanden alleen single player te hebben gespeeld heb ik nooit moeite gehad om mijn spulletjes te repareren. Nu eenmaal weer online moet het zelfs nog makkelijker wezen om spulletjes te repareren omdat je niet de enige bent die op diamanten zoekt. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sheshou_zuo:

Absoluut daar heb je gelijk in. Iets ervoor in de plaats terug komen bijvoorbeeld zou wel zo netjes wezen. Je vergelijking met Vip++ en fly snap ik alleen niet helemaal. Dit heeft geen invloed op de economie lijkt me. 
Een hoge speciale rank met extra functies is natuurlijk leuker. Maar als de server eronder te lijden heeft, dan is het toch niet verstandig lijkt mij om af te wachten totdat straks iedereen /repair kan doen? De waarde van een Diamant zal dat zeker niet ten goede komen. 
Na een paar maanden alleen single player te hebben gespeeld heb ik nooit moeite gehad om mijn spulletjes te repareren. Nu eenmaal weer online moet het zelfs nog makkelijker wezen om spulletjes te repareren omdat je niet de enige bent die op diamanten zoekt. 

zeker waar, 

maar als jje kijkt naar de mensen die geen /repair hebben zoals ik, vragen Gods of ze 'effe iets willen repairen.' 

ik denk dat het niet helpt als we de /repair weghalen, dan kun je idd net zo goed /fly weghalen voor  vip++. misschien een idee, als we nu /repair houden en gwn de markt enorm laten stijgen, dan MOET je wel opzoek naar dia of een God++ ff netjes aankijken.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 is een minimum prijs maar ik vind de 7 euro verkoopsign juist niets. als je er echt je tijd in wil stoppen koop je alle dias en verkoop je ze. waardoor er geen dias meer overzijn. maar economieen staan nu nog net niet op instorten door gwn de dias. en als het dat doen dan moet je maar gewoon survivalen zonder shops. er zijn momenten waarop spullen zo goedkoop worden dat mensen het de moeite niet meer vinden om ze te verzamelen. of momenten waarop iets niet word gekocht vanwege te hoge prijs. maar survivalen draait om bouwen en overleven. je zou net zo goed shops kunnen weghalen maar dat zie ik ook niemand voorstellen. Al bij al snap ik de comotie rond de economie niet. it's still a game anyone can play with or without money.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem ligt niet zo zeer bij de waarde rond om diamond. Deze zal toch op 6 blijven hangen gezien dit een afgesproken minimum prijs is. 

Wanneer er diamonds worden opgekocht voor 7 per stuk creeër je juist een omgekeerd effect. Om de Economie weer te stimuleren moet er naar mijn mening juist meer geld bij de users terecht komen. Wanneer er diamonds voor 7 worden opgekocht. Worden de rijken nog rijker, en kunnen de armere users nog lastiger aan spullen komen gezien de prijs van Diamond dan zou horen te stijgen (volgens het idee, naar mijn mening zal dit niet gebeuren)

Dus om de economie te stimuleren is er in mijn ogen eigenlijk 1 grote oplossing: Help de users! Als de users meer geld hebben kunnen ze denk ik ook makkelijker dingen kopen en gaat er weer geld rollen.

Ik heb hier met een paar staff leden over gepraat en hebben eventjes kort over nagedacht hoe we de user kunnen stimuleren in het verdienen van geld.

De cooldown op de /repair vind ik wel een tof idee, Vanaf godlike kun je /repair doen (vanaf god++ enchanted tools). Het brengt wel weer iets meer survival terug in de op dit moment super uitgebreide ranks. Dat ik dit nu zeg betekend natuurlijk niet dat we het direct gaan invoeren ;) Ik zal het gaan overleggen met het Survival team!

Thnx voor jullie imput! Word zeker gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,
SaintSDevastatoR

Survival-Mod

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Thomas,

Leuk dat je het probleem adreseerd. Maar inderdaad wat danny al zegt er zijn al meerdere pogingen gedaan. Zo heb ik vorig jaar er ook al een topic over gemaakt.

Het is niet zo zeer meer de economie verbeteren. Het gaat op het moment meer in stand houden van.

Mvg Tom,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het op zich wel een slecht idee voor /repair cooldown nu krijg je juist meer dat mensen alleen voor hun zelf /repair gaan gebruiken zonder cooldown zoals nu repair je het stuff ook van de users en vips en de andere die het niet kunnen

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2016 at 20:09 zei Sheshou_zuo:

Absoluut daar heb je gelijk in. Iets ervoor in de plaats terug komen bijvoorbeeld zou wel zo netjes wezen. Je vergelijking met Vip++ en fly snap ik alleen niet helemaal. Dit heeft geen invloed op de economie lijkt me. 
Een hoge speciale rank met extra functies is natuurlijk leuker. Maar als de server eronder te lijden heeft, dan is het toch niet verstandig lijkt mij om af te wachten totdat straks iedereen /repair kan doen? De waarde van een Diamant zal dat zeker niet ten goede komen. 
Na een paar maanden alleen single player te hebben gespeeld heb ik nooit moeite gehad om mijn spulletjes te repareren. Nu eenmaal weer online moet het zelfs nog makkelijker wezen om spulletjes te repareren omdat je niet de enige bent die op diamanten zoekt. 

Ik bedoelde dat je een een hele goede functie van UG weghaald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei CasBrother:

Misschien eerst naar je eigen shop kijken.

Sinds ik dit heb geplaatst lijkt het alleen maar erger geworden te zijn. Een paar voorbeelden: (Allemaal in de shop van ImThomaskuh, de persoon die dit topic nota bene heeft geplaatst)

Packed Ice: 7,50 per 32
Crafting Table: 0,045$ per 1
Coal Ore: 0,02$ per 1
Mycelium: 0,60$ per 16
Iron armor deel: 0,50$ per stuk
Dyes: 1$ per 64
Stone Pickaxe: 0,05$ per stuk
Arrows: 0,30 per 64

Een user die nieuw is, of zelfs iemand die hier nooit heeft gespeeld, ziet dat die super goedkoop is. Denk je nou echt, dat je met jouw eigen shop, de economie gaat redden? Neem packed ice, normaal +/- 25$ per 32, en bij jou 7,50$! Dat is toch niet normaal.

ImThomaskuh heeft vervolgens het argument dat hij er te veel van heeft, en er dus vanaf moet. Dit is geen reden om spullen voor zo'n lage prijs te verkopen. En dan maakt hij er zelf een topic van dat de economie gaat.

Ik denk eerst dat je naar jezelf moet kijken, en vervolgens pas de rest wilt veranderen. Bovendien maak je vrij weinig als je zo door gaat.

En dan ook nog, we hadden het even heel snel met Thomas er over ingame, vervolgens leavede hij, omdat hij geen goed argument hier voor had, dit bewijst zijn zwakte, en geeft hij mee toe dat ik gelijk heb.

Gelukkig gaat de warp shops wel weer de goede kant op, het begint steeds voller te raken. Maar, dit zal ook negatieve aspecten hebben. Er zal steeds meer concurrentie ontstaan, mede dankzij dit soort shops.

Groeten,
CasBrother.

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei CasBrother:

Sinds ik dit heb geplaatst lijkt het alleen maar erger geworden te zijn. Een paar voorbeelden: (Allemaal in de shop van ImThomaskuh, de persoon die dit topic nota bene heeft geplaatst)

Packed Ice: 7,50 per 32
Crafting Table: 0,045$ per 1
Coal Ore: 0,02$ per 1
Mycelium: 0,60$ per 16
Iron armor deel: 0,50$ per stuk
Dyes: 1$ per 64
Stone Pickaxe: 0,05$ per stuk
Arrows: 0,30 per 64

Een user die nieuw is, of zelfs iemand die hier nooit heeft gespeeld, ziet dat die super goedkoop is. Denk je nou echt, dat je met jouw eigen shop, de economie gaat redden? Neem packed ice, normaal +/- 25$ per 32, en bij jou 7,50$! Dat is toch niet normaal.

ImThomaskuh heeft vervolgens het argument dat hij er te veel van heeft, en er dus vanaf moet. Dit is geen reden om spullen voor zo'n lage prijs te verkopen. En dan maakt hij er zelf een topic van dat de economie gaat.

Ik denk eerst dat je naar jezelf moet kijken, en vervolgens pas de rest wilt veranderen. Bovendien maak je vrij weinig als je zo door gaat.

En dan ook nog, we hadden het even heel snel met Thomas er over ingame, vervolgens leavede hij, omdat hij geen goed argument hier voor had, dit bewijst zijn zwakte, en geeft hij mee toe dat ik gelijk heb.

Gelukkig gaat de warp shops wel weer de goede kant op, het begint steeds voller te raken. Maar, dit zal ook negatieve aspecten hebben. Er zal steeds meer concurrentie ontstaan, mede dankzij dit soort shops.

Groeten,
CasBrother.

Sorry hoor maar ik kan er niks aan doen dat mijn wifi een beetje slecht is de laatste tijd ik leavde niet omdat ik het wou me wifi gaf het op,

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei imThomaskuh1:

Sorry hoor maar ik kan er niks aan doen dat mijn wifi een beetje slecht is de laatste tijd ik leavde niet omdat ik het wou me wifi gaf het op,

 

Dus? Dit is geen reden om jouw spullen voor zo'n lage prijs te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik er een overdoses van heb en Ik doe een wedstrijdje tegen iemand dus heb snel geld nodig.

Heb ongeveer 38 Large chesten Packed ice

Dat bewijst volgensmij Waarom het goedkoop is

+

Ik wil de wat armere users ook de kans geven om met dat soort dingen te bouwen daardoor verkoop ik het ook zo goedkoop

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...