Spring naar bijdragen

Survival1 Enquête


Gast Ska21

Aanbevolen berichten

Bericht van administrator: dit is een onofficiële enquête. Hij wordt niet uitgevoerd namens het TorchCraft team maar namens Ska zelf. Anonimiteit wordt niet gegarandeerd.

Hey Survival1ers,

Ik heb een vraag aan jullie. Zouden jullie de onderstaande Enquête willen invullen?

De enquête gaat over de gamemode Survival1 en duurt ongeveer 10 minuten.

In de enquête wordt gevraagd naar jullie mening over bepaalde dingen van de gamemode, zodat ik weet  hoe de spelers van survival1 over de gamemode denken.

De link naar de enquête ==> http://goo.gl/forms/FAjRC3hC24 Enquête is gesloten. Uitkomsten staan in post onderaan.

 

Alvast bedankt voor het invullen,

Met vriendelijke groetjes,

Ska21 a.k.a. Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit de Enquête aanstaande woensdag 20 April. Tot die tijd kan je de enquête nog invullen. Daarna zal ik in dit topic een aantal van de antwoorden posten. Natuurlijk geheel anoniem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan nog tot en met woensdag ochtend ongeveer de enquête invullen. Dan ga ik kijken naar de gegeven antwoorden en deze ver werken tot de antwoorden waar echt wat mee gedaan kan worden en ook haalbaar zijn. Dus vul nog snel de enquête in als je dat nog niet gedaan hebt. Alvast bedankt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-4-2016 at 13:54 zei CasBrother:

Ik denk dat dit heel handig is om te doen, zo krijgen de helpers, moderators en admins een goed beeld hoe ze de leukste server van Torchcraft nóg leuker kunnen maken! :D 

de leukste server... blijft de event server

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag Survival1ers,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het invullen van de enquête, maar liefst 56 mensen hebben de enquête ingevuld! Hier ben ik erg blij mee, er zijn dus van veel spelers meningen en ideeën binnen gekomen. Ik heb al de antwoorden die jullie hebben gegeven bekeken. De vragen waarbij je uit meerdere antwoorden kon kiezen heb ik in cirkeldiagrammen gezet zodat zichtbaar is welk percentage van de mensen die de enquête invulden deze mening had. De cirkeldiagrammen zijn hier te vinden. Daarnaast zijn er ook veel ideeën gegeven. De meeste van de ideeën staan verwerkt in deze post.

De vragen over Survival1 in het algemeen.

Sfeer: (Uitkomst staat hier)

Zoals te zien vind 85% de sfeer op Survival1 goed, waarvan 30% zelfs Zeer goed! Een heel goed resultaat dus, waar we als gamemode trost op mogen zijn.

 

De vragen over de economie op Survival1.

Economie: (Uitkomst staat hier)

Zoals in de diagram te zien is, vinden de meeste mensen de economie op Survival1 niet goed. Dat was al redelijk bekend. Daarom stonden de 3 vragen over minimumprijzen, belasting en overige oplossingen voor de economie ook in de enquête.

 

Minimumprijzen: (Uitkomst staat hier.)

Belasting: (Uitkomst staat hier.)

In de diagram over de minimumprijzen is te zien dat 80% voor minimumprijzen is, en 20% tegen. Bij de belasting is slechts 22% voor, en 78% is tegen. Daarom lijkt mij belastingen geen goed idee om de economie te verbeteren. Minimumprijzen zou dan een betere optie zijn. Daarnaast waren er ook nog andere ideeën om de economie te verbeteren. Deze staan hieronder.

·         Adminshop alleen voor users.

·         Users het begin bedrag verhogen (Bv.  100)

·         Een veiling plugin(eventueel met kosten om een product te laten veilen).

·         1.9 Items/Items die ingame niet verkrijgbaar zijn, verkopen in een Adminshop.

·         Een vanilla server waar je alleen op kan als je elke week een bepaald bedrag betaald van je ingame geld(maakt niet uit van welke gamemode)

·         Een /sell command.

·         Diamonds uit de tokensstore.

 

De vragen over de regels en commands van Survival1.

Regels: (Uitkomst staat hier.)

Zoals te zien weet 93% van de mensen waar de regels zich bevinden, echter 7% weet dit nog niet. Daarom werd er ook veelvuldig voorgesteld om ingame de /rules, in te stellen zodat spelers altijd de regels bij de hand hebben. Daarnaast werd er ook voorgesteld om een warp te maken waar alle regels staan, en een duidelijker topic op het forum

Commands: (Uitkomst staat hier.)

In de diagram is te zien dat 83% weet waar de commands te vinden zijn, en de commands zelf ook weet. 13% Weet de commands wel, maar weet niet waar ze staan. 4% Weet de commands niet, en ook niet waar ze te vinden zijn. Daarom werd ook vaak voorgesteld om /commands of /help in te voeren, zodat alle commands altijd bij de hand zijn ingame. Ook zou een duidelijker topic op het forum kunnen helpen hierbij.

 

Hieronder staan nog een heel aantal goede ideeën die zijn gegeven in de enquête:

·         Scoreboard waar je, in ieder geval, je geld en claimblocks kan zien.

·         Een warp farm zodat het makkelijker is om aan resources te komen. Eventueel 2 warp farms. 1 voor iedereen toegankelijk met basis dingen zoals dirt, hout, sand, stone, cobble etc. En 1 voor ranked mensen met daarin wat zeldzamere blocks zoals redsand, sandstone, etc.

·         Items die moeilijk verkrijgbaar zijn in een Adminshop of in de tokensstore.

·         Ingame kits, met daarin geld en wat spullen (armor, oid).

·         Events/Minigames/Challenges waarbij je geld/spullen kan verdienen.

·         Een nieuwe spawn, nieuwe warp shops, nieuwe warp protect en een warp waarin alle regels en commands staan. Eventueel deze 4 dingen gecombineerd op 1 plaats.

·         Users een grotere hoeveelheid claimblocks geven in het begin(Bv. 250).

·         Mogelijkheid om met ingame geld claimblocks te kopen, of claimblocks te krijgen door online te zijn.

·         Difficulty naar normal of hard.

·         Moblimiter verhogen.

·         Mogelijkheid om NPC’s aan te vragen voor projecten.

·         Mogelijkheid om TNT aan te zetten op claims.

·         De worldborder vergroten.

·         De plugin die na 100 dagen claims verwijderd, ook alle bebouwingen in de claim laten verwijderen, zodat er geen half gegriefde gebouwen blijven staan.

·         Helpers meer rechten laten hebben.

 

Ik ga deze post ook in een ticket sturen naar het Torchcraft Team, en hopelijk kan met een heel aantal ideeën wat worden gedaan. Ik hou jullie in dit topic op de hoogte van de voortgang.

Nogmaals hartelijk bedankt voor het invullen van de enquête en de goede ideeën :)

Ska21

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ska21:

·         Scoreboard waar je, in ieder geval, je geld en claimblocks kan zien.

 

·         Een warp farm zodat het makkelijker is om aan resources te komen. Eventueel 2 warp farms. 1 voor iedereen toegankelijk met basis dingen zoals dirt, hout, sand, stone, cobble etc. En 1 voor ranked mensen met daarin wat zeldzamere blocks zoals redsand, sandstone,

de scoreboard is er al /bal en /claimlist

een /warp farm waar je redsand en stuff kan hakken dat maakt het nog minder waard en dat vergalt de economie nog meer

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei raoulh:

de scoreboard is er al /bal en /claimlist

een /warp farm waar je redsand en stuff kan hakken dat maakt het nog minder waard en dat vergalt de economie nog meer

Redsand is als voorbeeld.

 

Scoreboard wordt mee bedoeld een bord wat altijd in beeld staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lijkt dat als je daar basic blocks kunt farmen, zoals dirt, hout en sand, de omgeving gespaard blijft. (Zo helpt dit tegen ontbossing etc.).

Bovendien is dit erg handig als je grote projecten maakt :)

En ik denk niet dat dit grote invloed zal hebben op de economie zoals hij nu is aangezien de economie niet afhankelijk is van deze blokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je bijv wood kan hakken bijv in een groot vierkant blok wat steeds weer respawnt (net zoiets als de mine in prison) dat kan je veel makkelijker hakken dan losse bomen en niet iedereen heeft zin om bomen te hakken en in zon blok kan je het makkelijk hakken dus op een gegeven moment gaat iedereen bij het blok hakken in plaats van bij de bomen en wordt er niks meer verkocht om je het nu heel makkelijk zelf kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kamiel:

En als je wood zo kan hakken is de treechopper/treefeller ofzoiets niet meer nodig en dus geen funcite meer..

 

Dat is op te lossen! Bovendien denk ik juist dat treechopper ervoor zorgt dat er veel ontbossing is en als treechopper er toch is. Wat is het verschil voor de economie dan? Er is toch treechopper en dat gaat bijna even snel als gewoon zo een "prison" mine.

bewerkt door age111
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei age111:

Dat is op te lossen! Bovendien denk ik juist dat treechopper ervoor zorgt dat er veel ontbossing is en als treechopper er toch is. Wat is het verschil voor de economie dan? Er is toch treechopper en dat gaat bijna even snel als gewoon zo een "prison" mine.

kijk als je steeds naar boom naar boom moet om te hakken dat doe je niet zo snel dus je koopt het eerder (zo doe ik het te minste als ik door wil bouwen en ik denk wel meerdere) en als je zon '''prison mine'' hebt alleen dan met bijvoorbeeld oak wood dan ga je daar sneller zelf heen om alles bij elkaar is dus dan koop je het niet meer

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei raoulh:

dus op een gegeven moment gaat iedereen bij het blok hakken in plaats van bij de bomen en wordt er niks meer verkocht om je het nu heel makkelijk zelf kan doen

Je moet van een mug geen olifant maken.

Ik weet zeker dat jouw inkomsten echt niet alleen maar komen van oak wood en dirt, dat weet ik wel zeker trouwens. Het is een voordeel voor mensen met een project, het zal weinig veranderen aan de economie en het gaat het verwoesten van omgevingen tegen. Ik zie er geen problemen in :)

Als het nou quartz (-) of sea temple blocks waren was het een ander verhaal.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prison naar Survival! Wat maakt het uit als een omgeving verwoest is? Als je een project wilt maken, maak je het toch weer mooi? De deur voor single player staat altijd open. Ik wil graag een project maken met diamond blocks! Wanneer komt /warp diamond?

bewerkt door lozox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als /warp Farm er komt vind ik wel dat /Spa en /tc uit moeten.

Anders raken we veel te rap aan grondstoffen. Voor mij heeft de warp persoonlijk geen meerwaarde. Ik heb veel liever dat er kleine aanpassingen komen aan de economie dan aan de manier van spullen krijgen.

Het beste idee dat ik gehoord heb hierboven zijn de belastingen.

Stel nu dat je 1 % belastingen betaald op iets dat je koopt, dit stelt eigenlijk niets voor, juist op grote bedragen zul je het zien maar maakt dat dan iets uit?

Zo gaat er stil aan wat geld uit de economie. Want nu is er te veel geld in de omloop.

Ik snap wel dat veel mensen er tegen zijn en bang zijn hun geld te verliezen maar dit ga je amper merken. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Spaghettisliert3:

 

Ik snap je punt wel, maar zeg nou eerlijk: Dirt en zand hebben toch al bijna geen waarde meer, dus waarom zou je het dan niet in een /warp farm doen zodat je meteen mooie omgevingen houdt? Bovendien moeten mensen het nog steeds hakken

 

het was een voorbeeldje... er werd ook redsand genoemd nou dat is nog makkelijk 30,- per stack waard dan kan je net zo goed quartz er neer zetten

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...