Spring naar bijdragen

Alles wat je moet weten over 1.10! [1.10 Pre-Release] [Update 4-6]


CasBrother

Aanbevolen berichten

Hey Torchcrafters,

Gisteren was de allernieuwste snapshot (16w20a) uitgebracht! Dit laat voor ons spelers de nieuwste dingen zien van de nieuwe update 1.10. Maar, wat is er nou allemaal nieuw? Laten we daar eens naar kijken!

Snapshot 16w20a

Blocks

Het eerste dat je opvalt is dat er nieuwe blocks zijn! Namelijk de Bone Block, Magma Block, Nether Wart Block en Red Nether Brick

Bone Block
Altijd al last gehad dat je veelste veel bones in je base had? Hier is de oplossing! Met 9 bone meal heb je de nieuwe Bone Block. Ook iedereen die van witte blokjes houden, zullen hiervan smullen!
Magma Block
De nether werd een beetje saai, zeiden ze, weet je wat, we gooien er een extra blok in! Dit blok is wederom erg heet, en ik raad jullie ook zeker niet aan om hier op te staan! Je kan met dit blok wel insane mob farms maken, zoals deze!
Nether Wart Block
Bones kunnen in een blok, dan kan nether wart dat ook! Dit nieuwe blok brengt niet heel veel speciaals met zich mee, behalve dat het best fancy is. Je maakt het met 9 nether wart!
Red Nether Brick
Hmm... Nether Wart + Nether Brick = ? Ah! Red Nether Brick! Met dit nieuwe blok, tja, kan je ook niet echt veel meer dan alleen als decoratie gebruiken / om mee te bouwen, maar het is ook zeker fancy!

Mobs

We willen allemaal meer mobs! Minecraft krijgt steeds meer details en nieuwe mobs waar je ook zeker voor moet oppassen!

Polar Bear
Je moet maar goed oppassen voor deze, ze kunnen namelijk behoorlijk gevaarlijk zijn! Normaal zijn ze liev en kjoet, maar als hun kindje er bij is, geven ze natuurlijk het goede voorbeeld!
Stray
Ook wel bekend als Skeleton 2.0, deze beesten zijn iets wat sterker, ze branden namelijk niet af als het dag is, en geven ze je ook nog slowness als je geraakt wordt!
Husk
Deze spawnt alleen in droge gebieden, zoals een woestijn. Hetzelfde als de Stray, deze branden niet als het dag is, en lijken op zombies. Deze geven je allen hunger (6-20 sec.), wat het best moeilijk maakt om tegen ze te vechten in Survival.
Toevoegingen
Endermans nemen nu ook de Nether over!

Bouwwerken

Het werd wel eens tijd dat villages werden aangepast, maar ook andere dingen worden aangepast!

Villages
Nieuwe stijlen! We vinden dat allemaal leuk en dat gaat ook daadwerkelijk gebeuren bij de villages. In taiga's en savanna's zullen nu namelijk andere soorten villages worden gegenereerd! Ipv. Gravel wordt Grass Path gebruikt als pad door de village, en, er zijn nu ook bruggen!
Mine Shaft
In een mesa zullen nu mine shafts op een hoger niveau spawnen, dit ivm dat er veel bergen in mesa's zijn. Ook zal er dark oak planks in plaats van oak planks gebruikt worden en zal daar veel gold te vinden zijn.
Fossils
Er zullen nu fossielen spawnen! Deze bestaan uit een hoop bone blocks en coal ore er omheen! (screen)

Overig

Alles wat nergens anders bij paste, staat hier!

Structure Block
Altijd al eens een prachtig bouwwerk gemaakt, maar het willen opslaan? Het kan! Met dit blok kan je bouwwerken van maximaal 32x32 opslaan, en ergens anders plaatsen. Deze bouwwerken kan je dus ook draaien!
Chunks
Je kan nu de chunks zien door F3+G te typen
Dark Oak Forest
Mushrooms zijn nu groter.
Particles
Gravel, Anvils & Sand krijgen nu een particle effect als ze vallen.
Spawn Eggs
Er zijn nu spawn eggs voor Cats, Wither Skeletons, Mules, Donkeys, Zombie Horses, Skeleton Horses en Elder Guardians
Opties
En automatische spring optie (deze kan je ook uitzetten)
En natuurlijk: BUG FIXES
Die kon natuurlijk niet ontbreken.

Snapshot 16w21a

Whoop! De 2e snapshot van MineCraft 1.10 is uit! Er zijn niet zo heel erg veel veranderingen, maar ik zet ze toch op een rijtje.

Enderpearls & Chorus Fruit
Deze zullen je vanaf nu uit een minecart en paard (oid) halen wanneer je teleporteerd. (was in 16w20a niet zo)

Bone Block
Zijn niet langer transparant

Wolven & Ocelots
Despawnen niet meer

Villagers
In een Acacia Village stond voor een tijd alles in brand door de Blacksmith door de wood & lava, dit is nu fixed. (Vervangen door stone bricks)

Monsters
Lopen nu langs Magma Blocks

Mesa Mine Shafts
Spawnde uit de mesa berg, is nu fixed.

Polar Bear
Zit niet meer vast in een blok wanneer hij een speler achterna zit.

Dispensers
Zorgen er nu voor dat als er een schild uit komt, dat die automatisch aan gaat.

Minecarts
Rapen nu weer items op (was in 16w20a niet zo)

Fishing Rods
Trekken nu weer items met zich mee (was in 16w20a niet zo)

Structure Block
IJs en sneeuw smelten niet meer. (was in 16w20a wel zo)

Skeletons, Witches, Blazes, Guardians en Snowmen
Kunnen nu weer vanuit een boot schieten (was in 16w20a niet zo)

Kort samengevat; Heel. Veel. Bug. Fixes.

1.10 Pre-Release

Out of nowhere! De allereerste pre-release van het tot nu toe toffe 1.10. Ik houd jullie natuurlijk weer helemaal op de hoogte, want er zijn weer een paar kleine aanpassingen.

Bloemen / Grass
Worden niet meer natuurlijk geplaatst op gravel (bug)

Mobs
Springen weer in het water als ze aan het verbranden zijn (bug), lopen niet meer over magma block (bug), spawnen niet meer op Magma Block (bug)  en zijn weer verward als ze op Grass Path lopen (bug) 

Enderman
Texture fixed, hadden een missing texture (bug)

Ender Dragon
Beweegt weer (bug)

Witch
Drinkt weer Fire Res. potion als ze op magma block staat (bug)

Nether Wart Block
Kan je weer in de fik steken (bug) en kan je weer dingen op plaatsen (bug)

Structure Block
Kunnen weer en in getypt worden (bug), skulls & item frames staan weer goed (bug) en lijntjes zie je niet meer in gamemode 3 (bug)

Villages
Vele bug fixes van Grass Path en Taiga & Savanna villages gebruiken weer Oak fences

Crash Report
" bcw$7@ " vervangen door CPU (bug)

Villagers
Rennen weer weg van Zombies & Husks wanneer het dag is (bug)

In het Kort
Wederom alleen maar bug fixes.

Zo, hebben jullie nog aanvullingen of verbeteringen? Laat het dan weten! Ik vind zelf deze update super leuk! Laat jullie mening weten hier in de comments :) 

Groeten,
CasBrother

bewerkt door CasBrother
1.10 pre-release toegevoegd!
  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke gelukkig is de structure block niet beschikbaar voor survival speers anders mochten we de server sluiten..

@CasBrother met een structure block kan je buildings van 32*32 opslaan en roteren en spiegelen en op een andere plaats 1 van de kopieen neerzetten

 

(nogmaals mijn excuses voor mijn slechte spelling ik heb dyslexie en dysorthografie en dyspraxie...)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei BelgiumFury:

oke gelukkig is de structure block niet beschikbaar voor survival speers anders mochten we de server sluiten..

@CasBrother met een structure block kan je buildings van 32*32 opslaan en roteren en spiegelen en op een andere plaats 1 van de kopieen neerzetten

 

(nogmaals mijn excuses voor mijn slechte spelling ik heb dyslexie en dysorthografie en dyspraxie...)

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...