Spring naar bijdragen
SaintSDevastatoR

Richt- en minimumprijzen

Aanbevolen berichten

Op 29-9-2016 om 21:52 zei Tobjas:

Misschien missen er nog een paar items/blocks:

- End Rods, de prijzen daarvan zijn een beetje onduidelijk

- Enchanted Books

- Obsidian

- Magma Block 

- Chain Armor

- Dark Prismarine

- Prismarine Bricks

- Prismarine

- Bones

Dat waren wel de meeste items die nog wel een prijs nodig hebben :smile:

Magma block is wel duidelijk want is makkelijk er verkrijgen.

Bones waarom?

Maar de rest ben ik het wel mee eens.

Zouden de commentsdie over S2 gaan hier verwijdert worden ik volg het niet helemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom vaste prijzen voor sommige items als mensen ze toch gratis mogen geven als iemand erom vraagt.

Ik spreek dus niet over een giveaway.

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2019 om 00:20 zei Schorpioen68:

Waarom vaste prijzen voor sommige items als mensen ze toch gratis mogen geven als iemand erom vraagt.

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Als jij bij de mediamarkt een tv wilt kopen maar jij bent de 1000e klant dus krijg je m gratis! Moeten ze dan maar de prijs afschaffen van alle tv's omdat er 1tje gratis was?

Nogmaals, je verward iets weggeven met iets verkopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doordat er vaste prijzen zijn, voorkomen we dat bepaalde items in waarde dalen. Het gaat hier om items die anders veel minder waard worden. Als je iets weggeeft heeft degene die het ontvangt alsnog de zekerheid dat het de vaste prijs heeft :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

en als dan bijv. 384 coins voor stack diamonds te duur is voor iemand, dan kan je doen:

50 diamonds betalen, 14 gratis!, dus 300 coins: wat de gem. prijs voor diamonds onder 5 coins brengt, zo kan je makkelijk de minimumprijs ontwijken door gedeeltes weg te geven, ik vind dit niet erg hoor. Maar als je de minimumprijzen werkelijkheid wil maken dan moet hier iets aan gedaan worden. Maar voor diamonds lijken mij ze wel omlaag naar 5 coins per stuk te kunnen omdat ik iemand zag die een diamond armor set enchanted voor 100 coins max wilde hebben. Een voorbeeld dat bijna niemand (zover ik heb gezien) zo duur diamonds wil kopen. Het geldt niet alleen voor diamonds, het is veel te duur allemaal: iemand kocht bij mij een stack quartz blocks voordat ik minimum- / richtprijzen kende voor 30 coins: richtprijs per stack: 65 coins. Ik begrijp dat als prijzen hoog zijn meer geld verdienen is, maar niet als zo hoog: weer weinig mensen kopen het. Dus hierbij: 4 coins per diamond.

Volgende deel: wither skull (300 minimum) en beacon (900 minimum):
Voor een beacon heb je nether star nodig, daarvoor wither verslaan. Daarvoor heb je 3 wither skulls nodig. Dus 3 * 300 = 900 (de beacon prijs!). Waarom zou je dan wither skulls kopen, al heb je 2 skulls van wither skeletons, als je er 2 kan verzamelen kan er vast ook een derde.
Dan is er ook nog de verwoesting die wither geeft: die kan dingen slopen die misschien meer dan 10k samen waard zijn: verlies! Vooral met alle vele claims in de map. Dan verwoest je misschien ook dingen van anderen die jij niet kan maken. Dus mij lijkt het logisch om wither skull prijs omlaag te doen naar bijv. 250. Of jullie hadden dit expres gedaan zodat minder spul verwoest wordt. In dat geval sorry. En misschien is er ook iets dat als je de wither spawnt dat die bepaalde dingen niet kan en in dat geval: reageer hierop. Maar alsnog, dan is er als je beacon koopt tov wither skulls gratis obsidian. En dat is stonks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het bericht hiervoor van mij heeft ook hiermee te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-10-2019 om 10:19 zei Knurf1024:

Volgende deel: wither skull (300 minimum) en beacon (900 minimum):
Voor een beacon heb je nether star nodig, daarvoor wither verslaan. Daarvoor heb je 3 wither skulls nodig. Dus 3 * 300 = 900 (de beacon prijs!). Waarom zou je dan wither skulls kopen, al heb je 2 skulls van wither skeletons, als je er 2 kan verzamelen kan er vast ook een derde.
Dan is er ook nog de verwoesting die wither geeft: die kan dingen slopen die misschien meer dan 10k samen waard zijn: verlies! Vooral met alle vele claims in de map. Dan verwoest je misschien ook dingen van anderen die jij niet kan maken. Dus mij lijkt het logisch om wither skull prijs omlaag te doen naar bijv. 250

Paar kleine dingen die ik hier op wil aanmerken. Mobgriefing staat uit op Survival. Dit betekent dat mobs geen schade kunnen aanrichten en dus geen blokken kunnen slopen. Ook zijn deze (net als alle andere) minimumprijzen niet zomaar uit de lucht gegrepen en wordt hier zorgvuldig overna gedacht zodat de economie gezond blijft. Als er blijkt dat minimumprijzen echter te hoog of te laag liggen kan er altijd nog besloten worden om deze te veranderen, maar ik zie geen noodzaak dat er verandering hoeft te komen in de prijzen van witherskulls en beacons.

Op 20-10-2019 om 10:19 zei Knurf1024:

en als dan bijv. 384 coins voor stack diamonds te duur is voor iemand, dan kan je doen:

50 diamonds betalen, 14 gratis!, dus 300 coins: wat de gem. prijs voor diamonds onder 5 coins brengt, zo kan je makkelijk de minimumprijs ontwijken door gedeeltes weg te geven, ik vind dit niet erg hoor. Maar als je de minimumprijzen werkelijkheid wil maken dan moet hier iets aan gedaan worden. Maar voor diamonds lijken mij ze wel omlaag naar 5 coins per stuk te kunnen omdat ik iemand zag die een diamond armor set enchanted voor 100 coins max wilde hebben. Een voorbeeld dat bijna niemand (zover ik heb gezien) zo duur diamonds wil kopen.

Een leuk voorbeeld wat je hier geeft, maar zo werkt het jammer genoeg niet. Dit is, en wordt ook gezien als het niet houden aan de minimumprijs, en mag dus ook niet. De minimumprijzen zijn ook werkelijk (de prijs van diamonds zijn al jaren lang het zelfde en vrijwel niemand klaagt er over). En als je de prijs hiervan toch te hoog vindt? Dan koop je ze niet, en mine je ze zelf, niemand verplicht je om items te kopen en je kan ze ook zelf verzamelen.

Ik wil je wel bedanken voor het meedenken over de economie op Survival, dit wordt altijd gewaardeerd! Als je nog vragen hebt over de economie (of andere Survival gerelateerde onderwerpen) kan je deze altijd in-game, via discord of het forum aan me vragen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites