Spring naar bijdragen

Richt- en minimumprijzen


SaintSDevastatoR

Aanbevolen berichten

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Op 29-9-2016 om 21:52 zei Tobjas:

Misschien missen er nog een paar items/blocks:

- End Rods, de prijzen daarvan zijn een beetje onduidelijk

- Enchanted Books

- Obsidian

- Magma Block 

- Chain Armor

- Dark Prismarine

- Prismarine Bricks

- Prismarine

- Bones

 

Dat waren wel de meeste items die nog wel een prijs nodig hebben :smile:

Magma block is wel duidelijk want is makkelijk er verkrijgen.

Bones waarom?

 

Maar de rest ben ik het wel mee eens.

 

 

Zouden de commentsdie over S2 gaan hier verwijdert worden ik volg het niet helemaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom vaste prijzen voor sommige items als mensen ze toch gratis mogen geven als iemand erom vraagt.

Ik spreek dus niet over een giveaway.

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2019 om 00:20 zei Schorpioen68:

Waarom vaste prijzen voor sommige items als mensen ze toch gratis mogen geven als iemand erom vraagt.

Ik spreek dus niet over een giveaway.

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Als jij bij de mediamarkt een tv wilt kopen maar jij bent de 1000e klant dus krijg je m gratis! Moeten ze dan maar de prijs afschaffen van alle tv's omdat er 1tje gratis was?

 

Nogmaals, je verward iets weggeven met iets verkopen.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 17-7-2019 om 00:20 zei Schorpioen68:

Waarom vaste prijzen voor sommige items als mensen ze toch gratis mogen geven als iemand erom vraagt.

Ik spreek dus niet over een giveaway.

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Doordat er vaste prijzen zijn, voorkomen we dat bepaalde items in waarde dalen. Het gaat hier om items die anders veel minder waard worden. Als je iets weggeeft heeft degene die het ontvangt alsnog de zekerheid dat het de vaste prijs heeft :P

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

en als dan bijv. 384 coins voor stack diamonds te duur is voor iemand, dan kan je doen:

50 diamonds betalen, 14 gratis!, dus 300 coins: wat de gem. prijs voor diamonds onder 5 coins brengt, zo kan je makkelijk de minimumprijs ontwijken door gedeeltes weg te geven, ik vind dit niet erg hoor. Maar als je de minimumprijzen werkelijkheid wil maken dan moet hier iets aan gedaan worden. Maar voor diamonds lijken mij ze wel omlaag naar 5 coins per stuk te kunnen omdat ik iemand zag die een diamond armor set enchanted voor 100 coins max wilde hebben. Een voorbeeld dat bijna niemand (zover ik heb gezien) zo duur diamonds wil kopen. Het geldt niet alleen voor diamonds, het is veel te duur allemaal: iemand kocht bij mij een stack quartz blocks voordat ik minimum- / richtprijzen kende voor 30 coins: richtprijs per stack: 65 coins. Ik begrijp dat als prijzen hoog zijn meer geld verdienen is, maar niet als zo hoog: weer weinig mensen kopen het. Dus hierbij: 4 coins per diamond.

Volgende deel: wither skull (300 minimum) en beacon (900 minimum):
Voor een beacon heb je nether star nodig, daarvoor wither verslaan. Daarvoor heb je 3 wither skulls nodig. Dus 3 * 300 = 900 (de beacon prijs!). Waarom zou je dan wither skulls kopen, al heb je 2 skulls van wither skeletons, als je er 2 kan verzamelen kan er vast ook een derde.
Dan is er ook nog de verwoesting die wither geeft: die kan dingen slopen die misschien meer dan 10k samen waard zijn: verlies! Vooral met alle vele claims in de map. Dan verwoest je misschien ook dingen van anderen die jij niet kan maken. Dus mij lijkt het logisch om wither skull prijs omlaag te doen naar bijv. 250. Of jullie hadden dit expres gedaan zodat minder spul verwoest wordt. In dat geval sorry. En misschien is er ook iets dat als je de wither spawnt dat die bepaalde dingen niet kan en in dat geval: reageer hierop. Maar alsnog, dan is er als je beacon koopt tov wither skulls gratis obsidian. En dat is stonks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2019 om 00:20 zei Schorpioen68:

Een vb. Iemand vraagt om 20 diamonds, de ene verkoopt ze aan 6/s, de andere zegt 'je krijgt ze van me' heeft het dan nog nut om vaste prijzen te hebben?

Het bericht hiervoor van mij heeft ook hiermee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-10-2019 om 10:19 zei Knurf1024:

Volgende deel: wither skull (300 minimum) en beacon (900 minimum):
Voor een beacon heb je nether star nodig, daarvoor wither verslaan. Daarvoor heb je 3 wither skulls nodig. Dus 3 * 300 = 900 (de beacon prijs!). Waarom zou je dan wither skulls kopen, al heb je 2 skulls van wither skeletons, als je er 2 kan verzamelen kan er vast ook een derde.
Dan is er ook nog de verwoesting die wither geeft: die kan dingen slopen die misschien meer dan 10k samen waard zijn: verlies! Vooral met alle vele claims in de map. Dan verwoest je misschien ook dingen van anderen die jij niet kan maken. Dus mij lijkt het logisch om wither skull prijs omlaag te doen naar bijv. 250

Paar kleine dingen die ik hier op wil aanmerken. Mobgriefing staat uit op Survival. Dit betekent dat mobs geen schade kunnen aanrichten en dus geen blokken kunnen slopen. Ook zijn deze (net als alle andere) minimumprijzen niet zomaar uit de lucht gegrepen en wordt hier zorgvuldig overna gedacht zodat de economie gezond blijft. Als er blijkt dat minimumprijzen echter te hoog of te laag liggen kan er altijd nog besloten worden om deze te veranderen, maar ik zie geen noodzaak dat er verandering hoeft te komen in de prijzen van witherskulls en beacons.

Op 20-10-2019 om 10:19 zei Knurf1024:

en als dan bijv. 384 coins voor stack diamonds te duur is voor iemand, dan kan je doen:

50 diamonds betalen, 14 gratis!, dus 300 coins: wat de gem. prijs voor diamonds onder 5 coins brengt, zo kan je makkelijk de minimumprijs ontwijken door gedeeltes weg te geven, ik vind dit niet erg hoor. Maar als je de minimumprijzen werkelijkheid wil maken dan moet hier iets aan gedaan worden. Maar voor diamonds lijken mij ze wel omlaag naar 5 coins per stuk te kunnen omdat ik iemand zag die een diamond armor set enchanted voor 100 coins max wilde hebben. Een voorbeeld dat bijna niemand (zover ik heb gezien) zo duur diamonds wil kopen.

Een leuk voorbeeld wat je hier geeft, maar zo werkt het jammer genoeg niet. Dit is, en wordt ook gezien als het niet houden aan de minimumprijs, en mag dus ook niet. De minimumprijzen zijn ook werkelijk (de prijs van diamonds zijn al jaren lang het zelfde en vrijwel niemand klaagt er over). En als je de prijs hiervan toch te hoog vindt? Dan koop je ze niet, en mine je ze zelf, niemand verplicht je om items te kopen en je kan ze ook zelf verzamelen.

Ik wil je wel bedanken voor het meedenken over de economie op Survival, dit wordt altijd gewaardeerd! Als je nog vragen hebt over de economie (of andere Survival gerelateerde onderwerpen) kan je deze altijd in-game, via discord of het forum aan me vragen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi,
fijn dat de richt- en minimumprijzen weer eens opgefrist zijn, dat was bij bepaalde items inderdaad nodig. Fijn dat deze keer ook de mening van de spelers werd meegenomen door @Tobjas 🤗

Ik heb bovenop de huidige aanpassingen nog wel een aantal suggesties waar ik graag de mening van andere spelers/staffleden over zou horen:

1) Minimumprijs beacon/witherskulls - prijs van 900/300 naar 750/250. Persoonlijk merk ik dat beacons/witherskulls weinig tot niet verkocht worden, waardoor ze in de ogen van velen in feite niks meer waard zijn. Ik denk dat het voor de economie fijn zou zijn als deze prijzen verlaagd worden waardoor de items betaalbaarder worden, en ze weer verkocht worden onder spelers.

2) Minimumprijs end portal frame - prijs van 25.000 naar ~10.000-15.000. De minimumprijs van een end portal frame is naar mijn mening buitengewoon hoog. Ook als je het vergelijkt met andere items uit de votetoken-shop is deze prijs enorm hoog:
(Dit is gerekend met minimumprijzen)
-15 tokens voor 1 shulkerbox van 1200 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 8000 coins waard is.
-10 tokens voor 1 sponge van 300 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 3000 coins waard is.
-75 tokens voor 1 elytra van 5000 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 6666 coins waard is.

Uiteraard kon je een shulkerbox/sponge uit de "natuur" halen tijdens mapresets / endresets, en waren elytra's verkrijgbaar via het verrassingspakket in de TC winkel, maar een groot deel van de end portal frames komt ook uit strongholds die gevonden zijn door spelers. Hoe dan ook is er zover ik weet nooit een speler geweest die 25.000 heeft betaald voor 1/12 deel van een end portal. (300k voor een geheel endportal).

3) Richtprijs pakketskulls - prijs van 3500 naar 2500. Laat ik beginnen met het feit dat prijzen voor skulls in het algemeen bepalen vrij lastig is, aangezien er veel skulls van verschillende waarden zijn. Je zou haast kunnen zeggen dat de skullprijzen op een soort 'spectrum' liggen die van ~2000 tot ~10.000 loopt. (Excl. koningsdag 2020 skulls @Kamiel 😉)

Toch denk ik dat de richtprijs van 3500 wel erg hoog is. De prijs lag altijd al lager dan dit (~3000), en met de huidige skullpacks is deze prijs nog verder gezakt (~2000-2500). Al met al denk ik dat het meer dan terecht is om de richtprijs van 3500 te verlagen, zeker als je het vergelijkt met de prijs van een playerskull.

4) Richtprijs quartz blocks - prijs van 50 naar 30 (per stack). Hoe lastig sommige mensen het ook vinden om te accepteren (het is ook balen, iknow), maar quartz blocks zijn sinds de nether reset simpelweg geen 50/60 coins per stack meer waard. Iedereen met fly kan binnen 2 minuten een stack quartz blocks hakken, en de prijzen ingame zijn inmiddels ook al verder gezakt. Een richtprijs van 30$ per stack is denk ik op dit moment een redelijk gemiddelde prijs voor quartz.

Voor de rest zijn de huidige richt- en minimumprijzen wel goed, of zijn ze niet zo relevant omdat er toch maar weinig in gehandeld wordt. Hoe denken anderen hierover, voor zover iedereen het forum leest? 😂

bewerkt door Spaghettisliert3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 14-6-2020 om 17:33 zei Spaghettisliert3:

Hoi,
fijn dat de richt- en minimumprijzen weer eens opgefrist zijn, dat was bij bepaalde items inderdaad nodig. Fijn dat deze keer ook de mening van de spelers werd meegenomen door @Tobjas 🤗

Ik heb bovenop de huidige aanpassingen nog wel een aantal suggesties waar ik graag de mening van andere spelers/staffleden over zou horen:

1) Minimumprijs beacon/witherskulls - prijs van 900/300 naar 750/250. Persoonlijk merk ik dat beacons/witherskulls weinig tot niet verkocht worden, waardoor ze in de ogen van velen in feite niks meer waard zijn. Ik denk dat het voor de economie fijn zou zijn als deze prijzen verlaagd worden waardoor de items betaalbaarder worden, en ze weer verkocht worden onder spelers.

2) Minimumprijs end portal frame - prijs van 25.000 naar ~10.000-15.000. De minimumprijs van een end portal frame is naar mijn mening buitengewoon hoog. Ook als je het vergelijkt met andere items uit de votetoken-shop is deze prijs enorm hoog:
(Dit is gerekend met minimumprijzen)
-15 tokens voor 1 shulkerbox van 1200 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 8000 coins waard is.
-10 tokens voor 1 sponge van 300 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 3000 coins waard is.
-75 tokens voor 1 elytra van 5000 coins, dat zou betekenen dat een item van 100 tokens 6666 coins waard is.

Uiteraard kon je een shulkerbox/sponge uit de "natuur" halen tijdens mapresets / endresets, en waren elytra's verkrijgbaar via het verrassingspakket in de TC winkel, maar een groot deel van de end portal frames komt ook uit strongholds die gevonden zijn door spelers. Hoe dan ook is er zover ik weet nooit een speler geweest die 25.000 heeft betaald voor 1/12 deel van een end portal. (300k voor een geheel endportal).

3) Richtprijs pakketskulls - prijs van 3500 naar 2500. Laat ik beginnen met het feit dat prijzen voor skulls in het algemeen bepalen vrij lastig is, aangezien er veel skulls van verschillende waarden zijn. Je zou haast kunnen zeggen dat de skullprijzen op een soort 'spectrum' liggen die van ~2000 tot ~10.000 loopt. (Excl. koningsdag 2020 skulls @Kamiel 😉)

Toch denk ik dat de richtprijs van 3500 wel erg hoog is. De prijs lag altijd al lager dan dit (~3000), en met de huidige skullpacks is deze prijs nog verder gezakt (~2000-2500). Al met al denk ik dat het meer dan terecht is om de richtprijs van 3500 te verlagen, zeker als je het vergelijkt met de prijs van een playerskull.

4) Richtprijs quartz blocks - prijs van 50 naar 30 (per stack). Hoe lastig sommige mensen het ook vinden om te accepteren (het is ook balen, iknow), maar quartz blocks zijn sinds de nether reset simpelweg geen 50/60 coins per stack meer waard. Iedereen met fly kan binnen 2 minuten een stack quartz blocks hakken, en de prijzen ingame zijn inmiddels ook al verder gezakt. Een richtprijs van 30$ per stack is denk ik op dit moment een redelijk gemiddelde prijs voor quartz.

Voor de rest zijn de huidige richt- en minimumprijzen wel goed, of zijn ze niet zo relevant omdat er toch maar weinig in gehandeld wordt. Hoe denken anderen hierover, voor zover iedereen het forum leest? 😂

Voor de duidelijkheid, dit is gewoon mn eigen mening. 

Met de minimumprijzen zie ik nu eigenlijk een patroon gebeuren: je verlaagt de minimumprijs met als reden dat het niet vaak genoeg verkoopt, je wacht een tijdje, om vervolgens met dezelfde reden te komen dat er niet genoeg van dit item wordt verkocht, om zo weer de minimumprijs omlaag te halen. Dit is meerdere keren gebeurd met shulkerboxes, end rods en elytra's, en uiteindelijk komt er dan eventjes een opstandje dat er net meer wordt verkocht, maar zie ik toch weinig verschil in de rondgang van die items voordat die prijzen werden verlaagd.

Vind ik het dan een goed idee om het opnieuw te verlagen? Absoluut niet. Het voordeel van een minimumprijs is onder andere dat je een vaste waarde kan leggen aan bepaalde zeldzame spullen. Dat het niet altijd snel genoeg verkoopt is volkomen logisch: het heeft een prijs waar je naar toe moet werken zodat je het kan kopen, en soms duurt dat een tijdje. Het voordeel is dan ook van een minimumprijs dat je weet waar je naartoe kan werken om een speciaal item te kopen. Ernaartoe werken is overigens in de afgelopen jaren van TorchCraft alleen maar makkelijker geworden met /dailybonus en giveaways.

Als je iedere keer de minimumprijs probeert te verlagen, dan bestaat er juist een effect dat mensen sneller van hun beacons af willen komen omdat ze weten dat de minimumprijs binnenkort misschien weer naar beneden gaan, en wordt de druk ook weer hoger om de minimumprijs weer naar beneden te halen. Dat is dus dweilen met de kraan open. Het is veel beter om minimumprijzen juist zo veel mogelijk stabiel te houden zodat die druk er niet op komt te staan. Je mag immers toch niet onder die minimumprijs items verkopen, dus voor wie en wat zou die prijs dan veranderd moeten worden?

 

- Beacon/wither skulls: Voor de minimumprijs van beacons/wither skulls ben ik dan ook zwaar tegen als de prijs ervan wordt verlaagd. Mensen kunnen ervoor kiezen om wither skeletons zelf te doden om hun eigen beacon te maken, of ze kopen het van iemand. Er is op dit moment genoeg rondgang gaande in beacons, en daarnaast heeft het juist op dit moment een hele stabiele minimumprijs.

- End portal blok: Voor de minimumprijs van een end portal blokje ben ik ook zwaar op tegen. Hoewel de prijs inderdaad vrij hoog lijkt vergeleken met andere items die je met tokens kan kopen, hebben spelers juist prioriteit om claimblocks te kopen in plaats van items. Er zijn daarnaast ook mensen die voor de end portal blokjes gaan, maar dit zijn alleen de mensen die echt die-hard iedere dag op de server zitten, iedere dag voten en tevreden zijn met het aantal claimblocks dat ze hebben. Dat zijn er op zijn hoogst maar een paar mensen. Ook zou het een enorme klap in het gezicht voor de mensen zijn die nog wel een collectie end portal blokjes hebben, want die blokjes worden direct per stuk met 10-15k minder waard.

- Pakketskulls: De richtprijs van pakketskulls is wat mij betreft een vraagteken, en het is gebleken dat dit ook heel erg verschilt in hoe vaak het pakket wordt verkocht. Het quarantine-pakket is bijvoorbeeld heel vaak gekocht en is daarom ook minder waard dan een veel ouder pakket. Dat betekent niet dat daarom de prijs direct naar beneden moet, want het feit blijft dat sommige pakketten meer zeldzaam zijn dan andere pakketten, en het heeft ook het risico dat mensen bij bestaande skulls ook minder gaan vragen.

Overigens is er al een maatregel gekomen dat mensen niet meer tientallen skullpakketten tegelijk kan kopen om de waardevermindering tegen te gaan, dus ben ik er uiteindelijk ook op tegen.

- Quartz blocks: De richtprijs van quartz ben ik het wel mee eens dat hij iets lager kan, maar niet direct naar 30. Ik heb zelf een warp waar mensen het ook kunnen kopen voor 40 per stack, en daar wordt gewoon gebruik van gemaakt.

Tot slot: Ik vind het juist belangrijk dat juist op dit moment de prijzen zo hoog mogelijk moeten worden gehouden zodat de economie niet instort. Mensen zijn in deze tijd heel erg snel geneigd om zo snel mogelijk onder iedereen zijn prijzen te willen duiken zodat ze de zekerheid hebben dat zij de goedkoopste zijn, terwijl dit geen garantie is dat iedereen dan per se naar die ene shop gaan. Als er meerdere personen strict met elkaar proberen te concurreren, dan krijg je een race to the bottom en wordt dat ene item uiteindelijk niks meer waard. Dat betekent niet dat je de trend daar direct op moet baseren en de richt/minimumprijzen moet aanpassen, want dan breng je de gehele server mee in die race en zo breek je uiteindelijk de hele economie af. Daarom schreeuw ik: hou de prijzen hoog.

Editoeps. Ik zie nu pas dat dit 2 maanden geleden gepost was 😅. Het is wel een dingetje omdat het nog steeds een trend is dat mensen elkaar hard proberen te concurreren, dus ik moest dit even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hi,

Ik ben sinds kort weer begonnen met survival op TC. Het valt me op dat veel prijzen aan banden worden gelegd. Begrijpelijk aan 1 kant maar erg belemmerend voor de economie. Begrijp me niet verkeerd, ores zoals gold en diamond en beacons moet je ook echt beschermen anders word de markt te snel verpest. Maar simpele dingen zoals logs, sand enz. hoef je de prijzen toch niet te beschermen?

Wat me ook opviel is dat er een gigantische prijs word gevraagd voor end-rods. Ik gebruik die dingen als alternatieve verlichting en is volgens mij niet moeilijk om te maken. Waarom 200 coins p/s?

Als je de pricing teugels een beetje viert denk ik dat de economie ook weer wat omhoog zal gaan maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verder dik tevreden met de verkoopopties behalve dat je complete ranks moet kopen om een spulletjes te verkopen. Hiervoor heb ik al een suggestie gedaan om dit als een apart recht te gaan verkopen net zoals het aantal homes voor echt geld. Puur en alleen om het spel zoveel mogelijk zonder "voordelen" te spelen.

Verder leuke mensen en leuke server!

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-7-2023 om 13:40 zei rovazo:

Hi,

Ik ben sinds kort weer begonnen met survival op TC. Het valt me op dat veel prijzen aan banden worden gelegd. Begrijpelijk aan 1 kant maar erg belemmerend voor de economie. Begrijp me niet verkeerd, ores zoals gold en diamond en beacons moet je ook echt beschermen anders word de markt te snel verpest. Maar simpele dingen zoals logs, sand enz. hoef je de prijzen toch niet te beschermen?

Wat me ook opviel is dat er een gigantische prijs word gevraagd voor end-rods. Ik gebruik die dingen als alternatieve verlichting en is volgens mij niet moeilijk om te maken. Waarom 200 coins p/s?

Als je de pricing teugels een beetje viert denk ik dat de economie ook weer wat omhoog zal gaan maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verder dik tevreden met de verkoopopties behalve dat je complete ranks moet kopen om een spulletjes te verkopen. Hiervoor heb ik al een suggestie gedaan om dit als een apart recht te gaan verkopen net zoals het aantal homes voor echt geld. Puur en alleen om het spel zoveel mogelijk zonder "voordelen" te spelen.

Verder leuke mensen en leuke server!

 

Spullen zoals hout en zand hebben trouwens geen minimumprijzen. Deze items hebben richtprijzen waaraan je je niet perse hoeft te houden maar je wel inzicht geven in welke prijs je bijvoorbeeld kan gebruiken. Deze zijn te vinden in /rp ingame en de minimumprijzen kan je ingame vinden bij /mp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...