Spring naar bijdragen

Iets wat ik kwijt wil.


Pixiio

Aanbevolen berichten

Pesten nog nooit gedaan maar wel ontvangen, woorden kunnen best wel hard aankomen.

Maar sommige denken ook niet na over wat hun zeggen,dat pesten / internet pesten nog bestaat.

Het is wel erg dat hun zelfmoord hebben gepleegd, zelfmoord is nooit een oplossing.

 

the saddest thing in life is wasted talent zeggen sommigen  

 

Pesten..No...Go....Zone ✘ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nog nooit echt gepest maar ik weet wel dat woorden meer pijn kunnen doen dan slaan dat heb ik wel meegemaakt. Het is wel jammer dat het pesten op het internet misschien nog wel vaker gebeurt dan in het echt omdat mensen die op het internet zich veilig voelen. Soms is het als grapje bedoeld maar kan het hard aankomen bij andere mensen.

Zelf hoop ik dat mensen meer respect naar elkaar moeten tonen en als ze elkaar niet mogen gewoon contact vermijden en geen ruzie gaan zoeken of elkaar pesten.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Totaal mee eens, alleen hoe stop je het?

Een Helper of Moderator kan niet 24/7 online. Maar niet alleen Helpers of Moderators kunnen helpen, wij ook! We hebben dan geen Helper tag, maar we kunnen nog wel mensen helpen. Alleen hoeft niet, we zijn een community. Met zijn alle zijn we sterker dan de pesters.

  • Leuk 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk schrikbarend dat de cijfers tegenwoordig zo hoog liggen, ligt dit dan alleen aan de kids of ook aan de hun opvoeding door mede hun ouders? Wie zal het zeggen...

Grootste probleem wat ik merk is gewoon dat je met bepaalde dingen niet meer je mening kan uitten omdat mensen je dan raar vinden terwijl die mening wel door de beugel kan.

 

De wereld is in de laatste 2 decennia 's verhard, dit is een feit helaas zijn er te weinig mensen die hier tegen vechten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ben zelf vroeger zowel de pester als de gepestte geweest. Ik kan uit ervaring vertellen dat gepest worden gigantisch zwaar op iemand ligt tot op het punt dat iemand niet meer naar school wil of zijn huis nietmeer uit durft. Of in het ergste geval, zoals hierboven mooi weergegeven, zelfmoord.

Als pester voelde ik me sterk en ik had mensen achter me die maar al te graag stonden te lachen als ik weer eens iets uithaalde bij die persoon. Voelde het daadwerkelijk goed? Nee, eigenlijk niet. Het enige wat ik van die persoon kreeg was angst, de angst die ik zelf als kind nog zo sterk gevoeld had en de angst die mij liet denken dat ik moest pesten om niet gepest te worden. Tot ik me dit inzag en besloot dat het klaar was. Ik was de persoon die pestte en daarmee meer pestkoppen zou maken die weer andere mensen tot dezelfde waanzin dreef.

Mijn advies tegen pesters is:

-Blijf ALTIJD trouw aan jezelf en wie jij bent, jij bent de enige persoon zoals jij en dat kan niemand jou afnemen.

-Zoek mensen die je respecteren zoals jij bent en waar jij je sterk bij kan voelen, zo voorkom je dat je dezelfde fout begaat als ik wie de kracht probeerde te halen uit het zelf pesten van mensen, want zo houdt het uiteraard nooit op.

-Zelfmoord is NOOIT de beste optie, spreek hierover met een volwassene of een persoon waar jij je veilig bij voelt. Wees niet bang om te huilen of zelfs even boos te zijn wat er gebeurd is want ik beloof je, er lopen mensen rond die je begrijpen en je willen helpen hier doorheen te komen.

 

En uiteraard als jij ziet dat er iemand gepest wordt, bedenk dan dat jij voor die persoon dezelfde rol kan spelen. Een docent van mij heeft ooit een jongen geholpen die gepest werd in zijn jeugd. Later kreeg hij een bedankje van deze jongen en zijn ouders met het verhaal dat de jongen die dag zelfmoord wilden plegen. Mijn docent heeft die dag die jongens leven gered door voor hem op te staan met een klein gebaar, een klopje op de schouder en het helpen met zijn rugzak weer in te pakken. Een klein en gratis gebaar wat op het eerste gezicht niets leek, kan voor een ander dus een enorme verandering betekenen. 

 

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

@Pixiio Goed topic.

Pesters, echt iets van deze tijd. 

Je komt ze bijna OVERAL tegen. Niet normaal meer, in-game, op forums, in real life, overal. 

''De voorhang is gescheurd, de hemel is nu open;
het leven in het licht is thans ons eeuwig lot.
De toorn, die op ons was, is op U aangelopen;
Uw liefde is groot, o Lam van God.

Uw werk is nu volbracht, Gij hebt Uw bloed gedragen
in ‘t heiligdom, waar Ge onze Hogepriester zijt
en altijd voor ons bidt, Gij ‘s Vaders welbehagen,
tot we ingaan in de heerlijkheid.''

 

 

Om het even kort te zeggen: 

Ik ben er heilig van overtuigd dat Jezus Christus voor onze zonden aan het kruis gestorven is, en dat hij al onze zonden weg heeft genomen. 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik m'n hele leven zowat gepest, tot het punt dat depressie het ergste in je naar boven haalt. Helaas zullen de pesters pas spijt hebben als het ergste al gebeurd is... Voor mij is uit al deze jaren gepest te worden zijn er toch een paar voordelen uit gekomen voor mij: Zelf ben ik een sterker persoon dan voorheen en heb dan ook meer zelfvertrouwen, en heb nu de kracht om voor de mensen op te komen die met zulke mensen (de pesters) te maken krijgen.

Zo nu en dan heb je op TorchCraft ook van die 'sfeer verpesters' alleen helaas kun je daar niet tegenop, zoveel dat het er zijn. Gelukkig hebben we dan ons geweldig staf-team dat deze mensen wel straft!

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei TheIdiotManiac:

Zelf ben ik m'n hele leven zowat gepest, tot het punt dat depressie het ergste in je naar boven haalt. Helaas zullen de pesters pas spijt hebben als het ergste al gebeurd is... Voor mij is uit al deze jaren gepest te worden zijn er toch een paar voordelen uit gekomen voor mij: Zelf ben ik een sterker persoon dan voorheen en heb dan ook meer zelfvertrouwen, en heb nu de kracht om voor de mensen op te komen die met zulke mensen (de pesters) te maken krijgen.

Zo nu en dan heb je op TorchCraft ook van die 'sfeer verpesters' alleen helaas kun je daar niet tegenop, zoveel dat het er zijn. Gelukkig hebben we dan ons geweldig staf-team dat deze mensen wel straft!

Heftig Tim :x wist niet dat het zo erg was.

If u ever want to talk about it you know where to find meh :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben/word zelf al 8 jaar gepest [sinds mijn 5de] en heb al regel matig gedachtes van zm gehad. Ik ken inmiddels alle vormen wel: Op school, bij mijn sport, cyberpesten en op mc. Ik ben op vele mc servers weg gepest maar gelukkig is op Tc de staff er. Op Tc heb ik mensen leren kenden waardoor ik dacht dat het nog nuttig is om te blijven leven dus het heeft mijn leven veranderd helaas is het pesten nog niet voorbij maar zm hoeft niet meer.

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Claudia_TFV:

Ik ben/word zelf al 8 jaar gepest [sinds mijn 5de] en heb al regel matig gedachtes van zm gehad. Ik ken inmiddels alle vormen wel: Op school, bij mijn sport, cyberpesten en op mc. Ik ben op vele mc servers weg gepest maar gelukkig is op Tc de staff er. Op Tc heb ik mensen leren kenden waardoor ik dacht dat het nog nuttig is om te blijven leven dus het heeft mijn leven veranderd helaas is het pesten nog niet voorbij maar zm hoeft niet meer.

Wat heftig om te lezen!...

Wij zijn er altijd voor je!

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik merk echt hoe erg pesten impact heeft op mensen, het doet gewoon pijn om te zien hvl pijn anderen hebben doordat ze gepest worden.

zelf herinner ik mn jeugd niet meer doordat ik tot mn 16de depressief was wat mijn geheugen heeft aangetast, door torchcraft zie ik voor het eerst in 16 jaar verbetering in hoe ik me voel, ik ben gwn heel dankbaar voor alle mensen hier op torchcraft en de geweldige staff etc.

P.S. @Pixiio verdient respect voor het maken van dit topic :thumbsup:

(sorry als het vaag is ik kan niet nederlandsen :expressionless:)

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Coolemous:

wss savage opmerking dit maar je kunt er zelf wel redelijk wat aan doen als je gepest word..

Niet als door het pesten je zelfbeeld naar beneden gehaald word. Sommige mensen zijn nog sterk genoeg om er wat van te zeggen maar als je net als mij, opgegroeid bent met al dat pesterij dan zul je nooit van jezelf kunnen denken dat je sterk genoeg bent of goed genoeg bent. Dus voor sommige gevallen is dit inderdaad waar maar voor velen zal dit heel anders afgelopen zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nog kwam ik erachter dat mijn beste vriendin zich had gesneden in haar arm.:sleepy: Ze vond zichzelf niet goed genoeg omdat mensen zeiden dat ze waardeloos was, en toch niet ging slagen. Ze geloofde erin. :heartbreak: Dit soort pesten komt helaas ook voor. Maar kunnen we zo iets wel stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei iIDreamingGirlIi:

Vandaag nog kwam ik erachter dat mijn beste vriendin zich had gesneden in haar arm.:sleepy: Ze vond zichzelf niet goed genoeg omdat mensen zeiden dat ze waardeloos was, en toch niet ging slagen. Ze geloofde erin. :heartbreak: Dit soort pesten komt helaas ook voor. Maar kunnen we zo iets wel stoppen?

Stoppen niet, maar er voor deze mensen zijn in zulke moeilijke tijden is een kleine moeite maar een groot gebaar.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf vroeger ook gepest gewoon op school maar internet pesten is nog erger dan gewoon zo. 

Je kunt je anders voor doen en je hoeft iemand niet in de ogen te kijken dat is het ergste/ meest achterbakse van dit hele internet gebeuren. 

Wat ik me het meeste aantrek van dit hele pesten is dat de mensen die worden gepest niet altijd goed uitkomen, en alle pijn en verdriet voor zichzelf houden totdat het te laat is en mensen dan pas laten zien wat het werkelijk doet met mensen. 

ik sluit me hierbij aan bij wat pixiio zei het is niet grappig, het is ook geen spel. 

Dit is iets wat we allemaal samen moeten veranderen en dit begint bij ons zelf.

sta op tegen het pesten en wees een steun voor de mensen die worden gepest. 

bewerkt door Xbackspace_15
  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...