Spring naar bijdragen

Skyblock Helpers


TheIdiotManiac

Aanbevolen berichten

Hey guys,

Ik weet dat er veel zullen zijn die dit niet lezen en het hun niet zoveel zou boeien maar ik wil 't graag eens over de helpers hebben op skyblock. Zelf is naar mijn mening de "hulp" op skyblock perfect, maar die hulp word niet geleverd door helpers (met uitzondering Hete_Panda). De hulp krijg je alleen van de spelers, en dit is geen haat tegen over de helpers, ieder zal zo wel z'n reden hebben om niet online te zijn of altijd AFK, of niks zeggen in de chat. Maar zelf irriteer ik me er aan dat als er dan eens een ruzie is, er niemand is van de staff die er wat aan doet omdat er gewoon een te min aan helpers is, 1 daarvan is nooit meer actief online (helpt soms mee met bouwen geloof ik), en de ander groten deels van de tijd AFK of gewoon altijd stil. En wij als spelers kunnen er niks van zeggen als er ruzie uitbreekt. Natuurlijk heb je spelers die het proberen maar puur omdat JIJ als speler geen macht hebt, heb je het probleem dat er niet geluisterd word. En in de tijd dat jij bent gaan zoeken om staff, is de malloot die ruzie heeft zitten zoeken gestopt/geleaved. Ik wil graag hierover ook andere skyblockers hun mening hebben. Nogmaals dit is geen disrespect of haat tegenover de helpers die er nu zijn op skyblock, vandaar dat ik ook geen namen ga noemen. :)

Doe dit alleen om ook andere mensen hun mening kwijt te kunnen of hun het goed vinden zo of niet. 

Met heel veel vriendelijke groetjes van Tim (TheIdiotManiac) :P (Iemand die heel graag helper zou willen worden D:, maar dat doet er niet toe xD )

bewerkt door TVkillsXxO
  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is altijd zo'n moeilijk onderwerp. Doet de helper het wel goed.
Persoonlijk als helper vind ik dat pauzes van het spel moeten kunnen. Goede helpers zouden niet moeten stoppen door een tijdelijke desinteresse of tekort aan tijd. Ik maak ook soms pauzes. Maak dan mijn returns. Wordt dan verslaafd aan een andere gamemode (in mijn geval skyblock) om dan terug te keren naar me geliefde survival 2.
Misschien dat een grotere flexibiliteit handig zou zijn. Dat je tijdelijk helper af kunt zijn maar met een makkelijk terugkeersysteem. Of dat bij grote interesse in een andere gamemode een switch van gamemode of het helper kunnen zijn op beide gamemodes handig kan zijn. Helpen kan ook iedereen. Al snap ik dat tijdens discussies en schelden het fijn is dat wnr er een staflid on is die ook actie onderneemt en niet afk staat. 
Maar timmetje ik sta in je vl. wees niet bang om bij ruzie een berichtje te sturen om me op te biepen. Niets is te dom of te gek om me over aan te spreken. Zelfs al borrelt het wat en is het nog geen echte discussie dan kom ik wel een half uurtje supervisen en zien hoe het escaleert.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Djcoco0611:

hai,

denk best dat je dit eens met een moderator moet bespreken,

neem screens of record als er zo iets gebeurt op verschillende tijdstippen zodat ze ook bewijs hebben van.verschillende dagen, etc.

stuur ze dan op naar [email protected]

 

dit is het beste war je momenteel kunt doen.

mvg,

dj

 

 

Dit is de oplossing :) 

Er bestaat niet voor niets een ticket systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Fearsum88:

Dit is de oplossing :) 

Er bestaat niet voor niets een ticket systeem.

En het enige wat ik zeg is dat ik graag een verandering zou willen zien qua helpers op torchcraft, in het specifiek skyblock. Je hebt 3 helpers waarvan er 2 nooit echt actief zijn, 1tje daarvan zie je gewoon nooit meer online en dat is al een lange tijd zo, en dat vind ik jammer. Dis alleen maar om mn mening te uiten, en zodat anderen het kunnen. Niet om te weten wat ik moet doen als er wat is want ik roep ook heust wel helpers/mods van andere gamemodes op een handje te helpen maar dat vind ik niet hoeven als er meer overzicht zou komen op skyblock :P ben vast niet de enige die daar zo over denkt.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi TheIdiotManiac,

Ik snap je bericht helemaal, en snap ook je frustratie. helaas zijn zaken niet zo zwart wit hoe je het nu schetst. En dat leg ik je graag uit.

Helpers zijn er in verschillende soorten, je hebt de actieve kletser, de stille helper, de strenge maar oplettende jailer, en de behulpzame vriend. In deze verschillende types zitten allemaal eigenschappen voor een 'goede' helper. Hieronder leg ik ze even uit:

Citaat

 

De actieve kletser
Is druk aanwezig in de chat, en praat met iedereen mee. Is vooral bezig met de chat en niet met de gameplay. Begeleid nieuwe spelers actief in de globale chat.

De stille helper
Is gefocust op zijn gameplay, begroet nieuwe leden actief en helpt spelers met vragen via /msg. Dit valt vaak niet op door grote groep spelers.

De strenge maar oplettende jailer
Dit is de helper die vooral aan het 'modereren' is. Het opsluiten van hackers, muten van spelers die schelden en vooral heer actief bezig zijn met het handhaven van de regels. 

Behulpzame vriend
De allerminst vriend speelt actief het spel en is betrokken bij iedereen. De behulpzame vriend wordt als vertrouwenspersoon gezien en wordt intens betrokken bij problemen en helpt hierbij.

 

Op skyblock kun je waarschijnlijk wel onze helpers indelen naar bovenstaande categorie. 

TorchCraft is geen verplichting, zo tekenen helpers geen contract voor een minimale online time (zou wel makkelijker voor ons zijn, hahahaha). Wel vinden er evaluatie gesprekken plaats waar er kritisch wordt gekeken of de samenwerking te verbreken wanneer een speler onvoldoende (na mijn criteria) online is. 

Soms spelen er privé situaties, die helpers eerst moeten oplossen. Grote, soms kleine. En dat is is logisch. We werken vooral met 'jongeren' die aan het begin staan van hun mooie leven, maar ook te maken krijgen met verlies en rouwverwerking. Schoolproblemen en noem ze maar op. 

Ons beleid is dat school altijd voorrang heeft op de werkzaamheden op TorchCraft. We stimuleren de ontwikkeling van een ieder en willen dat niemand zijn school opgeeft voor TorchCraft. Hierdoor worden helpers soms inactief. Je moet het van mij aannemen, ik trek iedere week bij hun aan de broek voor een status update (soms tot vervelends aan toe).

Nu zou je kunnen zeggen, stop direct de samenwerking als iemand een of twee week niet online is. Maar stel: 'je hebt net te horen gekregen dat je zusje een ongeneselijke ziekte heeft, je ouders staan op het punt om te scheiden en op school haal je geen goede cijfers. Game lijkt een uitweg om je problemen te vergeten. In gesprekken tussen mij en de helper komt dit naar voren. Samen bespreken we de situatie en kiezen er voor om TorchCraft op een laag pitje te zetten zodat de focus op de familie en school komt te liggen.'

Ga ik dan na twee weken zeggen dat de helper inkwestie is ontslagen? Nee. Dat zou onmenselijk zijn. TorchCraft moet je doen omdat je het leuk vind! Niet omdat het moet :)

Ik denk dat het goed is dat zo veel mogelijk mensen dit bericht lezen, dat spelers onze overwegingen begrijpen.

@TheEpicVincent @Imperiaan @Hete_Panda @Sjules

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

met vriendelijke groet,

Xoezer

  • Leuk 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Xoezer:

Hoi TheIdiotManiac,

Ik snap je bericht helemaal, en snap ook je frustratie. helaas zijn zaken niet zo zwart wit hoe je het nu schetst. En dat leg ik je graag uit.

Helpers zijn er in verschillende soorten, je hebt de actieve kletser, de stille helper, de strenge maar oplettende jailer, en de behulpzame vriend. In deze verschillende types zitten allemaal eigenschappen voor een 'goede' helper. Hieronder leg ik ze even uit:

Op skyblock kun je waarschijnlijk wel onze helpers indelen naar bovenstaande categorie. 

TorchCraft is geen verplichting, zo tekenen helpers geen contract voor een minimale online time (zou wel makkelijker voor ons zijn, hahahaha). Wel vinden er evaluatie gesprekken plaats waar er kritisch wordt gekeken of de samenwerking te verbreken wanneer een speler onvoldoende (na mijn criteria) online is. 

Soms spelen er privé situaties, die helpers eerst moeten oplossen. Grote, soms kleine. En dat is is lochies. We werken vooral met 'jongeren' die aan het begin staan van hun mooie leven, maar ook te maken krijgen met verlies en rouwverwerking. Schoolproblemen en noem ze maar op. 

Ons beleid is dat school altijd voorrang heeft op de werkzaamheden op TorchCraft. We stimuleren de ontwikkeling van een ieder en willen dat niemand zijn school opgeeft voor TorchCraft. Hierdoor worden helpers soms inactief. Je moet het van mij aannemen, ik trek iedere week bij hun aan de broek voor een status update (soms tot vervelends aan toe).

Nu zou je kunnen zeggen, stop direct de samenwerking als iemand een of twee week niet online is. Maar stel: 'je hebt net te horen gekregen dat je zusje een ongeneselijke ziekte heeft, je ouders staan op het punt om te scheiden en op school haal je geen goede cijfers. Game lijkt een uitweg om je problemen te vergeten. In gesprekken tussen mij en de helper komt dit naar voren. Samen bespreken we de situatie en kiezen er voor om TorchCraft op een laag pitje te zetten zodat de focus op de familie en school komt te liggen.'

Ga ik dan na twee weken zeggen dat de helper inkwestie is ontslagen? Nee. Dat zou onmenselijk zijn. TorchCraft moet je doen omdat je het leuk vind! Niet omdat het moet :)

Ik denk dat het goed is dat zo veel mogelijk mensen dit bericht lezen, dat spelers onze overwegingen begrijpen.

@TheEpicVincent @Imperiaan @Hete_Panda @Sjules

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

met vriendelijke groet,

Xoezer

Snap duidelijk dat je niet iemand zomaar eruit zal gooien, maar als ik in de schoenen had gestaan van een Admin/Mod of wat dan ook had ik wel voor een andere oplossing gezocht zoals een tijdelijke of vaste nieuwe helper. Begrijp ook dat skyblock niet de meest populaire gamemode is en daarom er ook niet meer helpers hoeven te zijn dan 3, alleen krijg je nu het probleem dat er niet genoeg hulp is van de staff die je op skyblock hebt en dat vind ik jammer. Snap ook dat het niet iets is wat zomaar gedaan kan worden, een tijdelijke of vaste nieuwe helper op een gamemode gooien maar het zou wel fijn zijn dat als er wat is, er ook iemand van skyblock  staff zelf van een escalerende situatie wat kan zeggen. En in mijn mening vind ik dan 1 helper die, als ie er, er wat van zegt, gewoon niet genoeg. Hoop dat jullie die mening ook kunnen begrijpen. En ik denk door dit ook echt niet anders over TorchCraft, het is een toffe server maar als ik iets kon veranderen was het dit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TVkillsXxO Ik snap jou mening zeker en deel hem ook voor een groot gedeelte. Ik kan alleen niet zo snel 'extra' helpers aannemen. Zoals je ook schrijft is Skyblock met gemiddeld 20-25 man online niet heel groot. 

Tijdelijke helpers is ook geen oplossing, jij zou het ook niet leuk vinden om helper te worden, maar over een maand dit niet meer te zijn omdat de oude helper weer terug is.

Ik sluit ook niet uit dat er in de komende periode nieuwe helpers zullen bij komen, vandaar dat men altijd kan solliciteren als helper :)

Voor nu sluit ik het topic. Bedankt voor je mening @TVkillsXxO ik denk dat we door jouw bericht de leden beter kunnen informeren. Waarvoor dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Xoezer locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...