Spring naar bijdragen

Minecraft laat spelers op verschillende platformen samen spelen


Pixiio

Aanbevolen berichten

Citaat

 

De werelden van Minecraft op verschillende consoles zullen worden verenigd. Het wordt voor spelers op pc, Xbox, mobiele apparaten en Nintendo Switch mogelijk om samen te spelen. Dat heeft Microsoft, sinds 2014 eigenaar van Minecraft, bekendgemaakt tijdens een persconferentie op gamebeurs E3.

Alleen de Minecraft-wereld op PlayStation 4 blijft op zichzelf staan. Sony lijkt de introductie van cross-platform-gaming op zijn console te blokkeren. Op alle andere platformen wordt het mogelijk om online samen te spelen, ongeacht welk apparaat de speler gebruikt. In een toekomstige 'Better Together'-update krijgen de Switch- en Xbox One-versies van Minecraft ook overgezet naar een nieuwe engine die onder meer oneindige spelwerelden toevoegt.

Verder krijgen consolegebruikers voor het eerst toegang tot Minecraft Realms, de abonnementsdienst die het mogelijk maakt om spelwerelden online op te slaan. Deze werelden zullen vervolgens ook op alle platformen beschikbaar zijn. Ook alle uitbreidingen die spelers hebben gekocht zullen op alle apparaten werken.

De Better Together-update verschijnt in de zomer. Op de maandag aangekondigde Xbox One X zal Minecraft voor het eerst in 4K-kwaliteit speelbaar worden.

 

http://www.nu.nl/games/4761771/minecraft-laat-spelers-verschillende-platformen-samen-spelen.html

Het duurde even.... :) Nog geen idee of het mogelijk wordt om online servers te joinen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, dat klinkt als een goed idee. Ik ben wel benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien en werken. Want het lijkt mij toch een net iets ander systeem op bijvoorbeeld pc, pocket editie en xbox. Hopelijk werkt het straks goed uit.

Interessant en ik blijf het volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...