Spring naar bijdragen

De wondere verhalen van Postbode-juf Compelintje


compelintje

Aanbevolen berichten

Dag Allemaal,

zoals velen van jullie weten ben ik buiten MC om leerkracht in het basisonderwijs. Nu heb ik pasgeleden een bijbaan genomen als postbode en ben ik daarnaast elke donderdag in mijn plaatselijke bibliotheek te vinden waar ik hard aan de studie zit. 

nu maak ik op mijn baantjes, en tijdens mijn studie nogal wat grappige dingen mee die ik altijd even aan de stafleden van TC laat weten. Daar is eigenlijk het idee ontstaan dat ik dit maar met meer mensen moet delen xD 

Vandaar dus dat ik de grappige momenten die ik meemaak op werk: Post of school, en daarbuiten

Verhaal 1. Het Plakband debakel

Donderdag 29-06-17

Ik zit dus zoals vaker op Donderdag in de bibliotheek te werken aan verslagen voor mijn opleiding. mijn bibliotheek beschikt over heel veel zitplaatsen met stopcontacten in de tafels zodat je evt je laptop of telefoon op kan laden. Ik zit dus aan zon tafel en er komt een groepje meiden naast me zitten omdat ze het stopcontact nodig hebben. hup mobiele opladers erin gesprek kan starten. Half kan ik meeluisteren waar ze het over hebben. na de nodige meiden roddels pakt eentje een flesje parfum uit haar tas en doet wat op. Haar overbuurvrouw vraagt of ze ook wat mag en pakt het flesje aan. Vervolgens spuit ze twee keer parfum op haar polsen. en twee keer parfum op haar tong o.O. het derde meisje kijkt haar raar aan en zegt wat doe jij nou gek!. waarop meisje twee antwoord. is niet erg hoor is Action parfum die smaakt niet zo sterk.......

2 min later. pakt meisje twee een rolletje plakband uit haar tas. en begint er een beetje mee te spelen. Tot ik opeens het geluid hoor van heel, heel, heel veel plakband dat afgerold word. en ik opzij kijk. om te zien dat meisje twee ondertussen haar telefoon vast geplakband heeft aan haar hand....... in dat hele proces is er 1 stukje plakband bovenop haar hoofd vast blijven zitten. waar haar vriendinnen niets van zeggen. toen zon 10 minuten later het meisje besloot om van het plakband een geïmproviseerde hondenriem te maken en te doen alsof de tafellamp een hond was ben ik maar opgestapt en weg gegaan. 

Heb trouwens dat stukje plakband maar op haar hoofd laten zitten. daar liep ze toch al 10 min mee xD

 

Vrijdag 30-06-17

Van de regen in de drup

Vandaag was een postbezorg dagje voor mij :D.

Nu is het zo dat de mensen bij het postsorteer systeem niet helemaal meer rekening houden met de formaat van de pakjes die ik moet leveren. dus 9 van de 10 keer past het pakketje niet meer door de brievenbus en moet ik dus aanbellen. Is er dan niemand thuis dan moet het pakje naar de buren en gaat er een briefje in de brievenbus enz. het bekende gedoe. 

Laat het nu net vandaag met bakken uit de hemel vallen. sta je dan in je oranje blauwe regenjas, capuchon op, drijfnat, angstvallig hou je de post dicht tegen je aan om te proberen de enveloppen nog wat droog te houden. moet je dus zon papieren briefje gaan schrijven omdat een pakketje bij de buren afgegeven moest worden. Doorweekt papiertje, uitlopende inkt, papiertje dat dubbel klapt en dicht blijft plakken. en dan nog proberen om dat ''heel' door de brievenbus te duwen......... Al met al ik hoop dat de mensen begrepen waar hun pakketje afgeleverd was xD en de mensen moesten vandaag hun post maar even op de verwarming te drogen leggen voordat ze het openmaakte. Want tja ik moet het toch tevoorschijn halen als het de brievenbus in moet. weer of geen weer post lopen gaat gewoon door. 

 

Zaterdag 01-07-17

Van Lange afstand tot beestelboel.

Zaterdag zijn altijd drukke dagen met de post. Waarom? nou omdat op zaterdag de reclame folders gelopen worden. Dit houdt in dat ik bijna alle 780 huizen in mijn wijk langs moet. behalve de huizen waar zon leuke Nee, Nee of Nee, Ja sticker op staat. Ik heb zon 100 huizen in mijn wijk met zon sticker dus dan blijven er 680 huizen over die ik allemaal langs moet. -.- nu viel het weer vandaag wel mee. maar ik heb aardig wat kilometers afgelegd en zon 5 uur non stop post gelopen. gelukkig kom je onderweg nog steeds wel leuke, grappige en schattige dingen tegen. vandaag voornamelijk dieren :D

Honden, tja honden. er wonen er genoeg in mijn wijk en of het nou mijn oranje jas is, de stapels papieren post in mijn handen. ergens in sommige honden zit een instinct gevoel. postbode...... die mag ik niet. zo heb ik 1 huis waar van die postbode haters zitten  (begrijp me niet verkeerd ik hou van honden). Meestal hebben de mensen van dit huis de tussendeur dicht zodat ik gewoon normaal de brieven door de brievenbus kan doen. dit keer niet..... Sta je ook in oog met een Herder wild blaffend en bonkend tegen de deur. en dan moet je je post maar door de brievenbus krijgen. oke puntje erin, Floep weg brief. en de hond staat wild met de brief in zijn bek zijn kop heen en weer te schudden. 5 brieven te gaan xD Of de post helemaal heel binnen is gekomen geen idee xD maar goed ik moet het toch bezorgen...

Gelukkig kom ik ook honden van de andere soort tegen. zo heb ik 1 huis waar een lang harige chihuahua woont. een super schattig beestje dat letterlijk op zijn achterpoten staat te wachten tot ik de tuin in loop om de post te bezorgen. ik maak altijd even tijd voor een knuffeltje. 

Zoals vele wel weten ben ik zelf vooral een kattenliefhebber (MC Pet Lizz :D) nu lopen er ook meer dan genoeg katten rond in mijn wijk. bij één huis zelfs een stuk of 10. want die vrouw vangt katten op. genoeg knuffel momenten daar dus XD. maar mijn favo kat in de wijk is toch diegene die elke keer weer denkt dat ik zijn baasje ben die de deur open gaat maken voor hem als ik de post bij dat huis bezorg. en vervolgens nog 5 min achter mij aan loopt als ik verder ga met mijn post. Goh hij blijft een schat die Mr. Tibble (letterlijk zijn naam staat op de penning om zijn halsbandje XD)

 

Donderdag 06-07-17

Laptop verkoop o.O

Jup had mijn dagje in de bieb weer. al was het vandaag verdacht rustig in de bieb :o zal wel door het lekkere weer en de zomervakantie komen? uiteindelijk besloot ik maar met een aantal vriendinnen te lunchen in de stad bij bagels en beans en daarna weer terug te gaan naar de bieb. ik zat er weer en na een tijdje ging ik maar even een spelletje spelen. (mijn verslagen schrijf inspiratie was ver te zoeken vandaag). Maar goed ik speel een spel genaamd banished (erg leuk spel trouwens) en er gaat een groepje jongens naast me zitten. eerst met elkaar praten en op een gegeven moment kijkt er eentje mee met mijn spel. Vind ik op zich geen probleem hoor ik negeer het lekker. Hij vraagt op een gegeven moment wat voor spel speelt u? Dus ik leg het hem uit. waarna hij vraagt hoe duur het spel is. Nadat ik dat vertelde kreeg ik nog vragen of mijn laptop een gamelaptop is (not). En uiteindelijk de vraag: Verkoopt u uw laptop toevallig.......

Ik keek hem een beetje raar aan. Ja dan hoef ik dat spel niet perse te kopen enzo het lijkt me wel leuk spel en ik zoek al tijdje laptop. 

ik kijk hem nog een tijdje aan en leg uit dat het spel gekoppeld is aan mijn steam account dus dat al zou ik de laptop verkopen ik hem dan helemaal zou rebooten dus dat het spel er dan niet meer op staat. 

hij is even stil. Ah nee dan heeft het geen zin nee..... en hij loopt weg.

Tja Of het uberhaupt al normaal is om iemands laptop te proberen te kopen in een bibliotheek is daar aan toe maar zorg dan wel dat je bepaalde dingen erover snapt xD

 

  • Leuk 16
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha comp dat ik bij PostNL een vakantiebaantje liep kwam iemand een keer boos achter me aan om te klagen dat zijn post nat was :') Ik stond hem een goeie 20 seconden aan te kijken, kort naar boven, terug in z'n ogen. "Uhuu.." en liep weer door xD Die had hij toch wel een klein beetje verdiend met zo'n rare klacht xD

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ReznoV_Vazileski:

Haha comp dat ik bij PostNL een vakantiebaantje liep kwam iemand een keer boos achter me aan om te klagen dat zijn post nat was :') Ik stond hem een goeie 20 seconden aan te kijken, kort naar boven, terug in z'n ogen. "Uhuu.." en liep weer door xD Die had hij toch wel een klein beetje verdiend met zo'n rare klacht xD

xD tja je kunt proberen wat je wilt maar met stromende regen blijft die post echt niet droog xD

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...