Spring naar bijdragen

Tutorial: ''Simpel Huisje''


skyjade

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

De afgelopen maanden heb ik heel veel complimenten en vragen gehad over mijn bouwmanier. Vele van jullie hebben gevraagd hoe lang ik er over doe om zo'n ''moeilijk'' huis te bouwen, maar het is eigenlijk heel simpel! Daarom hier een kleine tutorial! Dit huis is ook heel makkelijk te maken voor de players zonder rank, en de players met weinig claimblocks.

Dit kan natuurlijk met alle soorten blocks en decoraties! Maar in deze tutorial gebruik ik spruce wood en cobble als main blocks.

Stap 1:

Zet het figuur uit van het huis! dit is om de 3 blocken 1 Wood log, dit gaat in deze vorm:

KYKpZSs.png

zoals je ziet heb ik nu 3x9 blocks ruimte aan de binnekant van het huisje, Dat is voor een beginner zat ruimte om in te bouwen en in te wonen. Uitbreiden kan altijd!

Stap 2:

Maak alle blocks van het geraamte in totaal 4 blocks hoog, dat ziet er dan zo uit:

lOVInML.png

Vervolgends kun je deze ruimte tussen de logs van 4 hoog opvullen met een block van jou keuze, je kan gelijk ramen inbouwen en de deur aan welke zijde je dat het prettigste vind, en natuurlijk de vloer van je huis invullen. In dit geval gebruik ik cobblestone.

Idfqy8j.png

Stap 3:

Op iedere hoek van de gezette logs, zet je nog een log, maar 1 block hoger. Deze maak je ook 4 lang, onderaan iedere log verbind je hem aan de volgende pilaar, dat ziet er dan zo uit: 

KrVth2Z.png

Ook hier kan je kiezen welke block je gebruikt, en of je wel of geen ramen wilt, ik gebruik nu woll als opvulling. Ik maak er ook ramen bij, zodra je de opvulling en de ramen hebt gemaakt, kan je de bovenkant dichtmaken met dezelfde logs, zodat het 1 mooi geheel wordt.

jDLbKje.png

Stap 4:

Nu kunnen we beginnen met even snel de binnekant te verlichten en de ramen te plaatsen, dit is makkelijk gedaan! Vervolgends beginnen we met het dak. 

mmYaELa.png

In het midden van de grote kant van je huis, maak je een pilaar van 3 blocks hoog, aan beide zijden 2 blocks woll, en daarnaast 1 block woll. Aan de kleine zijden doe je precies hetzelfde, maar dan met maar 2 logs hoog en 1 block woll aan bijde zijden. 

Nu gaan we beginnen met het dak, plaats onderste boven trappen tegen de woll en logs aan, daarop zet je rechte trappen, dat doe je bij alle 4 de pilaren van het dak, zo ziet het er dan uit.

WsN9QJ9.png

Het enige wat je nu nog hoeft te doen is het dak verbinden met alle andere pilaren, en het dak dichtmaken.

9b0oycR.png

Je huisje is nu af! gefeliciteerd!

 

=============================================================================================================Decoraties! 

De decoraties hoeven natuurlijk niet! Maar het ziet er altijd wel leuker uit! Hier dus een paar simpele decoraties om toe te voegen aan je huisje.

DHyTiPx.png

1. Een schoorsteen, Hiervoor gebruik je 3 cobblestone blocks, 1 cobblestone wall en cobwebs.

IPBrqKT.png

2. Muur decoratie, Hiervoor gebruik je Fences naar keuze, en stairs naar keuze, deze plaats je op deze manier op elkaar bij iedere log van de onderkant van je huis.

oOFlvtX.png

3. Muurplantjes aan de onderkant (maar kan ook aan de bovenkant) van je huis. Hiervoor gebruik je Dirt of Grass blocks, Bloemen naar keuze, en wooden trapdoors. 

ebhE2TZ.png

En als laatste aan de binnekant een mooie trap omhoog naar de 2e verdieping van je huis, Hiervoor heb je alleen de logs naar keuze en slabs naar keuze nodig!

 

Bedankt voor het lezen van deze tutorial! Als jullie vragen hebben of hulp willen, Ik hoor het graag!

Veel plezier!

Groetjes Skyjade

 

 

 

 

 

 

  • Leuk 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...