Spring naar bijdragen

skyjade

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Niet te lang geleden heb ik een tutorial gemaakt voor een klein beginnershuisje, daarop heb ik vele goede reacties gehad, dus vandaar nog een tutorial :) 

Dit keer ga ik je het wat moeilijker maken, het is wel weer een huis, maar deze keer ietsje ruimer en wat minder simpel om even in elkaar te flansen. Wel is dit allemaal op survival gemaakt met resources die makkelijk bij elkaar te vinden zijn. Laten we beginnen!

 

Stap 1:

Zet het geraamte uit van het huis:

tm4B7hD.png

Links zie je het skelet waar een bijwoning komt van het huis, rechts het huis zelf, aan de kant waar je de deur wilt doe je 9 blocks lang, 2x3 blocks wol (of een andere block naar keuze) en op de verticale lijn 7 blocks, met weer diezelfde block 3 keer en 1 block ruimte in het midden. Je zet op de hoekpunten en bij de lege ruimtes een cobblestone block neer.

 

Stap 2:

lPCTeRg.png

We beginnen eerst met het huis! Heel simpel! maak alle blocks  4 hoog en zet er eventueel ramen in! deze mag je al opvullen, maar dat komt later ook nog. Niet vergeten de hoeken op te vullen, dit zul je later nog nodig hebben.  

Stap 3:

ne7AInV.png

Omdat we niet heel veel tijd zullen hebben voor de decoraties, plaatsen we die alvast nu! Wat ik gedaan heb is stairs en slabs boven en onderaan het huis plaatsen, en een klein plantje (struik) voor ieder raam zetten met een trapdoor. Natuurlijk mag je zelf je decoraties neerzetten zoals jij dat mooi vind! 

 

Stap 4:

We gaan beginnen met de 2e verdieping van het huis:

bu0YWUo.png

Maak van de linker stair bovenaan de ingang van je huis, naar de achterste stair van je huis een lijn van slabs, dit word je plafond, en het begin van de 2e verdieping. Je kan alvast de logs plaatsen, Ieder met 3 blocks ertussen. Zo ziet dit er uit ^ Maak vervolgends de logs allemaal 4 hoog.

 

Stap 5:

1YthX1T.png

Zodra je alle blocks 4 hoog gemaakt hebt, kan je hem gaan opvullen met de block die je mooi vind! Het ziet er nu nog niet uit, maar wacht maar af :) 

 

Stap 6: 

We gaan nu beginnen met het dak, hierbij is het heel belangrijk om goed te kijken, want symmetrie is in dit geval wel mooi, maar ook zeer noodzakelijk.

5IF4reW.png

Je maakt in het midden van je dak een log van 7 blocks hoog. daarnaast leg je eerst 4x woll blocks, daarnaast 1x 3 blocks woll hoog en daarna een enkele als laatste. Dan pak je stairs en die hang je onderste boven op ieder topje van de woll block, en op de log eentje recht naar voren onderste boven. Gebruik ook cobblestone blocks om deze vorm van het dak te krijgen. Als dit je gelukt is is het heel simpel, vul de bovenkant op van het dak en doe hetzelfde aan de andere kant van je huis.

Stap 7: 

4CZCK0r.png

Vul nu heel simpel het dak op door precies dezelfde vorm te herhalen tot het dak dicht zit. Hierna herhaal je de decoratie die eerder in deze, of mijn vorige tutorial is omschreven. Ook mag je het zelf decoreren! Plaats nu ook de ramen en de torches aan de binnekant van het huis, een trapje omhoog en je bent klaar!

b3xi9wF.png

Natuurlijk aan de andere kant van deze foto is het nu nog open, daar kan je heel makkelijk slabs plaatsen voor een plat dakje, dan zijn de ramen aan die kant van het huis ook  nog bruikbaar en overzichtelijk!

 

=============================================================================================================Het bijgebouw!

 

Van het kleine bijgebouwtje aan de zijkant kan je maken wat je wilt, een grote toren als silo, een mooie molen, of misschien een simpele farm. Wat je daar van maakt is aan jou, Maar ik zal je laten zien wat ik er van gemaakt heb!

EQaQp1O.png

Eigenlijk heb ik heel simpel wat fences op de cobblestone blocks geplaatst, Trapdoors zodat het dier in het hok niet kan ontsnappen, en torches erop voor verlichting, Simpel maar toch gezellig!

 

Bedankt allemaal!

ik wens jullie veel succes en plezier!

 

Groetjes Skyjade

  • Leuk 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...