Spring naar bijdragen

Perfecte Bruiloft


witch04

Aanbevolen berichten

Ik liep de kerk in, in mijn perfecte stralend witte jurk.

Daar stond hij, bij het altaar, in een mooi zwart pak. Zijn bruine haar was netjes in model en de zweetdruppeltjes liepen over zijn voorhoofd. Ik glimlachte breed, hij keek strak terug. In feite glimlachte ik niet naar hem, maar om hem en om wat er zal gaan gebeuren als we eindelijk getrouwd waren. Ik kon bij zijn fortuin en hij zou verrotten in de kelder, perfecte relatie.

Eenmaal bij het altaar, kwamen we bij de beslissende vraag; ''Neem jij ...... tot je wettige echtgenote?'' Berend trilde hevig, ik keek hem diep in de ogen en wierp hem een boze blik en een enge grijns toe. Hij keek om zich heen, alle ogen waren op hem gericht. Hij kon ze nu niet teleurstellen, dacht ik. Ik had het gevoel dat mijn plan geslaagd was, maar hij deed een stap achteruit en keek naar de grond. Mijn ogen werden groot van verbazing en iets qua woede kwam in me los. Ik wilde hem uitschelden, slaan en hem kapot maken. Toen bedacht ik me dat het niet zo’n strak plan was om hem in het midden van tientallen mensen neer te steken, daardoor begon ik maar een beetje triestig naar beneden te kijken en te doen alsof het me raakte. Het dreigement dat ik zijn keel open zou snijden had dus niet zo goed gewerkt.

Er viel een diepe stilte in de zaal.

* MIEP MIEP.mp3 *

Shit! M’n mobieltje! Ik graaide naar mijn handtas, die ik bij me had voor het geval dat ik Berend moest slaan. Justin belde me, op het moment van de ceremonie. Ik rolde met mijn ogen en nam op.

‘’Ja?’’
- ‘’Waar ben je? Ik mis je..’’
‘’Ik ben nu een bankrekening nummer aan het fixen, ik bel je later, Ly.’’
- Maar…!’’

Ik hing op, keek iedereen met een dodende blik en toen iedereen weer naar Berend keek maakte ik het gebaar naar hem dan ik zijn keel opensneed en kwaadaardig lachte.
Hij slikte, deed weer een stap vooruit, haalde zijn hand door zijn haar en zei;
‘’Ja, ik neem haar tot mijn wettige echtgenote.’’
Ik zuchtte opgelucht, hij zag eindelijk in wat ik voor hem kon betekenen.
‘’U mag de bruid nu kussen.’’ Galmde het door de kerk. Berend keek me aan alsof hij over me heen ging kotsen en ik keurde dat met een walgende blik af.

Opeens stond Monk op; ‘’OH. MIJN. GOD.’’
Iedereen draaide zich met een ruk om en keek naar de springende mannetje op de achterste rij.
‘’DIT IS EEN POKÉSTOP!’’ gilde hij met een iets te hoog stemmetje.
Iedereen pakte zijn/haar telefoon en startte Pokémon GO op. Ik greep Berend bij zijn pols, likte hem over zijn wang en rende samen met hem de kerk uit, op naar huis! Eenmaal thuis aangekomen, draaide ik de sleutel van de deur om en duwde hem naar binnen, hij viel op de grond, maar ik stapte over hem heen, deed de deur weer op slot en ging boven op hem zitten. Ik streelde hem over zijn wang; ‘’Ik ben blij dat je eindelijk je toekomst onder controle hebt.’’ Het zweet liep over zijn voorhoofd en hij keek beangstigend.
‘’Lach is voor me en doe niet alsof ik een monster ben.’’ Fluisterde ik terwijl ik langzaam met mijn hand door zijn haar woelde. Hij glimlachte zwakjes en tegen zijn wil in, maar het was een begin. Ik stond op, hielp hem overeind en duwde hem richting de kelder. ‘’W-Wacht nou even!’’ protesteerde hij. Ik trok een wenkbrauw op en keek hem verwachtingsvol aan. ‘’I-Ik wil niet naar de kelder.’’

Ik sloeg mijn armen om zijn nek, dan gaan we het anders spelen…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...