Spring naar bijdragen

De despawn regel voor dieren is wat vaag uitgelegd


SenorFlamingo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit nog steeds een beetje te puzzelen van hoe en wat die regel nou eigenlijk werkt van dat je 20 blocks afstand moet houden per 25 dieren. Ik heb wel eens gehad dat villagers (ze zaten wel allemaal in een minecart) al despawnen als er ~12 bij elkaar zitten, en ik zit ook nog te puzzelen van hoe het met die afstand zit, want het is volgens mij ook niet zo dat die dieren als een groep worden beschouwd als je 26 dieren hebt en dat je tussen elk dier een afstand hebt van 19 blokjes, waardoor er dus één dier despawnt terwijl je een ruimte gebruikt van bijna 500 blokjes. Dat lijkt me onlogisch tenminste.

Dus mn vragen zijn:

- is het uberhaupt wel gebaseerd op die 20 blokjes afstand en niet bijv. per chunk?
- zijn villagers een uitzondering op de regel of ligt het aan de minecarts?

Ik vraag dit omdat ik nu bezig ben met een farm dat 4 hopper minecarts gebruikt en 10 villagers en het zou zonde zijn als er zomaar dingen gaan despawnen waardoor mn farm ineens niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

SenorFlamingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Als je niet weet hoeveel blocks je tussen een chunk moet laten met 20 dieren dan kan je ook nog altijd bij de dierenwinkel in de spawn kijken want daar heeft Saints een sign gemaakt tegen de pilaar van de ingang. Je kan de dierenwinkel in de spawn vinden en in de spawn kom je door /spawn te doen voor de nieuwe mensen die dat nog niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...