Spring naar bijdragen
UltimateSpiro_02

Slecht ticket systeem

Wat vind je ervan   

19 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij hiervan?

• Het is een goed idee
    • Het is een slecht idee
    • Geen mening
    • Het is een goed idee maar er zijn verbeteringen noodzakelijk
    • Het gaat wel
      0
    • Er zijn positieve en negatieve dingen
      0
    • Ik vind het het stomste wat ik ooit gehoord heb

Aanbevolen berichten

Ik wil niet zeggen dat er een slecht systeem is voor tickets maar wel om staff te bereiken.

Als er problemen zijn is er bijna nooit staff online die kan helpen of ze staan in vanish of luisteren helemaal niet. Als je dan toch staff hebt zeggen ze altijd: "je kan hierover beter een ticket maken".

Tickets duren soms te lang voor jou probleem of je mag geen e-mails sturen. daarom dacht ik om een in-game ticket systeem te maken.

Het idee is heel simpel. bv. iemand wordt verdacht van hacken en je wilt die speler reporten, dan kan je typen met command /report (bericht) dat alle staffleden het te zien krijgen als ze online komen. Iets zoals /mail send over heel de server en naar alle staffleden.

Om dan te zorgen dat niemand gaat spammen met /report zou ik een controle doen dat als je 1 belachelijke report stuurt dat je het niet meer kan sturen, je kan zo 1 report sturen per dag.

Je mag stemmen of je dit goed of slecht vind.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee en wordt het zo makkelijker om staff in dringendere gevallen snel te bereiken.

Met vriendelijke groet,

spiro_02 (dit bericht wou ik dus ook niet via ticket sturen xDxDxD)

bewerkt door UltimateSpiro_02
schrijfvouten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ticket systeem is er voor meer overzicht en mocht er al een keer een ticket zijn gemaakt over dezelfde persoon, dan kunnen ze de straf aanpassen of langer maken, via een report ingame word het onoverzichtelijk voor het staffteam, dus vind het niet een goed idee 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei ShadowWolfHunter:

Het ticket systeem is er voor meer overzicht en mocht er al een keer een ticket zijn gemaakt over dezelfde persoon, dan kunnen ze de straf aanpassen of langer maken, via een report ingame word het onoverzichtelijk voor het staffteam, dus vind het niet een goed idee 

Daarom is er de straffenlijst. als er iemand iets fout doet en ze straffen die persoon komt het allemaal hier --> http://server.torchcraft.nl/bans/home.php

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei ShadowWolfHunter:

Dit. Daarnaast krijgen we waarschijnlijk 200 reports per dag (ook al is het van verschillende mensen) omdat het zó makkelijk is en mensen niet meer nadenken voordat ze reporten. Je kan er geen afbeeldingen toevoegen en dat zou beteken dat we alles via de logs moeten gaan controleren en dat is onbegonnen werk.. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat we ze niet allemaal behandelen -> boze spelers.

Er is overigens wel eens over nagedacht ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pixiio:

Dit. Daarnaast krijgen we waarschijnlijk 200 reports per dag (ook al is het van verschillende mensen) omdat het zó makkelijk is en mensen niet meer nadenken voordat ze reporten. Je kan er geen afbeeldingen toevoegen en dat zou beteken dat we alles via de logs moeten gaan controleren en dat is onbegonnen werk.. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat we ze niet allemaal behandelen -> boze spelers.

Er is overigens wel eens over nagedacht ;)

Nu snap ik het negatieve, thx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al zouden ze niet kunnen reageren op een ticket waarom zouden ze dan wel reageren in game? Je moet ook weten dat staff niet altijd 24/7 voor je klaar staan. Iedereen heeft een leven en dat moet je respecteren. Daarom heb ik ook voor ''Een slecht idee'' gekozen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staff weet precies wat ze doen en een /report command maken kost tijd voor staff en sws is het niet leuk als staff on komt en ze krijgen 100 berichten binnen.

Laat staff het zelf maar regelen heb respect voor wat ze doen voor ons.

Je moet blij zijn dat je op de server mag spelen. Sommige mensen kunnen niet eens minecraft spelen denk daar maar is over na.

bewerkt door femkeluna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@UltimateSpiro_02 eerlijk gezegt vind ik het wat flauw dat je dit via het forum doet, want er zijn al veel meer van zulke topics gepost en staff doet ontzetten goed hun best om alles zo aangenaam mogelijk te maken voor de spelers.

Als je kritiek of ideeen hebt over de manier van werking van staff, dan kan je het beste toch gewoon een ticket maken, want dan weet je zeker dat het bericht aankomt.

mijn mening is dat dit systeem gewoon goed werkt, want op deze manier worden alleen echte problemen/vragen gesteld. En heeft staff de beste overzicht. Ik zelf heb tot nu toe nog geen problemen gehad met dit systeem.

groeten Jeroen123

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jeroen123 hij kan alleen moeilijk de mening van andere spelers te horen krijgen als hij het in een ticket doet ipv een topic

Ik ben het overigens wel eens met wat hierboven ook al vaak gezegd is. Het ticketsysteem vervangen door een /report command is onoverzichtelijk en gaat dus ook nooit werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jeroen123:

@UltimateSpiro_02 eerlijk gezegt vind ik het wat flauw dat je dit via het forum doet, want er zijn al veel meer van zulke topics gepost en staff doet ontzetten goed hun best om alles zo aangenaam mogelijk te maken voor de spelers.

Als je kritiek of ideeen hebt over de manier van werking van staff, dan kan je het beste toch gewoon een ticket maken, want dan weet je zeker dat het bericht aankomt.

mijn mening is dat dit systeem gewoon goed werkt, want op deze manier worden alleen echte problemen/vragen gesteld. En heeft staff de beste overzicht. Ik zelf heb tot nu toe nog geen problemen gehad met dit systeem.

groeten Jeroen123

Ik heb dit topic gezet in tips als hint om het eventueel makkelijker te maken. Ik wil alleen helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ook hier weer ooit van mijn leven op het forum. 

Je kan het ook gewoon alle 2 doen just saying. 
de /report gwn voor snelle hulp bij mensen die op het moment zelf online zijn en vervelend doen en je kan alsnog een ticket via mail erbij doen als het niet is opgelost.
Dit zorgt er ook voor dat staffleden niet zelf elke keer naar mensen moeten zoeken die vervelend doen. 

maar ik ga weer zelda spelen ciao

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei HandtasDealerTzyc:

ook hier weer ooit van mijn leven op het forum. 

Je kan het ook gewoon alle 2 doen just saying. 
de /report gwn voor snelle hulp bij mensen die op het moment zelf online zijn en vervelend doen en je kan alsnog een ticket via mail erbij doen als het niet is opgelost.
Dit zorgt er ook voor dat staffleden niet zelf elke keer naar mensen moeten zoeken die vervelend doen. 

maar ik ga weer zelda spelen ciao

Dan moeten staff leden non stop /report bekijken en de tickets. Dit is ook een slecht probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het persoonlijk niet eens z'n slecht idee hoor. Als je nou gewoon zorgt dat helpers en mods die online zijn de reports kunnen zien, kunnen ze die checken en misschien een hacker vangen ofzo. Maar dit is dan alleen in-game. 

Voor andere problemen is een ticket dan gewoon de beste oplossing. Maar moderators die online zijn kunnen niet op elke gamemode tegelijkertijd zijn, dus misschien helpt dit daarbij wel.  

Overzichterlijkheid is dan minder een probleem, want alleen de staff online krijgt een melding in z'n chat. Hoeft niet nog nagecheckt te worden in logs ofzo. Nadeel blijft natuurlijk dat er nog steeds veel reports zullen binnenkomen en ook reports die nergens op slaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei age111:

Ik vind het persoonlijk niet eens z'n slecht idee hoor. Als je nou gewoon zorgt dat helpers en mods die online zijn de reports kunnen zien, kunnen ze die checken en misschien een hacker vangen ofzo. Maar dit is dan alleen in-game. 

Voor andere problemen is een ticket dan gewoon de beste oplossing. Maar moderators die online zijn kunnen niet op elke gamemode tegelijkertijd zijn, dus misschien helpt dit daarbij wel.  

Overzichterlijkheid is dan minder een probleem, want alleen de staff online krijgt een melding in z'n chat. Hoeft niet nog nagecheckt te worden in logs ofzo. Nadeel blijft natuurlijk dat er nog steeds veel reports zullen binnenkomen en ook reports die nergens op slaan.

We kunnen doen dat er een paar spelers report kunnen typen zodat er geen overbodige spam komt, misschien 15 mensen per onderdeel 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn idee is:

Maak een aparte report forum of subdomein waar spelers andere spelers kunnen reporten doormiddel van een formulier in te vullen. Dit kan handig zijn omdat dan alle reports in een site blijven en niet door alle tickets heen.

- SoundGamingNL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei SoundSFM:

Mijn idee is:

Maak een aparte report forum of subdomein waar spelers andere spelers kunnen reporten doormiddel van een formulier in te vullen. Dit kan handig zijn omdat dan alle reports in een site blijven en niet door alle tickets heen.

- SoundGamingNL

Ik snap deze even niet.. :sweat_smile:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pixiio:

Ik snap deze even niet.. :sweat_smile:

Hier is een voorbeeld:

image.png.93198bde80d4956a805320bc285e34bf.png

Voorpagina

De gebruiker komt bij de pagina waar ze moeten inloggen. (Optioneel)

Dashboard

Op de dashboard kunnen spelers alle huidige reports zien die ze gemaakt hebben en ook een report aanmaken via de knop "Maak een report".

Maak een report pagina

Op de pagina waar ze een report kunnen maken komen ze bij een formulier zoals hierboven. Wanneer alles is ingevuld kunnen ze de report sturen.

De versturing

Wanneer de gebruiker de report verstuurd wordt het verzonden formulier verzonden naar [email protected] waar ze de reports kunnen zien en behandelen.

Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een PM.

P.S sorry voor mijn onduidelijkheid, ik heb moeite met typen.

bewerkt door SoundSFM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei SoundSFM:

Hier is een voorbeeld:

image.png.93198bde80d4956a805320bc285e34bf.png

Voorpagina

De gebruiker komt bij de pagina waar ze moeten inloggen. (Optioneel)

Dashboard

Op de dashboard kunnen spelers alle huidige reports zien die ze gemaakt hebben en ook een report aanmaken via de knop "Maak een report".

Maak een report pagina

Op de pagina waar ze een report kunnen maken komen ze bij een formulier zoals hierboven. Wanneer alles is ingevuld kunnen ze de report sturen.

De versturing

Wanneer de gebruiker de report verstuurd wordt het verzonden formulier verzonden naar [email protected] waar ze de reports kunnen zien en behandelen.

Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een PM.

P.S sorry voor mijn onduidelijkheid, ik heb moeite met typen.

Dit is in principe hetzelfde als met de mail het ticket systeem, dus snap niet helemaal wat dit aan waarde kan toevoegen voor de staff .-.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idee van een report command is nog zo slecht niet alleen de gedachte er achter is niet efficient. Ik zou het geen report command noemen maar een helpop command. Dat command zou je dan alleen kunnen gebruiken als er staff op de server aanwezig is. Ook heb je dan een cooldown van x aantal minuten en moet je reden voor een helpop x aantal woorden bevatten om geldig te zijn.

Het is maar een voorbeeld van een efficient staff help command. (Misschien dat jullie dan met betere ideeën komen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ChimpGamer:

Het idee van een report command is nog zo slecht niet alleen de gedachte er achter is niet efficient. Ik zou het geen report command noemen maar een helpop command. Dat command zou je dan alleen kunnen gebruiken als er staff op de server aanwezig is. Ook heb je dan een cooldown van x aantal minuten en moet je reden voor een helpop x aantal woorden bevatten om geldig te zijn.

Het is maar een voorbeeld van een efficient staff help command. (Misschien dat jullie dan met betere ideeën komen).

Ik mis helpop soms ook wel bij TC.

Verder vind ik dat @ChimpGamer vaak genoeg online is op games en anders is er echt wel een ander stafflid. @UltimateSpiro_02 als ze in vanish zitten op games is het juist beter anders gaan spelers stoppen met hacken en kan staff geen bewijs zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei ShadowWolfHunter:

Dit is in principe hetzelfde als met de mail het ticket systeem, dus snap niet helemaal wat dit aan waarde kan toevoegen voor de staff .-.

Dit is wel beter, je hoeft geen e-mails te sturen, maar het verandert inderdaad niet veel in-game

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.