Spring naar bijdragen

Claims verwijderen/ Chunk regenerator


Build_it_now

Aanbevolen berichten

Hi,

Dit topic maak ik na aanleiding van de groeiende hoeveelheid aan gegriefde huizen over heel de survival2 server. Ook stukken grond waar de auto-claimremover overheen gegaan is worden er steeds meer en grote delen van de map zien er steeds minder mooi uit. De chunk-resetter werkt ook niet super mee omdat deze maar enkele willekeurige chunks aanpakt en bij een groot gebouw maar 1 chunk reset waardoor de troep nog groter wordt.

Wat vroeger leuke en vooraanstaand gezellige dorpjes waren zijn nu stuk voor stuk helaas redelijk zielige restjes van huisjes. Het is jammer dat een map er zo uit gaat zien, maar vooral is het niet leuk voor mensen die al langer spelen of na inactief geweest te zijn terug komen en dit aantreffen. Ik vind dat je hierdoor veel interesse verliest voor het spelen in een map die er zo uitziet.

Door dit gegeven ben ik voorstander voor verandering in het systeem dat claims verwijderd. Ik zou het zelf een goed idee vinden om voortaan, met als test op survival2 geen gebouwen meer zomaar te unclaimen. De regel dat je na zoveel dagen een unclaim kan aanvragen blijft staan. Hierdoor kan unclaimen nog wel, maar als er geen last is van de claims blijven ze mooi staan en daar knapt een map op den duur flink van op! Dit levert ook nog eens in mijn ogen meer gemotiveerde spelers op die op den duur voor weer een actievere server (dan praat ik over s2) zorgen.

Er staat nu ik toch bezig ben in de regels van https://help.torchcraft.nl/ dat claims met mooie grote huizen en gebouwen altijd geclaimd blijven.  "Claims met grote mooie huizen worden nooit verwijderd." Dit is niet het geval. Hoelang iemand ook op survival2 heeft gespeeld en wat deze speler ook heeft bijgedragen aan de server telt niet mee, na een aantal maanden vervalt de claim, meestal met een verwijdering van het gebouw wat erop staat als gevolg. Dit is zonde en in mijn ogen ook niet respectvol naar trouwe spelers toe die wel dagen, weken, en soms wel maanden tot jaren aan een project hebben gewerkt. Deze spelers zorgen een voor een voor een stuk meer spelplezier en zo ga je niet met hun bijdrage om. (of typ ik nu iets geks?) 

Nu je tegenwoordig regelmatig terug online moet komen om je claims te waarborgen komt het volgende probleem en dat is dat bijvoorbeeld ik, niet online kan of mag komen in verband met school en/of prive zaken. Bijna 4 jaar survival spel wil ik niet verloren laten gaan doordat ik in het echte leven het wat drukker krijg maar die drukte zorgt er uiteindelijk wel voor dat ik een tijd land niet online kan zijn. En mijn werk hier word dan nu duppe. Dit zal niet voor mij alleen gelden maar voor veel meer mensen. Laat die claims met rust totdat ze overlast veroorzaken. Dan behoud je nog iets van ons oude sfeertje :) . 

 

Ik was benieuwd of meerdere mensen er zo over dachten. Als je het aanpast dat huizen lekker blijven staan komt dat veel beter over op nieuwe, maar ook zeker de actieve spelers!

 

trouwens wel even zeggen dat er natuurlijk altijd mensen zoals @P2Paul @tubos @Xbackspace_15 en @josken15 zijn (nog wel meer ook natuurlijk) die een groot deel van de huisjes geclaimed houden, maar natuurlijk kunnen een paar mensen zo niet alles weerhouden voor de auto-claimremover! Bedankt namens mij iig, zo blijft survival2 nog wat nostalgie houden ;) 

 

Ik heb mijn zegje weer gedaan, bedankt voor het lezen en hopelijk gebeurt er iets mee!

bewerkt door Build_it_now
  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff lang verhaal...

nee grapje xD ik snap je punt en ik ben t er zeker mee eens! het is zo zonde als van die hele mooie bouwwerken alleen maar door school ofz worden geunclaimt.

Maar heb je ook na gedacht als iemand bijv permban heeft? hoe wil je het dan doen? of als iemand echt al een paar jaar offline is? dan ga je toch t ook weer niet laten staan? dan komt de map helemaal vol te staan namelijk

xxEvi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een map staat niet vlug vol hoor, met een aantal keer /randomregion vind je genoeg mooie plekken. En mocht het zo zijn dat je de plek van iemand met perm ban wil, dan kan je altijd nog een ticket sturen voor unclaim :) dan loop je het risico mis dat die plekken gegrieft worden en niet netjes word achtergelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19/01/2018 om 23:45 zei Roufar:

Zelf heb ik destijds voor zo'n 200 euro protectie blokjes gekocht en een jaar lang van alles gebouwd. Vervolgens ongeveer een jaar niet meer gespeeld omdat ik even uitgekeken was op minecraft. Dan kom je terug en is alles geunclaimed en gegriefd. Het is voor mij niet meer leuk om hier te spelen en het motiveert me ook niet om nog 1 euro te investeren.

Het is ook best lastig om een plekje te vinden wat nog niet is kaal gekloven.

Ik vind het geen wijze manier van omgaan met mensen die serieus in de server investeren (zowel tijd als geld)  en vind dat hierboven een belangrijk punt aangesneden wordt.

Verder erg leuke server en leuke community!

@RAIS13 ik ben het 200% met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel extreem makkelijk om te voorkomen dat je claims verwijderd wordt. Elke 100 dagen 1 seconde online op survival online zijn.. Ik snap dat je het druk kan hebben maar je hebt vast wel eens 2 minuten vrij. Verder snap ik je punt volledig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...