Spring naar bijdragen

''Tutorial: Farm''


skyjade

Aanbevolen berichten


Hallo allemaal!

Na een lange afwezigheid ben ik weer teruggekeerd naar TC, voor mijn afwezigheid maakte ik vaak en graag tutorials voor de spelers! Daarom dacht ik er nog maar eentje te maken, sinds ik niet precies wist wat ik zou kunnen maken voor jullie, maar toch wel wat wou proberen, heb ik het volgende gemaakt:

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik  een tutorial geplaatst heb, dus bij deze! Vandaag had ik bedacht om een tutorial te maken voor een mooie farm. Natuurlijk zijn die er in alle soorten en maten. Je hebt bijvoorbeeld automatische, kleine, grote, en nog veel meer. Deze keer ga ik echter een gewoon, klein farmpje maken, waar 4 verschillende soorten zaadjes in terecht kunnen.

Stap 1: Een plekje uitkiezen.

K6ooWac.jpg

Zoek een plekje uit waar je jou farm wilt gaan maken, De grond hoeft niet vlak, of groot te zijn. Zolang er genoeg ruimte is voor behekking heb je een goede keus! Ik maak het naast een van mijn gebouwen. Deze heeft al hekjes aan de zeikant! Laat je fantasie gaan zou ik zeggen!

Stap 2: Hekjes plaatsen!

t5ENnbB.jpg

Plaats om jou gekozen plek een mooie behekking, dit houd de monsters buiten! Je wil natuurlijk niet dat er een creeper aan jou worteltjes gaat knagen! Ook deze behekking mag jij plaatsen zoals je dat wilt, met welke soort hek je dat wilt en hoe groot jij dat wilt! Ik heb hier gebruik gemaakt van de boom die er al stond!

Stap 3: Poortjes plaatsen!

CIaVQRH.png

Plaats bij de opening twee mooie poortjes, Dit zorgt er voor dat jij spoedig en makkelijk naar binnen kunt!

Stap 4: (Optioneel) Onkruid weghalen!

fmcf6oz.png

Natuurlijk kan het zijn dat er binnen jou behekking nog onkruid ligt! Je kan dit eventueel weghalen, dan is er meer plaats voor jou zaadjes om te groeien, en heb jij er wellicht meer plezier van!

Stap 5: Water plaatsen!

OYl7atY.jpg

Een heel belangrijk onderdeel van een farm is natuurlijk.. Water! Zonder water groeien jou plantjes minder snel, en drogen ze misschien zelfs uit! Zorg ervoor dat je over de grootte van jou farm water verdeelt, zoals je kunt zien in de  bovenste afbeelding, is het water goed verdeelt en zal de grond overal mooi nat blijven en de plantjes sneller groeien.

Stap 6: Kuilen maken voor de zaadjes!

fH6W9Up.jpg

Dan is het tijd om je landje plat te maken! Ik heb meerdere lagen in mijn farmpje, dus ik heb al een beetje een idee in mijn hoofd, over welke plantjes ik wil gaan plaatsen! Zoals je kunt zien aan de rechterkant, is er een klein laantje die niet gefarmd is, hier komen de meloenen uiteindelijk op, Want meloenen en pompoenen hebben nou eenmaal wat meer ruimte nodig!

Stap 7: Zaadjes plaatsen!

MWqgRrQ.jpg

Plaats nu je plantjes, ik heb als volgorde van boven naar beneden: Tarwe --> Meloen --> Pompoen --> Beetroot! Deze laten we rustig groeien! je kan zelf bepalen welke zaadjes je gebruikt en waar! 

Stap 8: Decoratie plaatsen!

Fogc427.png

Nu gaan we decoreren! Ik heb een poortje gemaakt waar Item frames op hangen, hierop heb ik het zaadje geplaats van de plantjes die binnen mijn farmpje staat! Jij kunt zelf bepalen hoeveel boordjes je plaatst of welke zaadjes! Je poortje kan je ook anders doen!

Stap 9: Decoratie plaatsen!

 t6nwwjO.jpg

Dan als laatste! Je kan hooi plaatsen, dit geeft een extra effectje dat het een farm is, en de kleuren staan er mooi bij! Nogmaals, dit farmpje is maar een idee, er zijn nog wel 1000 andere manieren om een farm te maken! Maar natuurlijk is klein, soms wel heel erg fijn!

Bedankt voor het bekijken van de tutorial, ik ga proberen steeds meer tutorials te plaatsen voor jullie om naar te kijken! Als jullie nog ideeen hebben voor volgende keren dan hoor ik dat graag! Maar voor nu, Heel veel plezier met het maken en gebruiken van jou eigen farmpje! En tot de volgende keer!

Gr. Skyjade!

bewerkt door skyjade
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...