Spring naar bijdragen

Dit gaat me echt te ver


Peter17

Aanbevolen berichten

Goedenavond torchcrafters,

Ik was heel rustig deze server aan het spelen. Ik deed een beetje mijn eigen ding en wilde naar mijn home teleporteren. Toen ik perongeluk in plaats van /home, /homoe typte, stond er iets heel verbazingwekkend. De server vertelde mij "Stop met schelden alsjeblieft!", en voor mij was dit de streep. Voor degene die mij nog niet kan volgen, het gaat in dit geval om het onschuldige woordje, "homo". We zijn nu in 2018 mensen, en zoals iedereen hier wel kan begrijpen is hier helemaal NIKS mis mee. Ik denk dat wij moeten stoppen om als scheldwoord te zien. Wij wonen in Nederland, en torchcraft staat ook bekend als een Nederlandse server! En wij als Nederlanders... Als torchcrafters, moeten hier boven staan. 

Bedankt voor het lezen,

Peter17

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Peter17:

Goedenavond torchcrafters,

Ik was heel rustig deze server aan het spelen. Ik deed een beetje mijn eigen ding en wilde naar mijn home teleporteren. Toen ik perongeluk in plaats van /home, /homoe typte, stond er iets heel verbazingwekkend. De server vertelde mij "Stop met schelden alsjeblieft!", en voor mij was dit de streep. Voor degene die mij nog niet kan volgen, het gaat in dit geval om het onschuldige woordje, "homo". We zijn nu in 2018 mensen, en zoals iedereen hier wel kan begrijpen is hier helemaal NIKS mis mee. Ik denk dat wij moeten stoppen om als scheldwoord te zien. Wij wonen in Nederland, en torchcraft staat ook bekend als een Nederlandse server! En wij als Nederlanders... Als torchcrafters, moeten hier boven staan. 

Bedankt voor het lezen,

Peter17

Hey Hoi Peter17

Ik snap je gedachtengang maar ik zal het proberen uit te leggen waarom het woord homo toch in de chatfilter staat.

Torchcraft wil graag een fijne en veilige spelomgeving bieden voor alle spelers. Ongeacht Leeftijd, Geslacht, Huidskleur, Geloof, Geaardheid of enig andere vorm. Iedereen mag en moet zichzelf kunnen zijn op de server en daar streven wij ook naar. 

Het woord homo is opgenomen in de chatfilter omdat zoals _HerobrineYT_ hierboven netjes heeft verwoord, het woord homo nog te vaak op de verkeerde manier gebruikt wordt. In de vorm van schelden of iemand belachelijk maken. Het klinkt voor diegene die het zegt misschien heel onschuldig maar een speler die online is en er mee worstelt of gewoon weet van zichzelf dat hij/zij LGBTQ is kan het pijnlijk overkomen. Daarom is het woord opgenomen in de chatfilter. Om op die manier een stukje bescherming te kunnen bieden. 

Ik hoop dat het zo een klein beetje duidelijker is geworden voor je?

Wel wil ik even zeggen dat ik het fijn vind dat je het aangeeft en ook laat zien dat het voor jou niks uitmaakt. Top!

Groeten Saizis

  • Leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...