Spring naar bijdragen

Tutorial: ''Kleine Kerk''


skyjade

Aanbevolen berichten

Hey allemaal!

Op verzoek van Mama_porky van Survival2, Heb ik speciaal voor nu een mooie kerk gemaakt. Ook deze kerk staat nu in mijn dorp, Hij is erg klein dus moeilijk om te maken is het gelukkig niet! Allemaal veel plezier met bouwen!

1.

Jvztctg.jpg

We beginnen met het frame! Dit is van cobbelstone (andere blokken mogen ook maar het dak word later van hout, dus let goed op wat je gebruikt!) Het frame aan de voorkant is 5 bij 5, en de zeikanten zijn 17 blocks lang. De puntjes die erop staan hoef je niet te maken, dit is alleen ter informatie :) 

2. 

Teanvsc.jpg

Je maakt alle punten van de frame die je net neergezet hebt 5 blocks hoog in totaal!, 2 blocks aan de voorkant en in het midden laat je open,  hier zet je trappetjes tegen elkaar aan met de ruggen naar de muur. Het begin van het dak maak je gewoon als een trappetje omhoog. Dit frame gaan we later gebruiken voor het maken van het dak. Let op, deze frames van het dak mag je ook van een andere soort block maken. Daar ben je vrij in om te kiezen wat je zelf mooi vind!

3.

gwkLA0Z.jpg

We gaan de toren als eerste maken, Deze toren maak je nog 11 blocks langer. Dus in totaal word het 11 + 5 = 17 blocks hoog. De decoratie komt er nog op.

4. 

4Rv1Ia6.jpg

Nu kan het een beetje lastig worden, vanaf block 17, ga je nog 5 blocks omhoog maar alleen in iedere hoek. Zodra je dit gedaan hebt zet je in alle hoeken van een vierkant van 3 bij 3 een trap neer. Met daar tussenin een stone fence (Stenen hek) Daarop zet je een recht trappetje neer, met aan allebei de kanten een onderste boven trap. Op die 2 weer stone fence en op de hoekpunten ook. Eventueel kan je nog een slab zetten op de middelse trap. Dit herhaal je aan alle kanten van de toren. Jaja, bouwen is niet altijd makkelijk ;)

5. 

pKtclSf.jpg

Voor het dak van de toren mag je zelf bepalen hoe je het maakt, je kan dit in enkel blocks en trappen maken, of op welke andere manier je wilt. Zorg er echter wel voor dat je dak niet over de reling van de toren gaat.

6. 

nsOAyOL.jpg

Voor het dak is het heel simpel, de frames die je eerder gemaakt hebt, volg je gewoon met wooden stairs, zo krijg je een net en egaal dak, en aan de binnenkant een grote ruimte voor decoratie en inrichting.

7.

CCCdy6r.jpg

Aan de voorkanten kan je aan iedere zeide een raam maken, maak deze 4 groot, en dan aan de boven en onderkant een trappetje voor het 3D effect.

Dit kun je ook achterin het gebouw doen, dat ziet er als volgt uit:

6YWPWh6.jpg'

============================================Decoratie!=========================================================

8.

5mfRQzm.jpg

Aan de toren kan je dit kleine gebouwtje maken, hierin kan je een soort plantenbakje maken en er bloemetjes in zetten, dan word de kerk wat fleuriger!

BVMFJmh.jpg

Ook aan de zeikanten van het gebouw (waar geen ramen zitten) kun je deze houten pilaren zetten, zo lijkt het allemaal net wat minder vlak! maar je kan er ook voor kiezen om net zoals op de toren hier plantenbakken of ramen neer te zetten!

===========================================================================================================

Dit was het dan! De inrichting van deze kerk is natuurlijk compleet aan jezelf! je kan een trouwerij inrichting doen.. of andere ;) Ik wens jullie allen veel plezier met het bouwen van dit simpele kerkje, hopelijk vonden jullie het leuk! en als jullie nog meer ideeën hebben hoor ik het graag.

Gr. Skyjade

 

bewerkt door skyjade
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dat heb je snel gedaan en wat is hij mooi geworden!

Ga hem snel zelf in mijn eigen dorp proberen na te bouwen!

Citaat

3.

We gaan de toren als eerste maken, Deze toren maak je nog 11 blocks langer. Dus in totaal word het 11 + 5 = 17 blocks hoog. De decoratie komt er nog op.

Mijn enige vraag: 11+5 is toch 16?

En ik heb echt ruzie met citeren, lol :sweat_smile:

Wederom een top tutorial, thanks :heart:

bewerkt door mama_porky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...