Spring naar bijdragen

gegriefd plot op creative


Mathias_Plays_MC

Aanbevolen berichten

Hoi Torchcrafters,

ik neem aan dat de meeste van jullie Sven (xDSvennyGamesxD (momenteel Augurkiee)) wel kennen. Hij is jammer genoeg gegriefd door slimehouse ook gekend als lander2109. als je de ravage wilt zien die hij heeft aangericht op Sven zijn plot met verschillende pixel arts en met een mooie achtbaan die hij heeft nagemaakt moet je maar eens Augurkiee zijn plot bezoeken komende week. we zijn natuurlijk al bezig met herstellen dus niet denken dat ik hier aan het liegen ben. (aan al deze projecten is in totaal een half jaar gewerkt met verschillende mensen)

mijn doel is hier ook mee dat je niet iedereen die vriendelijk doet moet vertrouwen op je plot. want dat heeft Sven wel gedaan jammer genoeg.

bewerkt door Mathias_Plays_MC
typfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dit tegen te gaan ben ik voor een regel dat grieven (mits aantoonbaar) gewoon gestraft wordt. Je kan wel zeggen trust is op eigen risico, maar TorchCraft is niet de plek om hard met je neus op de feiten gedrukt te worden wanneer je een fout iemand vertrouwt. Je moet hier juist veilig kunnen spelen zonder over die dingen na te hoeven denken. Er spelen hier jonge kinderen die al snel afgeschrikt en geïntimideerd kunnen worden van grievende mensen. Grievers wil je van je server weren om nieuwe spelers ook te behouden. 

  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Op 3-6-2018 om 15:28 zei Build_it_now:

Om dit tegen te gaan ben ik voor een regel dat grieven (mits aantoonbaar) gewoon gestraft wordt. Je kan wel zeggen trust is op eigen risico, maar TorchCraft is niet de plek om hard met je neus op de feiten gedrukt te worden wanneer je een fout iemand vertrouwt. Je moet hier juist veilig kunnen spelen zonder over die dingen na te hoeven denken. Er spelen hier jonge kinderen die al snel afgeschrikt en geïntimideerd kunnen worden van grievende mensen. Grievers wil je van je server weren om nieuwe spelers ook te behouden. 

Ik vind zelf ook dat griefen eigenlijk strafbaar moet zijn maar griefen is niet te controleren op plots waar meerdere mensen add / trust hebben dus waarschijnlijk is dat een van de redenen dat het niet strafbaar is..

 

Overigens vind ik het heel erg voor @xDSvennyGamesxD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grieven is wel te achterhalen hoor, op bepaalde gamemodes word gebruik gemaakt van /lb tool. Daarmee kan je zien wie een bepaalt block heeft geplaatst of gesloopt.

alleen kost dat erg veel tijd voor staff om dat te achterhalen elke keer.

bewerkt door Jeroen123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het kost in het begin inderdaad veel tijd om veel grievers terug te vinden. Echter nadat je een aantal keren grievers hebt kunnen verwijderen van de server is dat wel een mooie waarschuwing naar "potentiële" grievers toe om andere spelers met rust te laten. 

In mijn ogen is het dus een eenmalige tijd's investering die je moet doen om het daarna rustiger te krijgen. Ik bied hierbij mijzelf aan om die grievers op te sporen, maar of iemand van de staff de berichten hier nog leest is maar de vraag :P 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Build_it_now:

het kost in het begin inderdaad veel tijd om veel grievers terug te vinden. Echter nadat je een aantal keren grievers hebt kunnen verwijderen van de server is dat wel een mooie waarschuwing naar "potentiële" grievers toe om andere spelers met rust te laten. 

In mijn ogen is het dus een eenmalige tijd's investering die je moet doen om het daarna rustiger te krijgen. Ik bied hierbij mijzelf aan om die grievers op te sporen, maar of iemand van de staff de berichten hier nog leest is maar de vraag :P 

even iedereen taggen ;3

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet echt waarom griefen strafbaar zou moeten worden gesteld op creative. Sowieso omdat hier veel tijd van helpers/moderators in zou gaan zitten, maar vooral ook omdat de /lb plugin zou moeten worden toegevoegd. Ik weet er niet het fijne vanaf, maar het bijhouden van de data van alle blokken (bijvoorbeeld van een week tijd) kost ontzettend veel data. 

Daarnaast kan ik mensen de tip geven om /plot add <naam> in plaats van /plot trust <naam>  te gebruiken, dit zorgt ervoor dat users enkel kunnen bouwen op je plot als jij ook daadwerkelijk online bent. Je hoeft mensen dan niet te untrusten als je offline gaat en kan je ze tenminste nog in de gaten houden!

bewerkt door Backslide
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

'Mede users pesten door bijvoorbeeld de omgeving rond zijn/haar huis met opzet te vernielen,' staat in de regels. Het is dus een beetje pesten. Grieven moet verboden blijven, vind ik, omdat het pesten is. Bewijs via ingewikkelde plugins krijgen, duurt lang, maar je kunt voortaan ook screenshots maken of een video-opname maken om vervolgens een mail te sturen naar [email protected]

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Edwinus_B:

'Mede users pesten door bijvoorbeeld de omgeving rond zijn/haar huis met opzet te vernielen,' staat in de regels. Het is dus een beetje pesten. Grieven moet verboden blijven, vind ik, omdat het pesten is. Bewijs via ingewikkelde plugins krijgen, duurt lang, maar je kunt voortaan ook screenshots maken of een video-opname maken om vervolgens een mail te sturen naar [email protected]

 

Vind je het zelf niet wat lichtelijk overbodig om op forumtopics te reageren die al meer dan een jaar oud zijn...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei SenorFlamingo:

Vind je het zelf niet wat lichtelijk overbodig om op forumtopics te reageren die al meer dan een jaar oud zijn...?

Ik zie het nu pas. Ik ben net nieuw op het forum. Echter staat er niet in de regels dat dat niet mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Edwinus_B:

Ik zie het nu pas. Ik ben net nieuw op het forum. Echter staat er niet in de regels dat dat niet mag.

Welkom op t forum! Reageren mag inderdaad op elk topic. Echter heeft het geen nut om op oude topics te reageren gezien deze waarschijnlijk al opgelost zijn. Maar! kan iedereen gebeuren.

 

mvg,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...