Spring naar bijdragen
bert_POWER

Torchcraft loopt leeg

Aanbevolen berichten

zoals iedereen door heeft gaat Tc dood,

het lijkt me een leuk plan als er een nieuwe gamemode komt of nieuwe dingen op gamemodes en het lijkt me dus een leuk idee als staff een winactie maakt waarbij iedereen zijn of haar idee kan insturen en de winaar een ingame item wint.

(mijn idee is een dropparty op prison)

@compelintje @Monk_NL @Xoezer wat denken jullie van dat plan?

bewerkt door bert_POWER
Bert kan niet zo goed typen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi @bert_POWER

Bedankt voor je suggesties. Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik reageer daarom graag even op je bericht. 

Citaat

zoals iedereen door heft gata Tc dood

Dat zie ik helemaal niet zo. Als je doelt op de teruglopende spelers aantallen ben ik het met je eens. Maar je moet jezelf afvragen waar aan dat ligt. Het klopt dat als je de spelersaantallen met 2 jaar geleden vergelijkt zijn ze gedaald. Maar dat staat gelijk aan de populariteit van Minecraft. Zie hieronder een afbeelding van google-stats.

Schermafbeelding 2018-06-25 om 12.20.17.png

Op de afbeelding zie je dat de trend van Minecraft met wel 75% is afgenomen sinds 2013. Het is niet zo gek dat er dus minder spelers naar TorchCraft komen.

Als we kijken naar andere Nederlandse Minecraft servers zien we deze trend. Het is dus niet dat alleen TorchCraft te maken heeft met dalende bezoekers maar ook bij de collega servers. De verhoudingen tussen collega servers blijven ongeveer gelijk. 

Citaat

het lijkt me een leuk plan als er een nieuwe gamemode komt

Die vind ik persoonlijk lastig. Wanneer je een grote community hebt kun je best spelers spreiden over verschillende gamemodes. Nu de community kleiner wordt moet je jezelf afvragen of je wel wilt spreiden. 

Citaat

nieuwe dingen op gamemodes en het lijkt me dus een leuk idee als staff een winactie maakt waarbij iedereen zijn of haar idee kan insturen en de winaar een ingame item wint.

True! Ben het met je eens dat we leuke nieuwe ideeën moeten blijven toevoegen. Mocht je suggesties hebben voor een nieuwe functies. Let me know!

Wat betreft events, daar wordt hard aan gewerkt. Het event-team houd zich daar druk mee bezig. Omdat ze nogal precies zijn gaat er wel een hoop tijd inzitten. Maar dat is het meer dan waard! Zowel op survival, prison, creative en skyblock zijn er minigames te spelen. Denk aan PvP'en of lekker parkouren op games, de spleef arena op skyblock.

Bedankt dat je meedenkt! Samen kunnen we TorchCraft nog leuker en gezelliger maken dan dat het nu al is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het is inderdaad jammer dat er steeds minder spelers zijn, vooral op Survival 2 is het soms bijna helemaal dood. Maar zoals Xoezer zegt, denk ik ook dat het gewoon komt doordat Minecraft in het algemeen minder gespeeld wordt: mensen kiezen ook voor nieuwere games enzo.

Wat we kunnen doen om het te verbeteren? Ik denk dat het als eerste belangrijk is dat er meer duidelijkheid komt over de ranks, want met name voor nieuwe spelers is het nu erg onduidelijk. 

Daarnaast zou het goed zijn als de nieuwe Minecraft update (met de zeedingen) snel ingevoerd kan worden, dat biedt ook weer veel leuke nieuwe dingen om uit te proberen enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎24‎/‎06‎/‎2018 om 19:58 zei bert_POWER:

zoals iedereen door heft gata Tc dood,

het lijkt me een leuk plan als er een nieuwe gamemode komt of nieuwe dingen op gamemodes en het lijkt me dus een leuk idee als staff een winactie maakt waarbij iedereen zijn of haar idee kan insturen en de winaar een ingame item wint.

(mijn idee is een dropparty op prison)

@compelintje @Monk_NL @Xoezer wat denken jullie van dat plan?

niet alleen omdat minecraft minder populair is maar ik vond het persoonlijk vroeger ook leuker. tc is beetje minder leuk geworden. (mijn mening) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei SolidSoundDrive:

Mijn idee is:

Maak Survival eén gamemode door de wereld van Survival 2 in Survival 1. Daardoor kan de scheiding van Survival 1 en 2 gestopt worden en komen er waarschijnlijk ook meer spelers.

@Xoezer Waarom zijn er eigenlij 2 survivals is hier een reden voor? en zo ja kunnen jullie er 1 survival van maken en dan een grottere en nieuwe map en dat iedereen zijn claims kan later overzetten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei bert_POWER:

@Xoezer Waarom zijn er eigenlij 2 survivals is hier een reden voor? en zo ja kunnen jullie er 1 survival van maken en dan een grottere en nieuwe map en dat iedereen zijn claims kan later overzetten?

Volgens mij omdat vroeger Survival veel drukker was waardoor er minder ruimte was voor nieuwe spelers om een plekje te claimen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei bert_POWER:

Het overzetten van elke claim op een nieuwe map moet naar mijn weten handmatig en dat is monnikenwerk :\

Een survival met 3 maps (map 1 map 2 en de s2 map) zie ik in zekere zin wel zitten en zal technisch misschien wel mogelijk zijn. Al dan nog moet er wel even goed nagedacht worden over wat dit met de economie gaat doen van s1 want die is nu nog wat gezonder dan die van s2 maar ga je dat mengen gaat het totaal plaatje hard achteruit vrees ik. Dit omdat s2 spelers, met 1 map en ruim 3 keer minder spelers, per hoofd veel meer te verdelen hebben gehad dus die komen met bakken aan spullen de nieuwe server binnen en kunnen daarmee de markt overspoelen.

Misschien als we zowiets gaan doen dat we dan toch weer wat actiever minimumprijzen moeten gaan opstellen en hanteren opdat een beacon niet twee gold ingots waard wordt na de overzet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2018 om 21:28 zei _HerobrineYT_:

niet alleen omdat minecraft minder populair is maar ik vond het persoonlijk vroeger ook leuker. tc is beetje minder leuk geworden. (mijn mening) 

hz vond je het vroeger wel leuker dan? 😂 omdat je nu iedere x ban krijgt door je gedrag? 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Discord / geen reset / te veel ranks 

Dat zijn toch die ene kleine puntjes die minecraft de keel uit hangen. 

Leuk en aardig nieuwe eigenaar nieuwe ranks spullen ect ect, maar daar kom je niet echt ver mee.

''na mijn mening dan''

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei El Diablo:

Discord / geen reset / te veel ranks 

Dat zijn toch die ene kleine puntjes die minecraft de keel uit hangen. 

Leuk en aardig nieuwe eigenaar nieuwe ranks spullen ect ect, maar daar kom je niet echt ver mee.

''na mijn mening dan''

Er is een Discordserver en er is geen reset geweest? Of begrijp ik je verkeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Cees:

Er is een Discordserver en er is geen reset geweest? Of begrijp ik je verkeerd?

Discord

mensen gebruiken niet meer de chat dat in minecraft zit waardoor er stilte valt en nieuwkomers of mensen die geen discord hebben zich buiten gesloten kunnen gaan voelen.

Reset

een wereld reset zou handig geweest zijn, nieuwe kansen nieuwe omgeving noem het maar op, mensen zijn zo gehecht geraakt aan spullen dat ze realty en fictie niet kunnen onderscheiden

Ranks

we vergeten alleemaal dat minecraft eigenlijk niet om ranks of commands draait 

bewerkt door El Diablo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei SolidSoundDrive:

Waarom moet de tekst perse in rood xD

niks moet alles mag

kinderen moeten zich nu niet geïrriteerd voelen, bedoel het niet verkeerd ofzo

bewerkt door El Diablo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei El Diablo:

Discord

mensen gebruiken niet meer de chat dat in minecraft zit waardoor er stilte valt en nieuwkomers of mensen die geen discord hebben zich buiten gesloten kunnen gaan voelen.

er is een plugin die de discord chat en de ingame chat verbind, miss is dat een idee?

Reset

een wereld reset zou handig geweest zijn, nieuwe kansen nieuwe omgeving noem het maar op, mensen zijn zo gehecht geraakt aan spullen dat ze realty en fictie niet kunnen onderscheiden

als je elke keer reset valt er niks te bereiken en zulle long-term spelers vooral stoppen.

Ranks

we vergeten alleemaal dat minecraft eigenlijk niet om ranks of commands draait 

ranks moet je niet zien als product, maar als beloning voor een donatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei werken23:

er is een plugin die de discord chat en de ingame chat verbind, miss is dat een idee?

als je elke keer reset valt er niks te bereiken en zulle long-term spelers vooral stoppen.

ranks moet je niet zien als product, maar als beloning voor een donatie.

Lijkt me een goed idee voor een discord chat, op een manier zoals party. 

Ik zou ook geen map reset doen, zoals @werken23 al zegt dat dan de long time spelers stoppen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei El Diablo:

Discord

Er gebeurd niet vaak/bijna nooit dat mensen in de discord call zitten of dat ze alleen via de discord chat praten, dus dat is niet echt een probleem

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kamiel:

Er gebeurd niet vaak/bijna nooit dat mensen in de discord call zitten of dat ze alleen via de discord chat praten, dus dat is niet echt een probleem

Idd, Discord word denk ik eerder buiten MC om gebruikt om contact te hebben met spelers op TC 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-6-2018 om 18:21 zei El Diablo:

Reset

hier maak je misschien jou blij mee, maar ik krijg dan hordes en hordes boze spelers achter me aan waarom de map gereset is! daarnaast is er zeker op s1 nieuwe map nog veeeeeeeeeeel plek vrij :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.