Spring naar bijdragen
bert_POWER

Torchcraft loopt leeg

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Raoulh:

het event team is al een aantal maanden druk bezig met het maken van de zomerspelen en net wat jeroen zegt om ff een eventje er tussen door te doen is lastig. Je kan wel een vierkante doos maken en daar spleef in doen maar mensen willen toch wel ''kwaliteit'' zien. En voor de zomerspelen waren we druk met het paas event. dus het is allemaal wel makkelijk gezecht ''ff een eventje elke maand'' maar ik denk dat ik dit wel namens iedereen van het event team kan zeggen dat we wel een mooi stukkie werk en kwaliteit neer willen zetten dan een afgeraffeld event waar niemand gelukkig mee is. Om maar elke maand een event te hebben.

Tja dit is zegmaar wel precies wat ik zei in mijn bericht. Ik weet uiteraard niet waar jullie mee bezig zijn, vast een erg groot project ofzo, maar het hele punt wat ik probeer te maken is dat mensen liever meer events hebben die er dan maar wat minder uitzien. Je doet net alsof iedereen het liefst een parkour wil waar een hele stad omheen is gebouwd ipv. gewoon muren met een patroon erin dat zich herhaalt, maar dat is niet zo.

Ik ben zelf ook een tijdje eventbouwer geweest en weet dat je heel erg kan variëren in de hoeveelheid tijd die je in een event steekt. Bedenk je wel dat zo'n event binnen no time gebeurd is en dat niemand überhaupt de moeite neemt om alle bouwwerken eromheen aandachtig te bestuderen. Het is gewoon zonde van de tijd.

Oftewel, kwantiteit > kwaliteit. Een event per maand (inclusief events die al eerder zijn geweest) zou dan heus wel te doen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat iedereen nog weet dat ik besta. Doet me goed. 

---

De laatste tijd zijn de punten van jullie rond event al eens een keer besproken met mij. Hieruit is gekomen dat we inderdaad meer events willen en mijn plan was om minstens 1x per maand als doel te stellen voor na de vakantie. 

Ik ben zelf echter redelijk tegen het hergebruiken van events omdat dit niet erg origineel is en lastig is om terug te vinden en te snappen hoe alles werkt. Dit kost meer tijd dan een nieuwe maken en instellen. 

Verder: We zijn nu inderdaad bezig met de zomerspelen en uit de vorige bleek dat we deze wat meer aandacht moesten geven. Vandaar dat we veel tijd ervoor nemen en ons richten op kwaliteit. 

Ik wou eigenlijk alleen even laten weten dat we over de meeste punten zelf al hadden nagedacht. We zijn er dus mee bezig. Maar als jullie nog feedback hebben horen wat dat natuurlijk graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei age111:

Ik ben zelf echter redelijk tegen het hergebruiken van events omdat dit niet erg origineel is en lastig is om terug te vinden en te snappen hoe alles werkt. Dit kost meer tijd dan een nieuwe maken en instellen. 

Ik snap niet zo goed waarom mensen een probleem hebben tegen het hergebruiken van events, ik bedoel...

• ... uiteraard is het minder origineel dan elke keer weer een ander event gebruiken, maar als je genoeg events hebt (stuk of 10-15) en je doet er elke maand 1 dan doe je elk event misschien eens per jaar. Het is niet alsof je bij het hergebruiken van events opeens elke maand hetzelfde event hebt.
    • Sommige events (zoals een PvP arena) hoef je nooit te veranderen omdat dit altijd hetzelfde is maar toch leuk blijft. 
  • ... je zegt dat ze lastig zijn terug te vinden, wat ik een beetje raar vind. Ik weet uit ervaring ook dat er een waslijst aan warps is op de eventserver maar als iemand even een middag de tijd zou nemen om die events in één wereld bij elkaar te zetten dan zou het echt geen probleem moeten zijn om ze terug te vinden.
    • Dat betekent overigens ook dat het juist veel minder tijd kost om gebruikte events weer even opnieuw op te zetten dan dat je harde bouwers als Raoulh en Jeroen123 hele nieuwe events laat bouwen.
    • Voor de meeste oude events is het enige wat je nodig hebt iemand die even kijkt of alles nog goed is en vervolgens het event kan starten (evt. een aantal command blocks kan doen o.i.d.).
  • ... het gebruiken van al eerder ingezette events betekent niet dat er geen nieuwe events meer kunnen komen. Met een actief bouwteam moet het toch wel mogelijk zijn vrij snel een nieuw event neer te zetten, al hangt dat natuurlijk wel af van de grootte en 'schoonheid' (nogmaals: kwantiteit > kwaliteit).
    • Stel je kan met het team iedere 2-3 maanden een nieuw event neerzetten, dan heb je toch 4 nieuwe events per jaar.

bewerkt door Spaghettisliert3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we het erop houden dat toen ik begon bij Event we alles hebben geprobeerd te ordenen. Dit viel echter toch flink tegen en denk dat we beter gewoon schoon kunnen beginnen. 

Misschien kunnen we de nieuwe events wel netjes ordenen en hergebruiken. Maar ik vind het toch ietsje minder, een nieuw event is toch leuker en als dat kan, wat kan, denk ik dat dat zeker de voorkeur heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei age111:

Laten we het erop houden dat toen ik begon bij Event we alles hebben geprobeerd te ordenen. Dit viel echter toch flink tegen en denk dat we beter gewoon schoon kunnen beginnen. 

Misschien kunnen we de nieuwe events wel netjes ordenen en hergebruiken. Maar ik vind het toch ietsje minder, een nieuw event is toch leuker en als dat kan, wat kan, denk ik dat dat zeker de voorkeur heeft. 

Nou ik was er toen al niet meer dus ik kan niet oordelen over hoe lastig het was om alles te ordenen, toch denk ik dat je heus wel een groot deel van de events/bouwwerken in een wereld kan zetten en de warps beter kan indelen.

Nogmaals, nieuwe events zijn uiteraard leuker, maar als ze steeds een half jaar duren om gebouwd te worden om er vervolgens 4 dagen ~een kwartiertje hooguit van te genieten, dat is gewoon zonde en daar los je het probleem van te weinig events niet mee op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Exact wat Spaghettisliert zegt is ook mijn visie en mening op het hele gebeuren.
Overigens snap ik wat age111 zegt ook, en dit lijkt mij een prima oplossing.

Lekker na de zomerspelen een paar goede events erin knallen. Deze opslaan en in rotatievorm terug laten komen.
1 keer hetzelfde event per jaar zou zeker een goed streven zijn, maar in het begin is het niet heel erg om dezelfde wat vaker per jaar te hebben. Overigens moeten de events gemaakt worden.

Maar maandelijks een eventje van een paar dagen of een week. Zeker doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap dat jullie je hier erg druk overmaken, maar zoals 111age al zei, hij is er op aangesproken door staff en het word naar de zomervakantie verbeterd.

Heb daar dan ook vertrouwen in

bewerkt door Jeroen123

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Adventure Quest World

mmorpg

PVE arena tegen mobs 

Is toch wel leuk voor survival. Je kan honderden events doen maar blijven de spelers dan hangen op dit server

dat is de vraag, niet dat het een slecht idee is 'events'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opmerking:
achteraf blijkt dat ik best een aardig lang verhaal heb neergezet, excuses als het een beetje langdradig is maar ik denk dat het meeste zo niet alles in het verhaal de context het best weergeeft.

Minecraft heeft altijd ups en downs wat betreft spelers, de grootste ups krijg je bij gloednieuwe en originele spel modussen.

Het is niet echt vergelijkbaar maar ik pak even als voorbeeld modded minecraft erbij aangezien ik daarin de meeste ervaring heb qua community, het als mede admin draaien van een server, maar ook wat de mogelijkheden zijn als je gebruik maakt van plugins en zelf wat code kan maken voor op maat toevoegingen.
Voor diegene die bekend zijn met infinity en evolved, toen deze spel modussen uitkwamen was het heel lastig om een server niet te cappen qua capaciteit, nu ligt deze cap natuurlijk veel lager bij modded aangezien het vele malen zwaarder is om te draaien.
Gedurende een periode van zo een 2 jaar nam de populariteit sterk af aangezien "iedereen het wel kende ondertussen en uitgespeeld was, endgame bereikt had of er gewoon helemaal geen zin meer in had".
Het was mogelijk met kleine toevoegingen zoals mini games maar ook met het gebruik van plugins en zaken die al aanwezig zijn in de modpack/game mode om het nog nieuw leven in te blazen maar uiteindelijk raakt men er toch op uitgekeken dus het enige dat je kan doen is de periode dat iemand speelt zo lang mogelijk uitrekken door meer doelen en vermaak te geven.

Qua content zijn we hier op torchcraft al vrij snel gelimiteerd naar de basis van minecraft en zal het dus een stuk lastiger zijn om toevoegingen te maken die origineel zijn en veel toevoegen aan de game mode die men speelt.
Ik zie wel mogelijkheden voor bijvoorbeeld skyblock (welke ik speel) want er zijn beperkingen waardoor de mogelijkheden aanzienlijk verminderd worden.
Nu wil ik niet op tenen stappen en snap ik dat sommige beperkingen voortkomen uit het financieren van de server, ik weet immers als geen ander dat het absoluut niet goedkoop is om een server te draaien immers man-uren die je maakt voor onderhoud, kosten van dataverkeer, kosten van server zelf en daarnaast ook het beheren van de community en alles wat daarbij komt zoals website, discord/voip.
Hiervoor ben je dus afhankelijk van vrijwillige helper, moderator en mede-admins om je taken hopelijk te verlichten.

Ik denk dat de volgende punten belangrijk zijn om in het oog te houden wat betreft wat een speler toevoegt:
- Draagt bij aan de economie van de server waar hij of zij op speelt.
- Draagt bij aan de levendigheid van de server door actieve deelname.
- Draagt bij door andere spelers te helpen met adviezen of ideeën.

Nu de andere kant van het verhaal, hoe meer zaken beperkt worden des te korter wordt de speel/content periode voor spelers waardoor men mogelijk dus sneller geneigd is te stoppen met spelen en de hoeveelheid spelers dus weer met 1 verminderd wordt.
In de top dagen maakte dat niet uit want voor die speler 10 andere, maar vandaag de dag met een sterk verminderde interesse in minecraft kan ik denk ik wel oprecht zeggen dat elke speler telt.

Ik heb niet echt veel goeie ideeën die zouden helpen met bijdrages voor de server om de druk daarop te verlichten maar ik denk dat ik mogelijk wel goeie ideeën heb die het huidige systeem kunnen verbeteren en de server veel aantrekkelijker kunnen maken.
De beperking die spelers het meest beperkt is het wegnemen van nether / the end want deze 2 plekken zijn een stuk moeilijker dan de overworld en zijn dus veel risicovoller om in te spelen.
Door deze 2 gebieden sterk te beperken wordt de moeilijkheid en het risico weggenomen al kan je zeggen dat commando's dat in het algemeen ook wel een beetje doen, dat is niet erg want iedereen heeft een andere maat staaf voor wat hij of zij wel en niet leuk vind.

Ik ga nu op een zo eerlijk mogelijke manier objectief mijn kijk bieden over het prijskaartje dat aan de rangen hangt en hier heel eerlijk over zijn, dit is puur bedoelt om mijn mening te tonen en hoe ik denk dat het meer schade dan goed doet.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit absoluut niet krap bij kas en ik kan elke rang zonder problemen kopen zelfs meerdere keren als ik zou willen maar wat ik mis is een open bedrag om in te vullen voor een vrijwillige (anonieme?) bijdrage zonder rang puur om aan te geven hoe je waardeert wat er gedaan wordt voor je.
Dit om het idee te scheppen dat je echt doneert puur voor de server en niet voor het unlocken van content, ik heb gemerkt op de server waar ik mede admin was dat deze optie juist voor enorme donaties zorgde die we niet verwacht hadden, ik heb zelf destijds ook een open donatie gedaan van 500 euro (de eigenaar nam destijds wel contact met mij op of ik niet 50 euro had bedoelt want hij dacht dat ik een fout gemaakt had).
Toen ik mede admin was daar heb ik het zelf ook meerdere keren mee gemaakt en heb ik spelers gevraagd of ze niet per ongeluk een fout gemaakt hadden en veels te veel hadden gestort, en op 1 na was dat dus niet het geval en deze ene speler vond het ook niet zo erg en wou het geld niet terug want hij vond de community gewoon ontzettend leuk en deed het puur als bedankje voor de service.

Hoe ik denk dat we dit mogelijk kunnen verbeteren:
Ik leen hiermee een aantal zaken waar ik zelf gewoon hele goeie ervaring mee heb gehad en waar ik van denk dat deze de meest positieve bijdrage levert.
Rangen blijven bestaan zoals ze nu bestaan of worden zelfs uitgebreid met extra rangen, de spelers die rangen gekocht hebben blijven gelijke waarde behouden naar de mogelijkheid wat hun rang nu bied mochten er (veel) meer rangen bijkomen.
Rangen kunnen nog steeds gekocht worden maar op een iets andere manier.
Een systeem bij plaatsen waarmee je speel tijd opbouwd dat je alleen in de game mode survival, skyblock of prison tijd opbouwt en dus niet in de hub / spawn of wanneer je afk geteleporteerd wordt.
Dit vereist een strikte en strenge anti afk policy om te voorkomen dat men simpelweg afk tijd farmt.
Als je dan een actieve speler bent bouw je langzaam rangen op en ben je gelijk van het probleem af dat er content gelocked zit achter een betaalsysteem want iedereen kan dit gewoon unlocken, als je doneert kan je gewoon sneller unlocken.
Een rang kopen houdt nu in dat je afhankelijk van de rang die je wil een bepaalde hoeveelheid speeltijd koopt waarmee je dus gelijk die rang krijgt.
Bonus: langdurige (actieve) deelname aan de community wordt ook extra beloond en zorgt dat spelers weer een nieuw doel erbij hebben om hun speeltijd en vermaak aanzienlijk te verlengen.

Voor mods & admins
Wat denken jullie hiervan?
Zien jullie zo een systeem zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@thombgun ik snap zelf niet helemaal het punt dat je probeert te maken.. Kan je dat nog even kort en bondig uitleggen plus hoe je dat in TC voor je ziet.

Ik vind het wel supertof dat iedereen hier probeert mee te denken :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om proberen spelers aan te trekken en spelende te houden probeer ik met mijn idee meer waarde op andere manieren toe te voegen.

Een van de dingen welke ik denk dat hieraan een positieve contributie zou kunnen doen is het "speel tijd" principe voor een aantal nieuwe toe te voegen rangen, de donatie rangen staan hier dan los van.
Ik zie het als een heel breed scala van mogelijkheden waarbij tokens en zelfs in-game currency hier ook aan verbonden zouden kunnen worden.

Ik denk dat dit meerdere voordelen oplevert, ten eerste het promoot activiteit om meer tijd op te bouwen voor die rangen en zorgt ervoor dat er weer meer progressie is waar je eigenlijk dus continu aan werkt (motivatie om actief te spelen).
Ten tweede het is een systeem waar je meerdere kanten mee op kan, je kan je toewijden om veel en actief te spelen of als je gelijk de voordelen wil kun je naar de shop gaan om "tijd" te kopen om bepaalde rangen te unlocken.

Meer details en invulling van hoe gedaan zou kunnen worden
Ik heb aan de precieze invulling daarvan nog niet al te veel gedachte gespendeerd qua balans en hoe veel tijd correct is, welke rangen en/of welke perks daarbij zouden kunnen horen maar om even een voorbeeld te geven heb ik hier een basis neergezet (ik weet niet of alle namen voor rangen in de smaak vallen):

* Tijd is daadwerkelijke uren in-game gespeeld, niet minecraft tijd of vanaf 1e inlog :)
** Ik weet niet of dit gelijk is voor alle spel modi want ik baseer dit nu even op skyblock, wellicht kan dit afwijken per spel mode om iets unieks te bieden wat relevant is voor die spel mode
Gebruiker - Begin rank 1h cooldown op teleports, kan alleen verzoeken versturen (tpa)
Beginner - 4 uur spelen 55 minuten cooldown op teleport
Gemiddeld - 1 dag spelen 50 minuten cooldown op teleport, kan ook verzoeken om naar jouw te teleporteren versturen (tpahere)
Gevorderd - 2 dagen spelen 45 minuten cooldown op teleport, iets anders ook erbij (moet nog bedacht worden)
Expert - 4 dagen 40 minuten cooldown op teleport, iets anders ook erbij (moet nog bedacht worden)
**Master - 8 dagen 35 minuten cooldown op teleport, krijgt toegang tot de nether (is dit hetzelfde voor alle game modi?)
**Bachelor - 16 dagen 30 minuten cooldown op teleport (rangen hierna haalt dan geen tijd meer af van cooldown zodat er alsnog een motivatie is voor VIP en hoger rangen), krijgt toegang tot the end (is dit hetzelfde voor alle game modi?)

Zoiets als dit, uiteraard heb ik niet echt heel veel tijd hieraan gespendeerd maar probeer ik even een beetje basis idee neer te zetten.
Elke rang krijgt dan ook hun eigen, unieke kit, waarvan de samenstelling wellicht wel afhangt van de spel mode.
Rangen kunnen dan ook gekocht worden in "pakketjes", dus als je beginner rank koopt koop je "4 uur speeltijd in".
Ook zouden dan de tokens en in-game currency hieraan verbonden kunnen worden zodat je bijvoorbeeld met 1 token 10 minuten speeltijd kan kopen of 1.000$ voor 10 minuten speeltijd.
Dit geeft dan tokens en in-game currency ook gelijk nog veel meer waarde en zorgt er tegelijk ook voor dat opgebouwde balansen opgebruikt kunnen worden en dus meer waard worden.
Hierdoor kunnen ook zonder problemen meer vote links gebruikt worden omdat er nu goed nagedacht moet worden waaraan je het liefst je tokens wil spenderen.

Als jullie dit idee wat lijkt kan ik het nog veel verder uitwerken en als jullie bepaalde scripts hebben hiervoor dan kan ik daarin de juiste commands opbouwen zodat jullie er minimaal werk aan hebben om het te implementeren.

bewerkt door thombgun

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jeroen123:

Mmh op zich wel een leuk idee dat je met je online time dingen kunt winnen, alleen zou dan wel de nether openbaar houden. 

Ik weet niet of dit gelijk is in alle game modi, ik baseer mij even alleen op skyblock immers dat de enige is die ik gespeeld heb en kennis van heb.

Om de kern van het idee hopelijk helder te houden heb ik hier nog wat extra's dat ik even uit de voorgaande post hou.

Mijn ervaring met het speeltijd principe zijn eigenlijk altijd positief geweest namelijk dat het een progressie toevoegt en daarnaast spelers een nieuwe status geeft omdat ze door een bepaalde tijd te spelen een nieuwe rang vrijspelen.
Ik heb het eigenlijk haast niet meegemaakt dat een speler niet blij was dat hij of zij een nieuwe rang had door speeltijd en zelfs als de volgende rang ontzettend ver weg lag waren ze toch altijd gemotiveerd om deze ook te behalen.
Daardoor krijg je dat er altijd enkele zijn die meer gaan spelen puur voor die rangen of voor diegene die niet willen wachten dat ze hun tokens of in-game currency genoeg opgebouwd hebben om de benodigde tijd te kopen daarom ervor kiezen om een donatie te doen om hun rang sneller vrij te spelen.

Ik zie hier ontzettend veel mogelijkheden in, sommige waar mogelijk nog even iemand met meer kennis even naar moet kijken voor "mogelijke issues".
Wat mij heel gaaf zou lijken is dat dan elk onderdeel ook een toevoeging op de marktwerking zou worden, namelijk je in-game currency is ineens een heel stuk belangrijker geworden maar ook je tokens hebben ineens veel meer waarde gekregen.

Voor torchcraft biedt dit dan weer andere nieuwe alternatieven waarmee de nodige inkomsten om de server te betalen kunnen worden veiliggesteld en biedt het meer zekerheid door nieuwe mogelijkheden.
Vliegen, godmode, auto eten aanvullen, toegang tot efficiëntere mob/item farms en andere exclusieve functies/commando's blijft gewoon voor de donatie rangen aangezien deze de speler niet stoppen in de progressie en gewoon extra's zijn.
Ik zal ook nog nadenken over andere mogelijkheden die ook toegevoegde waarde kunnen hebben voor de shop / het doneren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg goed dat je mee denkt, maar vergeet niet dat bijna niemand je hele tekst gaat lezen door de grootte hhahah.

probeer anders een samenvating te maken. Is alleen een tip! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samenvatting maken ervan vind ik lastig omdat je uit tekst vaak niet de volledige context achter een idee kan bepalen.
Wat ik zelf vaak mee maak is dat als je iets te kort neerzet dat het soms als een negatief iets ervaren kan worden terwijl het positief bedoelt was door de verloren context, dit wou ik voorkomen dus vandaar dat ik het vrij uitgebreid omschreven heb waardoor hopelijk de context zo goed mogelijk over komt en er niet onbedoeld deuren gesloten worden naar wat anders hele mooie ideeën zouden kunnen zijn voor torchcraft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thombgun, leuk idee maar hoe ga je dan alle afk mensen betrappen.. Want dan gaat iedereen afk staan om naar die volgende rank te komen. daarnaast heb je ook nog het probleem van de nieuwe minecraft EULA, waarin staat dat je alleen cometische spullen in de winkel mag verkopen (voor echt geld)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afk wordt gedeeltelijk wel afgevangen door de plugin, het pakt alleen niet alle vormen van afk maar dan zouden spelers af en toe steekproefsgewijs gecontroleerd kunnen worden en als je er dan 1 betrapt kan de straf een beste impact hebben namelijk het afnemen van een volledige rang aan tijd (geloof me dan doen ze het geen 2e keer) :P

Maar goed aangezien we het erover hebben, heb ik even de moeite genomen om de Minecraft Commercial Use door te kijken en dan staat er ook nog wat hier Commercial usage guidelines.
Ze laten inderdaad echt bar weinig mogelijkheden over om er nog iets van te maken.

Dat wordt dan wel een heel stuk lastiger om het systematisch goed in te kunnen zetten en ziet er dan helaas naar uit dat een hoop mogelijkheden dan dus niet gaan en als ik het volgende daarin lees:

Citaat

Vragen om vrijwillige bijdragen (in plaats van verplichte kosten) MITS u de individuele donateur niet iets in ruil geeft dat alleen hij of zij kan gebruiken. U mag wel een beloning aanbieden die voor de gehele server geldt als een bepaald doelbedrag wordt gehaald.

Dat sloopt dus ook het huidige rangen systeem die aan de donaties gekoppeld zit? :(

Dan zijn mijn ideeën dus ook niet echt bruikbaar om meer donatie mogelijkheden te creëren.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb tot nu toe helemaal nog niet gedacht aan het bekijken van het EULA gedoe, dat neemt zo een beetje alle vormen weg en laat nog 3 opties over namelijk volledig betaalde toegang (wat dus totaal niet realistisch is want men gaat altijd naar de gratis toe), volledig afhankelijk zijn van donaties (misschien maar alleen met een hele grote speler basis) of cosmetische zaken (hoe realistisch dit is, geen idee maar lijkt me niet dat je daar een server draaiend mee houdt).

Lastig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thombgun:

* Tijd is daadwerkelijke uren in-game gespeeld, niet minecraft tijd of vanaf 1e inlog :)
** Ik weet niet of dit gelijk is voor alle spel modi want ik baseer dit nu even op skyblock, wellicht kan dit afwijken per spel mode om iets unieks te bieden wat relevant is voor die spel mode
Gebruiker - Begin rank 1h cooldown op teleports, kan alleen verzoeken versturen (tpa)
Beginner - 4 uur spelen 55 minuten cooldown op teleport
Gemiddeld - 1 dag spelen 50 minuten cooldown op teleport, kan ook verzoeken om naar jouw te teleporteren versturen (tpahere)
Gevorderd - 2 dagen spelen 45 minuten cooldown op teleport, iets anders ook erbij (moet nog bedacht worden)
Expert - 4 dagen 40 minuten cooldown op teleport, iets anders ook erbij (moet nog bedacht worden)
**Master - 8 dagen 35 minuten cooldown op teleport, krijgt toegang tot de nether (is dit hetzelfde voor alle game modi?)
**Bachelor - 16 dagen 30 minuten cooldown op teleport (rangen hierna haalt dan geen tijd meer af van cooldown zodat er alsnog een motivatie is voor VIP en hoger rangen), krijgt toegang tot the end (is dit hetzelfde voor alle game modi?)

stel je zou user opdelen in meerdere gratis te behalen rangen zoals je hier zegt, dat bijv de tpa cooldown wat verkort of miss kits unlocks. en dan verder gwn het rank systeem wat er nu is zo zou laten, heeft iedereen nogsteeds een reden om rangen te kopen, maar ook meteen meer motivatie om de progressie door te zetten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei werken23:

stel je zou user opdelen in meerdere gratis te behalen rangen zoals je hier zegt, dat bijv de tpa cooldown wat verkort of miss kits unlocks. en dan verder gwn het rank systeem wat er nu is zo zou laten, heeft iedereen nogsteeds een reden om rangen te kopen, maar ook meteen meer motivatie om de progressie door te zetten?

dat lijkt me inderdaad best wel een vet plan dat je dingen kan unlocken door te spelen maar is het wel verstandig om dit met uren te doen want iedereen wil wel soms gwn ff afk staan, dus is het niet handiger om te doen met andere prestaties en daar missions van te maken bijvoordbeeld verzamel ..... en dat je dan toegang krijgt tot een functie (niet een te op iets maar gwn meer voor fun zoals trails effects en gadgets)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei bert_POWER:

dat lijkt me inderdaad best wel een vet plan dat je dingen kan unlocken door te spelen maar is het wel verstandig om dit met uren te doen want iedereen wil wel soms gwn ff afk staan, dus is het niet handiger om te doen met andere prestaties en daar missions van te maken bijvoordbeeld verzamel ..... en dat je dan toegang krijgt tot een functie (niet een te op iets maar gwn meer voor fun zoals trails effects en gadgets)

Ik denk dat uren opzich best een goed idee zijn. Als er gewoon een AFK kicker is die mensen na 5 minuten kickt en er wordt gecontroleerd op AFK machines die nu toch al verboden zijn zover ik weet (hoeft daarnaast ook geen extra moeite te kosten aangezien ze toch al langs mensen gaan om te controleren op x-ray, zie topic van Saint van gister of eergister).

Missies zijn natuurlijk ook leuk alleen als een missie is verzamel 2 stacks carrots dan zullen rijke spelers met megafarms deze spelers misschien ook gaan helpen aangezien dit voor hun een fluitje van een cent is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Ik denk dat uren opzich best een goed idee zijn. Als er gewoon een AFK kicker is die mensen na 5 minuten kickt en er wordt gecontroleerd op AFK machines die nu toch al verboden zijn zover ik weet (hoeft daarnaast ook geen extra moeite te kosten aangezien ze toch al langs mensen gaan om te controleren op x-ray, zie topic van Saint van gister of eergister).

Missies zijn natuurlijk ook leuk alleen als een missie is verzamel 2 stacks carrots dan zullen rijke spelers met megafarms deze spelers misschien ook gaan helpen aangezien dit voor hun een fluitje van een cent is.

ik begrijp je punt over dat missies niet heel handig kunnen zijn maar Ik denk dat je een veel boze mensen krijgt als je na 5 min gekickt word ik zou er eerder 30 min van maken ofzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik dan per uur bijvoorbeeld een reward geven. (gebaseerd op Survival)
Onderstaande rewards zijn fictief en zouden de admins en mods zelf kunnen uitzoeken.
Stel je krijgt 1 OnlineToken per uur.
Er wordt dan een shop gemaakt net als voor de VoteTokens.

Voor 1 OnlineToken krijg je bijvoorbeeld: $100 ingame, en een TPA cooldown reductie van 60 naar 50 minuten
Maar meer tokens geven betere rewards.
50 OnlineTokens zijn bijvoorbeeld: $6000 ingame, /fly optie en misschien wat meer
75 Onlinetokens geven: /god en /top samen met $10000
etc etc.

De tokens worden verwijderd na aankoop dus zo moet je ook gaan kiezen wat je wilt kopen op welk moment.
Wil je god en fly? 125uur totaal, maar kies eerst welke je belangrijker vind.
Het is niet zo dat meer uren ook de voorgaande rewards geven, want dan hoef je in principe niks te besteden tot je veel hebt bereikt. Nee, het is zo dat bepaalde functies meer waard zijn en dus meer OnlineTijd kosten.

Verder heb ik hier geen goede voorbeelden en heb niet echt de ervaring om de juiste rewards voor de juiste onlinetijd te geven. Maar de optie om spelers zelf hun onlinetijd te kunnen besteden voor een aantal dingen is denk ik wel prettig.

bewerkt door Dwergkip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.