Spring naar bijdragen

Ideeën voor Prison update!


Reszs

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Aangezien ik prison een leuke gamemode vind heb ik hier word punten om prison nog leuker te maken. Hieronder geef ik mijn mening en ideeën over wat ik graag zou willen zien. En zou graag willen helpen bij het mogelijk maken van deze ideeën.



Pvp

Aangezien de prison pvp nu redelijk inactief is wil ik zorgen dat het actiefer word en er meer pvp gang terug gaan komen.
 

·         Nieuwe pvp arena met item drops, No drops pvp arena verwijderen

·         Het limiet van gangleden verlagen (gangleden upgraden kopen met ingame coins)

·         Een shop toevoegen voor potions of het makkelijker maken om eraan te komen

·         Regennen via pots en niet via food, ook foodbar fixen het gaat er te snel af

·         Rennen fixen, veel mensen hebben last dat hun sprint automatisch stopt

·         Gang buffs toevoegen, bijv + 10% speed in groep van 4 personen of dat er een item komt met support buffs voor in pvp.

·         Een limit zetten op aantal ally’s dat voorkomt dat het 3 gangs tegen 1 word

·         Airdrop event toevoegen

·         Cooldown op armor/sword/bow kits verlagen

·         Last man standing event no item drops

·         Escape event

·         De /g fight en /g home een doel geven

·         Selling heads toevoegen

 

 

 

Dit zijn persoonlijke veranderingen die ik graag wil zien.

Item drops aan omdat er niet gepvpt word haast en hierdoor alle kits opgeslagen worden niet worden gebruikt. Door item drops aan te zetten hebben users ook een kans om loot te krijgen van pvp aangezien hun geen kit hebben. Voor de mensen die toch geen item drops willen kan dan een “Last man standing” event geworden houden de winnaar kan dan bijvoorbeeld loot uit items of ingame coins ontvangen. Ik zou graag een cooldown willen zien op de kits omdat er mensen nu chesten vol armor hebben en ze genoeg hebben voor weken te kunnnen pvpen waardoor users geen kans meer hebben en door item drops aan te zetten zullen deze mensen meer items verliezen. Gang buffs lijkt me persoonlijk leuk alleen weet ik niet in hoeverre dat mogelijk is om toe te passen en welke geschikt zijn kom ik later op terug als mensen het een tof idee vinden. Air drops event is dat er een aantal chesten zijn verstopt in een speciale arena waar mensen een random spawn in krijgen. De persoon die er als laatst uit komt moet minimaal 3 minuten op de capture point staan (een helicopter) als de persoon het 3 minuten heeft volgehouden heeft deze persoon het event gewonnen. Aan dit event kan je bijvoorbeeld items of coins als loot aan verbinden of een prefix van [Airdropking] bijvoorbeeld. Het escape event dat ik heb bedacht is dat we een /warp maken naar het event en dat het een gevangenis is die elk event veranderd waardoor er elke keer een nieuwe uitgang is. De persoon die als eerste dan ontsnapt kan loot krijgen uit items of ingame coins. In een mogelijke nieuwe warp pvp zou ik graag een  een verlaten gevangenis waar rellen zijn uitgebroken. Een bossfight toevoegen die boss kan je dan verslaan met een bepaald aantal users. De boss heeft dan ability’s die hij kan gebruiken tegen de spelers. Als je nog een stapje verder wilt gaan kun je mobarena toevoegen. Met door de server toegevoegde kits waarmee je kan vechten tegen mobs. Je hebt verschillende waves en bij elke wave word het moeilijker en bij elke 5 waves of elke 10 waves komt er een bos. De persoon die de boss last hit krijgt daarvan bijvoorbeeld dan 1000 ingame money. Ook de users die tegen de mobs vechten krijgen hieruit ability’s om tegen de mobs te vechten. Hoe langer je leven blijft hoe meer resources of ingame coins je verdient.

 

Mijn andere ideeën over pvp lijken me van zelfsprekend. Mijn ideeen over de opgenoemde events zijn slechts ideeen en kunnen veranderd worden naar op welke manier het beste een leuke toevoeging geeft aan de gamemode. De events moeten niet dagelijks zijn maar om de zoveel dagen en je kan afwisselen met events. Voor deze ideeën mogelijk te maken zou ik graag willen helpen in zover dat kan in het geval als het toevoegd zal worden.


 

 

 

Economie/Mines

Dit is mijn mening over de mines en economie op prison je kan er eens of oneens mee zijn. Persoonlijk vind ik dat de mines moeten veranderen. Het doel van prison is minen voor een hogere rank met betere ores in die mine waardoor je sneller geld kan verdienen. Dit hele doel haal je weg zodra je een rank als [UltraGod] koopt. Dan heb je al de beste mine die er bestaat en heb je vrij weinig nog aan je gewone mine levels. Ik zou graag een aantal ranks willen zien na Z die duur zijn en per mine omhoog een aantal procent beter word dan de [UltraGod] mine of dat je na de rank Z een aantal procent fortune erbij krijgt waardoor je meer verdient in je huidige mines.

 

Item drops aan zetten zorgt ook voor dat de prijs pvp spullen omhoog gaat. In de huidige warp shops zijn deze items nu weinig waard en worden die bijna tot niet verkocht omdat iedereen genoeg heeft omdat ze hun kits maar blijven sparen in chesten en niet kunnen verliezen.

 

Een gang mine toevoegen afhankelijk van je gang level waar speciale blokken te vinden zijn. Als het mogelijk is zou je ook resource upgrades kunnen verkopen voor deze mine om meer van een bepaald blok erin te krijgen.

 

Buffs

Het lijkt me leuk om de volgende buffs toe te voegen die je alleen kan gebruiken in de plotwereld. Deze buffs moet je inlocken met ingame coins. En kan je dan ook upgraden met ingame coins.

·         Haste buff

·         Speed buff

·         Jump buff

 

Het unlocken van meer dingen lijkt me ook wel leuk dat je bijvoorbeeld met ingame coins een aantal upgrades kan kopen.

·         Gang warp vanplaats 1 warp 2 warps

·         Member limiet verhogen

·         Een gang vault waar je hele gang in kan kijken die je kan upgraden van 1 chest naar doubble chest net als /enderchest maar dan voor je gehele gang

 

Door deze ideeen heb je meer aan geld op prison.

 

 

Missies
 

Dat je net als op skyblock missies krijgt die je kan voltooien. Bijvoorbeeld 3 dagelijkse missies en 1 wekelijkse missie.

Voorbeelden van missies:

·         Verzamel 5 stacks iron ores

·         Kill 3 spelers
 

En zo kan je heel veel missies bedenken net als op skyblock. Via deze missies zou je dan ook ingame coins of items kunnen verdienen. Als het mogelijk is kan je er ook een top van maken van welke spelers meeste missies voltooid heeft.

 

Topvoter

De topvoter rank zou ik ook graag terug willen zien op de server. Als beloning kan je de topvoter van alles geven bijvoorbeeld een NPC in de lobby of op een gamemode naar keuze op spawn voor een maand tot de volgende topvoter!

__________________________________________________________________________________
Dit waren mijn ideeen voor prison. Ik weet niet in hoeverre alles mogelijk is om uit te voeren maar zou graag willen helpen waar dat kan. Deze ideeën zijn in het klein beschreven als mensen het leuk vinden werk ik ze in het groot uit. Laat weten wat je ervan vind of wat jij nog mist in dit bericht of wat jij graag zou willen zien.

 

 

bewerkt door Reszs
  • Leuk 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tof dat je zoveel ideeën hebt! Zelf heb ik alleen een beetje moeite met de no drops arena die weggaat. Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat alsnog de ranks de arena gaan domineren, aangezien zij ook het beste gear hebben. Een simpele user kan daar vrij weinig tegenover beginnen. Daarnaast zou ik persoonlijk niet zomaar gaan pvpen, aangezien ik nogal zuinig ben op m'n spullen.

De rest van je ideeën vind ik zeker wel leuk, het is alleen kijken of ze haalbaar zijn & goed aansluiten bij de ideeën die spelen bij prison.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeroen123:

maar dat valt ook op te lossen, je kan ook een nieuwe pvp arena toevoegen en daar de drops aanzetten. op die manier is het voor ieder wat wils.

dat werkt niet want dan gaat niemand naar de item dorp arena,

back in the days werkte pvp veel beter omdat je ook iets te verliezen had als je de pvp in gaat en dood gaat

de op stuff kan je zo ook kwijt maken en de mensen die dan "domineren" lopen ook het risico om extreem goede spullen met evt prot 4 of zelfs mending kwijt te raken. 

verder sluit ik me aan bij je ideeen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta in voor de huidige pvp arena een item drop arena te maken. Spelers maken nu al geen kans meer in de pvp doordat pvp niks te maken heeft met de spelers zelf maar de gang waar die speler in zit. Als je 1 goede pvper hebt tegen 10 mensen zullen die 10 mensen winnen. Dus om een user meer kansen te geven in de pvp arena hangt af van de gang leiders.

Voor spelers zou het juist gemakkelijker worden om te pvpen doordat ze geen mending meer nodig zullen hebben als ze een paar uur willen pvpen.  Als ze een paar spelers killen met goede gear kunnen ze al weer verder. Het brengt ook meer spanning in de pvp en je krijgt er iets voor terug als je wint.

Voor spelers met een donator rang in een gang is het ook gemakkelijker om nieuwe spelers die geen rank hebben te helpen door hun gear te geven. Gang leden die niet kunnen pvpen zullen dan de pvpers kunnen helpen wat nu dus niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet heel diep ingaan op het stuk over economie maar wat PvP betreft: Drops moeten aan.

Een arena met drops zorgt voor spanning en geeft Users inderdaad juist kansen om mensen te killen, gangleden zullen minder snel met zn allen een feestje gaan vieren in de arena. Een arena zonder drops is eigenlijk gewoon iets waar je vrij weinig aan hebt, het maakt geen reet uit of je dood gaat of niet. Mocht je daar interesse in hebben dan ga je maar lekker naar KitPvP. 2 verschillende arena's heeft geen zin want dan wijkt iedereen toch uit naar de arena zonder drops.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 11/6/2018 om 16:06 zei Kamiel:

Tof dat je zoveel ideeën hebt! Zelf heb ik alleen een beetje moeite met de no drops arena die weggaat. Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat alsnog de ranks de arena gaan domineren, aangezien zij ook het beste gear hebben. Een simpele user kan daar vrij weinig tegenover beginnen. Daarnaast zou ik persoonlijk niet zomaar gaan pvpen, aangezien ik nogal zuinig ben op m'n spullen.

De rest van je ideeën vind ik zeker wel leuk, het is alleen kijken of ze haalbaar zijn & goed aansluiten bij de ideeën die spelen bij prison.

Vind het wel een beetje apart dat iemand die niks van prison af weet tegen is dat de no drops area weg gaat. je speelt niet eens de gamemode. Als je een beetje verstand hebt weet je dat drops aan moeten is beter voor de pvp en de economie. plus ranked mensen gaan minder teamen omdat ze elkaar juist willen looten. Hoeveel servers zie je met no drops arena?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Reszs:

Vind het wel een beetje apart dat iemand die niks van prison af weet tegen is dat de no drops area weg gaat. je speelt niet eens de gamemode. Als je een beetje verstand hebt weet je dat drops aan moeten is beter voor de pvp en de economie. plus ranked mensen gaan minder teamen omdat ze elkaar juist willen looten. Hoeveel servers zie je met no drops arena?

Drops aan heeft in het verleden weinig goeds gebracht of toevoeging gehad voor de gamemode. Het teamen bleef en het werd een sport om nieuwe users de arena in te krijgen voor kills. De meeste pvp spelers hebben al een OP setje qua gear. Waarom zullen ze dat gaan riskeren om kwijt te raken?

Dat de behoefte er is om weer te kunnen pvpen snap ik, maar ik zie het door de drops aan te zetten niet gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Saizis:

Het teamen bleef en het werd een sport om nieuwe users de arena in te krijgen voor kills

het is nu nog steeds een beetje een sport om nieuwe users de pvp arena in te krijgen maar ze hebben nog wel een pvp protection. de spelers die al D zijn worden wel erin gelokt door bijvoorbeeld een chestplate te droppen en dan snel oppakken als de speler erin komt en daarna snel killen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Reszs:

Vind het wel een beetje apart dat iemand die niks van prison af weet tegen is dat de no drops area weg gaat. je speelt niet eens de gamemode. Als je een beetje verstand hebt weet je dat drops aan moeten is beter voor de pvp en de economie. plus ranked mensen gaan minder teamen omdat ze elkaar juist willen looten. Hoeveel servers zie je met no drops arena?

Ik vind het een beetje apart dat iemand eerst naar iemands mening gaat vragen maar vervolgens hun mening helemaal niet wilt :P

 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Saizis:

Drops aan heeft in het verleden weinig goeds gebracht of toevoeging gehad voor de gamemode. Het teamen bleef en het werd een sport om nieuwe users de arena in te krijgen voor kills. De meeste pvp spelers hebben al een OP setje qua gear. Waarom zullen ze dat gaan riskeren om kwijt te raken?

Dat de behoefte er is om weer te kunnen pvpen snap ik, maar ik zie het door de drops aan te zetten niet gebeuren. 

In het verleden toen de drops aan stonden werd er meer gepvpt dan nu en waren de spullen nog geld waard. de kit die je nu krijgt bij je rank is bijna niet meer van waarde. Je houd altijd dat nieuwe users een nadeel hebben maar bij een drop arena kunnen nieuwe spelers wel samenwerken en alsnog een goed iemand killen.

Pvp is altijd al bedoeld in minecraft om te laten zien wie er beter is in vechten en om iemand spullen te krijgen als je de arena no drops houd is een van die aspecten dus weg. Er waren zat gangs die kwamen ook voor pvp maar zijn nu gestopt of komen nauwelijks online omdat ze hun rank al gemaxed hebben en wachten op nieuwe mines en de pvp voor hun niet meer leuk is omdat ze toch geen loot kunnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenplan: red de Prison PvP arena

1 Huidige situatie
Veel teams, mensen met ranks en armor tegen users zonder spullen. Nutteloos. Saai. Iedereen heeft het wel gezien. Niet de bedoeling, daar is denk ik iedereen het over eens. Dus wat doen we daar aan?

2.1 Wat als we het gewoon zo laten als het nu is?
Daar los je het bovengenoemde probleem niet mee op :thumbsdown:

2.2 En wat als we een 2e arena toevoegen, zodat er voor ieder wat wils is?
In het verleden is dit ook al geprobeerd te realiseren. Uit de ervaring blijkt dat iedereen naar de non-drop arena uitwijkt. Helaas :thumbsdown:

2.3 Dan zit er nog maar 1 ding op, we gooien het helemaal om. Grapje. Zet simpelweg die drops lekker aan, dat lost het op, of niet?
Goed dan hebben we nu tijd voor een vragenrondje. Vraag maar raak.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Vraag 1: Blijven de mensen met ranks en goede gear dan niet gewoon de arena domineren?
Deels. Toch zal de verleiding groot zijn om minder snel te teamen en op die manier mensen te killen met écht goede stuff. Zo los je het probleem van alleen maar users VS ranks op. Nou waar wachten we nog op?

Vraag 2: Wacht even hoor, users kunnen toch nog steeds niks inbrengen tegen ranks?
Op het eerste gezicht niet, maar zodra mensen met ranks ook tegen elkaar zullen gaan vechten zullen zij minder snel geneigd zijn om hun allerbeste armor mee te nemen. (Je kan het tenslotte verliezen). Er zullen dus waarschijnlijk meer mensen gaan vechten in simpele kitsetjes (protection 2) zonder luxe enchantments zoals veel sharpness en thorns. Doordat mensen hun spullen ook echt kwijtraken zal er meer handel komen in kitsetjes die op dit moment vrijwel niks waard zijn. Users kunnen die uiteraard ook gewoon kopen van ranked mensen. Probleem opgelost toch?

Vraag 3: Niet helemaal. Als drops aanstaan, gaat zometeen helemaal niemand meer de PvP arena in            (ಥ﹏ಥ) Wat nu?
Dat is een hele logische vraag. Al verwacht ik niet dat dit helemaal zo zal zijn, is dit toch iets om in je achterhoofd te knopen. Een goede oplossing en ook niet al te ingewikkelde oplossing daarvoor lijkt mij het dropparty-achtige idee van Reszs. Iedere dag om 19.00 bijvoorbeeld een drop van iets waardevols in de arena. (Liever niet een ieder-half-uur-systeem wat in de nacht doorgaat, dat werkt niet). Nog meer vragen?

Vraag 4: Wat als gangs nog steeds met elkaar blijven teamen, ondanks het feit dat ze elkaar ook zouden kunnen killen voor elkaars glimmende mending-armor?
Daar ben ik heel direct in: Limiteer alles. Op dit moment kunnen gangs met 30 of weet ik veel wat hoeveel leden ook nog een ally worden van andere gangs met dat soort aantallen leden. Zeker aangezien er niet heel veel spelers zijn op TorchCraft Prison is dit gewoon een probleem voor PvP en alles wat daarbij komt kijken. Wat mij betreft verlaag je het aantal leden in een gang tot een maximum van 20 bij level 10 en begin je bij 4 ofzo en haal je het sluiten van een ally weg. Het is gewoon allemaal veel te veel en zo geef je Users nooit een kans. Er moet iets aan veranderd worden.

Op 6-11-2018 om 16:06 zei Kamiel:

Daarnaast zou ik persoonlijk niet zomaar gaan pvpen, aangezien ik nogal zuinig ben op m'n spullen.

^ Vraag 5: Maar ik ben een user en heb eindelijk goede gear waar ik lang voor heb gewerkt, dat wil ik echt niet kwijtraken ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Allereerst: Gefeliciteerd met je goede gear! :D Gelukkig zit er geen verplichting op de PvP arena. Niemand wordt gedwongen om over die rode lijn heen te stappen. Mocht jij liever niet het risico nemen om je diamanten harnas met 7 enchantments kwijt te raken en hou je hem liever aan in de veilige zone om aan je vrienden te laten zien? Prima! Bedenk wel natuurlijk dat de PvP arena de enige manier is om echt te showen hoe goed jouw armor beschermd is. Toch tegen mensen vechten met allebei dezelfde gear? KitPvP is je grootste vriend in dat geval.

7 uur geleden zei Saizis:

De meeste pvp spelers hebben al een OP setje qua gear. Waarom zullen ze dat gaan riskeren om kwijt te raken?

^ Vraag 6: Gaan mensen met ranks en goede armor dan nog wel de arena in?

Dat is ook helemaal aan hun. Wat mij betreft kunnen die mensen makkelijk aan nieuwe goede armor komen en hoeven ze echt niet zo zuinig te doen. Plus, als je goed afspreekt met je groepje (geen 30 man a.u.b., zie vraag 4) hoef je lang niet altijd alleen maar armor te verliezen, maar kan je het ook terugwinnen. Bovendien creëert het maken van nieuwe armor dus ook weer een nieuwe tak van de economie.

7 uur geleden zei Saizis:

Het teamen bleef en het werd een sport om nieuwe users de arena in te krijgen voor kills.

^ Vraag 7: En hoe zit het met het lokken van users in de PvP arena voor hun spullen?
1. Vertel mij alsjeblieft waarom UltraGod mensen met 2 miljoen coins zo geïnteresseerd zijn in een stone pickaxe. 2. Staff, zie deze userlokkers als een nieuwe taak om aan te spreken en eventueel te straffen. 3. Users, please, gebruik jullie hersens 
:unamused:

 

Voor eventuele andere vragen sta ik uiteraard open. Reageer alsjeblieft wel alleen als je ook echt het hele stuk(je) hebt gelezen. Op onzinreacties die zo diep gaan als een peuterbadje zit niemand te wachten.

bewerkt door Spaghettisliert3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top spag dat je mijn ideeen samenvat! Geweldig geschreven en beargumenteerd. Hier doel ik dus al tijden op maar mensen snappen het niet of willen het niet snappen!

8 minuten geleden zei Spaghettisliert3:

Op onzinreacties die zo diep gaan als een peuterbadje zit niemand te wachten.

Precies wat je zegt! ik heb dit topic geopent op prison te verbeteren en met ideeen te komen daarvoor. Het is zonde dat elk idee meteen zal worden afgekeurd. Dit is slechts alleen het pvp gedeelte nog maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Voor eventuele andere vragen sta ik uiteraard open. Reageer alsjeblieft wel alleen als je ook echt het hele stuk(je) hebt gelezen. Op onzinreacties die zo diep gaan als een peuterbadje zit niemand te wachten.

Laten we wel even voorop stellen dat iedereen zijn of haar mening mag en kan geven over dit onderwerp. Diepte van een peuterbad of niet.  

 

17 uur geleden zei Spaghettisliert3:

^ Vraag 6: Gaan mensen met ranks en goede armor dan nog wel de arena in?

Dat is ook helemaal aan hun. Wat mij betreft kunnen die mensen makkelijk aan nieuwe goede armor komen en hoeven ze echt niet zo zuinig te doen. Plus, als je goed afspreekt met je groepje (geen 30 man a.u.b., zie vraag 4) hoef je lang niet altijd alleen maar armor te verliezen, maar kan je het ook terugwinnen. Bovendien creëert het maken van nieuwe armor dus ook weer een nieuwe tak van de economie.

Je kan niet heel makkelijk aan een OP mending setje komen. Een mendingboek doet nog steeds 50k of meer.  Je moet er voor vissen en kost tijd om te verzamelen. Ook andere enchants zijn random. Gevolg: Mensen gaan geen pvp spelen met dat setje, maar verkiezen (grotendeels) de simpelere setjes. Die in de economie weinig tot niks doen. Op die manier behouden ze hun beste gear. Hier en daar een uitzondering daargelaten. Spelers zijn trots en gehecht aan hun OP gear.

Niet dat ik ze ongelijk geef dat ze het doen. Laat ik dat ook voorop stellen. 

17 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Vraag 7: En hoe zit het met het lokken van users in de PvP arena voor hun spullen?
1. Vertel mij alsjeblieft waarom UltraGod mensen met 2 miljoen coins zo geïnteresseerd zijn in een stone pickaxe. 2. Staff, zie deze userlokkers als een nieuwe taak om aan te spreken en eventueel te straffen. 3. Users, please, gebruik jullie hersens 
:unamused:

1. Het heeft niks te maken met de items die users droppen, maar de kill. De kill voor het team. Of om topscorer te worden. Kortom het geliefde k/d ratio. 

2. Straffen/aanspreken zou een optie kunnen zijn mocht het doorgevoerd worden. 

3. Dat is wel heel makkelijk gezegd. Als je als user nieuw binnenkomt en er wordt je van alles beloofd dan ga je eerder overstag dan je denkt. Meerdere malen voor zien komen. Was voor het aantal spelers op prison ook niet erg fijn.  

Laten we ook niet vergeten dat Pvp door Minecraft zelf ook grotendeels om zeep is geholpen door de focus te verleggen naar bouwen en blokken ipv het vechtsysteem. 

Ik denk als je het op prison weer terug wil krijgen je geen teams meer moet hebben. Geen allianties. De gangs niet of nauwelijks laten meetellen om samen te kunnen werken en er een soort last person standing van moet maken die dan eventueel beloond wordt en met drops aan. Gelijke setjes voor iedereen voor de game begint. Dan komt het echt aan op je skills en de drang om te winnen. Daar pak je naar mijn mening de meeste spelers mee. KitPvP maar dan net iets anders. Of een soort hunger games op kleine schaal. Misschien dat we daar ook op kunnen voortborduren qua ideeën?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Saizis:

 

Je kan niet heel makkelijk aan een OP mending setje komen. Een mendingboek doet nog steeds 50k of meer.  Je moet er voor vissen en kost tijd om te verzamelen. Ook andere enchants zijn random. Gevolg: Mensen gaan geen pvp spelen met dat setje, maar verkiezen (grotendeels) de simpelere setjes. Die in de economie weinig tot niks doen. Op die manier behouden ze hun beste gear. Hier en daar een uitzondering daargelaten. Spelers zijn trots en gehecht aan hun OP gear.

 

Users hoeven ook niet met een max setje te gaan pvpen. Het is aan de users zelf wat ze willen riskeren om eventueel kwijt te raken of juist meer spullen mee te willen winnen. Door drops aan te zetten worden de minder goede sets ook meer waard.

De reden dat mensen tegenwoordig op prison graag mending op hun armor willen is omdat ze dan maar 1 setje hoeven te hebben omdat ze hem toch niet kunnen verliezen wat de minder sterke stets vrijwel waardeloos worden. Bovendien blijft het alsnog de keuze van die user met wat voor spullen ze willen pvpen. Alleen weet ik wel dat nu een full mending set alleen betaalbaar is voor rijke ranked users waardoor het voor de users juist geen rede heeft om in de pvp te gaan omdat hun sets uiteindelijk wel breken en dat van de mensen met mending armor niet.
 

1 uur geleden zei Saizis:

 

1. Het heeft niks te maken met de items die users droppen, maar de kill. De kill voor het team. Of om topscorer te worden. Kortom het geliefde k/d ratio. 

2. Straffen/aanspreken zou een optie kunnen zijn mocht het doorgevoerd worden. 

3. Dat is wel heel makkelijk gezegd. Als je als user nieuw binnenkomt en er wordt je van alles beloofd dan ga je eerder overstag dan je denkt. Meerdere malen voor zien komen. Was voor het aantal spelers op prison ook niet erg fijn.  

Laten we ook niet vergeten dat Pvp door Minecraft zelf ook grotendeels om zeep is geholpen door de focus te verleggen naar bouwen en blokken ipv het vechtsysteem. 

Ik denk als je het op prison weer terug wil krijgen je geen teams meer moet hebben. Geen allianties. De gangs niet of nauwelijks laten meetellen om samen te kunnen werken en er een soort last person standing van moet maken die dan eventueel beloond wordt en met drops aan. Gelijke setjes voor iedereen voor de game begint. Dan komt het echt aan op je skills en de drang om te winnen. Daar pak je naar mijn mening de meeste spelers mee. KitPvP maar dan net iets anders. Of een soort hunger games op kleine schaal. Misschien dat we daar ook op kunnen voortborduren qua ideeën?

Laten we voorop stellen dat het de keuze van de user is om zonder of vrijwel zonder spullen erop in te gaan. De k/d ratio is misschien van belang voor de gene die veel pvpt maar voor de users zonder stuff maakt het hun toch niet uit en de k/d heeft geen waarde het laat alleen de verhouding zien tussen je kills en deaths. Een goede k/d ratio hoeft niet te betekenen dat die speler goed is in pvp. Ook zal een groep met users met redelijk slechte stuff wel een goede speler kunnen doden waar ze op het moment niks aan hebben omdat die goede user toch zijn stuff houd en er binnen 3 seconden weer is. Met item drops zou die goede user toch denken of het slim is om erin te gaan. Hierbij gaan ze dan kijken is mijn stuff het waard om te verliezen voor die paar punten voor me k/d ratio.

Tegen het straffen van users die er graag op in willen springen ben ik volkomen op tegen de users doen niks fout die erop in willen springen en de gene die hun killt doet ook niks fout dit hoort eenmaal bij pvp. Er zullen altijd "noobs" en "legends" zijn.

Minecraft heeft inderdaad een gedeelte van de pvp community om zeep geholpen maar de huidige pvp beslissingen van torchcraft helpen daar ook niet bepaald bij. Mensen die voor pvp komen zijn ook al geleaved of bijna gestopt omdat er gewoon geen goede beslissingen over worden gemaakt.

Als je mijn topic goed had gelezen had ik al aangegeven dat je bij het aanzetten van de pvp drops ook de gangs moet limiteren met allianties en useraantallen met nog een aantal andere ideeen. Ook heb ik al events in mijn hoofd die ik ook al in het topic heb beschreven. 

 

1 uur geleden zei Saizis:

 

Ik denk als je het op prison weer terug wil krijgen je geen teams meer moet hebben. Geen allianties. De gangs niet of nauwelijks laten meetellen om samen te kunnen werken en er een soort last person standing van moet maken die dan eventueel beloond wordt en met drops aan. Gelijke setjes voor iedereen voor de game begint. Dan komt het echt aan op je skills en de drang om te winnen. Daar pak je naar mijn mening de meeste spelers mee. KitPvP maar dan net iets anders. Of een soort hunger games op kleine schaal. Misschien dat we daar ook op kunnen voortborduren qua ideeën?

Voor events zou je inderdaad zoiets als last man standing kunnen doen zoals ik al zei in mijn topic. Maar prison draait om in een groep samen te werken voor geld verdienen en de pvp te domineren. Voor events op prison zou dit inderdaad goed helpen en ik ben hier dus ook een voorstander van. 

Als je mijn ideeen voor ingame events uitgebreider wilt horen als wat ik in mijn topic heb beschreven zou ik daar nog een stuk over schrijven. Events op gamemodes zijn effectiever voor de spelers actief te houden vanplaats een aparte event gamemode te maken naar mijn mening.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er ook mogelijkheden te bedenken waar beide kanten profijt van hebben? Zowel personen die graag drops aan willen en personen die drops uit willen? Ik zie bijvoorbeeld het idee om het maximaal aantal leden van een gang te verlagen. Als daardoor meer actieve gangs ontstaan kan je gangwars toegankelijker maken en daar drops aanzetten. Zou zoiets een oplossing zijn?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-11-2018 om 17:44 zei Cees:

Zijn er ook mogelijkheden te bedenken waar beide kanten profijt van hebben? Zowel personen die graag drops aan willen en personen die drops uit willen? Ik zie bijvoorbeeld het idee om het maximaal aantal leden van een gang te verlagen. Als daardoor meer actieve gangs ontstaan kan je gangwars toegankelijker maken en daar drops aanzetten. Zou zoiets een oplossing zijn?

Dat klinkt super tof :star:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In theorie klinkt dat tof alleen in de werkelijkheid gaat dat niet werken. De gangs zijn nu zo onverdeeld doordat er mensen gestopt zijn of haast niet spelen. Je blijft dan een leidende gang houden die bijna elke war gaat winnen. Misschien de eerste 3 keer word er goed gebruik van gemaakt maar daarna niet meer. 

Ik zou er zeker een voorstander voor zijn als er voldoende gangs waren die gewaagt zijn aan elkaar maar die zijn er op het moment niet. Bovendien hou je dan dat de meest mensen alsnog in de gewone pvp arena blijven waardoor de stuff van zelfde waarde blijft en dus haast niks waard is. Users houden er niet van om bijv. 3vs3 te spelen maar willen juist altijd met meerdere op 1 gaan. En dan zou een beginnende groep users nooit een ervaren speler kunnen killen en looten.

Zelf zou ik ervoor kiezen om drops aan te zetten en events organiseren waarbij het niet om de loot gaat maar wie er wint. Zo kunnen de spelers die drops uit willen die over het algemeen bijna niet pvp ook pvpen zonder dingen te verliezen. Zulke events zoals ik in me topic heb beschreven kan je dan wekelijks houden en dan elke keer afwisselen met een andere.

bewerkt door Reszs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan plaats je gangwars nog in de huidige situatie. Als je het maximaal aantal gangleden fors gaat verlagen, laten we als voorbeeld 3 a 4 personen nemen. Dan ontstaan er meer actieve gangs. Helemaal als je gangwars aantrekkelijker maakt. Dat de meeste mensen dan alsnog met drops aan gaan spelen kan je voorkomen door betere rewards voor gangwars in te stellen dan voor normale pvp.

Overigens als mensen al de keuze hebben tussen met of zonder drops. En ze kiezen over het algemeen om zonder drops te spelen. Betekend dat dan niet dat ze dat gewoon leuker vinden?

  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook al gezegt in mijn topic dat de gangsleden verlaagd moeten worden om te zorgen dat er meer actieve gangs moeten komen. Wel moeten er dan ook meer aanpassingen komen zoals een limiet zetten op aantal allianties. Zou dan je idee graag willen zien in een update betwijfel of het effectief zal zijn!

Ik vind dat er een verandering in moet komen want de huidige beslissingen leiden tot weinig tot geen positief resultaat. Over het algemeen over alle users zullen ze het misschien leuker vinden maar het is totaal niet goed voor de pvp en economie van de server en de meeste van die spelers zullen niet veel actief zijn in de pvp en dan zullen de mensen die het meest gebruik maken van de pvp benadeeld worden. 

Heb ook al in me topic gezegt om gangwars aan te zetten maar als dat de enige vorm van item drops zal zijn veranderd de huidige economie nog steeds niet zo veel en blijven mindere goede sets niks waard en hebben de ranks nog steeds niet veel aan hun kits omdat ze dan nog steeds grotendeels alleen maar opgeslagen worden in hun base.

Je geeft aan om voor betere rewards te stellen voor gangwars dan normale pvp. De rewards van de normale pvp worden bepaald door de users waar zij mee gaan pvpen. Voor rewards in vorm van coins of stuff ben ik ook een voorstander van bij genoemde events en gangwars. Wel moeten er events komen voor gangwars dan anders word er simpelweg geen gebruik van gemaakt denk ik. De eerste paar keer misschien daarna niet meer omdat er dan altijd een leidende groep is waar niemand tegen durft zoals nu ULTRAKRYM op prison omdat die groep gewoon te groot is. De beste pvpers van de gamemode vormen dan een team en dan durft niemand tegen hun en hebben ze niks aan die verandering. Dit ligt inderdaad ook deels aan de spelers zelf omdat ze altijd het beste willen zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Note: Ik speel zelf geen prison.

Dit is wat meer een algemene reactie op je startpost want volgens mij bedoelen we redelijk hetzelfde.

Qua events heb je inderdaad gelijk, in de vorm van toernooi's en dergelijke met prijzen voor de winnaars kan je het extra stimuleren. Persoonlijk denk ik echter wel dat splitsen het beste is, er is een grote groep mensen die enkel pvp willen doen zonder drops. Het lijkt mij dat je daarnaast best wel pvp met drops zo kan organiseren dat het grotere risico dat je neemt extra beloont wordt.

Mines ga ik mij niet over uitlaten, ik speel geen prison en kan hier dus niet een goed oordeel over vellen. Wel geef ik je deels gelijk dat het nu van prison wegvalt als de mines niet goed in balans zijn.

En economie, het blijft altijd een heikel punt, op alle gamemodes. Het grootste punt met Minecraft is dat vrijwel iedereen oneindig aanbod kan creëren. Als je dit probeert te voorkomen door het alleen voor betaalde ranks beschikbaar te stellen, wordt het pay-to-win. Als je resources schaars houdt wordt de gameplay al gauw minder. Maak je items te duur dan vinden users het niet waard om te spelen. Als iemand hier de gouden oplossing voor weet krijgt diegene van mij een lolly.

Missies... Ik ben zelf weleens bezig geweest om een soort verhaallijn, of quests te creëren in prison. Ik heb dat destijds nooit echt doorgepakt. Het kan wel een leuke bezigheid zijn in prison, mits het goed georganiseerd worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die enkel missies willen doen waarbij het doel is: hak 20 coal. Dat is wel met de aanname dat het gaat over missies met een verhaallijn. Als men liever missies ziet in de vorm van challenges, ja dan ontstaan vaak wel van zulke doelen.

Topvoter, ik ben voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja volgensmij zitten we wel een beetje op 1 lijn


alleen zoals het nu eruit ziet lijkt het net de pvp van survival1 en komt t over dat geen enkele staff de pvp community of pvp in t algemeen iets boeit. Er komen soms nog oude pvpers en faction/kitpvp spelers online die mij herkennen en dan zien ze gewoon dat er niks is veranderd in positieve zin voor hun.

Ik zou daarom ook best willen helpen om de ideeen uit te werken om de gamemode te verbeteren. Een verhaallijn in prison zou je bijvoorbeeld in delen kunnen opsplitsen. Bijvoorbeeld dat de verhaallijn begint bij rank A en dat je dat verhaal doorzet tot het volgende doel in prison meer mines unlocken en rank G voor een plot unlocken. Per zoveel ranks zou je de quests moeilijker kunnen maken.

Topvoter hoop ik zelf heel erg dat het terug komt. Mensen krijgen dan een doel om voor te voten omdat iedereen wel graag een unieke rank wilt hebben. Op prison kan je bijvoorbeeld doen punten te sparen en daarmee dan goed armor, pickaxes of ores te unlocken met je vote punten.

Vind het een beetje jammer dat de meesten alleen op item drops in gaan terwijl ze de gamemode niet of nauwelijks spelen en ook niet pvpen!
 

bewerkt door Reszs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...