Spring naar bijdragen

Hoe ik TC nu zie.....


MijnNaamIsStef

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.
Ik wil het eens hebben over de toekomst van de server en hoe ik dat als old-school speler zie.

De server is erg veranderd in de afgelopen jaren. Vroeger was alles anders. Er was redelijk wat lag als je na 16:00 op Torchcraft speelde en de gamemode games bestond nog niet eens. Zelfs skywars en factions waren er toen nog. Het waren simpelere tijden. En nu heb je (helaas) fortnite die alle spelers bij MineCraft wegtrekt. De simpelere tijden waren rond 2013 - 2016. Dit was ook het top punt van TorchCraft en Minecraft. Toen speelde er 300+ mensen op de server en nu zijn het er maximaal 60. Die daling komt een deel door Minecraft zelf en een deel door TorchCraft zelf. Op TorchCraft waren toen de top gamemodes skyblock, prison, kitpvp en survival. Alleen een probleem daarvan is dat ze niet vaak ge-update werden. Dit doet Fortnite wel en dat is 1 van de redenen waarom het zo groot is en voorlipig blijft. Af en toe had je in gamesmode een map change of een kleine update, maar meer niet. Misschien hadden ze af en toe een grote update, maar vaak was het een grote flop zoals eggwars  De staff en community is ook drastisch veranderd. Vroeger speelde iedereen op de server, maar nu zijn het alleen nog maar fanatieke 43 en 7 jarige spelers. De staff is ook erg veranderd. Veel staffleden verlaten TorchCraft of nemen een stapje terug. Bij de gamemode is het nu nog maar een beetje P2W (pay 2 win) en wordt je als beginner een beetje buitengesloten door de hogere spelers. Ik weet dat veel meer ''oude'' spelers zoals ik dit vinden en hopen op iets nieuws. Torchcraft en Minecraft hebben beide een grote update nodig om te groeien, maar uit mijn perspectief heb ik in 2018 bijna tot geen update gezien in Torchcraft. Ik hoop dat er snel een grote update komt in alle gamemodes en dat er misschien wat opgeruimt moet worden.Misschien een Torchcraft 2.0??

Groetjes MijnNaamIsStef :) 

 

 

bewerkt door MijnNaamIsStef
  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat bijna iedereen een beeld kan schetsen hoe torchcraft eruit zal zien als het zo door gaat. Verandering is inderdaad nodig maar merk dat de motivatie weg is bij veel mensen. Kijk bijv. naar prison en kitpvp waar niks gebeurt kwa updates de laatste maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt is dat vroeger de meeste spelers op Survival zaten, maar dat het nu vaak het drukst is op Prison en Skyblock. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn?

Minecraft zelf heeft op zich genoeg vernieuwingen, denk aan 1.13 en 1.14 met allemaal nieuwe dingen, alleen het is helaas nogal lastig om ook servers daarvoor geschikt te maken, dat duurt nogal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door dalende populairiteit van Minecraft worden veel plugins die TC gebruikt minder snel geupdate of zelfs helemaal niet. Ik heb laatstens een bericht gepost in de Discord waarom 1.13 zo lang op zich laat wachten:

Nee helaas geen 1.13. Er zijn nogal wat moeilijkheden. Daarnaast zitten we als team een beetje in een dip waar we momenteel uit proberen te komen daardoor gebeurd er niet zoveel.

1.13 is lastig omdat:
- de skyblock plugin die wij gebruiken werkt nog niet op 1.13
- de plots plugin die gebruikt wordt op prison bevat nog een bug op 1.13 die veel impact heeft
Voor survival geldt dat de vehicles plugin niet geüpdate wordt voor 1.13 daar zijn we ook een oplossing voor aan het zoeken
De lobby is sinds deze week wel 1.13, daarom werkt die af en toe wat minder

Inmiddels is het zo dat de plot plugin redelijk lijkt te werken, waardoor een update naar 1.13 voor prison vorm begint te krijgen. Het liefst hadden we alle servers al 1.13 gehad, maar het kost nou eenmaal veel werk. En veel afwachten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cees:

Door dalende populairiteit van Minecraft worden veel plugins die TC gebruikt minder snel geupdate of zelfs helemaal niet. Ik heb laatstens een bericht gepost in de Discord waarom 1.13 zo lang op zich laat wachten:


Nee helaas geen 1.13. Er zijn nogal wat moeilijkheden. Daarnaast zitten we als team een beetje in een dip waar we momenteel uit proberen te komen daardoor gebeurd er niet zoveel.

1.13 is lastig omdat:
- de skyblock plugin die wij gebruiken werkt nog niet op 1.13
- de plots plugin die gebruikt wordt op prison bevat nog een bug op 1.13 die veel impact heeft
Voor survival geldt dat de vehicles plugin niet geüpdate wordt voor 1.13 daar zijn we ook een oplossing voor aan het zoeken
De lobby is sinds deze week wel 1.13, daarom werkt die af en toe wat minder

Inmiddels is het zo dat de plot plugin redelijk lijkt te werken, waardoor een update naar 1.13 voor prison vorm begint te krijgen. Het liefst hadden we alle servers al 1.13 gehad, maar het kost nou eenmaal veel werk. En veel afwachten....

Kunnen de gamemodes niet één voor één geüpdate worden naar 1.13?

Als de vehicles-plugin de enige plugin is die nog niet geüpdate is naar 1.13, denk ik niet dat veel mensen het erg vinden als die er tijdelijk uitgehaald wordt maar dat op die manier wel de gamemode toegang krijgt tot de toevoegingen van MineCraft 1.13. Ik snap uiteraard ook dat dit dan als 'onrechtvaardig' kan worden ervaren door spelers van andere gamemodes (Skyblock/Prison), maar zo zou je in ieder geval alvast een deel van de spelers een plezier kunnen doen :star:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Spaghettisliert3:

Kunnen de gamemodes niet één voor één geüpdate worden naar 1.13?

Als de vehicles-plugin de enige plugin is die nog niet geüpdate is naar 1.13, denk ik niet dat veel mensen het erg vinden als die er tijdelijk uitgehaald wordt maar dat op die manier wel de gamemode toegang krijgt tot de toevoegingen van MineCraft 1.13. Ik snap uiteraard ook dat dit dan als 'onrechtvaardig' kan worden ervaren door spelers van andere gamemodes (Skyblock/Prison), maar zo zou je in ieder geval alvast een deel van de spelers een plezier kunnen doen :star:

ik als prison speler zou het niet erg vinden als survival eerst 1.13 word (sws wil ik liefste dat alles 1.12.2 blijft)

en ik het heeft in mijn ogen niet vel nut om prison te updaten

bewerkt door bert_POWER
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/31/2018 om 14:44 zei Spaghettisliert3:

Kunnen de gamemodes niet één voor één geüpdate worden naar 1.13?

Als de vehicles-plugin de enige plugin is die nog niet geüpdate is naar 1.13, denk ik niet dat veel mensen het erg vinden als die er tijdelijk uitgehaald wordt maar dat op die manier wel de gamemode toegang krijgt tot de toevoegingen van MineCraft 1.13. Ik snap uiteraard ook dat dit dan als 'onrechtvaardig' kan worden ervaren door spelers van andere gamemodes (Skyblock/Prison), maar zo zou je in ieder geval alvast een deel van de spelers een plezier kunnen doen :star:

Daar ben ik het wel mee eens. Echter als je nu gaat updaten naar 1.13 zonder de vehicles plugin geupdate staan er allemaal onbeschermde vehicles op de wereld. En daarnaast hebben mensen redelijk wat ingame coins betaald voor de vehicles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op ‎29‎/‎12‎/‎2018 om 16:32 zei MijnNaamIsStef:

Hallo iedereen.
Ik wil het eens hebben over de toekomst van de server en hoe ik dat als old-school speler zie.

De server is erg veranderd in de afgelopen jaren. Vroeger was alles anders. Er was redelijk wat lag als je na 16:00 op Torchcraft speelde en de gamemode games bestond nog niet eens. Zelfs skywars en factions waren er toen nog. Het waren simpelere tijden. En nu heb je (helaas) fortnite die alle spelers bij MineCraft wegtrekt. De simpelere tijden waren rond 2013 - 2016. Dit was ook het top punt van TorchCraft en Minecraft. Toen speelde er 300+ mensen op de server en nu zijn het er maximaal 60. Die daling komt een deel door Minecraft zelf en een deel door TorchCraft zelf. Op TorchCraft waren toen de top gamemodes skyblock, prison, kitpvp en survival. Alleen een probleem daarvan is dat ze niet vaak ge-update werden. Dit doet Fortnite wel en dat is 1 van de redenen waarom het zo groot is en voorlipig blijft. Af en toe had je in gamesmode een map change of een kleine update, maar meer niet. Misschien hadden ze af en toe een grote update, maar vaak was het een grote flop zoals eggwars  De staff en community is ook drastisch veranderd. Vroeger speelde iedereen op de server, maar nu zijn het alleen nog maar fanatieke 43 en 7 jarige spelers. De staff is ook erg veranderd. Veel staffleden verlaten TorchCraft of nemen een stapje terug. Bij de gamemode is het nu nog maar een beetje P2W (pay 2 win) en wordt je als beginner een beetje buitengesloten door de hogere spelers. Ik weet dat veel meer ''oude'' spelers zoals ik dit vinden en hopen op iets nieuws. Torchcraft en Minecraft hebben beide een grote update nodig om te groeien, maar uit mijn perspectief heb ik in 2018 bijna tot geen update gezien in Torchcraft. Ik hoop dat er snel een grote update komt in alle gamemodes en dat er misschien wat opgeruimt moet worden.Misschien een Torchcraft 2.0??

Groetjes MijnNaamIsStef :) 

 

 

en kitpvp was al maanden offline. vroeger was dat de top. sinds games er is is dat weg. ook creative is dood door games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Minecraft is langzaam aan het leegbloeden, ook de grotere servers hoor. Zeg maar niet dat dat niet zo is, want die grote wereldservers hadden voorheen ook eerst 3x zoveel spelers als dat ze nu hebben.

Zo is het met Torchcraft ook.

bewerkt door Fluenzy
typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fortnite is een spel welke bekend is geworden door "battle royale". Dit is iets wat je ook terug ziet komen in andere spellen. Het komt eigenlijk neer op skiwas, maar dan op de grond.

Er komt vast wel weer een ander spel, of misschien komt minecraft zelf wel met deze modus.

Dat spelers interesse verliezen komt overal voor. Ik speelde vroegah world of warcraft. en waren de guilds van 300+ leden geen uitzondering, en werd er door 2 teams geaaid. Nu zou dat echt niet meer lukken.

Je ziet dit met alle schietspellen gebeuren, wie kent call of duty nog (niet de black-ops).

Voor TC betekent het dat 1.13 en 14 leuke dingen gaat brengen. En ja tuurlijk zijn er op de verschillende gamemodi een hoop inactieve spelers. Maar die krijg je echt niet meer terug door te gaan cleanen. Bovendien wil ik mijn bouwsels echt niet kwijt.

Bovendien hou ik niet van pvp, maar creative is het ook niet. Dus daarom nu skyblock, had ik nog nooit gespeeld.

Wacht voor een leuke battle royale in mc, en dan weet je het.

Rinspeed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...