Spring naar bijdragen

gedrag op Skyblock


Rinspeed

Aanbevolen berichten

Ik zou het erg prettig vinden als speler op Skyblock rekening willen houden met de leeftijd van andere spelers op de server.

Niet alle onderwerpen zijn geschikt om in de openbare chat te gebruiken,
de volgende topics zijn volgens mij een "niet doen":

  • Sex
  • drank (alcoholische)
  • drugs (ook gewoon roken)
  • schelden op (school, spelers, politiek, etc.)
  • wapens (in het echt)

Wil je hier toch over praten, doe dat dan privé en installeer "Chatter" 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bovenstaande dingen zitten twijfelgevallen tussen en zodra er twijfel kan ontstaan is het beter om het in prive chats te doen als er zo nodig over gepraat moet worden. Vandaag weer opmerkingen over tc mensen op tinder in skyblock chat, kom op, al weten kinderen niet wat het is, dat kan gewoon niet hier. Hoort in minecraft niet thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef je natuurlijk helemaal gelijk hierin, maar helaas komt het vaak voor dat zulke dingen vaker worden besproken wanneer er geen staflid aanwezig is omdat ze stiekem toch wel weten dat zulk gedrag niet gewenst is hier. Wees dan niet bang om als speler zelf er ook wat van te zeggen of op zoek te gaan naar een staflid op andere gamemodes, en houd de persoon er niet over op stuur dan gerust een ticket zodat we alsnog de persoon aankunnen spreken of zelfs een straf kunnen geven voor dit gedrag. Natuurlijk lost dit het probleem niet op op het moment zelf maar als er mensen zijn waar van het je irriteert dat ze zulke gesprekken voortzetten gebruik dan het /ignore [naam] commando zodat jij als speler er op dat moment geen last meer van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-1-2019 om 10:39 zei Rinspeed:

Ik zou het erg prettig vinden als speler op Skyblock rekening willen houden met de leeftijd van andere spelers op de server.

Niet alle onderwerpen zijn geschikt om in de openbare chat te gebruiken,
de volgende topics zijn volgens mij een "niet doen":

  • Sex
  • drank (alcoholische)
  • drugs (ook gewoon roken)
  • schelden op (school, spelers, politiek, etc.)
  • wapens (in het echt)

Wil je hier toch over praten, doe dat dan privé en installeer "Chatter" 

helaas waant de persoon in kwestie zicht hier boven in een  ""verleden tijd/sprookjes wereld"", al deze onderwerpen worden namelijk net zo goed besproken in de vlogs van ""enzoknol"" en verder op youtube, waar kinderen ook naar  kijken.

verder vind ik  dat er overdag opgelet zou moeten worden naar deze onderwerpen, maar in de avond zou je geen censuur moeten hebben op de server.

een server voor iedereen is dus ook voor de mensen die ouder zijn dan 14+ en alles verbieden is daar geen oplossing in.

 

http://prntscr.com/m8novg

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er mij om dat er een verschil is tussen plaagstootjes en dingen die echt niet kunnen. En iedereen moet dat soort dingen zelf kunnen onderscheiden.

Sommige dingen kun je incasseren, andere dingen kunnen echt niet. Van dat laatste moet iedereen wel op de hoogte zijn lijkt mij.

We zijn niet van de (taal) politie, en als speler zou ik mij niet bezig moeten houden met het moeten maken van screenshots. Censuur doen we niet aan, alleen de scheld filter vind ik ok. (al is die niet waterdicht).

Ik wil gewoon lekker spelen, en niet in een kinderachtige discussie zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2019 om 11:32 zei Rinspeed:

Dan begrijp je de boodschap vermoedelijk niet.

Die is nl "Doe normaal, dan kunnen we allemaal leuk spelen".

Beste Rinspeed,

leuk dat u normen en waarden aan onze wil opleggen, maar u normen en waarden zijn die van mij nog niet.

daarbij ben ik tegen op censuur niet iets wat je moet willen in een land als Nederland.

onderwerpen als drugs zijn gewoon legaal "wiet", drank  moet geen probleem zijn of hebben u kinderen oogkleppen op tijden een verjaardag ?.

door van deze onderwerpen een taboe te maken, krijg je een probleem

 

 

bewerkt door workswith
  • Leuk 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De onderwerpen zijn dan volkomen legaal. Vind alleen Torchcraft, of zelfs Minecraft niet het juiste platform om daar over te praten.

Je gaat ook niet de kleuterschool binnen om te praten over hoe goed een M16 wel niet is om te schieten.

Je past je boodschap aan, aan het publiek. Kinderen zijn nog naïef, en geloven alles. Ik hoef ze niet te verbieden om op Torchcraft te spelen.

Ik verwacht dat iedereen op TC zelf kan inschatten waar over in een publiek kanaal gesproken wordt. Creëer anders een party, of doe het in private berichten.

Het is geen rocket science, en ook geen censuur. Het heeft te maken met fatsoen. En die regels worden wel beheerd door TC staff.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rinspeed:

Je gaat ook niet de kleuterschool binnen om te praten over hoe goed een M16 wel niet is om te schieten.

Dit vind ik nogal een bizarre vergelijking, een m16 in een kleuterschool roept bij mij nogal een heftig beeld op gezien het verleden van school shooters in Amerika. Sowieso lijkt mij het praten over M16's niet geschikt om over te praten op een torchcraft forum. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg teleurgesteld dat ik oude spelers zie die joun punt niet begrijpen Rinspeed. Jammer. Er probeert hier iemand een veilige digitale omgeving neer te zetten en in plaats van hem prijzen doen jullie alleen maar je best om je gelijk te halen en werken niet mee aan een veilige speelomgeving digitaal. 

Kom ik laats online en is incest opeens een gespreksonderwerp. Dat is geen gespreksonderwerp in een chat met kinderen! Taboe of niet. Bij kinderen praat je daar niet over! 

Heel goed om te lezen dat jij je nog enigzins hiervoor inzet Rinspeed. Dank hiervoor. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Cees locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...