Spring naar bijdragen

Build_it_now

Automatisch Respawnen Shulkers SurvivalEnd  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil jij dat shulkers automatisch respawnen in de endkastelen?



Aanbevolen berichten

Hi,

Met de grote survival update naar 1.13 komt er ook weer een reset van, The End. Geweldig alleen ditmaal zouden veel spelers shulkers zien respawnen nadat ze gedood zijn. Er zullen ook zeer zeker tegenstanders zijn en daarvoor wil ik graag mijn idee toelichten.

We hebben sinds de invoering van de shulkers (1.12) gezien dat ze binnen een week, en wellicht sneller allemaal uit de end verdwenen. Dit meestal door mensen met de ranks. Vooroplopend mensen met flyspeed. Shulkers worden meestal tot shulkerbox gecraft en af en toe wordt er wel eens een verkocht. Dit voor 2500 tot 3500 muntjes per stuk. Een speciaal item dus. Het jammere hierbij is dat een shulkerbox een "normaal" item zou moeten zijn. Een waarmee je mooie compacte massa opslagen kan maken. Of de manier om heel veel items mee te nemen in je enderchest! Prachtige dingen zijn dat, alleen op de huidige manier niet te doen op tc. En dat is jammer.

Hierom stel ik voor dat shulkers voortaan respawnen in end-kastelen. En iedereen weer kans maakt op de veelzijdige boxen. :) 

 

Voor en Nadelen van het respawnen: 

Voordelen:

  • Iedereen is dan in staat om op natuurlijke wijze aan shulkerboxen te komen. Zonder achteraf veel geld te betalen per box
  • Massa opslag met veel minder hoppers! (Voor de mods een hele winst op lagg!) Via "shulker Fillers" kan je heel veel items opslaan met de minste hoppers. Geen hopper voor iedere kist meer!
  • Je kan je vetste creaties maken. Naast mooie opslag doeleinden kan je ze zelfs als decoratie gebruiken! Daarnaast heb je natuurlijk de enderchest toepassing, waarmee je altijd gevulde shulkerboxes met veel items bij je kan hebben. Als je geen /back hebt is dat een must! 

 

Nadelen:

  • Ze worden vele malen minder waard. Ze zullen gaan van 3000 coins naar 100? Wie weet, Zet je eigen rijkdom opzij voor meer speel plezier voor anderen! Of kies voor je eigen gewin..
  • Teveel plezier van de vele toepassingen... 

 

Vergeet niet te stemmen in de Pol! Ben heel benieuwd wat iedereen van dit idee vindt. Hieronder links naar shulkerbox video's en wat er allemaal mee kan!

 

bewerkt door Build_it_now
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shulkers laten respawnen betekend elke nacht de end resetten. Geeft wel een hoop gedoe mee. Er zijn wel plannen om iedereen gelijke kansen te geven op shulkers :). Ze zullen ook goedkoper worden in de tokenshop.

Mensen gaan dan gewoon homes zetten bij castle's om zo elke dag al die shulkers te killen. Los je denk ik niet het probleem mee op, zorg je alleen voor meer shulkers in het spel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het héél raar vinden om van shulkers in 1 klap een zeer common item te maken. Ik snap heus welke richting je op wil met je idee, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is.

Ik ben het met je eens dat shulkerboxen best wat minder zeldzaam mogen worden. Ik denk wel dat je naar andere oplossingen daarvoor op zoek moet. En nu ik toch bezig ben wil ik meteen wat suggesties daarvoor doen 😅

-Maak shulkerboxen goedkoper in de tokenshop. Uit mijn hoofd kosten shulkerboxen nu 40 tokens, wat ik persoonlijk echt te veel vind. We hebben het hier niet over end portal frames of elytra's, puur een item dat 'zeldzaam' is geworden door de beperkte end border en het niet-respawnen van shulkers. De prijzen waarvoor shulkerboxen verkocht worden zijn voor de normale speler ook amper te betalen, dus die mogen best wat lager worden. Maak van die 40 bijvoorbeeld 14 tokens. Dit zou mij in ieder geval overhalen om te gaan voten.

-Er zou een adminshop moeten komen waar shulkerboxen voor een X bedrag gekocht kunnen worden (bijvoorbeeld 2500$). Shulkerboxen zullen op deze manier sowieso niet meer boven die prijs verkocht worden, en worden ze al iets betaalbaarder voor de gewone speler. Daarnaast kunnen de rijkere spelers investeren in shulkerboxen voor bijvoorbeeld een opslag.

Door deze twee manieren maak je de shulkerbox al iets minder waardevol, maar nog steeds een item dat zeker iets waard is. Ik denk dat het niet eerlijk is voor spelers die in het verleden veel geld hebben betaald voor shulkerboxen als die items opeens niks meer waard zijn. Ik weet bovendien niet of het überhaupt mogelijk is om eens per dag shulkers te laten respawnen, maar gelukkig hoef ik me niet bezig te houden met de technische kant erachter 😂

bewerkt door Spaghettisliert3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het langs meerdere kanten maar dat de end word gereset zou mijn part iets vaker mogen voor meer kansen en dat dat er homes bij komen is waar maar kan je end homes niet uit zetten? Of zorgen dat het niet kan? En gewoon dat het respawnt moet toch een manier voor zijn maar elke dag end resetten zou stom zijn voor jullie. Maar gewoon respawnen en zonder homes kunnen zetten zou voor veel avonturen zorgen. Verder kan ik wel begrijpen dat het veel werk kost. 

 

TDP06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@SaintSDevastatoR Dit was mijn oplossing, ipv hele end resetten elke dag https://www.madcatgaming.com/shulker-respawn-data-pack/

 

En @Spaghettisliert3 Ik wil bereiken wat in een normale survival ook mogelijk is. Hier zitten we met een beperkte grootte van de end en met heel veel spelers. Van alle items die al minder te krijgen zijn doordat we niet in de end kunnen minen vindt ik dat deze een goeie compensatie kan bieden. En 2500 coins maakt het bij lange na niet mogelijk om de leuke dingen te doen die je zou horen te kunnen. 25.000,00 coins voor een kleine opslag is gewoon niet leuk. 

Wat je zegt, rijkere spelers kunnen investeren in zo'n opslag. Ranked mensen meestal. Eigenlijk altijd. Dat wil ik doorbreken. Zelf heb ik een ton uitgegeven aan mijn boxen, maar maakt me niks uit als ik weet dat iedereen straks kan profiteren en we echt een grote verbetering in mijn ogen kunnen krijgen in o.a. farm opslag. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen gaan dan gewoon homes zetten bij castle's om zo elke dag al die shulkers te killen. Los je denk ik niet het probleem mee op, zorg je alleen voor meer shulkers in het spel. 

Er zijn gelukkig over de hele map heel veel kastelen, dus om iedere dag alle kastelen af te gaan is ook teveel werk, en het mooie, bovenstaande link is een datapack die alleen de mobs regenereerd als er een player bij is en dan in lage maten. Dus geen complete end reset.

 

@SaintSDevastatoR

bewerkt door Build_it_now
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk topic! Ik heb alleen wel 2 puntjes die ik wil zeggen.

1. De shulkerboxes gaan echt geen 2.5k waard zijn als de end wordt gereset. Dat is onreeel om te denken.

2. Wat Saints ook al zei: er worden oplossingen bedacht waardoor ook users van shulkers gebruik kunnen maken. 

Persoonlijk vind ik ook niet dat shulkerboxes uiteindelijk evenveel waard moeten zijn als ‘normale’ kisten. Ik zou eerst afwachten met wat wij als staffteam mee bezig zijn voordat je hier veel verder voor gaat pleiten voor meer shulkerboxes.

 

PS: @Spaghettisliert3 er wordt naar de tokensshop gekeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kamiel:

Leuk topic! Ik heb alleen wel 2 puntjes die ik wil zeggen.

1. De shulkerboxes gaan echt geen 2.5k waard zijn als de end wordt gereset. Dat is onreeel om te denken.

2. Wat Saints ook al zei: er worden oplossingen bedacht waardoor ook users van shulkers gebruik kunnen maken. 

Persoonlijk vind ik ook niet dat shulkerboxes uiteindelijk evenveel waard moeten zijn als ‘normale’ kisten. Ik zou eerst afwachten met wat wij als staffteam mee bezig zijn voordat je hier veel verder voor gaat pleiten voor meer shulkerboxes.

 

PS: @Spaghettisliert3 er wordt naar de tokensshop gekeken!

Ik ben zekerweten heel benieuwd naar wat er allemaal komt. Met deze peilingen hoop ik voor mijzelf en voor andere toch wat meer inspraak te creëren. 

Naast tokens hoop ik ook erg dat ze dan ingekocht kunnen gaan worden in een adminshop. Voor genoemde farms en silo’s is dan een prijs van 250 coins echt wel het redelijkste wat je kan vragen. Vindt zelfs dat je nog lager moet.

De boxen zullen natuurlijk nooit zo weinig waard worden dat voorop. Wat in mijn ogen belangrijk is dat “wat is iets waard” nu enorm belangrijk.En voor een aantal items is dat super goed! Endportalblocks skulls, prima. Maar items zoals spozen, shulkerboxes, endstone, purperblocks, elytra’s niet. Dit zijn items die je in de normale game in grote getalen kan krijgen, en gebruiken! Purperblocks zijn nu meestal ieders waardevolste blokjes, terwijl het een “normaal” bouwblok hoort te zijn. 

Ik wil er graag naartoe werken dat zulke dingen voor lage prijzen beschikbaar zijn en dat zulke blokken en items goed gebruikt gaan worden ipv dat het waardevolle/waardehoudende items zijn. Daar hebben we andere dingen voor. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kamiel je punten zijn waar en hopelijk word het met de survival update dat users er ook aan kunnen komen. Maar toch ben ik het ook wel met bin eens voor sommige delen. Maar ik hoop dat we wat kunnen verwachten dan in de update voor survival. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Build_it_now:

Ik ben zekerweten heel benieuwd naar wat er allemaal komt. Met deze peilingen hoop ik voor mijzelf en voor andere toch wat meer inspraak te creëren. 

Naast tokens hoop ik ook erg dat ze dan ingekocht kunnen gaan worden in een adminshop. Voor genoemde farms en silo’s is dan een prijs van 250 coins echt wel het redelijkste wat je kan vragen. Vindt zelfs dat je nog lager moet.

De boxen zullen natuurlijk nooit zo weinig waard worden dat voorop. Wat in mijn ogen belangrijk is dat “wat is iets waard” nu enorm belangrijk.En voor een aantal items is dat super goed! Endportalblocks skulls, prima. Maar items zoals spozen, shulkerboxes, endstone, purperblocks, elytra’s niet. Dit zijn items die je in de normale game in grote getalen kan krijgen, en gebruiken! Purperblocks zijn nu meestal ieders waardevolste blokjes, terwijl het een “normaal” bouwblok hoort te zijn.

Ik ben inderdaad ook van mening dat mijn ingeschatte adminshop-waarde van $2500 nogal aan de hoge kant is 😅 Rond de $500-$750 zou ik zelf een mooie prijs vinden. Ik denk dat als je onder de $250 gaat zitten, je de prijs wel heel erg naar beneden trekt ineens. Je moet je wel bedenken dat de prijs die de adminshop vraagt automatisch de maximumprijs is (of eigenlijk al boven de maximumprijs) die je voor dat item kunt vragen als je het zelf verkoopt. En ik denk wel dat het goed is als daar nog ruimte voor is. Mocht de adminshop-prijs alsnog te hoog zijn, dan kan die altijd nog aangepast worden natuurlijk.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spaghettisliert3 Dat is ook zeker een mooie prijs. Zat vooral nog met het feit als je ineens de prijzen laat zakken veel boze mensen hebt die er veel voor neergeteld hebben. Dus het best lijkt het me dat je voordat deze plugin in zou gaan je boxes op spawn zou kunnen verkopen voor zeg 1500 muntjes en dat je daarna pas met de plugin de prijs verlaagt om ze in te kopen. Veel minder boze spelers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap welke kant je op wil met deze verandering, ik ben het met je eens.
alleen denk ik niet dat elke nacht de end resetten de goede manier is.
Dan gaan de UG's en UG++'s met hun 1miljoen homes gewoon een home zetten bij elk kasteel en hebben alleen zij er profijt van.
Een betere manier is denk ik om een maximumprijs er op te zetten (kan dat?) of zoals Saint al zei, ze goedkoper maken in de Token-shop.

Ook lijkt het me een redelijke oplossing om ze voor zo'n 500 coins in de Admin-Shop te verkopen. zo kan nog steeds iedereen er aan komen, maar voorkom je dat binnen een maand 99% van de shulkerboxen aan 1% van TC is.
Dit voorkomt ook de coinfarm die eerder door Saint is beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei SaintSDevastatoR:

Deze waarde ga je echt niet in stand kunnen houden als je elke nacht de map reset..... Dat is gewoon een pure coins farm. 

ik begrijp je opmerking niet, miss onze berichten nogmaals lezen, we hebben die bedoeling ook totaal niet :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Piele:

Ik snap welke kant je op wil met deze verandering, ik ben het met je eens.
alleen denk ik niet dat elke nacht de end resetten de goede manier is.
Dan gaan de UG's en UG++'s met hun 1miljoen homes gewoon een home zetten bij elk kasteel en hebben alleen zij er profijt van.
Een betere manier is denk ik om een maximumprijs er op te zetten (kan dat?) of zoals Saint al zei, ze goedkoper maken in de Token-shop.

Ook lijkt het me een redelijke oplossing om ze voor zo'n 500 coins in de Admin-Shop te verkopen. zo kan nog steeds iedereen er aan komen, maar voorkom je dat binnen een maand 99% van de shulkerboxen aan 1% van TC is.
Dit voorkomt ook de coinfarm die eerder door Saint is beschreven.

Ook aan jou, lees berichten beter, die 1500 coins op spawn verkopen zou in onze ogen moeten voordat een plugin gaat werken! en geen endrest elke nacht. Zodat mensen nu kunnen verkopen voor de hoge prijzen die ze er voor betaald hebben en Na de reset, geen inkoop meer. Geen coinfarm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ontstaat een beetje verwarring dus hier nog even een opsomming van de ideeën. 

  • Een aantal van ons zien graag shulkers respawnen in endkastelen via een plugin. Voor wie de datapack ook gechecked heeft weet dat dit niet iedere avond gebeurt, maar met langzame rates wanneer een speler in de buurt is van kastelen. Deze rates kunnen naar wens aangepast worden handig voor @SaintSDevastatoR

       Link naar de datapack

  • Om niet in één keer de waarde van de boxen te laten zakken had ik als oplossing om voordat eventueel zo'n plugin in werking treed je mensen hun boxen op spawn voor 1500 coins laat verkopen. Kan je nog muntjes krijgen voor je token boxen of je zelf "moeilijk" verkregen boxen. Na de plugin werkt gaat deze inkoop kist weg. Dan heeft iedereen de kans gehad om zijn geld eruit te halen en nu kan iedereen aan de slag gaan in de end! 
  • En ja iedereen kan homes neerzetten, maar ze spawnen niet elke nacht met genoemde data pack. Alsnog kan je dan lekker shulkers farmen, maar dat is ook wat wij willen! veel shulkerboxes ❤️ 
  • En ik wil iedereen bedanken voor het stemmen in de pol! 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat we langzamerhand naar een oplossing kunnen werken 😊 

9 uur geleden zei Build_it_now:

Ook aan jou, lees berichten beter, die 1500 coins op spawn verkopen zou in onze ogen moeten voordat een plugin gaat werken! en geen endreset elke nacht. Zodat mensen nu kunnen verkopen voor de hoge prijzen die ze er voor betaald hebben en na de reset, geen inkoop meer. Geen coinfarm. 

Je zegt nu echter wel tegen Saint en Piele dat ze blijkbaar je bericht niet goed hebben gelezen, omdat zij zeggen dat ze een dagelijkse reset van the End/alle shulkers geen goed idee vinden, maar als ik je even mag citeren uit je eigen bericht:

Op 13-5-2019 om 18:54 zei Build_it_now:

Hi,

(...)

Hierom stel ik voor dat shulkers voortaan respawnen in end-kastelen. Dat iedere dag in alle end-kastelen alle shulkers weer terugspawnen en iedereen weer kans maakt op de veelzijdige boxen. :) 

dus zij hebben jouw bericht prima gelezen, alleen ik denk dat jij dan hier iets hebt neergezet wat je blijkbaar anders bedoelde. Kan gebeuren.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...