Spring naar bijdragen

Economie survival 1


FutureForce

Aanbevolen berichten

Beste staf en andere spelers.

Zoals ik al meerdere malen heb aangekaart in enkele andere topics en op de server denk dat de economie op Survival 1 totaal niet werkt.

In de admin shop kan je niet zien welke items ingekocht worden en zijn na mijn mening ook veel te weinig items (op moment van schrijven zijn er item frames geplaats).

Ook is het voor de meeste spelers niet mogelijk om een  shop te maken.

Daarom zou ik graag met alle spelers en staf leden deze discussie willen starten om samen tot een oplossing te komen.

Zelf zou ik het fijn vinden als er een shop system was voor alle spelers zoiets als GlobalMarketChest of ultimate economy.

Ook zou het fijn zijn als je een job zou kunnen pakken om wat geld te verdienen bv builder, houthakker, boer of wat dan ook.

Laat hieronder weten hoe jullie denken over de economie op survival 1 en eventuele oplossingen.

Misschien dat we dan samen met de staf leden tot een betere oplossing kunnen komen.

PS .

Misschien is het trouwens een idee om bv 1 of 2x per maand een q&A op discord te doen met de stafleden.

 

bewerkt door FutureForce
kleine verbetering over dat item frames zijn geplaats in adminshop
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening is er niks mis met de economie van Survival.

Er zijn genoeg manieren om geld te verdienen, alleen kosten de meeste manieren moeite, wat logisch is, aangezien we op Survival zitten, en geld niet al te gemakkelijk ik grote hoeveelheden verkrijgbaar zou moeten zijn.

Het argument dat je niet kan zien wat je in de adminshop verkoopt is foutief, aangezien Kamiel itemframes heeft opgehangen. Ook is het niet de bedoeling dat de adminshop elk item van de server inkoopt, maar een paar items extra kan inderdaad geen kwaad. 

Het geen waar ik het het meest mee oneens ben is het idee voor een shop systeem voor alle users, aangezien mensen voor dit betaald hebben. Als dit nu ineens voor iedereen toegankelijk gemaakt wordt zijn er een hoop ontevreden en teleurgestelde spelers.

 

Let wel op, dit is MIJN mening over deze onderwerpen, dus zoals ik het zie en ervaar!

-SirRohan

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,futureforce

Ik had al gemerkt dat je er wat problemen mee had met de economie. Persoonlijk wat ik er van vind is dat er niks mis mee is. Maar er zijn ook heel wat manieren om aan Coins te komen. Bedenk maar is aan het nieuwe ding /dailybonus daar kan je best wel wat mee verdienen. Dat users shops kunnen maken vind ik persoonlijk wel begrijpelijk dat je dat wilt misschien is het een leuk idee om zoals bij skyblock een user markt te maken een extra stukje bij de spawn zeg maar🙂. Maar mensen hebben wel betaalt daarvoor dus vind in dat de ranks iets extra mogen of nog meer shops. Maar dat idee van een Q&A is wel goed gevonden daar stem ik voor om het te doen😃

Groeten, 

TDP06 🍍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat er door sommige voor betaald is om een shop te hebben maar je zou het zo kunnen doen dat je per rang bepaald hoeveel verschillende items je kunt verkopen bv een normale user 2 items en elke rang hoger meer items,

De /dailybonus is inderdaad een manier om wat coins te krijgen maar via admin shop is het niet te doen aangezien je te weinig krijg voor wat je verkoopt.

In het verleden heb ik me ook nooit druk gemaakt over de coins aangezien ik het nooit gebruikte maar doordat de prijs zeer hoog ligt voor het upgraden van hoppers met de nieuwe hopper plugin zijn de coins nu wel wat belangrijker geworden.

Op het moment is de halve chat gevuld met wat is de prijs van dit en wie wilt dit of dat kopen ,

de prijzen zijn ook belachelijk hoog voor sommige items.

Ik heb zelf jaren lang een minecraft server gehad en toen gebruikte ik een plugin voor dynamic price wat dus betekend dat de prijs wordt aangepast aan de hand van vraag en aanbod, Helaas is deze plugin er niet meer en misschien dat er een andere manier is dit te realiseren .

@Raoulh

10 uur geleden zei Raoulh:

ten eerste  je bent echt gruwelijk aan het zeuren de laatste tijd van dit is niet goed en zus is niet goed wat verwacht je met een update dat alles in 1x goed gaat?

 

 

Ik weet niet waar je het over hebt (Zeg amper een word in de chat) maar aangezien je activiteit geschiedenis op dit forum ziet het er naar uit dat je een hele slechte jeugd hebt en je overal negatief over bent.

misschien eens wat vroeger naar bed.

Ik heb gevraagd om een discussie en niet om andere af te zeiken of wat dan ook.

IK respecteer andere meningen en iedereen mag ook aangeven wat over het onderwerk gevonden wordt maar dit kan ook zonder persoonlijk iemand aan te vallen.

graag gewoon je mening geven over het onderwerp en normaal beschaafde discussie voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit aangegeven dat ik super slim ben en al helemaal niet dat je mishandeld of misbruikt zou zijn aangezien je kinderlijke reactie verteld dit genoeg over jezelf en zal ik geen verdere reacties plaatsen over of tegen jou toegevoegd aan negeerlijst en gaan we gewoon door over het onderwerp economie.

 

bewerkt door FutureForce
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we er niet gewoon normaal over praten @Raoulh en @FutureForce we willen hier een gewone discusie voeren over dat futureforce wat dingen niet zo goed vind. Sommige dingen zijn inderdaad te duur Name_for_me wou ooit is haar dragon egg verkopen voor de richtprijs van 75k maar dat is gewoon niet echt te doen duurt minstens een maand om dat voor 75k te verkopen dat kan inderdaad anders. Vind het stom dat er dan zo ruzie gemaakt word terwijl we ook ideen kunnen verzinnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei TDP06:

Kunnen we er niet gewoon normaal over praten @Raoulh en @FutureForce we willen hier een gewone discusie voeren over dat futureforce wat dingen niet zo goed vind. Sommige dingen zijn inderdaad te duur Name_for_me wou ooit is haar dragon egg verkopen voor de richtprijs van 75k maar dat is gewoon niet echt te doen duurt minstens een maand om dat voor 75k te verkopen dat kan inderdaad anders. Vind het stom dat er dan zo ruzie gemaakt word terwijl we ook ideen kunnen verzinnen. 

EENS !!!!!!!!!!!!!!!

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er niet zo heel veel mis is met de huidige economie.

17 uur geleden zei FutureForce:

In de admin shop kan je niet zien welke items ingekocht worden en zijn na mijn mening ook veel te weinig items (op moment van schrijven zijn er item frames geplaats).

Die item frames zijn geplaatst als tijdelijke oplossing, we hopen dat dat binnenkort weg kan.

 

16 uur geleden zei FutureForce:

Ook is het voor de meeste spelers niet mogelijk om een  shop te maken.

Deze snap ik niet helemaal. Het is compleet mogelijk om een shop te maken als user, echter heb je geen toegang tot signshops. Dit komt doordat dit gewoon een donaterfunctie is, het spel wordt je iets makkelijker gemaakt. Vroegah stond de chat vol met users die spullen wilden verkopen, zelf gemaakte huizen met groot "Shop" erboven. Dit kunnen ze nog steeds doen.
 

17 uur geleden zei FutureForce:

Ook zou het fijn zijn als je een job zou kunnen pakken om wat geld te verdienen bv builder, houthakker, boer of wat dan ook.

Hier heb ik dan weer gemixte gevoelens voor, het is en blijft survival. Dus heel makkelijk aan geld komen is ook niet handig. 

 

40 minuten geleden zei FutureForce:

In het verleden heb ik me ook nooit druk gemaakt over de coins aangezien ik het nooit gebruikte maar doordat de prijs zeer hoog ligt voor het upgraden van hoppers met de nieuwe hopper plugin zijn de coins nu wel wat belangrijker geworden.

We hebben deze upgrade prijzen niet goedkoop gemaakt doordat wij denken dat dit een goed item is. Het moet niet zomaar voor startende users in grote getallen bereikbaar zijn.

 

Ik wil wel afsluiten met dat het heel fijn is als mensen kritiek leveren! Als wij geen feedback krijgen kunnen we ook lastig iets beter maken.
Binnenkort komt er iets waardoor ook users sneller aan geld kunnen komen, maar dat is later pas!

  • Leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kamiel:

Ik denk dat er niet zo heel veel mis is met de huidige economie.

Die item frames zijn geplaatst als tijdelijke oplossing, we hopen dat dat binnenkort weg kan.

 

Deze snap ik niet helemaal. Het is compleet mogelijk om een shop te maken als user, echter heb je geen toegang tot signshops. Dit komt doordat dit gewoon een donaterfunctie is, het spel wordt je iets makkelijker gemaakt. Vroegah stond de chat vol met users die spullen wilden verkopen, zelf gemaakte huizen met groot "Shop" erboven. Dit kunnen ze nog steeds doen.
 

Hier heb ik dan weer gemixte gevoelens voor, het is en blijft survival. Dus heel makkelijk aan geld komen is ook niet handig. 

 

We hebben deze upgrade prijzen niet goedkoop gemaakt doordat wij denken dat dit een goed item is. Het moet niet zomaar voor startende users in grote getallen bereikbaar zijn.

 

Ik wil wel afsluiten met dat het heel fijn is als mensen kritiek leveren! Als wij geen feedback krijgen kunnen we ook lastig iets beter maken.
Binnenkort komt er iets waardoor ook users sneller aan geld kunnen komen, maar dat is later pas!

En dit is nu een voorbeeld van een goed en duidelijk antwoord.

 

Ik was en ben niet op de hoogte dat ik een shop kon maken en weet ook niet hoe dit zou moeten.

het gaat mij er ook totaal niet om een eigen shop te hebben maar mee over de prijzen voor bepaalde items en dat er als je geen shop hebt er vrij weinig is om aan de admin shop te verkopen.

Ik hoef ook niet elk item in de game in de admin shop maar een aantal meer en iets hogere prijs voor als je iets verkoopt aan de admin shop zou al een verbetering kunnen zijn.

e

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei FutureForce:

het gaat mij er ook totaal niet om een eigen shop te hebben maar mee over de prijzen voor bepaalde items en dat er als je geen shop hebt er vrij weinig is om aan de admin shop te verkopen.

De reden waarom we weinig items hebben in de adminshop is omdat deze items dan "weg zijn". Die items worden uit het spel gehaald. Als we vervolgens spelers heel erg gaan aanmoedigen om items te verkopen in de adminshop dan gaan er veel items uit het spel, en dat is ook weer niet wat we willen.

Daarnaast hebben wij de visie dat we niet al te veel moeten mengen met de economie, alleen wanneer het ons noodzakelijk lijkt. De prijs is grotendeels bepaald door de community zelf, dus als je het vervelend vindt dat een item te goedkoop is ligt dat niet aan ons, maar meer aan de mensen die het voor zo weinig verkopen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei FutureForce:

Ik was en ben niet op de hoogte dat ik een shop kon maken en weet ook niet hoe dit zou moeten.

Hey, dit is heel simpel je maakt in een gebouwtje een shop hoe je normaal ook een shop maakt alleen heb je geen verkoop bordjes en moet je alles 1 op 1 verkopen. Deze manier werkt prima alleen moet je wel online zijn om iets te verkopen.

En als je regelt met een ultragod dat die voor jou een warp neerzet en je af en toe wat reclame maakt in de chat, dan komt het helemaal goed. 

Deze manier word al jaren door users gebruikt.

  • Leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste FutureForce,

Allereerst, super dat je meedenkt over Survival, we vinden het altijd fijn om feedback of tips te krijgen om de ervaring op TorchCraft te verbeteren. Daarnaast ook mijn complimenten naar Kamiel over zijn duidelijke verwoording over hoe wij als staff hier in staan.

De economie is een lastig onderwerp op de server. Vooral omdat spelers hem "zelf" in de hand hebben. Wanneer iedereen maar dingen goedkoper en goedkoper gaat aanbieden snij je uiteindelijk jezelf in je hand. Maarja, dat is de werking van vraag en aanbond. 

Het is inderdaad niet mogelijk voor Users om een shops te maken met een shopsign. We zijn op de achtergrond wel aan het kijken naar wat de mogelijkheden hiervoor zijn. Je moet er echter rekening mee houden dat dit momenteel een functie is die bij een bepaalde rank hoort. Je kunt dit niet zo maar afpakken en aan iedereen geven.

We proberen zoals Kamiel ook al aangeeft op verschillende manieren het makkelijker te maken voor spelers om geld te verdienen. Echter is het ook een kwestie van moeite doen. Wanneer wij de items in de admin shop waardevoller gaan maken heeft dit verschillende gevolgen:

- Er verdwijnen items uit het spel, wat in de admin shop komt gaat er nooit weer uit.
- Er ontstaan grote farms die grote hoeveelheden van dit soort items produceren, hierdoor komt er heel veel geld in de economie zonder hier enige vorm van moeite voor te doen. Daarnaast geven deze grote farms vaak lagg.

Een Job, of een baantje, is een leuk idee. Het past alleen niet echt bij het "survival" idee, meer bij "minetopia" bijvoorbeeld. Uiteraard kun jij je als speler wel helemaal richten op een bepaald item en hier in gaan handelen. Als jij een enorme voorraad hout verzameld en dit verkoopt weet ik zeker dat er vrij veel vraag naar zal zijn! Het is dus maar net hoe je het zelf invult. Natuurlijk is dit voor oudere spelers makkelijker dan voor jongere spelers. 

Als Staff proberen wij, net als Kamiel zei, de economie zo mini mogelijk te beïnvloeden. Met de aanwezigheid van enkele minimum prijzen en de richtprijzen op zowel het forum als de helppagina hopen wij ons steentje bij te dragen aan de economie.

De Q&A vind ik een leuk idee, we kunnen wel is een kanaaltje open stellen met vragen en hier een leuke selectie uit maken! Zelf zijn wij echter niet zo van de youtube filmpjes bijvoorbeeld. 

Ik hoop op deze manier je vragen zo veel mogelijk beantwoord te hebben, mocht dit stuk je juist extra vragen hebben opgeleverd laat het dan gerust weten!

Met vriendelijke groet,

SaintSDevastatoR
Admin Survival en Coördinator van de Helpers

 

PS: Laten we het gezellig houden in dit topic!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...