Spring naar bijdragen

Verlagen server lag veroorzaakt door hoppers


Billy_Bronco

Aanbevolen berichten

We weten dat hoppers server lag veroorzaken. Daarom mogen er op survival ook niet meer dan 50 hoppers op een chunk. Nu vond ik via de onderstaande link een tip om de server lag door hoppers drastisch te verkleinen.

https://community.gophersvids.com/topic/3922-hopper-lag-problem-and-solution/

De oplossing is vrij simpel. Een hopper checkt of er een block / item boven hem aanwezig is. Dit proces vraagt de nodige processor kracht van de server wanneer er veel hoppers tegelijk worden gebruikt. Nu is het kennelijk zo dat er geen check of een andere procedure wordt gevolgd door de hopper wanneer er een container boven op de hopper staat. Nu de hoppers niet langer de intensieve procedure voor de check uitvoeren neemt de server belasting af. Als goede oplossing wordt genoemd een furnace op de hopper te plaatsen.  

Nu weet ik niet of deze tip ook voor de Torchcraft servers werk maar ik denk dat het de moeite waard is voor de admins om hier eens naar te kijken.

Billy_Bronco

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tibo, bedankt voor de verwijzing naar de tutorial. Ik was niet op de hoogte van de plug-in.

Billy_Bronco

Edit: Ik bedenk mij net ... gaat de hopper plug-in wel mee naar versie 1.15.2 vanaf 24 juni? Volgens mij is de plug-in niet updatet.

bewerkt door Billy_Bronco
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Billy_Bronco:

Edit: Ik bedenk mij net ... gaat de hopper plug-in wel mee naar versie 1.15.2 vanaf 24 juni? Volgens mij is de plug-in niet updatet.

Deze blijft ook bij de 1.15.2 update op survival alleen reset het dan wel dus zijn de kisten waaraan je de hopper hebt gelinkt etc. weg. Dus het is het verstandigst om je Hoppers weg te hakken en in een kist te steken.

 

Meer info:

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...