Spring naar bijdragen

Prison, de stand van zaken (nieuws)


Cees

Aanbevolen berichten

In dit topic kan je discussiëren over het nieuwsitem: Prison, de stand van zaken.

prison.png

Beste prison spelers,

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat prison op het moment niet erg lekker meer loopt. Wij hebben gemerkt dat naast staffleden ook spelers dit erg aangaat (natuurlijk), vandaar hebben wij besloten dit bericht te maken om jullie op de hoogte te stellen van wijzigingen aan prison. In dit bericht vind je meer informatie.

Om te beginnen en zonder er teveel omheen te draaien, delen we eerst het minder leuke nieuws. Er is besloten om prison volledig te resetten en de gamemode compleet opnieuw in te stellen en op te bouwen. Omdat dit ongetwijfeld vragen zal oproepen proberen wij in dit bericht het een en ander toe te lichten.

Waarom?
Prison is een van de oudste gamemodes van TC (na survival) en loopt inmiddels al 8 jaar. Sinds die tijd is de formule van prison weinig veranderd. Het is lange tijd succesvol geweest maar na het vertrek van Monk werd de gamemode voornamelijk gedragen door een kleine community van spelers. Deze spelers hebben inmiddels de gamemode al uitgespeeld en hebben hierdoor weinig motivatie om nog te spelen. Met een reset hopen wij onder andere dat deze spelers  weer plezier in de gamemode kunnen krijgen, en het aantrekkelijker te maken voor nieuwe spelers om te blijven.


Tevens willen wij graag resetten gezien er nogal veel dingen zijn die volgens ons wel mogen veranderen. Zo verloopt het levelen en minen op prison traag, zijn er redelijk wat bugs en is de gamemode voor users lastig speelbaar. Ook vonden we plots wat klein. Om dit makkelijker te kunnen veranderen is een reset een goede optie. Daardoor hopen we dat we de gamemode ook weer wat frisser en nog leuker aanvoelt na een reset.

De huidige prison
Dit alles houd in dat de huidige prison geen updates meer krijgt. Prison blijft wel gewoon open om te spelen of herinneringen op te halen.

Wat gebeurd er met de aankopen uit de winkel?
Alle items en ranks waarvoor echt geld betaald is zullen blijven en aan het begin in je inventory verschijnen. Als je een elytra of skulls hebt gekocht met echt geld krijg je deze dus gewoon terug, geen paniek dus. Dit geldt alleen voor items uit de online winkel. Als je een item later overgekocht hebt in-game krijg je die NIET terug.

Wat kunnen jullie verwachten?
Na dat misschien wel minder leuke nieuws hebben wij dan ook het leuke nieuws.  Er is op dit moment nog geen datum waar wij de reset en update verwachten. We hopen in Q4 van dit jaar klaar te zijn (Liefst zo vroeg mogelijk ofc). Ten eerste komt er een compleet nieuwe map. Deze is al grotendeels gebouwd in de afgelopen maanden en nu zijn de bouwers druk bezig met de puntjes op de i te zetten.za

Verder komen er grotere plots, quests met een verhaallijn, challenges, een herziene PvP, meer mine ranks, nieuwe percentages, nieuw chat ontwerp en meer. Ook is het idee om het mogelijk te maken sneller in ranks omhoog te gaan en dat users meer kansen krijgen. Ook zal de focus meer op baltop en andere ranks liggen waardoor de gamemode hopelijk meer een doel heeft voor spelers.

Ondanks veel nieuwe elementen vinden wij het echter ook belangrijk dat bepaalde oude dingen van de huidige prison ook blijven bestaan. Verwacht daarom ook nog genoeg herkenbare elementen terug. En uiteraard mochten jullie nog suggesties, ideeën of vragen hebben, ze zijn altijd welkom via een ticket, discord of ingame. Probeer bij suggesties of ideeën wel te onderbouwen waarom dat zou moeten.

Wij hopen dat dit bericht jullie voorlopig voldoende geïnformeerd heeft en dat jullie onze keuze begrijpen. Houd het forum in de gaten voor als we weer meer informatie hebben.

 

Bedankt voor het lezen!

Het prisonteam

  • Leuk 3
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super goed nieuws,
Dit zijn eigelijk alle punten die de laatste tijd besproken zijn om prison weer opnieuw leven in te blazen!
Ik ben hier erg blij mee!!

Sommigen zullen wel wat moeite hebben met de reset denk ik zo, maar het is voor een goed doel. (Alles verliest eigelijk zijn waarde als de gamemode geen spelers meer heeft toch?)

Q4 betekent 4e kwartaal van dit jaar, dus tussen nu en 1 Januari btw. (Ik kan me voorstellen dat dat sommigen daar vragen over kunnen hebben.)

Ik kijk er echt naar uit,

Precies wat Prison nodig heeft denk ik :)

 

bewerkt door Drber
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suggestie/herinnering:

Nog vóór dat ik ops S2 belandde speelde ik prison, en het leukste om te doen na een lange schooldag was voor mij altijd ontsnappen. Ik meen me te herinneren dat op een van de oudere prison maps een parkour was in een toren, en dat je dan over cobwebs en iron bars van een muur naar buiten kon komen. Dit was toen voor mij een hele opgave, omdat ik niet doorhad dat je gewoon van iron bar naar iron bar kon lopen, IPV springen. Eenmaal buiten was er eigenlijk niets, gewoon een groot vlak stuk gras met hier en daar een paar easter-eggs en in de verte een groot 'blok' commandblock waar je niet bij kon komen. 

Dat gevoel van "Ik hoor hier niet te zijn" was altijd weer magisch (hoewel je er duidelijk wel hoorde te zijn met het parkour en de easter-eggs) Ik zou het daarom leuk vinden om nieuwe spelers ook weer zo'n gevoel mee te geven, op de een of andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cubefish00:

Suggestie/herinnering:

Nog vóór dat ik ops S2 belandde speelde ik prison, en het leukste om te doen na een lange schooldag was voor mij altijd ontsnappen. Ik meen me te herinneren dat op een van de oudere prison maps een parkour was in een toren, en dat je dan over cobwebs en iron bars van een muur naar buiten kon komen. Dit was toen voor mij een hele opgave, omdat ik niet doorhad dat je gewoon van iron bar naar iron bar kon lopen, IPV springen. Eenmaal buiten was er eigenlijk niets, gewoon een groot vlak stuk gras met hier en daar een paar easter-eggs en in de verte een groot 'blok' commandblock waar je niet bij kon komen. 

Dat gevoel van "Ik hoor hier niet te zijn" was altijd weer magisch (hoewel je er duidelijk wel hoorde te zijn met het parkour en de easter-eggs) Ik zou het daarom leuk vinden om nieuwe spelers ook weer zo'n gevoel mee te geven, op de een of andere manier.

Hoe zie je dit dan precies voor je? Gewoon een soort verstopt parkour of bedoel je echt meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei age111:

Hoe zie je dit dan precies voor je? Gewoon een soort verstopt parkour of bedoel je echt meer?

Zoiets ja, een manier om op de muren te komen via een parkour (dat een beetje in een hoekje is weggestopt) niet te moeilijk allemaal, dat was het destijds ook niet.

Edit: hier is hoe ik het me ongeveer herinner https://imgur.com/a/kwgENoW

bewerkt door Cubefish00
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow. Dat had ik niet verwacht 😮

Maar ik begrijp dat dit eigenlijk de enige manier is om nieuw bloed te krijgen in een uitgespeelde gamemode. Ik hoop dat er nu een race zal ontstaan om de eerste rank Z, en dat spelers gemotiveerder zijn om te spelen omdat er nog maar weinig rijke spelers zijn en zij hier ook bij kunnen gaan horen.

Nog een paar ideeën:

  • In de huidige prison zijn er zogenoemde 'illegale items'. Dit zijn items die niet verkregen kunnen worden door het spelen van prison, maar die lang geleden wel verkrijgbaar waren, toen de escape wereld een normale overworld was. Items als enderpearls, lava, en enchantment tables zijn voor veel geld verkocht. Het lijkt me leuk als deze items naar de nieuwe prison zouden gaan, als een knipoog naar de heel oude spelers, als een soort veteranen-items.
  • Wat me ook leuk lijkt is om een item met een lore of enchant (bijvoorbeeld iron bars) te verkopen voor bv 100k, en dat je dit item op de nieuwe prison krijgt. Zo beloon je toch de tijd die oude spelers in prison hebben gestoken om de coins te verdienen, zonder dat je ze direct coins teruggeeft. (In de nieuwe prison zullen er eerst heel weinig coins in de economie aanwezig zijn omdat er dan nog maar weinig is gemined. Daardoor zal zo'n bijzonder item nog niet voor veel coins verkocht kunnen worden. Pas na een tijdje zullen de prijzen genormaliseerd zijn en zullen mensen deze items als zeldzaam en duur gaan verkopen.)
  • Een aparte 1.8 en 1.9+ pvp arena en/of aparte item drops aan en item drops uit arena's zodat iedereen leuk kan pvp'en en ik niet hoef te falen met mijn 3 cps :P
  • Vroeger kon je pas vanaf een bepaalde rank bij xp farms (zoiets als vanaf rank D bij zombie en G skeleton en L witch ofzo). Ik denk dat dat ook wat toevoegt om nieuwe spelers te motiveren om rankup te gaan.
  • DE ADMINSHOP IN HET RIOOL

Ze zullen niet allemaal meer uitvoerbaar zijn denk ik maar misschien kan dit nog wat toevoegen :D

groetjes Gigakoos

 

 

  • Leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Leuk om te horen dat er blijkbaar nog steeds tijd in prison wordt gestoken, 

Of een reset nieuw leven in prison gaat blazen betwijfel ik, daarnaast is het erg zonde van iedereen zijn harde werk dat alle items, in het bijzonder de zeldzame items waar mensen vrij hard voor gewerkt hebben nu zullen verdwijnen. 

Als je kijkt naar de reset/het verdwijnen van survival 2 laatst kregen de spelers de mogelijkheid om iets van een kist aan items mee te nemen. Nu snap ik dat dit zorgt voor maar een halve reset qua economie maar alle items laten verdwijnen lijkt me erg onredelijk. 

Daarnaast is het vergroten van de plots ook onnodig, alweer een plotwipe zal er voor zorgen dat nog meer spelers die al maar half actief/nauwelijks actief waren (Waaronder ikzelf) niet meer terug zullen komen. De plots die al vergroot zijn van de oude plotwereld met daarnaast nog de /merge optie is totaal overbodig. Dan zou je beter iedere user 2 plots kunnen geven zodat ze, als ze dat willen ze zelf kunnen mergen. 

Of misschien kan je zoals het toen ook ooit was eerst de escape een tijdje naast de plotworld kunnen laten bestaan, maar ook dit kan weer niet met die wipe. De wipe zal naar mijn idee meer spelers die nog wel is langs komen wegjagen dan andere spelers aantrekken

Verder hoop ik wel dat de Adminshop in het riool terugkomt en een paar flinke easter eggs, misschien wel weer een echte escape, eentje die in een vrije wereld uitkomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...