Spring naar bijdragen

Minecon - 2020 Liveblog


Cubefish00

Voor welke mob kiezen jullie?  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke mob willen jullie in Minecraft?

    • Moobloom
      4
    • Iceologer
      3
    • Glow Squid
      3


Aanbevolen berichten

Ah, Oktober. Tijd van warme chocolademelk, zieke presidenten en natuurlijk MINECON Live!

Wacht nee, Minecraft Live!? Hoe durven ze!? Dit is HEILIGSCHENNIS!

Ahum,

Vergeef me; het is traditiegetrouw natuurlijk weer tijd voor het MINECON Live (ik weiger het Minecraft Live te noemen) - liveblog. Ik was dit jaar een beetje laat met het aanmaken van de forumpost (bedankt, Natuurkunde-GP), waarin ik soort-van Live verslag doe van Minecon. Ook dit jaar worden er weer talloze nieuwe aankondigingen verwacht, van de 1.17-update tot uitbreidingen voor Minecraft Earth en Minecraft Dungeons. Ik werk so snel als ik kan, dus vergeef me voor eventueel slordig typwerk.

Voorbeschouwing

In tegenstelling tot voorgaande jaren is er voorafgaand aan Minecon een stuk minder informatie bekend, het nieuws rond de (dit jaar volledig) digitale conventie wordt dus vooral gedomineerd door speculatie. Laten we echter vooral focussen op wat we al wel weten.

De bergen - Tijdens de conventie van vorig jaar konden kijkers stemmen op de volgende biotoop die een update zou krijgen. Dit werden de bergen. Het is niet meer dan logisch dat deze complete rework zal arriveren met de 1.17-update. Het is aan ons om te bekijken of de sneeuw dit keer echt "sneeuweriger" is!

Mob vote - Tijdens de editie van 2017 konden kijkers stemmen op de volgende mob voor Minecraft. Dit werd toen (achteraf gezien: helaas) de Phantom. Mojang heeft besloten om dit jaar weer een mobvote te organiseren. Met als deelnemers:

  • De Moobloom: een mob geïmporteerd uit Minecraft Earth: heeft (en ik citeer) "interessante synergie met bijen", komt alleen voor in bloemenbossen
  • De Iceologer: een mob geïmporteerd uit Minecraft Dungeons: bevolkt de koude bergen en bekogelt de speler met gigantische hopen sneeuw
  • De Glow Squid: een mob geïmporteerd uit Minecraft Earth: over deze mob is het minste bekent, behalve dat ze (waarschijnlijk) niet 'echt' licht geven.

Speculaties/meningen

De community roept al jaren om een Cave Update. De functionaliteit die is toegevoegd met de Nether Update en de bergen-rework zouden dit de perfecte mogelijkheid maken.

De recente samenwerking tussen Minecraft en enkele hardwareproducenten houdt servereigenaren hoopvol dat er eindelijk wat verbeteringen 'onder de motorkap' zullen worden aangebracht.

Persoonlijk ben ik geïntrigeerd door de Glow Squid, zou deze mob eindelijk gekleurde lampen kunnen brengen? Anderszijds ben ik voorzichtig over de Iceologer, niet alleen had deze een stuk betere naam kunnen hebben (Chillager, kom op) maar deze mob is volgens spelers van Minecraft Dungeons (en ik quote): "A massive pain-in-your-ass". De moobloom is wat mij betreft wel leuk, maar het feit dat 'ie alleen maar voorkomt in bloemenbossen (de op-vijf-na zeldzaamste biotoop!) maakt hem een stuk minder nuttig.

 

 

Dit is de Post waarin ik verslag doe van het evenement

Nog één minuut te gaan!

Mij internet is dood, ik ben geswitched naar mijn TV.

Okee, de gewone minecraft-live livestream is dood, maar de livestream met gebarentolk werkt WEL!

Tromgeroffel.....

Het is officieël! de volgende update is "Cliffs and Caves!

Eerste nieuwe biotoop: "Lush Caves"

Een kort demofilmpje: een Azeala boom geeft de plaats van een Lush cave aan. Dripleaf plant groeit in het water, en je kunt er op staan. Glow berries geven licht, zijn beklimbaar en eetbaar. Spore blossoms zien er gewoon cool uit.

stalgmieten en ondergrondse rivieren geconfirmeerd! Alsmede grote open ruimtes.

Stalgmieten produceren kleine waterdruppels en kunnen cauldrons vullen.

Stalactieten doen heel veel auw als je er op valt.

Skulkblokken

Redstone zonder draden!

Kaarsen! Nieuwe dungeons!

Warden

Goeie GOD dat ding is eng!

Doet extreem veel schade, maar is blind, je kunt hem afleiden met geluid. Als hij je hoort, ben je dood, want dit ding kan een speler in volledig Netherite armor vermoorden met maar TWEE KLAPPEN.

Bergen

Geiten! Springen hoog.

Boomgrens op bergen!

Poedersneeuw waar je doorheen valt.

Mob vote

Moobloom - 28,1% - Geëlimineerd in ronde één         

Iceologer - 35,4%    - Door naar ronde 2                      - Geëlimineerd

Glow Squid - 36,5% - Wint ronde , door naar ronde 2 - WINT! GLOW GANG! GLOW GANG!

minecraft earth / het minecraft youtubekanaal

Nieuwe content op het minecraft youtubekanaal en nieuwe features op minecraft Earth, niet veel bijzonders.

Eerste vote

Glow squid is de favoriet, maar de iceologer ligt heel dicht achter. Moobloom valt af.

Minecraft bordspellen

Ze lagen op tafel, maar er is niet over gepraat.

Tweede mobvote

Glow squid ligt 5% voor!

Er wordt veel gepraat over minecraft Bedrock, dus ik neem even een eet-mijn-spaghetti-pauze.

Meer over de Cave Update

kristallen! Amethysten in grote holle ruimtes. Kunnen worden gebruikt om een verrekijker te maken!

KOPER! een nieuw mineraal. je kunt er slabs en stairs van maken. Wordt langzaam groen. Van koper kun je ook bliksemafleiders maken!

Bliksemafleiders; gemaakt van koper, bliksem slaat er regelmatig in.

Inventaris

Bundels: een manier om anderhalve stack aan dingen op te slaan, maakt niet uit wat! (64 stone, 16 bloemen, 16 ijzer)

Axolotl

Oh mijn god! Schattuuuuug!

Leeft in grotten en je kunt ze in een emmer stoppen (net zoals vissen).

Volgen je als een soort waterhond!

Doen alsof ze dood zijn om levenspunten te regenereren.

Archeologie

In speciale structures kun je ceramische scherven en diamantblokken vinden. Dit doe je door met behulp van een 'brush' langzaam dirt en gravel weg te halen.

Kleipotten: kun je neerzetten, maar ook ceramische scherven opzetten en dan bakken voor een persoonlijke pot!

Cliffs and Caves wordt komende zomer verwacht

Glow squid wint de vote!

Einde van de show

tot volgend jaar iedereen!

 

bewerkt door Cubefish00
tekst liep niet helemaal soepel
  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan 't nog steeds niet geloven dat de Iceologer meer stemmen kreeg dan de Moobloom 😪 Het was bij de Moobloom zelfs confirmed dat we een nieuwe soort bloem zouden krijgen (Buttercup) 🌻.

Gelukkig won de Glow Squid van de Iceologer uiteindelijk. Hij ziet er vet uit maar ik hoop wel dat er daadwerkelijk een nieuw item wordt toegevoegd (glow ink o.i.d.). Anders was Moobloom 100% beter geweest.

bewerkt door Spaghettisliert3
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...