Spring naar bijdragen

Minecon - 2020 Liveblog


Cubefish00

Voor welke mob kiezen jullie?  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke mob willen jullie in Minecraft?

    • Moobloom
      4
    • Iceologer
      3
    • Glow Squid
      3


Aanbevolen berichten

Ah, Oktober. Tijd van warme chocolademelk, zieke presidenten en natuurlijk MINECON Live!

Wacht nee, Minecraft Live!? Hoe durven ze!? Dit is HEILIGSCHENNIS!

Ahum,

Vergeef me; het is traditiegetrouw natuurlijk weer tijd voor het MINECON Live (ik weiger het Minecraft Live te noemen) - liveblog. Ik was dit jaar een beetje laat met het aanmaken van de forumpost (bedankt, Natuurkunde-GP), waarin ik soort-van Live verslag doe van Minecon. Ook dit jaar worden er weer talloze nieuwe aankondigingen verwacht, van de 1.17-update tot uitbreidingen voor Minecraft Earth en Minecraft Dungeons. Ik werk so snel als ik kan, dus vergeef me voor eventueel slordig typwerk.

Voorbeschouwing

In tegenstelling tot voorgaande jaren is er voorafgaand aan Minecon een stuk minder informatie bekend, het nieuws rond de (dit jaar volledig) digitale conventie wordt dus vooral gedomineerd door speculatie. Laten we echter vooral focussen op wat we al wel weten.

De bergen - Tijdens de conventie van vorig jaar konden kijkers stemmen op de volgende biotoop die een update zou krijgen. Dit werden de bergen. Het is niet meer dan logisch dat deze complete rework zal arriveren met de 1.17-update. Het is aan ons om te bekijken of de sneeuw dit keer echt "sneeuweriger" is!

Mob vote - Tijdens de editie van 2017 konden kijkers stemmen op de volgende mob voor Minecraft. Dit werd toen (achteraf gezien: helaas) de Phantom. Mojang heeft besloten om dit jaar weer een mobvote te organiseren. Met als deelnemers:

  • De Moobloom: een mob geïmporteerd uit Minecraft Earth: heeft (en ik citeer) "interessante synergie met bijen", komt alleen voor in bloemenbossen