Spring naar bijdragen

Voorstel | Quartz mine


Spaghettisliert3

Quartz mine  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind je van het idee van een quartz ore mine?

    • Lijkt me zeker een handige toevoeging, toevoegen wat mij betreft! (10/10)
    • Als het % quartz ore laag genoeg is, zie ik het wel zitten (7/10)
    • De nadelen wegen voor mij zwaarder dan de bijkomende voordelen. Liever niet zo'n mine dus. (3/10)
    • Absoluut niet (0/10)


Aanbevolen berichten

Beste Survivallaars,

de MineCraft 1.16 Netherupdate ligt al op de loer. Ik was net even op Survival en er wordt achter de schermen hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de update 🎉

De update zal gepaard gaan met een reset van de Nether. Hoewel er een hele stapel nieuwe blocks, mobs en dergelijke op ons afkomt met de update, is er één onderwerp wat bij iedere netherreset komt kijken: quartz. Zoals iedereen waarschijnlijk weet is de reset hét moment waarop alle quartz voorraden weer worden aangevuld, iets waar menig speler erg blij mee is.

Helaas gaat het na een reset vaak hard. Quartz is en blijft nou eenmaal enorm gewild, en het is dan ook niet gek dat spelers na een reset de nether grotendeels leegminen voor deze ore. Vaak wordt er dan ook enige tijd na de reset al geklaagd (voornamelijk Users) dat er nergens quartz te vinden is. Vandaar dat ik op een idee gekomen ben waar ik graag jullie mening over zou willen: Het toevoegen van een quartz ore mine

De mine zou lijken op een mine zoals we die kennen van /warp dirt en /warp sand. Ik ben natuurlijk ook niet gek, de mine zal natuurlijk niet alleen maar uit nether quartz ore bestaan. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar ik denk dat je moet denken aan bijv. ~2-10% nether quartz ore, met de rest netherrack. Hier moet natuurlijk goed over nagedacht kunnen worden, misschien kunnen onze prisonvrienden ons daarbij helpen. Het zou laag kunnen beginnen, en als het niet hoog genoeg is, opgeschroefd kunnen worden.

Voordelen van een quartz mine:

  • Je kan altijd quartz minen, dus geen gezeur meer over een nether die 'leeg' is. Ik denk namelijk dat met de nieuwe, prachtige nether, een netherreset er minder snel in zal zitten na de update. Er zullen namelijk mensen in de nether willen gaan wonen etc.
  • (Hopelijk) trekt dit quartz liefhebbers aan, waardoor de nether zelf mooier blijft.
  • Dit geeft ook Users de kans om zelf quartz te minen. Zonder fly ben je namelijk nergens m.b.t. het verkrijgen van quartz.
  • (...)

Mogelijke nadelen van een quartz mine:

  • De kans bestaat dat de quartz prijs zal dalen. Dit hangt grotendeels ook af van welk percentage netherquartz ore wordt gekozen voor de mine. Zelf zou ik het overigens geen grote ramp vinden als quartz in prijs zou dalen, het wordt vaak erg overpriced aangeboden.
  • Het wordt 'makkelijker' om quartz te minen. Door de mine kunnen ook mensen zonder fly zelf quartz te krijgen. Bovendien heb je minder gevaren die je in de Nether wel hebt. Daarvoor zou evt. ook een % lava blocks toegevoegd kunnen worden aan de nether mine 😅
  • (...)

Waarschijnlijk heb ik ook nog wel wat voordelen/nadelen gemist, dus ik hoop dat veel mensen hun eigen mening hierover willen geven hieronder in de reacties (of op Discord). Vul ook de poll in bovenaan het topic! 🌿

Spaghetti

  • Leuk 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf vind het geen goed idee op Survival. Als we van alle blocks een mine gaan maken dan is er eigenlijk niet meer zoveel te survivallen. /w Dirt, /w Zand en de eventuele /w Endstone die gaat komen zijn er zodat het landschap enigszins intact blijft. Een quartz mine past daarom niet echt in dit rijtje voor op Survival, en blijft dan ook een block dat wat meer moeite kost om te verkrijgen. Anders wordt alles wel heel erg gemakkelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd ben ik voorstander van dit idee als er maar een bepaald percentage quartz is zodat de prijs niet hetzelfde wordt als die van zand 😂.

De nadelen die je aankaart lijken mij niet bepaald erg. Naar mijn mening mag de quartz prijs zeker een stukje naar omlaag. De moeite die je voor quartz moet doen tegenover de prijs is eerlijk gezegd groot in vergelijking met de andere blokken. Ook op de was de prijs lager op survival 2 dan nu op survival 😜. Het "makkelijker" aan quartz geraken is wel jammer maar als je een percentage van quartz in de line doet met en deel glowstone en netherblok (kom even niet op de naam). Ook is het zoals je zegt wel beter voor mensen zonder /fly om quartz te komen.

Dus hoe ik het zie lijkt het mij wel een redelijk goede aanvulling op /w dirt, zand en endstone.

bewerkt door Tibo
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bingetje:

Ik zelf vind het geen goed idee op Survival. Als we van alle blocks een mine gaan maken dan is er eigenlijk niet meer zoveel te survivallen. /w Dirt, /w Zand en de eventuele /w Endstone die gaat komen zijn er zodat het landschap enigszins intact blijft. Een quartz mine past daarom niet echt in dit rijtje voor op Survival, en blijft dan ook een block dat wat meer moeite kost om te verkrijgen. Anders wordt alles wel heel erg gemakkelijk....

Allereerst heel chill dat je je mening geeft 👌

Ik snap inderdaad wat je bedoelt met dat het op deze manier makkelijker wordt om te verkrijgen. Vandaar dat als dit toegevoegd zou worden, het % quartz ore laag genoeg moet zijn. En misschien dus ook met lava erin om Godlikes en hoger een voordeel te geven.

Ik zou niet willen zeggen dat we over een aantal maanden voor ieder mogelijk block een mine hebben, al kan het wel zo aanvoelen, zeker als /w Endstone er ook komt. Ik ben alleen bang dat de nieuwe Nether een plek wordt waar mensen daadwerkelijk willen gaan bouwen/wonen, waardoor het wel zo fijn zou zijn als de Nether enigszins mooi blijft door quartzhakkers weg te houden. Bovendien denk ik dat het niet fijn is als er over een jaar weer gezeurd wordt dat de nether 'leeg' is, en dus een reset nodig is.

In het fijnste geval wordt de nether hierna nooit meer gereset zodat mensen daar daadwerkelijk permanent projecten kunnen bouwen die niet altijd de kans lopen dat er binnen 2 jaar weer een reset plaatsvindt. Aan deze dingen kan zo'n quartz mine bijdragen, waardoor het naar mijn mening wel het overwegen waard is.

bewerkt door Spaghettisliert3
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk zelf dat dit wel een goed idee is, vooral met alle nieuwe dingen die je kan minen (netherite enz.) Inderdaad nu veel mensen ook écht in de nether willen bouwen en daardoor liever geen resets meer willen zal dit een hele goeie oplossing zijn. Er zullen altijd wel mensen in de nether blijven minen want dat hoort nou eenmaal bij de ervaring van minecraft, maar zolang het net iets beter loont dan ook echt in de nether minen zullen mensen hier zeker gebruik van maken. Hopelijk wordt er goed gekeken naar deze mogelijke oplossing.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

yess goed idee spaghetti, en ik vind het helemaal geen slecht idee als er van veel blokken een mine komt, want anders krijg je uiteindelijk toch dat de nether helemaal leeg is zeker omdat er maar een beperkte wereld is. ook ancient debris en zo wordt super ez minen met fly en god en spa en noem maar op...

(houd wel in gedachten dat ik als prison speler sowieso een voorstander ben van renewable mines)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er zelf enorm mn twijfels bij, ik zal uitleggen waarom:

We hebben mines op dit moment alleen toegevoegd om het behouden van de biomes. Als ik kijk naar de huidige nether is die niet "enorm beschadigd" omdat mensen zoeken naar quartz.

In principe is de nether niet leeg. De nether is al best wel oud momenteel en je kunt nog altijd quartz vinden. Ook voor users kan dit prima door in de overworld portals te bouwen en zo te navigeren door de Nether. 

Met een laag percentage quartz krijg je alsnog dat het lang duurt voordat je daadwerkelijk een nuttig aantal hebt. Daarnaast is het toevoegen van lava weer onhandig met Users die doodgaan en donators die hun dure pickaxes kwijt raken omdat ze "per ongelijk" op q drukken.

Ik denk dat juist dat de nieuwe Nether een leuke toevoeging is voor de huidige handel. Quartz prijzen zullen sowieso dalen. Het is straks in overvloeden aanwezig, dus als je straks een mine toe gaat voegen wordt dat nog veel erger. Kijkend naar de eerdere netherresets zal de prijs dalen richting de 15 per stack o.i.d. dus een mooie prijs voor een block om "chique en luxe" mee te bouwen.

Op dit moment zijn weinig items echt nog zeldzaam. Natuurlijk willen we dingen voor zo veel mogelijk mensen beschikbaar houden. maar juist een aantal items in het spel houden die zeldzaam zijn geeft spelers een doel om bezig te blijven.

Ik begrijp dat jullie graag in de nether willen bouwen en daarom liever geen resets zouden zien. We kunnen dan ook kijken om voorlopig eerst te kijken naar nether uitbreidingen ipv resets. Zeker nu de nether een grote rework heeft gekregen van Mojang ga ik er niet vanuit dat er in de komende tijd echt gamebreaking dingen in de nether gaan gebeuren die vragen om een reset.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk twijfel ik heel erg over het idee van een Quartzmine.

Aan de ene kant maakt het quartz in grote overvloeden beschikbaar, wat handig is voor redstoners en mensen zoals ik die graag hele tunnelstels betegelen met het spul.

Aan de andere kant (zoals Saint net hierboven zegt, terwijl ik aan het typen ben) is het een van de laatste 'zeldzame' blokken op de server, een luxe, een statussymbool, Minecraft-marmer. Een quartzmine zou quartz bijna net zo veelvoorkomend maken als baksteen. 

Ik ben het er echter ook mij eens dat het verzamelen van quartz voor users (letterlijk) een hel is. Iedereen boven Vip++ kan gewoon vliegen, terwijl zij tergend traag over lavazeeën en langs het Netherdak moeten navigeren. Vandaar mijn voorstel voor een compromis: Een regionpost-systeem voor de Nether.

Naarmate de Nether leger raakt kunnen er portalen worden opgezet die tot steeds verder in de Nether reiken, en  misschien kan de Nether langzaam worden uitgebreid, zoals de overworld? (dat kan dus) 
Zeker met hoe veel mooier de Nether tegenwoordig is zullen veel meer mensen er willen bouwen, hele bases mischien wel. Een spoedige Netherreset zou dus behoorlijk snel op verzet stuiten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt heel fijn dat er in zo'n korte tijd al zoveel reacties binnenstromen 👍👍

De reden dat ik het nu aankaart is uiteraard met het oog op de toekomst. In het verleden zijn netherresets elke 2-3 jaar gedaan vanwege quartz tekorten. De laatste hiervan was in juli 2019. Er zijn nu zeker nog wel plekken waar quartz te hakken is, maar ook veel plekken waar het compleet weg is (voornamelijk rondom de spawn area). Naar mijn mening ziet die gatenkaas van de nether overal er ook niet heel charmant uit met het oog op biome bescherming, zeker als dit na de update een veel populairdere bouwplek kan worden.

Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat quartz een relatief zeldzaam block moet blijven. Daarvoor moet het % quartz ore op zo'n manier gekozen worden, dat je even snel (of zelfs iets langzamer) quartz verdient in de mine ten opzichte van rondvliegen in de nether zelf. Er is ook genoemd dat rondvliegen in de nether juist een soort 'doel' of 'uitdaging' is, maar als je eenmaal een goede plek hebt gevonden is het een kwestie van: doelloos van ores naar ores vliegen, YouTube video aan en hakken tot je inventory vol zit. Wat dat betreft is een mine niet heel veel minder uitdagend dan rondvliegen.

Dit is natuurlijk een ander verhaal voor mensen zonder fly. Het is makkelijker gezegd dan gedaan voor Users om een goede quartzplek te vinden en te minen:

  1. Ze moeten naar extreem hoge coördinaten; 
  2. Ze kunnen maar vanaf één van de twee werelden portals maken (verwarring); 
  3. Reizen kost 8x langer in de overworld t.o.v. de nether;
    1. x = 1000 in nether is x = 8000 in overworld. Veel succes aan alle mensen zonder fly(speed) daarmee. Niet gek ook dat je zo vaak gevraagd wordt door Users om ze ver in de nether te tp'en.
  4. Quartz hakken zonder fly gaat letterlijk 100x langzamer. Users kunnen daarom simpelweg niet concurreren met ranked mensen;
  5. Na de update worden (veel) meer gebieden geclaimd, waardoor reizen door de nether voor Users nóg lastiger wordt. Dat wordt nog een ergere hel dan dat de hel (nether) nu al is.

De mine zorgt ervoor dat ook Users aan quartz kunnen komen, beschermt het netherlandschap voor bouwprojecten en als het % ore goed gekozen wordt, hoeft het absoluut niet te betekenen dat de prijs van quartz keldert. Bovendien is er in principe nooit meer een netherreset nodig vanwege zeurende spelers die geen quartz kunnen vinden. Ik denk daarom dat het zeker het overwegen waard is in combinatie met de 1.16 Update.

PS: Lava in de mine moet je spelers gewoon duidelijk voor waarschuwen. De server is niet verantwoordelijk voor gesmolten pickaxes en gefrituurde Users 😂 Je kan overigens net zo goed op q drukken als je quartz hakt in de Nether.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het idee dat voor ieder block wat misschien wel of niet schaars gaat worden om er een mine voor te openen in het algemeen geen ding voor een survival, dat vind ik ook met endstone. Als ik aan survival denk dan denk ik vooral aan zoveel mogelijk vanilla-ervaring, dat je echt op zoek moet gaan voor de blokjes ipv dat ze worden voorgekauwd in allerlei verschillende mines of in daily rewards. Ik snap de mines voor dirt en zand wel omdat ze anders ook wel in grotere getallen aanwezig zouden zijn en omdat het oprecht problemen oplevert voor het landschap in de overworld.

Voor quartz minen vind ik dat dus niet het geval, er is hier en daar wel een gat te vinden in netherrack, maar het is ook zo weer op te lossen door zelf blokjes te plaatsen. Misschien pakt het sowieso anders uit omdat er op farms na nu eigenlijk geen nether builds zijn, dus is er op dit moment sowieso niet echt een oog van hoe iemand de nether achterlaat na het minen.

Voor users is er inderdaad wel een nadeel dat ze minder snel quartz kunnen vinden, daar zouden misschien regionposten een ding voor kunnen zijn, als dat mogelijk is in de nether, of misschien plugin-portalen die naar elkaar linken in meerdere kleine netherdorpjes in alle verschillende biomes. Zoiets lijkt mij echt veel beter passen voor de spirit van survival, en het fixt eigenlijk ook alle andere problemen voor de users. Ze kunnen dan nog steeds niet vliegen voor de quartz, maar tunnelen voor quartz met een maxed diamond pickaxe is zo goed als evensnel als alle andere ranks het hebben omdat netherrack instant minet. En geloof mij maar, er is nog steeds heel veel quartz aanwezig in de nether als je gaat tunnelen voor quartz. 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei SenorFlamingo:

Voor users is er inderdaad wel een nadeel dat ze minder snel quartz kunnen vinden, daar zouden misschien regionposten een ding voor kunnen zijn, als dat mogelijk is in de nether, of misschien plugin-portalen die naar elkaar linken in meerdere kleine netherdorpjes in alle verschillende biomes. Zoiets lijkt mij echt veel beter passen voor de spirit van survival, en het fixt eigenlijk ook alle andere problemen voor de users. Ze kunnen dan nog steeds niet vliegen voor de quartz, maar tunnelen voor quartz met een maxed diamond pickaxe is zo goed als evensnel als alle andere ranks het hebben omdat netherrack instant minet. En geloof mij maar, er is nog steeds heel veel quartz aanwezig in de nether als je gaat tunnelen voor quartz. 

Dit vind ik wel een vet idee, op de netherspawn portals naar verschillende plekken in de nether!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei SenorFlamingo:

Voor users is er inderdaad wel een nadeel dat ze minder snel quartz kunnen vinden, daar zouden misschien regionposten een ding voor kunnen zijn, als dat mogelijk is in de nether, of misschien plugin-portalen die naar elkaar linken in meerdere kleine netherdorpjes in alle verschillende biomes. Zoiets lijkt mij echt veel beter passen voor de spirit van survival, en het fixt eigenlijk ook alle andere problemen voor de users. Ze kunnen dan nog steeds niet vliegen voor de quartz, maar tunnelen voor quartz met een maxed diamond pickaxe is zo goed als evensnel als alle andere ranks het hebben omdat netherrack instant minet. En geloof mij maar, er is nog steeds heel veel quartz aanwezig in de nether als je gaat tunnelen voor quartz. 

Zo te horen zijn we het in ieder geval eens over het feit dat Users geholpen zullen moeten worden one way or the other, omdat die anders geen schijn van kans meer hebben in de nieuwe nether. Ik denk inderdaad dat de dingen die je noemt daarmee kunnen helpen. Zelf komt ook nog een /rtp (randomteleport) commando in mij op, maar ik weet niet of dat haalbaar is in de nether.

Hetgeen waar ik nog wel mee zit is de lange termijn toekomst van de nether. Het verleden heeft herhaaldelijk laten zien dat na een periode van zo'n 2 jaar, spelers beginnen te klagen over de hoeveelheid quartz in de nether. Zoals je zegt, veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, maar leg dat die klagende spelers maar uit. Bij de nether reset van vorig jaar was er tenslotte ook nog zat quartz aanwezig, dat simpelweg niet direct op het eerste gezicht te zien was.
Er is een zeer reële kans dat dit patroon zich voortzet, waardoor we over een jaar of 2 weer met datzelfde probleem zitten. Normaalgesproken was het niet zo'n probleem de nether te resetten, gezien er hooguit een paar witherfarms stonden. Ik verwacht echter dat dit over 2 jaar wel anders zal zijn. Hoe kijk je hier tegenaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Zo te horen zijn we het in ieder geval eens over het feit dat Users geholpen zullen moeten worden one way or the other, omdat die anders geen schijn van kans meer hebben in de nieuwe nether. Ik denk inderdaad dat de dingen die je noemt daarmee kunnen helpen. Zelf komt ook nog een /rtp (randomteleport) commando in mij op, maar ik weet niet of dat haalbaar is in de nether.

Hetgeen waar ik nog wel mee zit is de lange termijn toekomst van de nether. Het verleden heeft herhaaldelijk laten zien dat na een periode van zo'n 2 jaar, spelers beginnen te klagen over de hoeveelheid quartz in de nether. Zoals je zegt, veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, maar leg dat die klagende spelers maar uit. Bij de nether reset van vorig jaar was er tenslotte ook nog zat quartz aanwezig, dat simpelweg niet direct op het eerste gezicht te zien was.
Er is een zeer reële kans dat dit patroon zich voortzet, waardoor we over een jaar of 2 weer met datzelfde probleem zitten. Normaalgesproken was het niet zo'n probleem de nether te resetten, gezien er hooguit een paar witherfarms stonden. Ik verwacht echter dat dit over 2 jaar wel anders zal zijn. Hoe kijk je hier tegenaan? 

Er zijn eigenlijk altijd wel spelers die ergens over kunnen gaan klagen maar het is maar in hoeverre je mee wil gaan in dat geklaag. Ik ben zelf meer van als je je eigen dingen nog steeds kan minen met een beetje moeite dat het heus wel speelbaar is, zo ben ik ook als user begonnen die ook moest gaan zoeken voor mn eerste quartz.

Mocht de quartz ooit echt opraken in de nether, dan komt er in 1.16 ook nog Piglin bartering als alternatief voor quartz verzamelen, waarvan ik ook wel degelijk verwacht als mensen dat gaan ontdekken dat er sowieso minder quartz gaat worden geminet. Dus ik denk zelf eigenlijk dat het beter is om af te wachten wat er nu in de nether gaat gebeuren.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Zo te horen zijn we het in ieder geval eens over het feit dat Users geholpen zullen moeten worden one way or the other, omdat die anders geen schijn van kans meer hebben in de nieuwe nether. Ik denk inderdaad dat de dingen die je noemt daarmee kunnen helpen. Zelf komt ook nog een /rtp (randomteleport) commando in mij op, maar ik weet niet of dat haalbaar is in de nether.

Hetgeen waar ik nog wel mee zit is de lange termijn toekomst van de nether. Het verleden heeft herhaaldelijk laten zien dat na een periode van zo'n 2 jaar, spelers beginnen te klagen over de hoeveelheid quartz in de nether. Zoals je zegt, veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, maar leg dat die klagende spelers maar uit. Bij de nether reset van vorig jaar was er tenslotte ook nog zat quartz aanwezig, dat simpelweg niet direct op het eerste gezicht te zien was.
Er is een zeer reële kans dat dit patroon zich voortzet, waardoor we over een jaar of 2 weer met datzelfde probleem zitten. Normaalgesproken was het niet zo'n probleem de nether te resetten, gezien er hooguit een paar witherfarms stonden. Ik verwacht echter dat dit over 2 jaar wel anders zal zijn. Hoe kijk je hier tegenaan? 

Opties:

- Nether uitbreiden
- Portals die we eerder noemen regelmatig naar nieuwe plaatsen in de nether verplaatsen zodat Users steeds weer nieuwe plekken krijgen om te minen
- RTP nether vind ik wel tof idee, ik ga kijken of dat technisch haalbaar is.

  • Leuk 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de optie "absoluut niet" geselecteerd want het is met homes gewoon heel makkelijk om aan quartz te blijven komen. Je gaat even de Nether in om te minen en als je geen zin meer hebt, verplaats je je home naar de plek waar je er uit gaat en de volgende keer ga je daar verder. Dit heb ik het afgelopen jaar gedaan en ik kom nog steeds meer dan genoeg quartz tegen. 

Natuurlijk zal het voor users wat lastiger zijn, maar heb je actieve users dan is de kans zeer aanwezig dat zij uiteindelijk een gift ter sponsering zullen doen om zo ook een rank te krijgen, wat hen ook bovenstaande optie geeft. Daarnaast heb je de Piglins waar op menig lets play al mee wordt gespeeld, spelers zullen dit ook gaan (proberen te) gebruiken zoals Senor reeds aan heeft gegeven. 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...