Spring naar bijdragen

Rainbow road 5 mei 2021


framber

Aanbevolen berichten

Rainbow road incoming!

Hey hoi torchcrafters,

We hebben weer een eventje voor jullie in petto!

We gaan namelijk een speedrun houden met het thema Rainbow road.

Begint op 5 mei om 20:45! je kan joinen met /event

We zien jullie dan!
Het event team

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegroet!

Even een puntje van kritiek (niet aanvallend)!
Ik merk op dat de events nogal veel draaien om racen, om in de top 3 te komen enzovoort.
Wanneer je dat als enige doel zet, betekent dit dat je hele korte events met een paar rondes krijgt waarbij een relatief klein aantal spelers die op dat moment mee kunnen doen er nog iets aan zal overhouden in de vorm van prijzen na een 15 minuten event o.i.d., als ze winnen, wat ook weer beïnvloed wordt door bijv. puur geluk, stabiliteit van de server e.d.

Ik snap dat als je de opdracht krijgt om een event te verzinnen het al snel richting een competitie gaat,
en dat binnen het event-team de mening bestaat dat mensen een competitie nodig hebben om een event interessant te vinden, maar dat is beslist niet waar.

Events zouden naar mijn mening over het algemeen moeten draaien om het overgrote deel. Dus iets waar iedereen aan mee kan doen en een plezierig gevoel aan overhoudt. Meer inhoud in het event zelf,
waarbij je meerdere dagen hebt om aan mee te doen. 

Bijvoorbeeld een event van een  heel weekend lang, waarbij nieuwe spelers Torchcraft kunnen leren kennen gedurende het event in bijv. een quest-gerelateerd event of iets dergelijks waardoor zij eerder zullen blijven hangen als vaste speler. (Niet dat je persé een quest-gerelateerd event moet houden; er zullen vast meerdere concepten te bedenken zijn.)

Wat ik een goed voorbeeld vind zijn de zoek-events binnen de gamemodes in TC, en vond ik vooral de server-wijde zoektocht erg succesvol. Probeer iets in deze richting te denken. Wat mij als eerste te binnen schiet is een quest-event verspreid over de hele server maar nogmaals, daar zijn vast talloze concepten op te verzinnen.
Als reward kun je denken aan items met een speciale naam/beschrijving die iedereen krijgt na het voltooien van het event.

Ik denk dat het goed is om na te denken waarbij het bij events eigenlijk om draait en hoe je een zo goed mogelijk event neer kunt zetten waar zowel de speler als de server baat bij heeft. Natuurlijk is er ruimte voor de competitieve events die relatief makkelijk zijn om in elkaar te zetten, maar zijn dit wel de meest impactvolle en plezierige events?

Groetjes!

-Drber
 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Drber:

Gegroet!

Even een puntje van kritiek (niet aanvallend)!
Ik merk op dat de events nogal veel draaien om racen, om in de top 3 te komen enzovoort.
Wanneer je dat als enige doel zet, betekent dit dat je hele korte events met een paar rondes krijgt waarbij een relatief klein aantal spelers die op dat moment mee kunnen doen er nog iets aan zal overhouden in de vorm van prijzen na een 15 minuten event o.i.d., als ze winnen, wat ook weer beïnvloed wordt door bijv. puur geluk, stabiliteit van de server e.d.

Ik snap dat als je de opdracht krijgt om een event te verzinnen het al snel richting een competitie gaat,
en dat binnen het event-team de mening bestaat dat mensen een competitie nodig hebben om een event interessant te vinden, maar dat is beslist niet waar.

Events zouden naar mijn mening over het algemeen moeten draaien om het overgrote deel. Dus iets waar iedereen aan mee kan doen en een plezierig gevoel aan overhoudt. Meer inhoud in het event zelf,
waarbij je meerdere dagen hebt om aan mee te doen. 

Bijvoorbeeld een event van een  heel weekend lang, waarbij nieuwe spelers Torchcraft kunnen leren kennen gedurende het event in bijv. een quest-gerelateerd event of iets dergelijks waardoor zij eerder zullen blijven hangen als vaste speler. (Niet dat je persé een quest-gerelateerd event moet houden; er zullen vast meerdere concepten te bedenken zijn.)

Wat ik een goed voorbeeld vind zijn de zoek-events binnen de gamemodes in TC, en vond ik vooral de server-wijde zoektocht erg succesvol. Probeer iets in deze richting te denken. Wat mij als eerste te binnen schiet is een quest-event verspreid over de hele server maar nogmaals, daar zijn vast talloze concepten op te verzinnen.
Als reward kun je denken aan items met een speciale naam/beschrijving die iedereen krijgt na het voltooien van het event.

Ik denk dat het goed is om na te denken waarbij het bij events eigenlijk om draait en hoe je een zo goed mogelijk event neer kunt zetten waar zowel de speler als de server baat bij heeft. Natuurlijk is er ruimte voor de competitieve events die relatief makkelijk zijn om in elkaar te zetten, maar zijn dit wel de meest impactvolle en plezierige events?

Groetjes!

-Drber
 

Events met een winst element worden meestal beter bezocht en zijn over het algemeen sneller/makkelijker in elkaar te zetten. Het is dus niet zo raar dat wij daar op zijn minst voor kiezen bij de "tussendoor" events. Bij de meer speciale gelegenheden of langere feestdagen wordt meestal ook een iet wat groter event gegeven. Maar die kosten qua tijd een stuk langer om te bouwen en in te stellen. Een paar van de ideeën die jij noemt zijn dan ook al in de maak. Onverlet kunnen we prima tussendoor wat kleine events geven met leuke cosmetische prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...