Spring naar bijdragen

Prison Event & Resultaten enquete


111age

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Sorry voor het late berichtje (Weet dat ik deze paar weken geleden al beloofd had) maar hier is ie alsnog, al is het veelste laat. Voordat ik over de enquête begin wil ik echter eerst nog even een event aankondigen op prison. 

Zaterdag 22 mei om 16:30 zal @JustHusky de PvP ingaan met haar enorme bounty van 15 miljoen en speciaal armor. De eerste die haar weet te killen zal dit enorme bedrag ontvangen. Enorm bedankt voor Husky voor het sponseren hiervan. Bovendien zullen we tijdens het event nog wat meer weggeven dus hopelijk zie ik jullie allemaal snel.  Mocht je als speler zelf wat willen organiseren staat mijn DM ook zeker open.

 

De enquête 

Dan daarnaast over de enquête. 34 mensen hebben hem ingevuld en ik zal hieronder per vraag even de resultaten samenvatten en wat we ermee doen. Mijn verhaal zal nogal rommelig zijn dus als je vragen hebt hoor ik het graag, ik heb hieronder een paar grafiekjes geplaatst maar niet alle. Mochten jullie zelf alle resultaten willen zien kunnen jullie deze wel eventueel aanvragen. 

Hieronder staat hoe tevreden de gemiddelde speler was, zoals jullie kunnen zien zijn mensen gemiddeld redelijk tevreden met paar hele positieve en paar negatieve uitschieters. 

image.png

Suggesties en toevoegingen.

Daarna kwamen de vragen over nieuwe ideeën die wij bedacht hadden. Algemeen kunnen wij hier concluderen dat jullie al deze ideeën eigenlijk redelijk steunde. Alleen over costum enchants was wat verdeeldheid en hierom hebben wij besloten voornamelijk naar enchants te kijken die geen echte game impact hadden (Zoals sommigen van jullie al aangeven als voorstel) echter staat dit idee ook niet bovenaan ons lijstje om door te voeren. Het idee van de bank was al door de enquête ingevoerd maar het plan is om meer van deze ideeën te gaan realiseren, aan de resultaten konden wij echter concluderen dat wat nieuw was niet persee uitmaakte, wel zouden jullie ook graag wat meer kleine veranderingen willen zien om de economie wat te stimuleren (Warp shops was volgens velen te onbereikbaar) en de stad wat meer te zien. Deze kleine veranderingen kunnen jullie wel ergens komende weken verwachten. 

image.png

Dingen zoals meer farms van mobs over andere dieren werden ook benoemd en hiervoor hebben wij wat plannen gemaakt. 

Ook zouden jullie gewoon simpelweg meer events willen zien, jullie zijn allang wel bang dat wekelijkse events zoals de partymine en koth iets te normaal worden en wij delen dat een beetje met jullie. Ook is de vraag naar PvP events onder de spelers die de lijst hebben ingevuld realitief laag. Als Prison team hebben wij dit met elkaar besproken en we zullen proberen vaker events te houden (Vooral @RAIS13 zal zich hiervoor wat meer gaan inzetten), event hierboven is mooie start. Ook zouden jullie wat meer parkours hier en daar willen zien voor de leuk dus hier zullen we ook naar kijken.

Verdere suggesties kwamen voornamelijk neer op meer quests en hier is onze @Mappors uiteraard mee bezig. En meer variatie in challenges, wat ik ook probeer te bereiken. 

Tevredenheid challenges, quests en bouwblokken

Hierna kwamen de vragen over tevredenheid hoe bepaalde dingen werkten. Jullie waren hier redelijk tevreden over de quests en challenges maar de challenges werkte te vaak niet volgens jullie (Daarom zou ik ze voortaan testen en kwaliteit boven kwantiteit stellen) en meer quests. Ook vonden jullie de rewards van challenges wat slecht, hieraan zou ik langzaam wat proberen te doen en mijn veranderingen met jullie bespreken. Jullie hadden echter wel bar weinig ideeën voor nieuwe challenges dus heb weer niks aan jullie. 

De bouwblokken waren jullie ook gematigd positief over al was dit volgens velen van jullie te beperkt. Vooral dingen zoals bepaalde leaves miste. We hebben dit besproken en hebben besloten om de inhoud van deze shop wat meer te laten variëren. Zodat je niet altijd dezelfde dingen kan kopen, maar soms bijvoorbeeld oak leaves en op andere momenten weer spruce leaves, ik zal binnenkort wel eens vragen hoe dat bevalt ingame. 

De PvP

De PvP vonden jullie opzich wel redelijk maar ook niet goed ofzo. Een aantal van jullie heeft ook opgegeven dat ik voor wat vragen erover naar jullie toe kon komen dus dat zou ik binnenkort eens keertje doen en hopelijk komt daar wat meer uit. Niemand op 1 persoon na wil echter drops in de PvP dus dat zal zeker niet komen maar dingen zoals de KB aanpassen is zeker mogelijk. Ook zal ik de netherite armor KB goedzetten. Er was wel de consensus dat 1.8 PvP moest blijven.

image.png

Mines en rankups

De mines en rankup kosten waren prima (Zie hieronder), behalve dan de ultragod mine maar hier komt binnenkort verandering in en zal de nieuwe mine percentages hiervoor erin zetten. Een enkeling benoemde ook dat de server te P2W was en hier waren wij het deels mee eens maar wij vinden wel dat hier al een flinke verbetering in is gekomen niet zo lang geleden had ultragod++ met gemak de beste mine op prison en was er als user nieteens een mogelijkheid hier te komen. Ja E+ is nog steeds veel geld maar ook niet onhaalbaar (Er zijn al users zelf in de buurt) en echt al ongeloofelijke verbetering vergeleken de vorige prison. Ook vonden sommige het iets te duur, wij hebben dit besproken en gaan proberen dat quests langzaam wat meer gaan opleveren. 

image.png

Het staffteam
Over het algemeen waren jullie ook redelijk tevreden met de staffteam bezetting (Ookal merk ik dat dit de laatste weken wat minder is), jullie zouden wel graag een nieuwe moderator op prison zien en dat is begrijpelijk. Ook missen jullie oude staffleden zoals Monk, comp, troes en Saizis maarja daar kunnen wij natuurlijk niet echt iets aan doen.

image.png

Dus wat zijn onze plannen?

De komende weken zullen we ons weer wat meer inzetten voor de kleine veranderingen die jullie hebben aangevraagd (Events, dynmap markers etc) om hierna weereens een wat grotere update te doen. Houd daarom de updates goed in de gaten want er zullen komende weken wat kleinere veranderingen doorgevoerd worden. Jullie hadden over het algemeen aangegeven dat de basis van prison goed was zo, maar het kan altijd beter natuurlijk. Qua welke grotere update we willen doen moeten we nog even denken maar dat zien jullie vanzelf wel. 

Mochten jullie nog vragen hebben over de enquete of de volledige resultaten willen zien hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,

Prison-team

 

 

 

image.png

  • Leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er naar de spelers geluisterd wordt is zeer fijn om te zien. Goed bezig!
Ik vind zelf de quests en challenges heel vet aan prison.

Wat ik zelf vooral nog te weinig zie is een duidelijk concept van prison als gamemode van Torchcraft.
Wat is prison nou eigenlijk? Wat is het doel in prison? Ik zou graag zien dat daar meer aan gewerkt wordt.
Je wordt vooral veel gelimiteerd maar wat staat daar tegenover als gamemode?

Je kan veel minen om rank h te halen, dan kun je quests halen en naar de plotwereld.
Vanaf daar kun je aan je plot werken, nog veel meer minen om geld verzamelen  voor je plot waarbij je veel blocks niet kunt krijgen I guess.

Snap je dat het concept van een gamemode daar een beetje mist?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Drber:

 

Wat ik zelf vooral nog te weinig zie is een duidelijk concept van prison als gamemode van Torchcraft.
Wat is prison nou eigenlijk? Wat is het doel in prison? Ik zou graag zien dat daar meer aan gewerkt wordt.
Je wordt vooral veel gelimiteerd maar wat staat daar tegenover als gamemode?

Je kan veel minen om rank h te halen, dan kun je quests halen en naar de plotwereld.
Vanaf daar kun je aan je plot werken, nog veel meer minen om geld verzamelen  voor je plot waarbij je veel blocks niet kunt krijgen I guess.

Snap je dat het concept van een gamemode daar een beetje mist?
 

Ik denk persoonlijk dat het vaste concept van prison uiteraard is zo hoog mogelijke rank behalen doormiddel van mine. Zo werkt het op elke prison server maar vooral de inrichting daarom heen is vooral verschillend. Mine is vaak saai dus dingen zoals PvP en quests om geld te verdienen zijn er om beetje daarmee af te wisselen maar het doel blijft uiteindelijk geld verdienen en rankuppen. Het algemene concept van prison lijkt me dan ook wel redelijk? 

Zeg me het hoor als ik het verkeerd begrijp maar volgens mij gaat het er bij jou meer om dat je het het niet waard vind om Zplus te worden omdat je hier niet voldoende voor krijgt? Ik zou zelf niet echt iets kunnen bedenken dat dit wel de moeite waard maakt afgezien van wat cosmetics of misschien een huis in de stad ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 111age:

Ik denk persoonlijk dat het vaste concept van prison uiteraard is zo hoog mogelijke rank behalen doormiddel van mine. Zo werkt het op elke prison server maar vooral de inrichting daarom heen is vooral verschillend. Mine is vaak saai dus dingen zoals PvP en quests om geld te verdienen zijn er om beetje daarmee af te wisselen maar het doel blijft uiteindelijk geld verdienen en rankuppen. Het algemene concept van prison lijkt me dan ook wel redelijk? 

Zeg me het hoor als ik het verkeerd begrijp maar volgens mij gaat het er bij jou meer om dat je het het niet waard vind om Zplus te worden omdat je hier niet voldoende voor krijgt? Ik zou zelf niet echt iets kunnen bedenken dat dit wel de moeite waard maakt afgezien van wat cosmetics of misschien een huis in de stad ofzo. 

Wat ik hier meer mee bedoel te zeggen is dat ik persoonlijk wel begrijp wat de gamemode prison is, maar over het algemeen vind ik het voor nieuwe spelers niet duidelijk genoeg. Ik mis een beetje de communicatie en aankleding van wat nou eigenlijk de bedoeling is. Als het vooral om levels grinden gaat zou ik dat graag meer uitgelegd zien. Meer een duidelijk doel waarom je al die levels haalt. Is het competitief? Dus dat je hoger moet komen dan al de andere spelers? Of doe je het voor jezelf? Is het de bedoeling nu je ontsnapt bent uit de prison dat je op je plot onderdeel bent van de vrije wereld en zo je leven weer probeert op te bouwen? 

Als ik bijvoorbeeld de vergelijking maak met Skyblock, daar is het doel geld verdienen zodat je blocks e.d kunt kopen om je eiland uit te breiden. Des te groter je eiland des te grotere farms je kan neerzetten die op z'n beurt weer meer geld genereren om je eiland op te bouwen etc. Van de challenges kun je unieke items krijgen om op je eiland te gebruiken zoals spawn eggs e.d.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is wat ik bedoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Drber:

Wat ik hier meer mee bedoel te zeggen is dat ik persoonlijk wel begrijp wat de gamemode prison is, maar over het algemeen vind ik het voor nieuwe spelers niet duidelijk genoeg. Ik mis een beetje de communicatie en aankleding van wat nou eigenlijk de bedoeling is. Als het vooral om levels grinden gaat zou ik dat graag meer uitgelegd zien. Meer een duidelijk doel waarom je al die levels haalt. Is het competitief? Dus dat je hoger moet komen dan al de andere spelers? Of doe je het voor jezelf? Is het de bedoeling nu je ontsnapt bent uit de prison dat je op je plot onderdeel bent van de vrije wereld en zo je leven weer probeert op te bouwen? 

Als ik bijvoorbeeld de vergelijking maak met Skyblock, daar is het doel geld verdienen zodat je blocks e.d kunt kopen om je eiland uit te breiden. Des te groter je eiland des te grotere farms je kan neerzetten die op z'n beurt weer meer geld genereren om je eiland op te bouwen etc. Van de challenges kun je unieke items krijgen om op je eiland te gebruiken zoals spawn eggs e.d.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is wat ik bedoel!

Ik vergelijk nu met skyblock omdat dat de enige echte andere 'gamemode' is, maar daar is het concept voor de spelers veel duidelijker vind ik zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Drber:

Wat ik hier meer mee bedoel te zeggen is dat ik persoonlijk wel begrijp wat de gamemode prison is, maar over het algemeen vind ik het voor nieuwe spelers niet duidelijk genoeg. Ik mis een beetje de communicatie en aankleding van wat nou eigenlijk de bedoeling is. Als het vooral om levels grinden gaat zou ik dat graag meer uitgelegd zien. Meer een duidelijk doel waarom je al die levels haalt. Is het competitief? Dus dat je hoger moet komen dan al de andere spelers? Of doe je het voor jezelf? Is het de bedoeling nu je ontsnapt bent uit de prison dat je op je plot onderdeel bent van de vrije wereld en zo je leven weer probeert op te bouwen? 

Als ik bijvoorbeeld de vergelijking maak met Skyblock, daar is het doel geld verdienen zodat je blocks e.d kunt kopen om je eiland uit te breiden. Des te groter je eiland des te grotere farms je kan neerzetten die op z'n beurt weer meer geld genereren om je eiland op te bouwen etc. Van de challenges kun je unieke items krijgen om op je eiland te gebruiken zoals spawn eggs e.d.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is wat ik bedoel!

Ik denk dat vergeleken skyblock het op prison niet veel onduidelijker is. Wij hebben op prison meer de nadruk op de verhaallijn gelegd en zijn bezig rankuppen als soort van vereiste te maken om deze verhaallijn uit te spelen. Voor nieuwe spelers proberen wij ook eerst de nadruk op ontsnappen te leggen (Zoals wij te horen krijgen voor de grote update van spelers dat ze dat erg tof zouden vinden) en dan in te spelen op het verhaal van wie de verrader is. Hier is dus in de toekomst dus meer rol voor weggelegd maarja quests maken kost veel tijd voor weinig gameplay en dit kan zoals ik zei natuurlijk ook niet het volledige concept zijn van de gamemode maar meer aanvulling.
 

Rankuppen staat gelijk aan meer geld en meer geld is weer meer luxe kunnen kopen of geld uitgeven of natuurlijk meer rankuppen, net als skyblock dan denk ik. Het is ook beetje status natuurlijk. Maarja ik denk dat je voor elke gamemode wel kunt zeggen dat het concept niet duidelijk is. Als je overal logisch over na gaat denken kan je misschien beter je tijd in andere dingen dan survivalbase stoppen bijvoorbeeld, het gaat uiteindelijk om vermaak en sommige vinden het veel leuker aan hun plot te bouwen terwijl andere persee rank Z willen worden bijvoorbeeld. Iedereen heeft ook beetje andere beleving van wat belangrijk is op prison als je snapt wat ik bedoel. 

Opties zijn wel om bijvoorbeeld scoreboard van wie de hoogste rank heeft te maken of iets dergelijks om het ook wat competitiever te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat quests die je vrijspeelt bij bepaalde ranks kunnen helpen met de motivatie om te rankuppen. Echter is dit waarschijnlijk niet genoeg, omdat de meeste relatief snel uit te spelen zijn (maak ze dus wel steeds lastiger, aka weekly quest niveau of lastiger).

Daarom denk ik ook dat er meer triggers moeten komen om rankup te gaan. Zoals ik zelf in mijn enquête had gezegd, is dit bijvoorbeeld extra of verbeterde (met meer spawners) XP farms. Op dit moment heb je sowieso al mega snel vrijwel alle huidige XP farms vrijgespeeld (al bij rank G, K en O?). En dat terwijl rank G ook al plots vrijspeelt, en je dit in een zeer korte tijd kan behalen. Ik zou het geen slecht idee vinden om deze 'functies' wat verder op te schuiven naar hogere ranks, en ook in de +ranks om het X aantal ranks een soort 'beloning' te plaatsen, die interessant genoeg is om daar naartoe te werken. Zo heb je, naast de iets betere mine, een extra 

1 van die beloningen is dus nieuwe/verbeterde XP farms. Andere dingen waar ik aan denk zijn bijvoorbeeld bepaalde mines voor blocks (een mine waar je andere houtsoorten uit kan halen, etc.) of speciale enchants als dat toegevoegd wordt. In ieder geval allemaal dingen die interessant zijn om door te verkopen aan andere spelers, waardoor het interessant wordt er zelf heen te minen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-5-2021 om 22:35 zei Spaghettisliert3:

1 van die beloningen is dus nieuwe/verbeterde XP farms. Andere dingen waar ik aan denk zijn bijvoorbeeld bepaalde mines voor blocks (een mine waar je andere houtsoorten uit kan halen, etc.) of speciale enchants als dat toegevoegd wordt. In ieder geval allemaal dingen die interessant zijn om door te verkopen aan andere spelers, waardoor het interessant wordt er zelf heen te minen.

Ik denk dat je onderschat hoeveel dit al het geval is met dingen zoals bricks endstone etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-5-2021 om 14:37 zei 111age:

Ik denk dat je onderschat hoeveel dit al het geval is met dingen zoals bricks endstone etc.

Ja klopt, ik weet dat er gedurende de +mines een aantal blokken beschikbaar komen, maar stel bouwen is niet je ding dan is het wel fijn om nog meer prikkels te hebben. Juist voor de hogere mines waarbij het tientallen miljoenen kost om te upgraden (waar je veel andere dingen mee kan kopen) kan het al snel aanvoelen als nutteloos en is het dus belangrijk om er genoeg (zoveel mogelijk) beloningen aan vast te maken.

Iets anders wat me bijvoorbeeld te binnen schiet is een soort van trofeeën in de vorm van een skulls die je om de aantal mines krijgt. Daarmee kunnen spelers die bepaalde schatten 'gevonden' hebben door een bepaalde mine te bereiken flexen op hun plot, maar dit zou je dan ook mooi kunnen verwerken in quests: dat je zegmaar op zoek bent naar verloren schatten (als een soort archeologisch verhaal).

Hieronder voorbeelden van dat soort 'schatten' om het iets visueler te maken:

image.png.ceb5a5fd44bb976deaa79aca54b542a9.pngimage.png.1c3ec4a0750bef046c7a7069e31e96eb.pngimage.png.29f047b92359968390350660173331bf.pngimage.png.62701342eac424020b14cacdaf4a07e4.pngimage.png.12ab8ff31e0779665dfabd9831de5713.png

 

 

bewerkt door Spaghettisliert3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spaghettisliert3:

Iets anders wat me bijvoorbeeld te binnen schiet is een soort van trofeeën in de vorm van een skulls die je om de aantal mines krijgt. Daarmee kunnen spelers die bepaalde schatten 'gevonden' hebben door een bepaalde mine te bereiken flexen op hun plot, maar dit zou je dan ook mooi kunnen verwerken in quests: dat je zegmaar op zoek bent naar verloren schatten (als een soort archeologisch verhaal).

Hieronder voorbeelden van dat soort 'schatten' om het iets visueler te maken:

image.png.ceb5a5fd44bb976deaa79aca54b542a9.pngimage.png.1c3ec4a0750bef046c7a7069e31e96eb.pngimage.png.29f047b92359968390350660173331bf.pngimage.png.62701342eac424020b14cacdaf4a07e4.pngimage.png.12ab8ff31e0779665dfabd9831de5713.png

 

 

Er zijn al wel een paar flex dingen (Zie de helppagina van ranks op prison) maar meer erbij is zeker leuk. Zal t bij de helpers neerleggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...